X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מימין: טאלב סאמי עבדאללה שחוסל הלילה; וויסאם טוויל, חוסל בינואר
צה"ל חיסל את הבכיר "אבו טאלב" - מפקד יחידת א-נסר בחזית הדרום של חיזבאללה
טאלב סאמי עבדאללה היה מפקד יחידת א-נסר בחזית הדרום של ארגון חיזבאללה הערוץ הסעודי "אל-חדת': התקיפה מצד ישראל בדרום לבנון כוונה לפגישה ביטחונית של מנהיגים מחיזבאללה - "זו המכה החזקה ביותר מתחילת המלחמה" דובר צה"ל אישר דבר התקיפה וציין כי מבחינת מעמדו בארגון חיזבאללה, אבו טאלב הוא כמו מפקד בדרגת תת-אלוף
טאלב סאמי עבדאללה, חוסל [צילום: חיזבאללה]

בתקיפה אווירית שביצע צה"ל אמש (יום ג', 11.06.24) בשעה 22:00 בישוב ג'ויא שבגזרת צור בדרום לבנון, חוסל טאלב סמי עבדאללה המכונה "אבו טאלב". התקיפה בוצעה באמצעות מטוס קרב שהטיל פצצה על דירת מגורים בכפר ג'וויה שבנפת צור, שבה קיים אבו טאלב חפ"ק ממנו הפעיל טרור נגד ישראל.
אבו טאלב הוא האישיות הצבאית הבכירה ביותר של חיזבאללה שחוסלה על-ידי צה"ל במהלך המלחמה. הוא נחשב לאחד האנשים הקרובים ביותר לנסראללה. יחד עמו חוסלו עוד שלושה בכירים: ראש הלשכה שלו, עלי צופאן, ששימש גם כמפקד שטח, ושני פעילים ששמותיהם טרם נודעו. חיזבאללה נמנע ממסירת פרטים על פעולת צה"ל, אך הודיע הלילה על מותו של אבו טאלב ופרסם את תמונתו.
צה"ל, לעומת זאת, אישר דבר חיסולו של אבו טאלב. נטען, כי אבו טאלב ניהל את התקיפות והירי לעבר הגליל. נמסר עוד, כי אבו טאלב הוא המפקד הבכיר ביותר שנהרג בשורות הארגון, ומבחינת תפקידו וניסיונו הטרוריסטי - הוא כמו מפקד בדרגת תת-אלוף. בצה"ל הדגישו כי עבדאללה היה מוקד ידע משמעותי בחיזבאללה וכי הוא נהרג בעת שהורה לבצע ירי אתמול לעבר כפר בלום.
הדרג המדיני בישראל טרם הורה לצאת להתקפה בלבנון, ולכן הוחלט לבצע תקיפה ממוקדת שנועדה לפגוע בבכירים ובמוקדי הידע בארגון. נמסר, כי ההתנקשות בוצעה באמצעות מטוס קרב שהטיל פצצה על החפ"ק שבו שהה עבדאללה לצד ראש הלשכה שלו ושני פעילים נוספים. כולם נהרגו.
טאלב סאמי עבדאללה היה מפקד יחידת א-נסר בחזית הדרום של הארגון. יחידה זו אחראית על פעילות חיזבאללה בגזרה המזרחית - מבינת ג'בייל ועד הר דב. ככל הנראה הוא הגורם הבכיר ביותר מקרב אנשי חיזבאללה שחוסל על-ידי ישראל מאז תחילת המלחמה.
הערוץ הסעודי "אל-חדת' מסר, כי התקיפה בדרום לבנון כוונה לפגישה ביטחונית של מנהיגים מחיזבאללה. "זו המכה החזקה ביותר מתחילת המלחמה", נאמר בדיווח.
סוכנות רויטרס מסרה מפיו של גורם לבנוני, כי טאלב סאמי עבדאללה שחוסל הינו בכיר אף יותר מוויסאם טוויל - מפקד כוח רדואן שחוסל על-ידי ישראל בינואר השנה.
החיסול הלילה בוצע לאחר ירי נרחב של עשרות רקטות מצד חיזבאללה לעבר ישובי הצפון בערב חג השבועות. חיזבאללה, בכוונת מכוון, פעל כדי לשבש את ערב חג השבועות ולהרוג אזרחים. בתגובה הפציץ צה"ל בעומק לבנון וביצע את החיסול הנ"ל.

ארבעת אנשי החיזבאללה שחוסלו, בהם: טאלב סאמי עבדאללה, ועלי צופאן, מפקד שטח [צילום: חיזבאללה]
תאריך:  12/06/2024   |   עודכן:  12/06/2024
+בן-גביר נגד נתניהו: "על מאות טילים לא מגיבים בפעולות כירורגיות"
22:23 12/06/24  |  עידן יוסף

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר משבח את החיסול בלבנון, אך אומר כי על מאות טילים לא מגיבים בפעולות כירורגיות. "הערב נתניהו שוב מכנס 'התייעצות ביטחונית'. אין ספק שהנוהג המגונה של ראש הממשלה למדר אותי מדיונים ביטחוניים 'הוכיח את עצמו' באירועי השבעה באוקטובר", עקץ בן-גביר. "נתניהו - נגמרו התירוצים. אתה ראש הממשלה, ואפילו להתחבא מאחורי גנץ ואיזנקוט אתה כבר לא יכול".

+לוחם מילואים ששם קץ לחייו הוכר כחלל צה"ל
22:19 12/06/24  |  עידן יוסף

צעיר ששם קץ לחייו ביום שישי הוכר כחלל צה"ל ונקבר בקבורה צבאית בהר הרצל, כפי שדרשה משפחתו - כך הודיע הערב צה"ל. הצעיר הוכר כלוקה בפוסט טראומה אחרי שסיים שירות מילואים של חצי שנה ברצועה, והיה אמור להתחיל שירות מילואים נוסף בצו 8 ביום ראשון האחרון.
אביו טען: "הוא לא יצא מעזה, הוא עדיין שם, בעוטף ובעזה. מ-7 באוקטובר הוא עבר טראומה, חוויות קשות והציל חיים". עו"ד אליוסף שחר הגיש מכתב למנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, בשם משפחתו של המת, בעניין קבורתו.

+חמאס מקשיח תנאים לעסקה ודורש ערבות של מדינות עויינות
22:10 12/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מקור המעורה בסוגיית המו"מ: תשובת חמאס למתווכות מאמש היא מחמירה יותר מהתשובה שהעביר לפני כחודש  ▪  גם ארה"ב מסרבת לתיווך טורקי, רוסי וסיני  ▪  בעקבות תשובת חמאס: ראש הממשלה נתניהו קיים הערכת מצב

הפגנה מול הקריה לתמיכה בעסקה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+הרמטכ"ל קיים סבב פגישות חשאי בבחריין
21:49 12/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רא"ל הלוי נפגש עם עמיתיו הרמטכ"לים ועם אישי ביטחון בכירים במדינות האזור  ▪  אקסיוס: פיקוד המרכז בצבא ארצות הברית יזם את המפגש בניסיון לגבש קואליציה מול הציר השיעי בהנהגת איראן

הלוי. לא הפגישה הראשונה [צילום: דובר צה"ל]
+סוכל פיגוע בעיר העתיקה, החשוד נפצע קשה
18:31 12/06/24  |  יואב יצחק

סוכל פיגוע בעיר העתיקה. לפני זמן קצר התקבל דיווח על ירי שבוצע בעיר העתיקה בירושלים לעבר חשוד מצד חייל צה״ל שהיה במקום עם נוספים (כולם על אזרחי שלא בתפקיד). מהמקום פונה אדם במצב קשה ושלושה נפגעים נוספים במצב קל. נסיבות המקרה בבדיקה. נבדק החשד לאירוע אלימות ביניהם החייל לבין החשוד שקדם לירי ולטענת החיילים ניסיון חטיפת נשק שנבדק.
חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצועים ומפנים לבי"ח שערי צדק: גבר בן 37 במצב קשה, וגבר בן 66 במצב קל עם פציעות חודרות. בנוסף פצוע כבן 60 עם חבלות קלות בגופו.
חובש רפואת חירום במד"א שילה כרמון סיפר:
"ראינו שני פצועים שוכבים כשהם בהכרה וסובלים מפציעות חודרות בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל חבישות ומתן תרופות ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבם קשה וקל. בנוסף פינינו מהמקום פצוע נוסף במצב קל עם חבלות בגופו."

+שריפה משתוללת ביער מירון מירי החיזבאללה
17:55 12/06/24  |  יואב יצחק

ירי הרקטות מצד חיזבאללה בצהריים לעבר ישובי הצפון גרם להתפרצות שריפות רבות. ביער מירון משתוללת שריפה במשך שעות. הכבאים מתקשים להשתלט על השריפה המתפשטת.

+מטוסי קרב תקפו עוד שני משגרים של חיזבאללה מהם נורו רקטות לעבר ישובי הצפון
17:21 12/06/24  |  יואב יצחק

מטוסי קרב תקפו אחר-הצהריים שני משגרים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים א-טייבה ומרכבא שבדרום לבנון, מהם בוצעו מוקדם יותר היום שיגורים לצפון הארץ. כך הודיע דובר צה"ל. צה"ל דיווח על שורה של אירועים והטיפול בהם:
  • כוחות צה״ל ביצעו ירי ארטילרי לעבר מרחב רשיא אל-פוחר שבדרום לבנון, ממנו בוצעו שיגורים לעבר צפון הארץ.
  • בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ ב-11:52, 12:00 ו-12:19, שוגרו מיירטים לעבר מטרות אווירית חשודות, האירועים הסתיימו. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו מחשש לנפילת שברי יירוט.
  • בהמשך להתרעות שהופעלו ב-12:55 במרחב מירון וב-14:09 במרחב מלכיה, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון. בכלל האירועים לא היו נפגעים.
  • כוחות כיבוי ממשיכים לפעול בצפון הארץ על-מנת לכבות את השריפות שפרצו כתוצאה מהשיגורים שביצע ארגון הטרור חיזבאללה מוקדם יותר היום.

+במהלך טקס קבורת אבו טאלב בלבנון: איומים בהגברת המתקפות על ישראל
17:08 12/06/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

בכיר בחיזבאללה חכם ספידין מאיים בהגברת המתקפות - "בעוצמה, בכמות ובאיכות"

הלווית אבו טאלב בפרברים בדרום לבנון [צילום: בילאל חוסין/AP]
+רשות הטבע והגנים: שמורת טבע נחל עמוד נסגרה למבקרים
13:12 12/06/24  |  מירב ארד

רשות הטבע והגנים עדכנה (יום ד') כי לאור המצב הבטחוני שמורת טבע נחל עמוד נסגרת למבקרים.

+דוח של האו"ם: ישראל וחמאס ביצעו פשעי מלחמה מאז 7 באוקטובר
13:08 12/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בדוח נטען שהפשעים שישראל ביצעה כוללים בין השאר: מתקפות נרחבות ומכוונות לעבר אוכלוסייה אזרחית, הרעבה, מעצר שרירותי והרג של "עשרות אלפי ילדים"

[צילום: AP/ג'וליה ניקינסון]
+ראש המועצה האזורית מטה אשר: ממשלת ישראל מנותקת קשר
13:07 12/06/24  |  מירב ארד

משה דוידוביץ' ראש המועצה האזורית מטה אשר בראיון לכאן חדשות: "תושבי הצפון רועדים בממ"דים ובטלוויזיה משדרים מתכונים של קיש ופשטידות לשבועות. כנראה שמדינת הצפון לא שייכת לישראל. ממשלת ישראל מנותקת קשר"

+ליברמן: ממשלת הקונספציה הפכה את חג מתן תורה, לחג מתן טילים
13:02 12/06/24  |  מירב ארד

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: "ממשלת הקונספציה מאפשרת לחיזבאללה להפוך לתושבי הצפון את חג מתן תורה, לחג מתן טילים. לא רק תושבי הצפון אומרים לכם ללכת הביתה, כל אזרחי ישראל אומרים לכם ללכת הביתה!"

+צה"ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון
12:47 12/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+איך התפרקו התוכניות השאפתניות של הנשיא ביידן להקמת המזח הצף מול עזה
12:35 12/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הנשיא ביידן הבטיח שהוא יספק 'כמויות אדירות' של סיוע, אבל מזג האוויר והלוגיסטיקה הפריעו לתוכניות  ▪  וולט סטריט ג'ורנל מנתח את הסיבות לכישלון הפרויקט היומרני של הנשיא ביידן שלא לקח בחשבון את איתני הטבע

המזח הצף מול עזה. התפרק בשל המים הגועשים של הים התיכון [צילום: פיקוד מרכז של צבא ארה"ב/AP]
+לוחמי גבעתי חיסלו חוליות מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים
11:45 12/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כוחות צוות קרב 401 חיסלו מספר מחבלים חמושים ואיתרו במרחב מחסניות, וסטים וציוד צבאי נוסף  ▪  בנהלך היממה האחרונה תקפו כלי טיס ומטוסי קרב של חיל-האוויר והשמידו יותר מ-30 מטרות טרור ברחבי הרצועה

[צילום: דובר צה"ל]
+מזכ"ל האו"ם שגה
11:43 12/06/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

מזכ"ל האו"ם התעלם מהעובדה, שישראל לא יזמה את המלחמה, אלא המלחמה נכפתה עליה  ▪  הוספת ישראל לרשימה השחורה עלולה להוות עילה מידית של סנקציות נגד ישראל וקיים חשש סביר של פגיעה במערכות כלכליות

החמאס אשם [צילום: עבד אל-אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+שר החוץ של אירן מאיים: לא נאפשר לישראל להשיג מטרותיה בלבנון
10:53 12/06/24  |  יואב יצחק

שר החוץ של אירן עלי באכרי כני מאיים על ישראל (יום ד', 12.06.24): "אנו ממליצים לישראל שלא ליפול לבאר של לבנון. לא נאפשר לישראל להשיג את מטרותיה בלבנון", אמר. שר החוץ האירני התבטא בעקבות ההסלמה מול חיזבאללה: חיסולו של טאבל סאמי עבדאללה, והמטחים הכבדים ששוגרו מצד חיזבאללה לעבר ישובי הצפון.

+חיזבאללה מגדיל טווח הפגיעה: 215 רקטות נורו לעבר ישובי הגליל; פגיעה ישירה במפעל ביטחוני בסאסא
10:33 12/06/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

ההרעשה הכבדה גם לעבר הכנרת, צפת וטבריה - בתגובה לחיסולו של הבכיר טאלב סאמי עבדאללה  ▪  בעקבות נפילת טילים או שברי מיירטים, פרצו שריפות באזור צומת עמיעד, גוש חלב, עין זיתים וקדיתא  ▪  תותחי צה"ל ירו לעבר מקורות הירי בשורה של ישובים בדרום לבנון

הצפון בוער: עובדי ויערני קק״ל נלחמים לחסימה וכיבוי האש באזורי השריפות בצפון
נפילות באזור הכנרת [צילום: לפי סעיף 29א' לחוק זכויות יוצרים]
+חמאס והג'יהאד האיסלאמי השיבו בחיוב למתווה ביידן - אך דורשים "תיקונים" השוללים את עיקריו
09:43 12/06/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

העסקה כפי שהוצגה על-ידי הנשיא ביידן הולכת ומתרחקת  ▪  חמאס והג'יהאד האיסלאמי הציגו שורה של "תיקונים" שנועדו להבטיח שלטון חמאס ברצועה  ▪  לזאת מתנגדת ישראל בתוקף  ▪  דרישות ארגוני הטרור עומדות בסתירה אף להחלטת מועצת הביטחון שקיבלה את מתווה ביידן

ביידן, המתווה שהציג נדחה [צילום: איוון ווצ'י/AP]
+יש לחזור לאסטרטגיה שעיצבו בן-גוריון ומשה דיין: מכות מקדימות ומלחמות-מנע מפתיעות
09:41 12/06/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

חלק ראשון בדיון עומק של מומחים על השאלה מה היו הלקחים של שמונת חודשי המלחמה ברצועת עזה. לפי תת-אלוף בדימוס אמציה חן, "יש לחזור לאסטרטגיה שעיצבו בן-גוריון ומשה דיין: מכות מקדימות ומלחמות-מנע מפתיעות כמו "קדש" ו"ששת הימים""

משה דיין [צילום: משה שי/פלאש 90]
+וול סטריט ג'ורנל: שלושת בני ערובה הישראלים שחולצו במבצע צבאי סבלו עונשים, פחד ובידוד
08:49 12/06/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

החטופים, אלמוג מאיר, אנדריי קוזלוב, ושלומי זיו, הוחזקו במשך שישה חודשים בחדר חשוך אחד, וישנו על מזרונים קטנים על הרצפה. "הקשר הבלעדי שלהם עם העולם החיצון הגיע מהשומרים שהביאו להם אוכל ולעיתים התעללו בהם"  ▪  בני הערובה העבירו את זמנם במשחק קלפים, למדו ערבית, לימדו זה את זה עברית או רוסית וכתבו לעצמם יומנים  ▪  ד"ר איתי פסח, רופא בשיבא שטיפל בחטופים: המראה הראשוני שלהם קשור מאוד לאדרנלין שזורם בגופם ולצהלות על השחרור

שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזלוב [צילום: משפחות החטופים]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל חיסל את הבכיר "אבו טאלב" - מפקד יחידת א-נסר בחזית הדרום של חיזבאללה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
יואב יצחק
החטופים, אלמוג מאיר, אנדריי קוזלוב, ושלומי זיו, הוחזקו במשך שישה חודשים בחדר חשוך אחד, וישנו על מזרונים קטנים על הרצפה. "הקשר הבלעדי שלהם עם העולם החיצון הגיע מהשומרים שהביאו להם אוכל ולעיתים התעללו בהם"    בני הערובה העבירו את זמנם במשחק קלפים, למדו ערבית, לימדו זה את זה עברית או רוסית וכתבו לעצמם יומנים    ד"ר איתי פסח, רופא בשיבא שטיפל בחטופים: המראה הראשוני שלהם קשור מאוד לאדרנלין שזורם בגופם ולצהלות על השחרור
דן מרגלית
"תפסת מחסה מאחורי הסלע מאש האויב, האש עזה, עיני הלוחמים נעוצות בעורפך, אתה קם ומסתער בראשם על עמדת האויב או נשאר לשכב בתקווה שמישהו אחר ייקח את המשימה על עצמו?
איציק וולף
שר החוץ האמריקני נפגש בישראל עם משפחות חטופים ואמר כי ההצבעה אמש במועצת הביטחון מדברת בעד עצמה וכי תגובת חמאס להחלטה במועצת הביטחון היא "סימן מעורר תקווה", כלשונו
מירב ארד
בתום המבצע במרחב "פרעה" שבחטיבת הבקעה והעמקים: צה"ל ושב"כ איתרו והשמידו מעבדה לייצור מטענים בה היו יותר מ-80 מטענים וחביות נפץ, חיסלו מחבל ופגעו בנוספים
עומר מואב
הירסי עלי מציגה תמונת מראה לתפיסת העולם הילדותית של הפרוגרסיבים תומכי האיסלאם הקיצוני - אם ישראל היא "הרע" אז החמאס הוא "הטוב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il