X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זלנסקי, ביקור במערב פומרניה הגרמנית [צילום: jens buettner/AP]
הנשיא ביידן החליט: מערכת פטריוט נוספת תסופק לאוקראינה להגנתה מפני רוסיה
החלטה רשמית טרם נמסרה בפומבי נשיא אקוראינה זועק לעזרה: "אוקראינה זקוקה בדחיפות לשבע מערכות נוספות כדי להדוף תקיפות רוסיות נגד רשת החשמל ואזורים אזרחיים..."

ארה"ב תשלח לאוקראינה מערכת הגנה נוספת מסוג פטריוט. כך מדווחת סוכנות AP (יום ג', 11.06.24), בהתבססה על שני פקידים אמריקנים שבחרו למסור מידע זה בעילום שם, מכיוון שטרם נמסרה החלטה רשמית, פומבית. דיווח ראשון בנושא פורסם דווחה לראשונה בניו-יורק טיימס.
בכך נענית ארה"ב "לקריאות הנואשות של קייב להגנה אווירית נוספת בזמן שהיא נלחמת בהתקפה רוסית אינטנסיבית על אזור חרקוב בצפון מזרח".
אותם גורמים רשמיים עליהם מסתמכת AP מסרו כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אישר את המהלך. "זו תהיה מערכת הפטריוט השנייה שארה"ב תעניק לאוקראינה, אם כי הפנטגון סיפק באופן שגרתי מספר לא ידוע של טילים עבור המערכת. גם בעלות ברית אחרות, כולל גרמניה, סיפקו עבורן מערכות הגנה אוויריות כמו גם אמצעי לחימה".
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי התחנן בפגישתו עם ביידן לקבל מערכות פטריוט נוספות מתוצרת ארה"ב, בטענה שהן יסייעו לכוחותיו להילחם בכ-3,000 הפצצות שלדבריו רוסיה משגרת למדינה מדי חודש.
בנאום במדריד אמר זלנסקי, כי אוקראינה זקוקה בדחיפות לשבע מערכות נוספות כדי להדוף תקיפות רוסיות נגד רשת החשמל ואזורים אזרחיים, כמו גם נגד מטרות צבאיות, לעברן משוגרות פצצות הרסניות שגורמות להרס רחב. לדבריו, אוקראינה זקוקה לשתיים מהמערכות כדי להגן על חרקוב - שם רוסיה פתחה במתקפה חוצת גבולות ב-10 במאי, שעדיין גוררת את הכוחות האוקראינים. "אם היו לנו מערכות פטריוט מודרניות אלה, מטוסים (רוסים) לא היו מסוגלים לטוס קרוב מספיק כדי להטיל את הפצצות על האוכלוסייה האזרחית והצבא", אמר זלנסקי במסיבת עיתונאים בבירת ספרד.

תאריך:  12/06/2024   |   עודכן:  12/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשיא ביידן החליט: מערכת פטריוט נוספת תסופק לאוקראינה להגנתה מפני רוסיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
יאיר נבות
על-פי המידע, התקיפה בוצעה ע"י כטב"מים שהצליחו לחדור עד לשדה התעופה הצבאי "אחטובינסק" באזור אסטרחאן בדרום רוסיה, כמעט 600 ק"מ מהגבול    ע"פ דיווחים כשלושה כטב"מים תקפו את הבסיס, והמטוס נפגע מרסיסים באופן שיפגע ביכולתו לטוס
יאיר נבות
סגן יו"ר "הוועדה לביטחון לאומי, הגנה ומודיעין" של הפרלמנט האוקראיני, עדכן שהכוחות האוקראינים השמידו משגרי טילים רוסיים עם תקיפה במחוז בלגורוד, כ-30 ק"מ בתוך שטחה של רוסיה    בנוסף הכוחות האוקראינים השמידו, באמצעות מערכת שיגור רקטות רב קנית מסוג "הימארס", מערכות רוסיות של טילי "אס-300" ו"אס-400"
מירב ארד
נשיא ארה"ב אישר לצבא אוקראינה לתקוף בשטח רוסיה עם נשק אמריקני    בארה"ב הבהירו כי האישור ניתן רק לתקיפה בשטח הסמוך לגבול ורק מטרות צבאיות
יאיר נבות
פוטין הדגיש כי כל הרוסים חייבים להבין שהם חיים ברגע ייחודי והיסטורי ועליהם "לעבוד כאילו הם עצמם נמצאים בחזית" ו"להרגיש מגויסים" לרוסיה כדי להשיג את המטרות
יאיר נבות
בסיום ביקורו בטשקנט בירת אוזבקיסטן, ענה פוטין לשאלות עיתונאים ואמר: "כבר כעת, נאט"ו מסייעת לאוקראינים בתפעול מערכות הנשק, ואז שיגר איום ואמר בין השאר: "נציגים אלה של מדינות נאט"ו, במיוחד באירופה, במיוחד במדינות קטנות, חייבים להיות מודעים עם מה הם משחקים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il