שרת התחבורה
מירי רגב מבקשת משר האוצר
בצלאל סמוטריץ' להקצות 77,930 ש"ח להתמודדות עם משחיתנות (ונדליזם) של פלגים קיצוניים בחברה החרדית, נגד עבודות הרכבת הקלה בירושלים. בקשה בעניין הוגשה לוועדת הכספים, שצפויה לאשר את הבקשה.
מיזם ה-JNET הוא רכבת קלה בירושלים שאורכו כ-20 ק"מ וכולל 41 תחנות. עלותו היא 13.85 מיליארד ש"ח. הקו הירוק אמור לחבר בין הקמפוסים בבירה (הר הצופים וגבעת רם) ולכן חיוני לצעירים, אבל חלק מתושבי השכונות חוששים מלבוש לא צנוע של הנוסעות שייראה מבעד לחלונות הרכבת הפתוחים.
מאז בתחילת העבודות במקטעי בר-אילן, שרי ישראל ירמיהו, בשנת 2020, מתרחשות התפרעויות, הפגנות והפרות סדר חוזרות ונשנות במקטעים אלו. ההתפרעויות כוללות אלימות פיזית נגד עובדי השטח באתרים, גרימת נזק לאתרי עבודה ואמצעי הבטיחות, הריסה של תשתיות שנבנו ועבודות שבוצעו באתר, שריפת כלים מכניים והנדסיים, פירוק והשחתה של רכוש וציוד קבלנים.
להרס ולהשחתה יש משמעויות רבות על השלמת המיזם, ביניהן קושי בהשלמת העבודות ואיחורים בפתיחת קו הרכבת והתייקרויות העלות, כולל תשלומי הארכת משך לקבלני הביצוע ועלויות האבטחה הכבדות.
עד כה הוקצו 218 מיליון ש"ח להתמודדות עם משחיתנות, 79,000 אלפי ש"ח הוקצו מיתרות במקטעים אחרים במיזם, ו-139 מיליון ש"ח ככסף נוסף למיזם.
כעת, לנוכח המשך ההפרעות והנזק שנגרם, נדרש סכום נוסף על-מנת להשלים את עבודות ההנדסה האזרחית במיזם בסך של 108 מיליון ש"ח נוספים. 30,000 ש"ח מתוכם יעשו מתוך תקציב המיזם, וכ-78,000 ש"ח נוספים כתוספת. סך העלות להתמודדות עם ההפרעות במקטעים אלו עומדת על 326 מיליון ש"ח. עלות ביצוע המקטע עלתה מכ-300 מיליון ש"ח לכ-630 מיליון ש"ח.