X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לקוחות שאינם "כלכליים" לחברה
"חברות ביטוח פועלות שלא כחוק ומחריגות מבוטחים לפי אזורי מיקוד"
טענות שהחברות נוקטות אפליה של מבוטחים וסוכני ביטוח ערבים, כולל הפסקת התקשרות עם סוכנים ללא סיבה מוצדקת קיים קושי למצוא רופאים בפריפריה שמוכרים על-ידי חברות הביטוח, מה שפוגע בזמינות שירותי הבריאות לתושבים חברות הביטוח אינן מספקות תבחינים ברורים לבחירת רופאים והפסקת התקשרות עם סוכנים

טענות קשות עלו נגד חברות הביטוח בדיון ציבורי סוער, שממנו נציגי החברות בחרו שלא להשתתף. במוקד הדיון: אפליה לכאורה של מבוטחים וסוכנים מהחברה הערבית, קשיים במציאת רופאים בפריפריה, וחוסר שקיפות מצד חברות הביטוח.
"חברות ביטוח פועלות שלא כחוק ומחריגות מבוטחים לפי אזורי מיקוד", האשים נציג לשכת סוכני הביטוח בישראל, במהלך דיון שקיימה (10.6.24) הוועדה לצמצום פערים חברתיים בפריפריה. "במקרים רבים, הן מפסיקות לעבוד עם סוכני ביטוח מהחברה הערבית, כשנמצא שלקוחות שרכשו דרכן את הביטוח אינם 'כלכליים' לחברה, גם אם מדובר במספר לקוחות בודדים מתוך אלפים שהגיעו דרך אותו סוכן".
בישיבה נדונו פערים בפוליסת ביטוח בין הפריפריה למרכז וצויינו פערים בזמינות השירותים של חברות הביטוח בפריפריה בתחומי הרכב והבריאות. נציגי סוכני הביטוח הלינו על כך שחברות הביטוח יכולות לסרב או להפסיק לעבוד עם סוכן ללא הצגת נימוקים, באופן שמקשה בין היתר גם על סוכנים בראשית דרכם, וציינו כי בימים אלה הם מקדמים, בשיתוף פעולה עם חברי כנסת, הצעת חוק שתאסור על חברות הביטוח להפסיק עבודה עם סוכן ללא נימוק.

"חקירה כמו בשב"כ"

"אני 25 שנה בתחום", סיפר גבי מלכה, יו"ר מחוז הדרום בלשכת סוכני הביטוח. "פעם היו סניפים של חברות הביטוח בדרום. הכרנו אישית את מנהלי הסניפים, והיום סוכן שמקבל רישיון צריך לעבור חקירה כמו בשב"כ - מה חשבון הבנק שלו, מה יש לו ומה אין לו. אני לא מכיר דבר כזה.
הוא קרא לחייב בחוק את חברות הביטוח לעבוד עם כל סוכן ביטוח בעל רישיון בתוקף: "אם עשיתי עבירה - שיקחו לי את הרישיון, ומלקוח שלי שעשה שש תאונות בשנה - שיגבו יותר. אבל למה שיפסיקו לעבוד איתי ואותו לקוח יילך ויעשה את הביטוח דרך מישהו אחר?", תהה.
עאדל מחאג'נה, יו"ר ועד סוכני החברה הערבית, טען כי חברות הביטוח נוקטות דרך קלה ו"מורידות את השאלטר לסוכנים ערבים" כאשר יש להם מספר לקוחות "בעייתיים".
לדברי מחאג'נה, רמת התביעות בחברה הערבית גבוהה יותר, כי האוכלוסייה יוצאת לעבוד באזורי תעשיה רחוקים, ו"ככל שאתה נמצא יותר על הכביש אתה חשוף יותר לתאונות. "סוכן שיש לו 60 לקוחות בעייתים - חוסמים לו עבודה עם 2,000 לקוחות", אמר והציע לחסום את הלקוחות הבעייתיים ולא את הסוכנים, "שנותנים שירות בפררפריה, שגם ככה סובלת מפערי שירות ביחס למרכז".
ח"כ אימאן ח'טיב יאסין אמרה כי העדר אזורי תעשיה בחברה הערבית גורם לרבים לנסוע מרחקים גדולים אחרי שעות רבות של עבודה, וצריך טיפול שורש ולא בסימפטומים. "לכל לקוח חייב להיות שירות של ביטוח. אם הוא בעייתי, צריך לבנות לו פוליסה מתאימה שבה ישלם יותר, אבל לא לחסום לו את האפשרות לבטח ולהכניס אותו ואת משפחתו לבעיה גדולה יותר.

קשיים במציאת רופא בפריפריה

בנוסף לטענות על אפליה, עלו גם טענות על מחסור ברופאים בפריפריה המוכרים על-ידי חברות הביטוח. סיגל משאיוף, מנכ"ל ארגון הרופאים העצמאיים ארצ"י, הציגה נתונים מדאיגים על מספר הרופאים המוכרים על-ידי חברות הביטוח בערים כמו עכו, שבה מספר חברות ביטוח גדולות עובדות עם 2-0 רופאים בכלל התחומים בכל העיר. משאיוף: "גם בשב"נים המספרים נמוכים מאוד ועומדים על מספרים בודדים של רופאים בערי הפריפריה - וזה קריטי מאוד עכשיו, כשהרפורמה מעבירה את כל הניתוחים מחברות הביטוח לשב"ני. היא טענה כי "איש לא אומר איך הם בוחרים את הרופאים. אין תבחינים מקצועיים, אין אסדרה", וציינה כי קיימת עתירה לבג"ץ בנושא.
הד"ר רמי ג'ראח, רופא העיניים היחיד שגר בעכו, סיפר על הקושי האישי שלו להתקבל לעבודה בחברות הביטוח למרות הכשרתו, וטען כי "אין תבחינים. מי נכנס ואיך? איש לא יודע".
רים שוקחה, סגנית נשיא לשכת סוכני הביטוח, הוסיפה כי "יש לי אלפי לקוחות בפריפריה באזור נצרת, הם רוכשים ביטוח שאמור לאפשר להם לבחור רופא אבל אין רופאים באזור שעובדים עם הביטוח. הרבה רופאים בכירים מהחברה הערבית יכולים לתת את המענה הזה, צריך להרחיב את הרשימה". ח"כ עאידה תומא סלימאן: "זה כמו לסגור לרופא את הקליניקה בגלל שיש לו יותר מדי חולים".
שמואל זקן, מנהל מחלקת ביטוחי רכוש ברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, הגיב לטענות וציין כי "התפקיד שלנו כמאסדר הוא קודם כל להגן על ציבור המבוטחים, לוודא שאין אפליות ושיש פריסה גאוגרפית נאותה. ככל שעולות טענות לגבי הדברים האלה, אנחנו בודקים אותן". הוא הוסיף כי "כל התקשרות בין הצדדים צריכה להתבצע על בסיס החלטה מקצועית ומסחרית", ו"סוכנים מצטרפים ועוזבים חברות, זה דבר שקורה לא מעט, ביוזמת שני הצדדים ומסיבות שונות ואני לא מכיר שיש חברת ביטוח שלא עובדת עם סוכנים ערבים. לגבי התקשרות עם סוכנים בראשית דרכם, גם כאן כמו בכל מקצוע אדם שמקבל רישיון צריך לצבור לקוחות ולהתקדם בענף".
יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם בצלאל, סיכם את הדיון ואמר כי "שמענו כאן טענות חמורות שצריכות להיבחן לעומק. אין סיבה שאזרחים בפריפריה לא יקבלו מענה זהה והוגן בתחום הביטוח, כמו גם בכל תחומי החיים ואין סיבה שפרנסתם של סוכני ביטוח תפגע בגלל דבר שאין להם יכולת לשלוט או לצפות אותו. הוועדה תמשיך לעקוב אחר הנושא ותקיים דיון נוסף בקרוב".
הוא הוסיף כי הוועדה תבקש מסוכני הביטוח ומרשות שוק ההון להעביר מידע נוסף לגבי מקרים של אפליית מבוטחים או נותני שירות, וכן על סירוב או סגירת חשבונות של סוכני ביטוח בחברות ללא נימוק.

תאריך:  11/06/2024   |   עודכן:  11/06/2024
+הכנסת אישרה: הממשלה תקדם את חוק הפטור מגיוס
08:14 11/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מליאת הכנסת אישרה ברוב של 63 מול 57 את החלת דין רציפות בחוק הגיוס שיזם גנץ בכנסת הקודמת  ▪  החוק יעבור לוועדת חוץ וביטחון  ▪  לפיד: "בעיצומו של יום קרב קשה, הועבר חוק השתמטות". ליברמן: "הכול למען הישרדות פוליטית"

נתניהו במליאת הכנסת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  לקוחות /  "  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חברות ביטוח פועלות שלא כחוק ומחריגות מבוטחים לפי אזורי מיקוד"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
מליאת הכנסת אישרה ברוב של 63 מול 57 את החלת דין רציפות בחוק הגיוס שיזם גנץ בכנסת הקודמת    החוק יעבור לוועדת חוץ וביטחון    לפיד: "בעיצומו של יום קרב קשה, הועבר חוק השתמטות". ליברמן: "הכול למען הישרדות פוליטית"
עידן יוסף
רוטמן כינס דיון דחוף בעקבות אי-מינוי נציב תלונות הציבור על שופטים    באופוזיציה טענו כי שר המשפטים מונע בכוונה את מינוי הנציב בשל רצונו למנות אדם שאינו שופט עליון בדימוס, בניגוד למסורת, ומסרס את הרשות השופטת    בקואליציה הציעו לשנות את החוק כך שהנציב לא יהיה בהכרח כזה ואף הציעו שהכנסת תבחר את הנציב    רוטמן קרא לשר המשפטים להביא הצעת חוק ממשלתית שתפתור את המבוי הסתום וקרא לנציבות למצוא פתרונות זמניים לטיפול בתלונות
מירב ארד
מקרה של חשש לאמינות האישור - מעסיקים יורשו לזמן את העובד לבדיקה- על חשבונם
עידן יוסף
ועדת החוקה דנה בהצעת חוק ממשלתית שמטרתה להעניק לבתי הדין הרבניים כלים נוספים להתמודדות עם סרבנות גט    הוועדה התמקדה בסוגיית תדירות דיוני המעקב ובסוגיית "הרחקות דרבנו תם", הכוללות הגבלות דתיות, חברתיות וכלכליות    יו"ר הוועדה דורש ממשרד המשפטים חוות דעת כתובה ביחס לעמדת המשרד לפיה אין מניעה להטיל סנקציה על קבורה יהודית בעניין סרבני גט; זאת לאור כך שבית המשפט לא מתיר אפילו בעת מלחמה לנקוט אמצעים כגון עיכוב קבורת מחבלים
עידן יוסף
מאז חזר לכנסת, ולא קיבל תפקיד שר בכיר או יו"ר הכנסת כבקשתו, שימש דנון כאופוזיציה פנימית בליכוד    סיום כהונת ארדן מאפשר לו לשוב לתפקיד    ח"כ בוארון חוזר לכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il