X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתניהו ובלינקן. לחץ אמריקני על ישראל לקבלת העסקה [צילום: חיים צח/לע״מ]
בלינקן: נתניהו אישר מחויבותו לעסקת שחרור חטופים והפסקת אש
שר החוץ האמריקני נפגש בישראל עם משפחות חטופים ואמר כי ההצבעה אמש במועצת הביטחון מדברת בעד עצמה וכי תגובת חמאס להחלטה במועצת הביטחון היא "סימן מעורר תקווה", כלשונו

שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, הצהיר כי ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, אישר אמש את המחויבות שלו להצעה לעסקה הכוללת שחרור חטופים והפסקת אש ברצועת עזה.
את הדברים אמר בלינקן במהלך ביקור שהוא מקיים בישראל, שבמהלכו פגש משפחות חטופים. "אנו עובדים כל דקה כדי להחזיר כולם הביתה, ההצבעה אמש במועצת הביטחון מדברת בפני עצמה, זה מה שכולם רוצים", אמר בלינקן (יום ג', 11.6.24) במפגש. עוד ציין כי תגובת חמאס להחלטת מועצת הביטחון היא סימן מעורר תקווה.
בכך, התייחס בלינקן לדבריו של בכיר חמאס סאמי אבו-זהרי, אשר אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי חמאס מקבל את ההחלטה שהתקבלה אמש במועצת הביטחון של האו"ם על הפסקת אש. "מוכנים לנהל משא-ומתן על הפרטים", אמר והוסיף כי הממשל האמריקני עומד בפני מבחן אמיתי "למימוש התחייבויותיו, לחייב את הכיבוש להפסיק לאלתר את המלחמה כיישום החלטת מועצת הביטחון", כלשונו.
אמש אישרה מועצת הביטחון של האו"ם את ההצעה האמריקנית שקוראת לישראל ולחמאס להסכים לעסקת חטופים והפסקת אש. 14 מדינות הצביעו בעד ההצעה, רוסיה נמנעה אך לא הטילה וטו, ואף מדינה לא התנגדה להחלטה. בניגוד לנוסח הקודם של ההחלטה, אשר קראה רק לחמאס לקבל את ההצעה, בנוסח שעבר אמש במועצת הביטחון הוכנסה קריאה "לשני הצדדים ליישם במלואם את תנאי העסקה ללא דיחוי וללא תנאים".

תאריך:  11/06/2024   |   עודכן:  11/06/2024
+ההיסטוריה קוראת לך, יואב
19:38 11/06/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

"תפסת מחסה מאחורי הסלע מאש האויב, האש עזה, עיני הלוחמים נעוצות בעורפך, אתה קם ומסתער בראשם על עמדת האויב או נשאר לשכב בתקווה שמישהו אחר ייקח את המשימה על עצמו?

גלנט. עלה ממעמקי הים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+גלנט: חייבים את כולם והגיוס חייב לבוא מכל שכבות הציבור
18:29 11/06/24  |  איציק וולף

שר הביטחון, יואב גלנט, שהיה היחיד מבין חברי הקואליציה שהצביע אמש נגד החלת רציפות על חוק ההשתמטות מגיוס, שב היום על הקריאה לגייס את כל שכבות הציבור בישראל.
"אנחנו צריכים את כולם וכל אחד. הגיוס צריך לבוא מכל שכבות הציבור וכולם צריכים לקחת חלק מרכזי בתוך העשיה. אנחנו נשענים על היכולות של הלוחמים ועל הגיבוי של בני המשפחות. היום אתם בצבא ומחר האחים שלכם יצטרכו להתגייס, ולפני כן אלה היו ההורים שלכם. זו המציאות ואנחנו חייבים כל אחד על-מנת להגן על עצמנו במדינה הזאת", אמר במפגש עם לוחמים מיחידת יהל"ם.

+גורם מדיני בכיר: המתווה שאושר במועצת הביטחון מאפשר לעמוד על התנאים שהציבה לסיום המלחמה
14:59 11/06/24  |  איציק וולף

גורם מדיני ישראלי התייחס להחלטה שהתקבלה במועצת הביטחון של האו"ם בקריאה להפסקת אש בין ישראל לחמאס ואמר כי המתווה שהוצג מאפשר לישראל לעמוד על התנאים שהציבה לסיום המלחמה.
"ישראל לא תסיים את המלחמה לפני השגת כל יעדיה - חיסול היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, השבת כל החטופים ווידוא שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל. המתווה שהוצג מאפשר לישראל לעמוד על תנאים אלה, והיא אכן תעשה זאת", אמר.

נתניהו וביידן. גורם מדיני ברך על המתווה האמריקני [צילום: AP]
+הושלם מבצע לסיכול טרור בחטיבת הבקעה והעמקים
12:40 11/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בתום המבצע במרחב "פרעה" שבחטיבת הבקעה והעמקים: צה"ל ושב"כ איתרו והשמידו מעבדה לייצור מטענים בה היו יותר מ-80 מטענים וחביות נפץ, חיסלו מחבל ופגעו בנוספים

[צילום: דובר צה"ל]
+ביקורת פודקאסטים - רוח מערבית
12:34 11/06/24  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה

הירסי עלי מציגה תמונת מראה לתפיסת העולם הילדותית של הפרוגרסיבים תומכי האיסלאם הקיצוני - אם ישראל היא "הרע" אז החמאס הוא "הטוב"

מציאות מורכבת [צילום: חאלד עלי/פלאש 90]
+מזכיר המדינה בלינקן נפגש עם קרובי חטופים בתל אביב
12:32 11/06/24  |  מירב ארד

מזכיר המדינה בלינקן נפגש עם קרובי חטופים בתל אביב: "אנחנו עובדים למען שחרורם בכל יום, תשמרו על האמונה"

+החטא ועונשו
12:13 11/06/24  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

תזכורת לבני גנץ: מצב החירום עדיין קיים, ואף מחמיר  ▪  מכתבי ההתפטרות של שרי המחנה הממלכתי צפויים להיכנס לתוקף רק למחרת חג השבועות  ▪  אם כך, עדיין לא מאוחר מדי לנתניהו ולגנץ - ולא רק להם - למצוא דרך להמשכת השותפות בממשלת החירום

גנץ. מה סדר העדיפות שלו? [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+לפיד נפגש עם בלינקן: לא נעצור עד שתהיה עסקה
11:08 11/06/24  |  מירב ארד

ראש האופוזיציה לפיד נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני בלינקן.. לפיד כתב ברשת X: "נפגשתי הבוקר עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. אנחנו צריכים לעשות עסקה. עד שכולם לא יחזרו לא נדע מנוחה, המדינה הזאת לא תנום ולא תשקוט. אף אחד מאיתנו לא ינום ולא ישקוט ולא נעצור עד שתהיה עסקה".

+דובר צה"ל: זוהו 50 שיגורים לעבר מרכז רמת הגולן
11:06 11/06/24  |  מירב ארד

דובר צה"ל מעדכן (יום ג') בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ לפני זמן קצר, זוהו כ-50 שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב מרכז רמת הגולן. לוחמי ההגנה האווירית יירטו מספר שיגורים, היתר נפלו בשטח פתוח, אין נפגעים

+צה"ל: ההתרעה שהופעלה במרחב חיפה - זיהוי שווא
10:52 11/06/24  |  מירב ארד

צה"ל מעדכן (יום ג', 11.6.24) בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב חיפה לפני זמן קצר, ככל הנראה מדובר בזיהוי שווא. האירוע בבדיקה. ההתרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות שיגור מיירט ומחשש לנפילת שברי יירוט

+גנץ בפגישה עם בלינקן: לארה״ב תפקיד מרכזי בהסרת האיום של חיזבאללה על הגבול הצפוני
10:50 11/06/24  |  מירב ארד

גנץ לאחר פגישתו עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן: "הדגשתי את החשיבות, במיוחד בימים אלו, של הפעלת מירב הלחץ על המתווכות כדי להביא את הסכמת החמאס למתווה החטופים שהציעה ישראל. הוספתי כי אתמוך בכל מתווה אחראי שיביא להשבת החטופים, גם מחוץ לממשלה".
גנץ הוסיף: "ציינתי עוד בפני המזכיר, כי לארה״ב יחד עם הקהילה הבינלאומית כולה, תפקיד מרכזי בהסרת האיום שמציב חיזבאללה על הגבול הצפוני, והדגשתי שאם העולם לא יצליח לעשות זאת - מדינת ישראל לא תהסס לפעול בנחישות כדי להגן על תושבי הצפון ולאפשר את חזרתם לביתם בביטחון".

+החליל מכה לפניהם: שבועות
10:41 11/06/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה

חג הקציר ומועד הבאת הביכורים במקרא הוא גם חג מתן התורה, הבשורה המוסרית ששינתה את העולם  ▪  כיצד תיארו חכמינו את הבאת הביכורים בזמנם, ושלוש הערות אקטואליות לעשרת הדיברות

מעמד השיא [צילום: ג'ון גמבריל/AP]
+ההודעות של סינוואר: "ישראל נמצאת איפה שרצינו"
10:35 11/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

וול סטריט ג'ורנל פרסם ציטוטים מהודעות ששלח מנהיג ארגון הטרור ברצועה בחודשים האחרונים לעמיתיו  ▪  על מתקפת הפתע ב-7.10 כתב: "הדברים יצאו משליטה"

סינוואר. ההרוגים בעזה הם קורבנות נחוצים [צילום: ג'ון מינצ'ילו/AP]
+הלחימה ברפיח נמשכת: כלי טיס חיסל צלף של חמאס
09:50 11/06/24  |  מירב ארד

לוחמי אוגדה 162 ממשיכים לפעול ברפיח. במהלך היממה האחרונה לוחמי חטיבת גבעתי חיסלו חוליות מחבלים חמושים בהתקלויות מטווח קצר, לצד איתור אמש"ט במספר פשיטות ממוקדות במרחב.
כלי טיס, בהכוונת חטיבת האש 215, חיסל צלף של ארגון הטרור חמאס אשר היווה איום על הכוחות בשטח.
כוחות אוגדה 99 ממשיכים לפעול במרכז הרצועה. כחלק מתקיפות שבוצעו במרחב, כלי טיס של חיל האוויר בהכוונת הכוחות תקף חוליית מחבלים שהיוותה איום על הכוחות בשטח.
במהלך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו כ-35 מטרות טרור ברחבי הרצועה. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, מחסני אמל"ח, אתרי שיגור, עמדות תצפית, חוליות מחבלים, ותשתיות צבאיות נוספות.

+יסורי גנץ הבוגר
09:48 11/06/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

רק ההיסטוריונים יקבעו בעתיד - וגם אז תהיה מחלוקת - מה היה נכון ממה, אך הפור נפל ומבחינה רגשית הוא בוודאי עונה על ציפיותיי

גנץ. התלבטות קשה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מקבלי אות הנשיא להתנדבות לשנת תשפ"ד - בסימן ה-7.10
09:41 11/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

השנה, בעקבות אירועי שבעה באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיה, הוחלט כי האות יוענק ל-20 יחידים, עמותות, עסקים או קבוצות שגילו רוח התנדבות מרשימה ופעלו לחיזוק חוסנו של העורף הישראלי בשגרה ובחירום. כמו-כן, הוחלט להעניק אות ייחודי לחמ״לים אזרחיים שפעלו לטובת אזרחיות ואזרחי ישראל במגוון תחומים עם תחילת הלחימה

אות הנשיא להתנדבות" לשנת תשפ"ד [צילום: אתר בית הנשיא]
+המוצא - בעסקה
09:34 11/06/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

חלק הארי של החטופים מוחזקים כנראה בבונקרים תת-קרקעיים ובמנהרות מתחת לאדמה  ▪  אני מביע חרדה וחשש, שמעתה מנת ייסורי הגוף והנפש של החטופים רק יתעצמו, כי החמאס יקפיד על תנאי חיים קשים כדי להדק את ההבטחה עליהם

תעודת עניות כחברה [צילום: חטופים]
+המדכדכים בשירות האויבים
09:12 11/06/24  |  עמנואל בן סבו   |   לרשימה המלאה

כשברוב המוחלט של האולפנים מציירים תמונה של צבא חלש, כישלון מוחלט, תבוסה מוחלטת, ייאוש, רפיסות ודיכאון, משפשפים הלוחמים, בהם הקצינים הבכירים, בפלנלית את עיניהם, מכניסים חוטר לאוזניהם ולא מאמינים לעוצמת הרוח הרעה הנושבת מהמדוכדכים היושבים באולפנים

רוח גדולה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+מסע הסברה של דימוי ישראל השפויה
08:55 11/06/24  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה

במציאות הזאת אף שהמערכה בפנים היא קשה וסיזיפית, בחוץ היא תהיה יעילה יותר שכן הבן-גבירים והסמוטריצ'ים אף שהם מצויים בכול מקום אינם קובעים את סדר היום כפי שאלה קובעים אצלנו

מתי אתה מסביר? [צילום: קין צ'ונג/AP]
+הותר לפרסום: 4 לוחמי צה"ל נהרגו בקרב בדרום רצועת עזה
08:27 11/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

סמל אלמוג שלום, סמל יאיר לוין, סמ"ר איתן קרלסברון ורס"ן טל פשבילסקי נהרגו בעת השתלטות על מבנה ברפיח  ▪  באירוע נפצעו באורח קשה קצין בסיירת גבעתי וארבעה לוחמים בהכשרה בסיירת גבעתי. כמו-כן, לוחם נוסף נפצע באורח בינוני

ארבעת הלוחמים שנפלו ברפיח [צילום: דובר צה"ל]
+דובר צה"ל: יורטה מטרה אווירית חשודה מול חופי חיפה

08:01 11/06/24  |  מירב ארד

דובר צה"ל עדכן (יום ב') כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בשעה האחרונה, מטרה אווירית חשודה שזוהתה בשמי הים מול חופי חיפה, לא הופעלו התרעות על חדירת כלי טיס עוין על פי מדיניות. אין נפגעים ולא נגרם נזק.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלינקן: נתניהו אישר מחויבותו לעסקת שחרור חטופים והפסקת אש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פצצה כלכלית מדינית עולמית-הנפט
חשדנית  |  11/06/24 19:59
2
אגב, סעודיה הצטרפה לפרוייקט
חשדנית  |  12/06/24 19:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
מירב ארד
בתום המבצע במרחב "פרעה" שבחטיבת הבקעה והעמקים: צה"ל ושב"כ איתרו והשמידו מעבדה לייצור מטענים בה היו יותר מ-80 מטענים וחביות נפץ, חיסלו מחבל ופגעו בנוספים
עומר מואב
הירסי עלי מציגה תמונת מראה לתפיסת העולם הילדותית של הפרוגרסיבים תומכי האיסלאם הקיצוני - אם ישראל היא "הרע" אז החמאס הוא "הטוב"
רון בריימן
תזכורת לבני גנץ: מצב החירום עדיין קיים, ואף מחמיר    מכתבי ההתפטרות של שרי המחנה הממלכתי צפויים להיכנס לתוקף רק למחרת חג השבועות    אם כך, עדיין לא מאוחר מדי לנתניהו ולגנץ - ולא רק להם - למצוא דרך להמשכת השותפות בממשלת החירום
דרור אידר
חג הקציר ומועד הבאת הביכורים במקרא הוא גם חג מתן התורה, הבשורה המוסרית ששינתה את העולם    כיצד תיארו חכמינו את הבאת הביכורים בזמנם, ושלוש הערות אקטואליות לעשרת הדיברות
מירב ארד
וול סטריט ג'ורנל פרסם ציטוטים מהודעות ששלח מנהיג ארגון הטרור ברצועה בחודשים האחרונים לעמיתיו    על מתקפת הפתע ב-7.10 כתב: "הדברים יצאו משליטה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il