X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בצעדי ענק לקראת עתיד בר-קיימא
בשורה לצרכנים: האצת פריסת הרשת תוזיל את החשמל
מהפכת האנרגיה הירוקה כוללת האצת פריסת הולכת החשמל כחלק מיעד למעבר לאנרגיה מתחדשת מסמך מדיניות של של משרד האנרגיה מציע שורה של צעדים אופרטיביים שנועדו לייעל את תהליכי התכנון וההקמה של הרשת ומציג תמונת מצב עדכנית של אתגרי הפריסה המסמך ממליץ על קידום תמ"א שתסדיר את הקמתם של קווי חשמל במתח 161 ק"ו

משרד האנרגיה והתשתיות מאיץ את צמצום האסדרה וקיצור לוחות הזמנים לקידום תכנון והקמה של רשת הולכת החשמל. במסגרת החלטת ממשלה 1855 - צעדים לחיזוק יכולת הממשלה לעמוד ביעדי האנרגיה המתחדשת, הוקם צוות בינמשרדי בהובלת משרד האנרגיה והתשתיות, שקידם סט של המלצות, לרבות במסגרת חקיקה ומתודולוגיות עבודה מוסכמות, וכעת קורם עור וגידים בתכנון וביצוע, תוך התייחסות למגוון חסמים ביורוקרטיים ולוגיסטיים.

האתגרים העומדים בפני פריסת רשת החשמל

כך, בין היתר, קידם המשרד לראשונה, בשיתוף פעולה עם מינהל התכנון, שמירת רצועות לתשתיות אנרגיה בצמידות לדרכים קיימות, מה שמייעל את תפיסת השטח, חוסך בהליכי תכנון ומאפשר להקים את רצועות החשמל בצמידות לתוכניות לתשתיות דרכים.
בנוסף, בהמשך להחלטה בחוק ההסדרים, משרד האנרגיה והתשתיות, מינהל התכנון וחברת "נגה" מקודמת בהליך מהיר תמ"א שתאפשר בהרשאה שדרוג שיחלוף קווי הולכת חשמל כפוף לכללים. תמ"א זו צפויה להיות מאושרת כבר בשנה הקרובה.
הוקמה רשות רישוי ארצית בהתאם לחוק ההסדרים ממאי 2023, שמאפשרת הקמת רשת הולכת חשמל בהרשאה ובראייה כוללת ואחידה לכלל קווי החשמל ובכך הליכי הרשאה מהירים ובראייה כוללת.
המסמך מטפל וממליץ על הליכי הרשת, תוך שמירה והקפדה על סביבה, בטיחות החל בטרום הליך התכנון, במהלכו ועד המלצות גם לרישוי והקמה. בהתאם למסמך, הליכים אלו יתקצרו משמעותית ויאפשרו חיבור של אתרי אנרגיה מתחדשת רבים ומבוזרים. המשרד מתעתד לבצע מעקב בשנים הקרובות על יישום המסמך ולבחון דרכים נוספות להאצת הרשות.
המסמך מציג תמונת מצב עדכנית של אתגרי פריסת רשת החשמל בישראל. בין היתר, הוא מצביע על חוסר ודאות בנוגע לאופן קידום קווי חשמל חדשים, קשיים הנובעים מבנייה בלתי חוקית, היעדר תכנון אזורי כולל, הליכי תכנון ארוכים ומורכבים, ודרישות אסדרה מחמירות. אתגרים אלה מעכבים את הפריסה של רשת החשמל ומקשים על עמידה ביעדי האנרגיה המתחדשת.

פתרונות חדשניים להאצת הפריסה

כדי להתמודד עם האתגרים, מציע המסמך שורה של פתרונות חדשניים ונועזים. ראשית, הוא קורא לאמץ גישה של "ראייה אזורית", לפיה יקודמו מספר קווי חשמל ומתקנים במקביל, במקום קידום כל קו בנפרד. גישה זו תאפשר תכנון יעיל ואופטימלי יותר של רשת החשמל.
שנית, המסמך מציע לקבוע מראש את אופן קידום רשת החשמל, כולל הגדרת המאפיינים הפיזיים והחשמליים, בחינת חלופות לתוואי הקווים, וקבלת הנחיות ממוסדות התכנון. צעד זה יסייע להפחית את חוסר הוודאות ולקצר את הליכי התכנון.
בנוסף, המסמך ממליץ על קידום תמ"א (תוכנית מתאר ארצית) שתסדיר את הקמתם של קווי חשמל במתח 161 ק"ו, וכן על הקלות רגולטוריות בכל הנוגע לתסקירי השפעה על הסביבה. צעדים אלה יקלו על הליכי התכנון והרישוי של קווי חשמל חדשים.
במשרד האנרגי אומרים כי המסמך החדש הוא צעד חשוב לקראת עתיד ירוק ובר-קיימא יותר עבור המדינה. יישום ההמלצות צפוי להאיץ את הפריסה של רשת החשמל, לאפשר חיבור מהיר ויעיל של מתקני ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות, ולתרום להשגת יעדי האנרגיה המתחדשת של הממשלה.

תאריך:  18/06/2024   |   עודכן:  18/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשורה לצרכנים: האצת פריסת הרשת תוזיל את החשמל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המדינה הגישה לבג"ץ את עמדתו של המפכ"ל, האומר שהתיקונים בפקודת המשטרה אותם יזם בן-גביר פגעו ביסודות של "משטרה מקצועית, ממלכתית, א-פוליטית, אשר פועלת אך ורק על בסיס שיקולים מקצועיים"
איציק וולף
מחר צפויה להתקיים הצבעה בוועדת החוקה על חוק הרבנים לאחר שהנהלת הקואליציה הדיחה מן הוועדה את שני חברי הכנסת מהליכוד שהתנגדו לחוק
איציק וולף
ראש הממשלה פרסם סרטון באנגלית ובו קרא לממשל האמריקני שלא להימנע מאספקת נשק ותחמושת לישראל    "לא יעלה על הדעת שבחודשים האחרונים הממשל מנע מישראל נשק ותחמושת. תנו לנו כלים ונסיים את העבודה הרבה יותר מהר"
שר החינוך קיש מגיב לטענות על העדר זהות יהודית במערכת החינוך הממלכתית: "מוביל מדיניות לשנות ולתקן. לימוד תנ"ך - כחלק מהזהות הבסיסית שלנו ולא כהדתה"    קודמתו בתפקיד, יפעת שאשא ביטון: "הבעיה היא לא בכמות השעות אלא בשיטת הלימוד"
איציק וולף
חיזבאללה פרסם סרטון בן כעשר דקות ובו תיעוד של צילומי כטב"ם שחדר למרחב הישראלי ותיעד מתקנים רגישים ובהם נמל חיפה ובסיס חיל-הים    הסרטון מציג מעקב אחרי רכב ישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il