X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המדד האחרון הפתיע
התחזית: מחירי הטיסות לחו"ל בקיץ הקרוב יהיו גבוהים יותר
הכלכלה הישראלית מתמודדת עם אתגרים לא פשוטים: המלחמה בעזה והמצב בצפון מעלים את פרמיית הסיכון של ישראל, והאינפלציה ממשיכה לאיים למרות זאת, שוק הנדל"ן מפתיע עם זינוק במחירי הדירות ועלייה במכירות מה צופן העתיד? האם הריבית תרד בקרוב? ומה קורה בעולם?

השבועות האחרונים לא היו קלים לכלכלה הישראלית. המלחמה המתמשכת בעזה וההסלמה בצפון הובילו לעלייה בפרמיית הסיכון של ישראל בשווקים הגלובליים. המשמעות היא שישראל נתפסת כעת כהשקעה מסוכנת יותר, מה שעלול להקשות על גיוס כספים ולהשפיע על הריבית במשק. כך עולה מסקירה כלכלית של החטיבה הפיננסית בבנק הפועלים.
האינפלציה, כלומר העלייה במחירי המוצרים והשירותים, ממשיכה להיות נושא מדאיג. למרות שהמדד האחרון הפתיע כלפי מטה, בעיקר בגלל ירידה חדה במחירי הטיסות, הכלכלנים סבורים שזה לא מעיד על שינוי מגמה, ונראה תיקון מסוים כלפי מעלה במחירי הטיסות לחו"ל בחודשי הקיץ. מחירי הדירות ממשיכים לעלות, וכך גם העליות בשכר. בחטיבה הפיננסית מעדכנים את תחזית האינפלציה לשנה הקרובה ל-3.3% (3.2% בתחזית הקודמת), ומעריכים שהסיכונים מוטים לאינפלציה גבוהה יותר.
אם מוסיפים לכך את הסיכונים הגיאופוליטיים ואת העלייה בגירעון התקציבי, כל אלו לא יאפשרו הפחתת ריבית בחודשים הקרובים. ההערכה היא כי הריבית לא תפחת לפני שהפד האמריקני יעשה זאת.

ובעולם, אירועי השבוע שעבר ציירו תמונה מעורבת של הכלכלה:
  • עליית הימין: בבחירות לפרלמנט האירופי ובארה"ב חיזקו מפלגות הימין את כוחן, מה שגרם לחששות בקרב משקיעים לגבי יציבות פוליטית עתידית.
  • אינפלציה: בארה"ב נרשמה התמתנות בקצב האינפלציה, נתון חיובי שתרם לעליות בשוק המניות. מדד המחירים לצרכן לחודש מאי נותר ללא שינוי, לעומת צפי לעלייה קלה. גם באירופה נרשמה התמתנות מסוימת בקצב האינפלציה, אך החששות מפני משבר פוליטי בצרפת גרמו לירידות שערים בשווקים.
  • שווקים מעורבים: מדדי המניות בארה"ב רשמו עליות, בעוד שבאירופה נרשמו ירידות. מדד הנאסד"ק עלה בכ-3.2%, מדד ה-S&P500 עלה ב-1.6%, ואילו מדד הדאו-ג'ונס ירד ב-0.5%. באירופה, מדד היורוסטוקס 50 ירד ב-4.2%, מדד הדאקס בגרמניה ירד ב-3.0% ומדד הקאק 40 בצרפת ירד ב-6.2%.
  • האינדיקטורים בארה"ב מעורבים: מספר דורשי העבודה החדשים עלה, מדד אמון הצרכנים ירד, אך מדד המחירים ליצרן הפתיע כלפי מטה. הפד הותיר את הריבית ללא שינוי, אך ציין שהאינפלציה עדיין גבוהה מדי וצפוי להאט את קצב ההפחתות.
  • גוש האירו: חששות פוליטיים: תוצאות הבחירות לפרלמנט האירופי גרמו לנשיא צרפת להכריז על בחירות מוקדמות, מה שגרם לחששות מפני משבר פוליטי. מדד הסנטיקס לאמון המשקיעים עלה, אך הייצור התעשייתי ירד. ה-ECB צפוי להמשיך ולהוריד את הריבית השנה.
למרות סימני התמתנות מסוימים באינפלציה, החששות מפני אי-יציבות פוליטית באירופה ובארה"ב גורמים לתנודתיות בשווקים. המשקיעים ימשיכו לעקוב מקרוב אחר התפתחויות אלו לאורך החודשים הקרובים.

תאריך:  18/06/2024   |   עודכן:  18/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התחזית: מחירי הטיסות לחו"ל בקיץ הקרוב יהיו גבוהים יותר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יוקר המחיה
עידן יוסף
ועדת הכלכלה דנה בחששות שעלו לגבי איכות המים בארץ והשפעת הרפורמה על המחירים לצרכן, וכן בבקשות להחרגת מוצרים מסוימים מהרפורמה    יו"ר הוועדה ביקש לפשט את ההצעה ולאפשר מכירת מוצרים בישראל אם הם נמכרים במדינות מובילות באירופה, ללא צורך בעמידה בתקנים ישראלים או אירופיים
עידן יוסף
רשתות הפארם הגדולות שולטות בחלק גדול מהקניונים המרכזיים דרך חנויותיהן ובעלות משותפת עם רשתות השיווק    הצעת חוק חדשה מבקשת להגביל פתיחת חנויות פארם חדשות בקרבת מקום לחנויות קיימות כדי לשמור על התחרות    יש חשש שהיא תפגע בהתפתחות רשת בתי המרקחת שנמוכה ממדינות אחרות    הריכוזיות הגבוהה של רשתות הפארם מעוררת חששות לפגיעה בתחרות למרות קיומן של רשתות מתחרות
עידן יוסף
הגורמים המשפיעים על שער הדולר-שקל מגוונים וכוללים גורמים כלכליים, פוליטיים וגיאופוליטיים    התחזקות השקל והיחלשותו משפיעות על יוקר המחיה, האינפלציה, היצוא והתיירות    בנק ישראל ממלא תפקיד חשוב בניהול שער החליפין באמצעות התערבות בשוק המט"ח    השינויים האחרונים בשער הדולר-שקל מעוררים דאגה בקרב מקבלי ההחלטות והציבור הרחב
עידן יוסף
סקירה כלכלית: הגירעון התקציבי עלה לשיעור של 7.2% מהתוצר ולמרות גביית מיסים גבוהה, הוצאות הממשלה עלו בשיעור משמעותי    עליית מחירי האנרגיה, המזון והשירותים, בשילוב עם עליית השכר, ימשיכו להשפיע על האינפלציה הגבוהה    הריבית כנראה לא תרד השנה והצמיחה צפויה להתמתן
עידן יוסף
ועדת הבריאות דנה במחירי המזון היקרים במזנוני בתי החולים, וקוראת למשרדי הבריאות והכלכלה לבחון פיקוח על מחירי מוצרים בסיסיים    חברי הכנסת הדגישו את חוסר הפיקוח הנוכחי, שהוביל למחירי מזון מופקעים עבור "קהל שבוי" בבתי החולים    משרד הבריאות הודה בבעיה, אך טען כי פיקוח מחירים דורש חקיקה יזומה ממשרד הכלכלה    יו"ר הוועדה: הזכיין יכול להרוויח מהמוצרים היוקרתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il