X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קרונוע IC3 במערכון ישן עם אלי יצפאן
עשרות קרונועים שהיו בשירות רכבת ישראל זוכים לחיים חדשים ברומניה
מספר חודשים לאחר שנפרדה מרכבות ה-IC3 המיתולוגיות, חתמה רכבת ישראל על מכירתן של 33 רכבות לחברת הרכבות FEROTRANS והן תופעלנה במזרח רומניה סך כל העסקה כ-1.5 מיליון דולר

בינואר האחרון, 31 שנים וחצי לאחר העלייה לראשונה על מסילות הברזל של רכבת ישראל, נערכה הנסיעה האחרונה של רכבת ה-IC3 המיתולוגית. הקרונועים, שבעבר היו אהובים במיוחד על ציבור הנוסעים, היוו בשנות ה-90 אבן דרך משמעותית בפיתוחה של חברה ובמעבר להפעלת רכבות מודרניות מהמתקדמות ביותר בעולם. החליפו את הרכבות כחוד החנית וסימנו את מהפכת החשמול של רכבת ישראל הקרונועים החשמליים החדשים מתוצרת סימנס, שהצטרפו לצי הרכבות בשנת 2021 עם הפעלת קו ירושלים-הרצליה וכעת מתוספים בהדרגתיות לפעילות בקווים נוספים בארץ כמו בקו רחובות-בנימינה.
לאחרונה חתמה רכבת ישראל על עסקת מכירה של 33 רכבות IC3 שמישות לחברת הרכבות הרומנית FEROTRANS, אלו יופעלו כרכבות נוסעים באזור העיר יאסי שבמזרח רומניה. עלות העסקה היא כ-1.5 מיליון דולר, והעברת הקרונועים תחל כבר בחודשים הקרובים.
קרונועי ה-IC3 ההיסטוריים הגיעו בסט של שלושה קרונות כל אחד, והופעלו במהלך השנים גם רכבות המורכבות מ-5 סטים, הכוללות 12 קרונות. אורך כל סט 58 מטרים, משקלו 101 טונות, והוא כולל 4 מנועים של 294 כ"ס כל אחד. מהירות הנסיעה המרבית של הקרונועים היא 160 קמ"ש, ובכל שלישיית קרונות מותקנים בין 167 ל-177 מושבים. את מערך ה-IC3 הראשון וההיסטורי, מספר 01, שיצא משירות כבר בעשור הקודם, ניתן למצוא במוזאון הרכבת בחיפה. את הכבוד, כמו גם את הכינוי "הרכבת המהירה והזריזה בישראל", קיבל בשנות ה-90 הקרונוע בשל חשיבותו ותרומתו לסיפור התפתחותה של רכבת ישראל וייעול מערך הסעת ההמונים במדינה.

קרונוע IC3 [צילום: אפי אליאן]

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: "קרונועי ה-IC3 מסמלים אבן דרך משמעותית בתהליך הפיתוח של רכבת ישראל המגיע לשיאו בשנים אלה, עם תוכנית פיתוח רחבת היקף המבוצעת בהובלת משרד התחבורה לחיבור ישראל מקצה לקצה. לאחרונה אישר הדירקטוריון בראשותי תוכנית רכש משמעותית ורחבת היקף של קרונות וקטרים חשמליים מהמתקדמים ביותר בעולם, אשר תחלפנה את קרונועי ה-IC3 מהם נפרדנו בשנה האחרונה אחרי שירות של יותר משלושים שנה".
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "עם קליטתן של רכבות ה-IC3 בשנות ה-90 החל עידן חדש ברכבת ישראל שסימל התייעלות משמעותית והציב את החברה כחוד החנית של מערכת הסעת ההמונית בארץ. אך זו הייתה רק ההתחלה, הפרידה מהרכבות מסמלת המשך ישיר בהתייעלות המלווה בהשקעות רחבות היקף בתשתיות, רכש של רכבות חדשות ומתקדמות, הטמעה של טכנולוגיות חדשניות וגיוס עובדים. אני מבקש להודות לעובדות ולעובדי רכבת ישראל בעבר ובהווה, על הפעלה מיטבית של קרונועי ה-IC3, ושיפור מערך הרכבות בישראל עם שימת דגש על השירות המגיע לנוסעים".

מערך קרונועי ה-IC3 הראשון, מס' 01, במוסך הרכבת הישן בחיפה ביום הגעתו לארץ [צילום: פול קוטרל]
עיצוב הפנים המקורי איתו הגיעו עשרת מערכי ה-IC3 הראשונים מדנמרק [צילום: פול קוטרל]
מערך IC3 מס' 01 עובר בחיפה בדרכו חזרו מנסיעת המבחן הראשונה שלו בארץ, 18.06.92 [צילום: פול קוטרל]
חמישיית מערכי IC3 עוברים כרכבת אחת באורך של כמעט 300 מ' את גשר הרכבת הישן מעל נחל נעמן, בנסיעה חוצת ישראל מנהריה לבאר שבע, 12.10.08 [צילום: חן מלינג]
ימות שלג לא היוו אתגר לקרונועי ה-IC3 שתוכננו לשימוש בדנמרק. בשנת 2013 הפעילה רכבת ישראל במיוחד קרונועים כאלו לחילוץ מאות מבקרים שנתקעו בירושלים בסופה עזה במיוחד, אך תמונה זו צולמה ביום רגוע הרבה יותר, 31.01.08 [צילום: רכבת ישראל]
חנוכת קרונועי IC3, במעמד שר התחבורה משה קצב, במהלכו נסע מערך מספר 01 מתחנת חיפה בת גלים (בתמונה) לתחנת תל אביב מרכז, 21.06.92 [צילום: פול קוטרל]
תאריך:  23/06/2024   |   עודכן:  23/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עשרות קרונועים שהיו בשירות רכבת ישראל זוכים לחיים חדשים ברומניה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
אוטובוס רב קיבולת חשמלי בקו חדש המחבר את מזרח ומערב ראשון לציון שינוע על הקו החום של מערכת הסעת ההמונים המוקמת בגוש-דן
עידן יוסף
מטרופולין תגביר משמעותית את מספר הנסיעות בקווי האוטובוס המחברים את השרון לתל אביב    קווי השירות המרכזיים (47, 48, 249) יפעלו בתדירות גבוהה יותר, עם מרווחים קצרים של 15-10 דקות בשעות השיא    החברה תשלים גם את החלפת צי האוטובוסים באוטובוסים חדשים, ביניהם למעלה מ-50 אוטובוסים חשמליים
עידן יוסף
שש חברות התמודדו במכרז להפעלת קווי הרק"ל הירוק והסגול, הגדול ביותר בישראל    הזוכה, שייבחר מבין המתמודדים, יהיה אחראי לתפעול הקווים למשך 10 שנים
אלי אלון
לוד הייתה הצומת החשוב ביותר בארץ ישראל בתקופת המנדט בו נפגשו קווי הרכבת - יפו ירושלים שחצו את הארץ לרוחב וקווי הרכבת חיפה - קנטרה שחצו את הארץ לאורך וקישרו אותה למצרים
עידן יוסף
במשך ארבעה ימים יחול צמצום זמני בשירות קווי האוטובוס בעקבות עיד אל-אדחא שבו ייעדרו נהגים מוסלמים    משרד התחבורה אינו דואג לספק מידע מלא, וממליץ לנוסעים להשתמש ב...רכבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il