X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אנגלמן בביקור אצל מפוני העוטף
זינוק של 90% בתלונות על התחבורה הציבורית ב-2023
דוח נציבות תלונות הציבור: 1,627 תלונות בשל המלחמה באוקטובר-דצמבר עלייה של 22% בכלל התלונות בשנה שעברה שיעור התלונות המוצדקות הגבוה ביותר: דואר ישראל, משרד העבודה ורשות מקרקעי ישראל

נציבות תלונות הציבור, הפועלת במשרד מבקר המדינה, קיבלה בחודשים אוקטובר-דצמבר אשתקד 1,627 תלונות בנוגע למלחמת חרבות ברזל. 55% מאלו שבסמכות הנציבות באו על תיקונן - מוסר (24.6.24) המבקר מתניהו אנגלמן בדוח השנתי של הנציבות.
190 מהתלונות (12%) היו על הביטוח הלאומי, 144 (9%) היו על רשות המיסים, 124 (8%) על עיריית אשקלון, 90 (6%) על המשרד לביטחון לאומי ו-83 (5%) על פיקוד העורף. הנושאים הנפוצים ביותר: מענקים ופיצויים (230 תלונות, 14%), השירות לציבור (228 תלונות, 14%), חינוך (156 תלונות, 10%), פינוי האוכלוסייה והטיפול במפונים (150 תלונות, 9%) והגנת העורף (148 תלונות, 9%). אנגלמן מזכיר, כי פרסם בזמן אמת ביקורת משמעותית על הטיפול בפינוי, המיגון, כיתות הכוננות, בריאות וחוסן נפשי, החינוך והסיוע הכלכלי.
הנציבות קיבלה בשנה שעברה 22,356 תלונות - עלייה של 22% לעומת 2022 וזינוק של 57% לעומת 2019. שיאני התלונות: משרד התחבורה (2,081, עלייה של 28%), הביטוח הלאומי (1,528, עלייה 14% בין היתר בשל המלחמה), רשות האוכלוסין וההגירה (1,021, ירידה של 12%), משרד העבודה והרווחה (860, ירידה של 33%), רשות המיסים (798, עלייה של 25%), דואר ישראל (708, עלייה של 2%), המשטרה (673, ירידה של 15%), משרד החינוך (621, עלייה של 6%), משרד הבריאות (616, ירידה של 2%) וחברת החשמל (558, עלייה של 16%).
מבין התלונות שהטיפול בהן הסתיים, 33% נמצאו מוצדקות (לעומת 35% בשנה הקודמת). שיעור התלונות המוצדקות הגבוה ביותר נרשם בגופים הבאים: דואר ישראל - 69.1%; משרד העבודה - 66.3%; רשות מקרקעי ישראל - 61%; רשות האוכלוסין - 54.6%; המשרד לביטחון לאומי - 53.9%; עיריית בני ברק - 49.1%; עיריית ירושלים - 64.8%; משרד הבריאות - 43.6%; ומשרד החינוך - 40.9%.

נציבות תלונות הציבור / דוח שנתי 50
פקחים גסים ואלימים בתחבורה הציבורית
יחס מעליב ומזלזל כלפי ילדים [צילום: בינג AI]

אנגלמן מקדיש פרק מיוחד לתחום התחבורה הציבורית, בעקבות זינוק של 90% בתלונות על הרשות לתחבורה ציבורית (1,089 ב-2023; בהשוואה ל-2020 הזינוק הוא פי חמישה). 78% מהתלונות על עיכוב בטיפול בפניות נמצאו מוצדקות. כמו גן 73% מהתלונות על התנהגות נהגים ופקחים, 66% מהתלונות על אי-מתן מענה לפניות ו-63% מהתלונות בהן נטען שהמענה של הרשות לא היה מספק.
בין התלונות המוצדקות: הרשות דחתה על הסף בקשות לביטול דוחות שניתנו לנוסעים, מבלי לבדוק שהם אכן נמסרו. היא גם דחתה בקשות מוצדקות לביטול דוחות. אגד דרשה מנוסעים דמי טיפול של 153 שקל על גביית דוחות ב-100 שקל; בעקבות פניית הנציבות, הורתה הרשות לאגד להחזיר את הכסף. הנציבות קיבלה 43 תלונות על התנהגות פקחים שקיללו נוסעים, צעקו עליהם, הורידו נוסעים מהאוטובוס ונטלו טלפונים ניידים ללא רשות. אולם, הרשות לתחבורה ציבורית לא פעלה נגדם, ורק פניית הנציבות הובילה לבחינת התלונות. ילדים ובני נוער התלוננו על יחס מעליב מצד פקחים, עיכובם באוטובוס או הורדתם ממנו בכוח והחרמת כרטיסי הרב-קו שלהם – כמו גם על צפיפות רבה באוטובוסים.
הפרק על הרשויות המקומיות מעלה, כי אשתקד הוגשו 5,138 תלונות נגדן – עלייה של 8%. מספר התלונות הגדול ביותר היה על עיריות ירושלים (522), בני ברק (280) ותל אביב (202). במספר התלונות ל-1,000 תושבים, המובילות הן עיריות נתיבות, אשקלון, בני ברק, בית שמש, לוד, חיפה, חולון, באר שבע, ירושלים ותל אביב.

תלונות בולטות בדוח
400,000 דברי דואר לא נמסרו [צילום: פלאש 90]

  • בשנים 2023-2021 לא נמסרו 400,000 דברי דואר במזרח ירושלים, מתוכם 265,000 מכתבים רשומים, כולל של רשות המיסים ועיריית ירושלים. צוות העובדים ביחידה הסתיר בחדריה כמויות דואר גדולות שלא חולקו, וניצל את העובדה שבשל מיקומה במזרח העיר – אין גישה שוטפת של גורמי המטה אליה. מנהל היחידה הושעה מתפקידי ניהול, נבחנת נקיטת הליכים משמעתיים נגדו ונגד עובדים אחרים ביחידה ואגף הביטחון פתח בחקירה.
  • אנגלמן העניק הגנה לעובדת במועצה איזורית במרכז הארץ, אשר חשפה מידע על שחיתות שהוביל להרשעת ראש המועצה דאז. הוא קבע, שהיא סבלה מהתנכלות וחוותה הפחדות ואיומים, עד כדי כך שהמשטרה הגדירה אותה כ"מאוימת". המועצה פגעה בתנאי העסקתה ושלחה אותה לביתה ללא תפקיד מוגדר, וכל זאת – שלא כדין. לבסוף פיטרה אותה המועצה, אך אנגלמן קבע שלא הוכח שהייתה הצדקה לכך. הוא הורה למועצה לפצות אותה ב-100,000 שקל.
  • אנגלמן העניק הגנה גם למנהל מחלקה בעירייה מסוימת, אשר חשף אי-סדרים חמורים מול קבלן גינון. העירייה פיטרה אותו למרות שאנגלמן אסר זאת במפורש, והיא ספגה על כך ביקורת קשה בבג"ץ. אנגלמן קבע, כי יש לראות את סיום העסקתו של המנהל כפיטורים וזיכה אותו בפיצוי של 140,000 שקל, בנוסף לזכויות הרגילות.
  • משטרת נהריה איבדה את האייפון של נחקר (שהתיק נגדו נסגר מחוסר ראיות), בו היו תמונות ומסמכים היקרים לליבו, ופניותיו אליה במשך שלוש שנים לא נענו. בעקבות פניית הנציבות מונה קצין בודק שמצא תקלות חמורות בהתנהלות התחנה והאיש קיבל פיצוי.
  • 57,000 בקשות לביטול דוחות חניה ותנועה המתינו עד שמונה חודשים למענה התובע העירוני בעיריית ירושלים. בעקבות פניית הנציבות, העירייה פעלה לצמצום הסחבת, מספרן של הבקשות הממתינות למענה ירד ל-8,700 והזמן למענה התקצר לחודש.
  • נערה בת 15 התלוננה על התמשכות הטיפול בתלונתה על פגיעה מינית ואלימות מצד נער שאיתו למדה. הבירור העלה שהטיפול נתקע התעכב בשירות המבחן לנוער. בזמן טיפולה של הנציבות הועברה חוות הדעת למשטרה, אשר העבירה את התיק לפרקליטות.
  • יהודייה מציריך עוכבה בנתב"ג בטענה לחוב בסך 12,000 שקל בגין אגרת טלוויזיה, למרות שמעולם לא הייתה תושבת הארץ. הבירור העלה, כי סוקר של רשות השידור מצא ב-2012 מכשיר טלוויזיה בכתובת בה נרשמה לפני שנים רבות, והחוב נותר פעיל למרות שרשות האכיפה והגבייה החליטה לבטל אותו. הרשות הודיעה שתחזיר למתלוננת את הסכום שנגבה ממנה בפועל כתנאי ליציאתה מהארץ – 800 שקל.
  • הביטוח הלאומי שלל קצבאות מקשיש שעלה ארצה מאוקראינה, ואשר נתקע בביקור במולדתו בשל הפלישה הרוסית וחזר ארצה לאחר שלושה חודשים. לאחר שהוכיח שהיעדרותו נבעה מן המלחמה, הוא קיבל את הכספים המגיעים לו.
  • חברת החשמל עמדה לנתק את האספקה, בשל חוב, לאב לשישה ילדים הסובל מנכות וששתיים מבנותיו אינן בריאות גם הן. החברה טענה שהוא אינו עומד בתנאים לחסינות מניתוק, אך הנציבות הפנתה תשומת ליבה שהוא כן זכאי. האב קיבל חסינות והחוב הופחת מ-16,000 שקל ל-10,000 שקל.
  • התערבות הנציבות הביאה לביצוע התאמות בתא הכלא של אסיר מבוגר ונכה המרותק לכסא גלגלים. נציגיה מצאו, כי בתאו לא היו ידיות אחיזה בשירותים ובמקלחת, המדפים לא התאמו לגובהו ועוד.

תאריך:  24/06/2024   |   עודכן:  24/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זינוק של 90% בתלונות על התחבורה הציבורית ב-2023
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
מירב ארד
טען: מצד אחד, היא דורשת להקים ועדת חקירה ממלכתית מיד, ומאידך-גיסא, היא מייצגת בעתירה לבג"ץ את העמדה שמתנגדת לביקורת של מבקר המדינה
איתמר לוין
אנגלמן: ההחלטה הייתה נכונה, אך אין זה ראוי שתתקבל בידי אדם אחד    עד היום לא הופקו לקחים מן הדרך לנהל משבר לאומי אזרחי    אנגלמן קורא לעגן בחקיקה את פעילותם של גופים כמו קבינט המלחמה
איתמר לוין
אגף הפיקוח במשרד התחבורה סובל ממחסור בכוח אדם, בכלי רכב ובציוד חיוני    ההנחיות לבתי הספר לנהיגה לא עודכנו מזה 20 שנה ונושאים חיוניים אינם נלמדים
איתמר לוין
למשטרה אין תוכנית עבודה ארוכת טווח למאבק בתאונות    אגף התנועה ומשטרת התנועה סובלים ממחסור בכוח אדם    עומס אדיר ואכיפה בלתי יעילה בבתי המשפט לתעבורה
איתמר לוין
הרלב"ד פעלה בלי יו"ר ומנכ"ל ותקציבה קוצץ בהתמדה    התוכנית שהוכנה לבקשת הממשלה לא אושרה ולא תוקצבה    המשטרה אוספת מידע חלקי בלבד על התאונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il