X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גלנט. תג מחיר לצרפת [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
גלנט: ישראל דוחה תיווך צרפתי להסדרה מול לבנון
שר הביטחון תוקף את צרפת ואומר שצרפת התעלמה ממעשי הזוועה שביצעו מחבלי החמאס נגד ילדים ונשים, רק בשל היותם יהודים, אך ברקע עומד החרם הצרפתי על השתתפות ישראל בתערוכה ביטחונית מקרון הציע להקים מנגנון משולש (ארה"ב-צרפת-ישראל) להסדרת גבול הצפון

שר הביטחון יואב גלנט תוקף (14.6.24) את צרפת, ואומר כי ישראל לא תהיה שותפה לוועדה להסדרת המצב הביטחוני בגבול הצפון אם צרפת תשתתף בה. לדברי גלנט, "בשעה שמדינת ישראל נלחמת במלחמה הצודקת ביותר בתולדותיה, צרפת הוכיחה עוינות ואיבה כנגדנו, תוך התעלמות בוטה ממעשי הזוועה שביצעו מחבלי החמאס נגד ילדים ונשים - רק בשל היותם יהודים".
גלנט התייחס לדברי נשיא צרפת עמנואל מקרון בפסגת ה-G7 אתמול על הקמת מנגנון משולש (ארה"ב-צרפת-ישראל) לקדם מפת דרכים להסדרת גבול הצפון. רק ביום שני השבוע צוטט ברויטרס מקור ישראלי, שאמר כי "המלחמה בלבנון אינה בלתי נמנעת, והבענו פתיחות למאמצים הדיפלומטיים של צרפת ואמריקה להגיע להסכם".
לצרפת השפעה רבה על לבנון, אך דבריו של גלנט מגיעים ברקע החלשותו של מקרון וההכרזה על פיזור הפרלמנט בעקבות התחזקות הימין העמוק. כזכור, צייץ מקרון בעברית כי על מלחמה בעזה להיפסק. במקביל, צרפת הורתה לישראל להסיר את השתתפותה בתערוכת נשק ביטחונית ענקית שצפויה להתקיים בעוד שבוע. מדובר בתערוכת Eurosatory שנחשבת לאחת מתערוכת הנשק הגדולות ביותר באירופה וממוקדמת בלחימה ביבשה.
מקורות בלבנון מסרו ביום ראשון, כי צרפת הודיעה לממשלה בביירות כי ישראל נערכת לפתוח במבצע צבאי רחב היקף נגד לבנון. פריז הודיעה לממשלה בביירות כי המבצע הצבאי הישראלי בשלביו הראשונים יכלול תקיפות אוויריות נגד מתקנים חיוניים של מדינת לבנון והפרבר הדרומי של ביירות. עוד הודיעה צרפצ כי המבצע הצבאי הישראלי כולל, בשלבים הבאים, כניסה קרקעית לטיהור אזורי לבנון שמדרום לנהר הליטני, על-פי צורך מבצעי.
ביום חמישי התראיין שגריר פרדריק ז'ורנס לכאן חדשות, ולהלן כמה מהתשובות שלו לכתב עמיחי שטיין:
  • על חיזבאללה: למעשה, אני מרגיש שהם איכשהו צוברים ביטחון. הם מתכתשים עם ישראל כבר שמונה חודשים. הם למדו על נקודות התורפה והם משתמשים בהן. ראינו איך הם מפילים את המל"טים. אז כן, אנחנו מודאגים מאוד אבל מחויבים לחלוטין לעבוד על הפתרון.
  • האם המשא-ומתן נמשך בימים אלה בין שתי המדינות? לא מתנהל משא-ומתן כרגע, וחיזבאללה עדיין לא מוכן לכך. שני הצדדים די מסכימים על מה יהיו פרמטרי הליבה. אבל אנחנו לא בשלב שאנחנו מכנים ב"שלב הניסוח הדיפלומטי". מתווכים על מילים, מגדירים דברים. מה יהיה מנגנון אימות? כמה רחוק חיזבאללה יסוג לאחור. הבעיה הגדולה היא איך מתחילים את המשא-ומתן? וכאן זה מתחיל להיות מסובך. כי ישראל אומרת שהיא רוצה לנתק את הקשר ממה שקורה בעזה. וחיזבאללה לא מוכן.
  • על האפשרות של "מבצע ישראלי" נגד חיזבאללה: כפי שצ'רצ'יל אומר, אין דבר כזה מלחמה חלקה. המלחמה הנוכחית שאנחנו מתמודדים איתה, שישראל סובלת בעזה וגם הפלשתינים סובלים ממנה מאז אוקטובר. זה נמשך כבר שמונה, תשעה חודשים נגד חמאס. חיזבאללה מצויד פי עשרה, פי מאה, מאורגן יותר. ואנחנו יודעים שכל... המערכות הישראליות בלבנון נחלו הצלחה חלקית במקרה הטוב. כשבכירים ישראלים אומרים לי: אפשר לעשות מלחמה קטנה בלבנון - אני אומר היזהרו מחישוב מוטעה.
  • יחסי מקרון נתניהו: הם שותפים. זה לא תמיד קל. יש גם שיחות קשות. אז כן, יש בינינו נקודות מחלוקת, אבל מה שחשוב לי זה שהם יראו זה את זה כרלוונטיים להבאת פתרונות.
  • על הראיון שהעניק נתניהו החודש לטלוויזיה הצרפתית: זה נכון בצרפת פחות מקובל שמנהיג זר נותן ראיון רגע לפני בחירות, היה משפט אחד, אתם יודעים, שרמז לקשיים שלנו כשהיינו במלחמה במאלי, אז הייתי אומר שכן, הופתענו שזה קרה.

תאריך:  14/06/2024   |   עודכן:  14/06/2024
+ארה"ב שוקלת לפרק שוב את המזח הצף ברצועה
15:59 14/06/24  |  עידן יוסף

גורם אמריקני רשמי אומר לרשת אל-ערבייה כי בממשל ביידן שוקלים לפרק שוב, בשנית, את המזח הצף ברצועת עזה, בעקבות ים סוער וגלי. עוד נמסר כי זה עשוי להתרחש כבר היום.

+גנץ גדל באותן ערוגות של הבכירים שתדרכו את נדב אייל
15:52 14/06/24  |  בצלאל סמוטריץ'   |   לרשימה המלאה

תגובה לכותרת הראשית בידיעות אחרונות לפיה מערכת הביטחון ממליצה לדרג המדיני לעצור את המלחמה בעזה בהסכם עם חמאס

עיוורון אסטרטגי נורא
+ישראל מגבירה את הלחץ הכלכלי על טורקיה
15:43 14/06/24  |  עידן יוסף

ישראל מגבירה את הלחץ על טורקיה: הממשלה תדון ביום ראשון בהחלטה להטיל מכסים בגובה של 100% על כל פריטי הייבוא מטורקיה עד למועד תום תקופת כהונתו של נשיא טורקיה הנוכחי, שעומד מאחורי ההחלטות נגד ישראל.

+צה"ל שב ותקף תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון
15:36 14/06/24  |  עידן יוסף

מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים אל עדייסא וכפר כילא שבדרום לבנון.
בהמשך להתרעות שהופעלו על ירי רקטות וטילים בצפון הארץ בשעה 11:00, זוהו כ-35 שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב קריית שמונה וכפר סאלד שבצפון הארץ, חלקם יורטו, אין נפגעים. כתוצאה מהשיגורים פרצה שריפה במרחב כפר סאלד. צה"ל תקף בירי ארטילרי את מקורות הירי.
במהלך 72 השעות האחרונות, ארגון הטרור חיזבאללה שיגר 16 כלי טיס עוינים לעבר שטח ישראל. מתוכם, מערכות ההגנה האווירית ומטוסי הקרב יירטו 11 כלי טיס עוינים בהצלחה.

+שגריר אירן בלבנון מכחיש את השמועות על חיסול בכירים בחיזבאללה בתקיפה אמש
15:34 14/06/24  |  עידן יוסף

שגריר אירן בלבנון, מוג'תבא אמאני, מכחיש את השמועות על חיסול בכירים בשורות חיזבאללה בתקיפה אמש בכפר ג'נאתא בדרום לבנון: "אלה שמועות שקריות ולא נכונות בשום אופן. המטרה שלהן היא לוחמה פסיכולוגית".

+מנחה בטלוויזיה המצרית תקף את מנהיג חמאס סינוואר
14:36 14/06/24  |  עידן יוסף

המנחה בטלוויזיה המצרית איברהים עיסא במתקפה על מנהיג חמאס יחיא סינוואר: "יחיא סינוואר סוחר בדם של הפלשתינים. מה שהוא מבקש עכשיו זה לחזור ליום השבעה באוקטובר. סינוואר רוצה תהילה פוליטית על חשבון העם הפלשתיני להמשיך במלחמה לטובת האינטרס האישי שלו והאינטרס של חמאס".

+ארה"ב אסרה על ישראל להשתמש במידע מודיעיני שסיפקה כדי לתקוף מחבלים
12:27 14/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סיפקה לישראל מידע מודיעיני נרחב לאחר 7 באוקטובר לסיוע באיתור חטופים  ▪  המידע כלל צילומי אוויר, יירוט תקשורת וניתוח מידע באמצעות AI בהיקף נדיר  ▪  בישראל הכירו תודה, אך טענו שרוב המידע היה בהישג יד  ▪  גורם אמריקני רשמי: אם היה בידינו מידע שניתן היה לפעול באמצעותו לחילוץ החטופים האמריקנים בחיים - היו מבצעים פעולה כזו

בלינקן בביקורו בישראל [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+גל שרפות באצבע הגליל כתוצאה משיגורים מלבנון
11:51 14/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עשרות רקטות נורו לעבר קריית שמונה ויישובי האזור  ▪  נזק נגרם לרכוש  ▪  טילי נ"ט למטולה פגעו בשני בתים ובמכונית  ▪  חיל-התותחנים משיב באש

[צילום: קיבוץ כפר סאלד]
פגיעת טילי נ"ט במטולה [צילום: ביטחון מטולה]
+לבנון: טיל ששוגר מהים הפיל בניין מגורים
06:52 14/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בלבנון מדווחים על שתי נשים שנהרגו ויותר מ-20 אזרחים שנפצעו  ▪  הבניין ממזרח לצור היה מוחכר לחיזבאללה  ▪  שגריר צרפת בישראל: חיזבאללה אינו מורתע - להפך, הוא צובר ביטחון

זירת התקיפה

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלנט: ישראל דוחה תיווך צרפתי להסדרה מול לבנון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
גלנט צודק
יואל קורנבלום  |  14/06/24 18:29
2
מי שגרם לפיצוץ בנמל ביירות
חשדנית  |  15/06/24 12:06
3
מר תקופת האבן.
23  |  15/06/24 12:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
סיפקה לישראל מידע מודיעיני נרחב לאחר 7 באוקטובר לסיוע באיתור חטופים    המידע כלל צילומי אוויר, יירוט תקשורת וניתוח מידע באמצעות AI בהיקף נדיר    בישראל הכירו תודה, אך טענו שרוב המידע היה בהישג יד    גורם אמריקני רשמי: אם היה בידינו מידע שניתן היה לפעול באמצעותו לחילוץ החטופים האמריקנים בחיים - היו מבצעים פעולה כזו
עידן יוסף
עשרות רקטות נורו לעבר קריית שמונה ויישובי האזור    נזק נגרם לרכוש    טילי נ"ט למטולה פגעו בשני בתים ובמכונית    חיל-התותחנים משיב באש
עידן יוסף
בלבנון מדווחים על שתי נשים שנהרגו ויותר מ-20 אזרחים שנפצעו    הבניין ממזרח לצור היה מוחכר לחיזבאללה    שגריר צרפת בישראל: חיזבאללה אינו מורתע - להפך, הוא צובר ביטחון
עידן יוסף
אזעקות הופעלו בשורת יישובים בגליל העליון וברמת הגולן    שני חיילי צה"ל נפצעו באורח בינוני וקל מפגיעת טיל נ"ט בצפון    ברקע ההסלמה בצפון: דרמר והנגבי יערכו פגישות דחופות בוושינגטון    ארה"ב הזהירה את ישראל מפעולה בלבנון "שתצא מכלל שליטה"
עידן יוסף
בעזה מדווחים שחיילי צה"ל שלפו מאות גופות מארבעה בתי קברות שונים ברפיח    גופות שמוצאות מקביהן מועברות לבדיקה בישראל על-מנת לוודא שלא מדובר בחטופים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il