X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סירוב מנומק
קופות החולים יחויבו להסביר למבוטחים מדוע נדחו
ועדת הבריאות אישרה לקריאה ראשונה תיקון שיחייב סירוב מנומק בכתב לשירות, טיפול או תרופה שביקש מבוטח, ופירוט דרכי הערעור על הסירוב יו"ר הוועדה טוען שהדבר יאפשר למבוטחים להבין את ההחלטה ולערער עליה בצורה יעילה יותר נציגי קופות החולים טענו שהדבר יגרור עלויות פיתוח מערכות ממוחשבות וגיוס כוח אדם, אך משרד הבריאות טען שהעלויות זניחות

ועדת הבריאות אישרה (18.6.24) לקריאה ראשונה תיקון לחוק בריאות ממלכתי - שיחייב קופת חולים לנמק את סירובה להעניק שירות למבוטח, ולהציג בפניו את אפשרויות הערעור על הסירוב.
את התיקון לחוק יזם יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי, שהסביר כי חובת הנימוק כבר קיימת היום בנהלי קופות החולים ובחוזרי מנכ"ל משרד הבריאות - אך כיוון שחובה זו איננה נאכפת, יש לעגן אותה בחקיקה.
לדברי משריקי, "לא פעם, תשובת קופת חולים לבקשת מבוטח לקבלת שירותי בריאות מעודכנת במערכות הקופה מבלי שניתן למבוטחים ולמבוטחות הסבר מפורט לסיבת הסירוב. לעיתים, התשובה נשלחת על-ידי מוקד האישורים של הקופה על בסיס מידע חלקי שקיים בפניו, כאשר המבוטחים או רופאיהם אינם יודעים מה סיבת הסירוב לבקשה. בהיעדר הסבר מפורט לסירוב, לא ניתן לקיים דיאלוג עם הגורם המנהלי האמון על קבלת ההחלטה בקופה, ולא ניתן לדעת איזה מידע רלוונטי נוסף יש להעביר לצורך בדיקת הזכאות".
הוא הדגיש כי "השינוי יאפשר למבוטח להבין את ההחלטה ונימוקיה בצורה ברורה, לשוב לגורם המטפל ולבחון האם הקריטריונים לקבלת השירות מתקיימים במצבו הרפואי של המטופל, האם יש טיפולים אחרים המתאימים עבורו בסל, או אם חסר מידע כלשהו לבקשה ורק מסיבה זו ניתנה הודעת סירוב מהקופה". בנוסף, תשובה מנומקת בכתב תקל על המבוטחים להשיג עליה בפני המנגנונים הפנימיים בקופה, או לפנות בתלונה לנציב קבילות הציבור. בסיום דבריו הודה משריקי לשר הבריאות אוריאל בוסו על תמיכתו בהצעת החוק.
הד"ר כלנית קיי, נציבת פניות הציבור ב"כללית שירותי בריאות", טענה כי במרבית המקרים הסירוב נגרם ממסמכים בלתי מספיקים, מחסור במידע, צורך בחוות-דעת של מומחה, או מאי הכללת התרופה המבוקשת בסל הבריאות. לדבריה, בכל מקרה של סירוב מוצע למבוטח חלופה לשירות או לתרופה שהוא מבקש - או לפנות למרפאת-האם. לדבריה, נימוק מלא ייאלץ את הקופה לפיתוח מערכות ממוחשבות נוספות, והביעה חשש מזליגת מידע.
שיר כהן, סמנכ"ל קופת החולים "מכבי", הוסיפה את הצורך בפיתוח ממוחשב לצורך מענה מנומק בכתב, כולל תקציב וגיוס כוח-אדם מיומן. לדבריה, מיום אישור החוק ועד הפעלתו תידרש כשנה. גם הד"ר אבי אלבר סוויד, ראש תחום מדיניות בקופת חולים "מאוחדת", הצביע על צורך בפיתוח ממוחשב של כשנה. גנאדי זסלבסקי, מנהל פיתוח מערכות מידע בקופת חולים "לאומית" הסביר כי כל תשובה - כשנאלצים לרשום אותה בכתב היא ארוכה יותר, והדבר יגזול זמן יקר של הרופאים.
ליאור ברק, סמנכ"ל קופות החולים במשרד הבריאות, השיב כי עלות פיתוח מערכת ממוחשבת הוא זניח, ובכל מקרה של סירוב - חובה להציע חלופה. כרמית פנטון, נציבת קבילות הציבור במשרד, הוסיפה כי מענה מנומק חוסך פניות נוספות לקופה או למשרד הבריאות, ואילו לדברי שמוליק בן יעקב, יו"ר האגודה לזכויות החולה, מדובר בשירות חובה, והסבר מנומק בכתב יחסוך את הצורך בביקור בע"פ, ובזבוז זמן של החולה והרופא.

תאריך:  18/06/2024   |   עודכן:  18/06/2024
+אושר לקריאה שנייה ושלישית: מניעת ניצול לרעה של המלחמה להעלאת מחירים
11:54 19/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בהתאם לדרישת היו"ר ביטן לאכיפה מרתיעה נקבע: עסק גדול שינצל את מצב המלחמה או החירום להעלאת מחירים צפוי לעיצום כספי של 5% מהמחזור ועד 10 מיליון שקלים

[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+ח"כ סעדה: חוק הרבנים - חוק של רוטמן; הליכוד חזק ועוצמתי
11:01 19/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ציין: אנחנו בעיצומה של מלחמה, שמחה רוטמן הכה על חטא על הרפורמה שהוא לא היה קשוב לרחשי הציבור  ▪  ח"כ רוטמן בתגובה: כל האירוע יצא מפרופורציה מוחלטת

[צילום: יוסי זליגר]
+סיעת ש״ס מתכנסת לדון בצעדים שתנקוט אחרי הפלת חוק הרבנים
10:45 19/06/24  |  מירב ארד

סיעת ש״ס מתכנסת בשעה זו (יום ד') לדון בצעדים שתנקוט אחרי הורדת חוק הרבנים מסדר היום.

+ח"כ קריב על הדחת ח"כ גוטליב וסעדה מוועדת חוקה: צעד כוחני ובריוני
10:20 19/06/24  |  מירב ארד

ח"כ גלעד קריב בהתייחסות להדחתם של ח"כ טלי גוטליב ומשה סעדה מוועדת חוקה בה הוא חבר: "ראש מפלגה שנוהג כך לחברי הסיעה שלו הוא פחדן, שמפחד על כסאו. הוסיף: "צעד כוחני, מכוער ובריוני ששייך למפלגות פחדניות" -

צעד כוחני, מכוער ובריוני
+הקואליציה התקפלה: חוק הרבנים הוסר מסדר היום
08:41 19/06/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הנהלת הקואליציה הודיעה על ביטול הדיון וההצבעה שהיו אמורים להתקיים היום בוועדת החוקה על חוק הרבנים, לאחר שאמש קיימו ראש הממשלה ויו"ר הקואליציה התייעצות בנושא  ▪  חברי הכנסת גוטליב וסעדה הצהירו כי ימשיכו להתנגד לחוק במליאה

מה יעשה נתניהו עם המפלגות החרדיות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו הורה להסיר את חוק הרבנים מסדר היום
01:21 19/06/24  |  עידן יוסף

הודעה לילית מטעם הקואליציה: "בהמשך להתייעצויות שקיימו הערב ראש הממשלה נתניהו ויו״ר הקואליציה אופיר כץ, ראש הממשלה החליט להסיר את הצעת חוק רבני ערים מסדר היום של ועדת החוקה ושל מליאת הכנסת".

+חופש ביטוי או חופש הסתה? הקרב על האוניברסיטאות
23:56 18/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת החינוך בכנסת דנה בהשעיית סטודנטים מהאוניברסיטה העברית בעקבות קריאות בגנות המלחמה והנפת דגלי אש"ף בהפגנה  ▪  היו"ר טייב הדגיש את ההבדל בין חופש ביטוי להסתה, והזהיר כי אם האקדמיה לא תטפל במסיתים, הכנסת תתערב  ▪  נשיא אוניברסיטת בר-אילן טען כי מדובר במקרים בודדים וכי רוב הסטודנטים מתנהגים כשורה  ▪  נציג המל"ג הצהיר כי המל"ג דורשת מהמוסדות לגלות אפס סובלנות כלפי הסתה ותומכת בהרחקת סטודנטים ומורים מסיתים

ח"כ קלנר בוויכוח עם ח"כ טופורובסקי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בקריאה ראשונה: החוק למניעת הטרדה מינית יחול גם על עובדי קבלן שירות
23:44 18/06/24  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק למניעת הטרדה מינית (תיקון מס' 16) (הרחבת תחולה לעניין קבלן שירות), התשפ"ד-2024 של חברת הכנסת מירב מיכאלי, חבר הכנסת ששי גואטה וחברת הכנסת שלי טל מירון. 7 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי.
מוצע בה להחיל על מזמין שירות המקבל שירות מאדם באמצעות קבלן שירות ועל עובדים שמועסקים דרך קבלן שירות כאמור את תחולת החוק למניעת הטרדה מינית, בו קבועים אמצעים שונים שעל מעסיק לנקוט כדי למנוע ולטפל בהטרדה מינית במסגרת יחסי העבודה. זאת בדומה להרחבה שקיימת כיום בחוק לגבי מי שמעסיק עובד של קבלן כוח אדם. כתיקון משלים לחוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, מוצע להחיל את ההגנה הניתנת לעובד מפני פגיעה על רקע הטרדה מינית, גם על עובדים המועסקים באמצעות קבלן שירות.

+סטרוק: מערך השירות הלאומי ימנה בקרוב אלפי מתנדבים חרדים
23:32 18/06/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק שירות לאומי-אזרחי (תיקון מס' 6), התשפ"ד-2024. 6 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוץ והביטחון. מוצע בה להאריך את תוקפו של חוק שירות לאומי-אזרחי, התשע"ד-2014 עד ל-30 ביוני 2025.
שרת המשימות הלאומיות אורית סטרוק אמרה בנאום הצגת החוק: "ברשות השירות הלאומי עליה זכיתי להיות אחראית, נעשה כל מאמץ להגדיל ולהרחיב את השירות הלאומי-אזרחי, כך שיוכל, בתוך זמן קצר, לשמש בסיס לשירות פעיל ומועיל של אלפי מתנדבים מהציבור החרדי, כי זה צו השעה וצו המצפון גם יחד".
היא ציינה כי מאז פרצה המלחמה מספר החרדים שהצטרפו לשירות הלאומי בתפקיד ביטחוני הוכפל וכיום משרתים במסגרת השירות הלאומי קרוב ל-1,500 צעירים חרדים. "מתנדבי השירות הלאומי פעלו באירועי שבעה באוקטובר במסגרת מד"א, הצלה, וזק"א, ואני מבקשת להוקיר להם תודה על כך"

+סופית: תורחב רשימת קרובי נפגעי ה-7.10 שיוכלו לקבל מידע על חקירת האירועים
23:25 18/06/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק זכויות נפגעי עבירה (תיקון מס' 18), התשפ"ד-2024 של ח"כ קארין אלהרר וח"כ אליהו רביבו. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.
נקבע כי ביחס לבני המשפחה של הנרצחים בפעולות האיבה שהתרחשו מיום ה-7 באוקטובר עד ה-9 באוקטובר 2023, להרחיב ולאפשר גם לסבים, נכדים, דודים ואחיינים, לממש את הזכויות של נפגעי העבירה לקבלת מידע, אם שאר בני המשפחה המנויים בחוק אינם יכולים לממשן. כיום מנויים בחוק בני הזוג, ילדים, הורים ואחים. הצעת החוק תחול גם ביחס לקרובי משפחה של חטופים, שיוכלו לממש את זכויותיהם כנפגעי עבירה.
בנוסף, יתאפשר לנפגע עבירה או לקרוב משפחתו של נרצח להעביר את האפשרות לממש את הזכויות לכל אדם אחר לפי בחירתו. זאת, כדי לתת מענה למקרים בהם אותם נפגעים או בני משפחה אינם יכולים לממש את הזכות בשל מצבם ויוכלו להיעזר באדם אחר לפי בחירתם. כמו-כן, יתאפשר למשפחות החטופים להעביר את האפשרות למימוש הזכות לאדם אחר שיש לו קרבה אישית לחטוף.

+כל מבוגר חמישי בארץ מעשן, ובציבור החרדי כל מבוגר שני
22:33 18/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נתונים קשים על היקף העישון בארץ הוצגו בוועדת הבריאות, כאשר הסיגריה האלקטרונית ממכרת יותר מפי ארבעה  ▪  במגזר הערבי - כמעט 40% מעשנים  ▪  8.1% מבני הנוער מעשנים לפחות פעם בשבוע ו-4.8% לפחות פעם ביום

יותר ממחצית התלמידים בישיבות החרדיות מעשנים
+צעד חריג: הקואליציה הדיחה את סעדה וגוטליב מוועדת החוקה
19:26 18/06/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מחר צפויה להתקיים הצבעה בוועדת החוקה על חוק הרבנים לאחר שהנהלת הקואליציה הדיחה מן הוועדה את שני חברי הכנסת מהליכוד שהתנגדו לחוק

סעדה וגוטליב. מה יעשו במליאת הכנסת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+דיסטל: במערכת החינוך מחביאים את היהדות מאחורי תרבות
17:32 18/06/24  |     |   לרשימה המלאה

שר החינוך קיש מגיב לטענות על העדר זהות יהודית במערכת החינוך הממלכתית: "מוביל מדיניות לשנות ולתקן. לימוד תנ"ך - כחלק מהזהות הבסיסית שלנו ולא כהדתה"  ▪  קודמתו בתפקיד, יפעת שאשא ביטון: "הבעיה היא לא בכמות השעות אלא בשיטת הלימוד"

דיסטל. היוונים לא מחביאים את אפלטון מאחורי גליקריה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קופות החולים יחויבו להסביר למבוטחים מדוע נדחו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
נתונים קשים על היקף העישון בארץ הוצגו בוועדת הבריאות, כאשר הסיגריה האלקטרונית ממכרת יותר מפי ארבעה    במגזר הערבי - כמעט 40% מעשנים    8.1% מבני הנוער מעשנים לפחות פעם בשבוע ו-4.8% לפחות פעם ביום
איציק וולף
מחר צפויה להתקיים הצבעה בוועדת החוקה על חוק הרבנים לאחר שהנהלת הקואליציה הדיחה מן הוועדה את שני חברי הכנסת מהליכוד שהתנגדו לחוק
שר החינוך קיש מגיב לטענות על העדר זהות יהודית במערכת החינוך הממלכתית: "מוביל מדיניות לשנות ולתקן. לימוד תנ"ך - כחלק מהזהות הבסיסית שלנו ולא כהדתה"    קודמתו בתפקיד, יפעת שאשא ביטון: "הבעיה היא לא בכמות השעות אלא בשיטת הלימוד"
מירב ארד
ח"כ איזנקוט: "אם החוק הזה יעבור והמגמה של השנים האחרונות תימשך אני רואה סיכון גדול ליכולת של צה"ל להמשיך לממש את ייעודו"    שר החינוך קיש: "הצעת החוק הזו היא הזדמנות עצומה שאסור לנו לפספס אותה"    לפיד: המצב הוא בלתי אפשרי, לא ברמה הערכית, ולא ברמה המבצעית
איציק וולף
ועדת החוקה של הכנסת לא תצביע היום על חוק הרבנים המבקש לבצר שליטת ש"ס בהליך מינוי רבני ערים    יו"ר הקואליציה: הוחלט כי בעת הזו לא נכון לקדם חקיקה שנויה במחלוקת. על כן, הצעת חוק הרבנים תרד מסדר היום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il