X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השוק הגדול בטהרן [צילום: וחיד סאלמי, AP]
אירן משיקה מדיניות כניסה חופשית לתיירים מ-33 מדינות
ברבעון הראשון של 2024, אירן הייתה עדה לעלייה משמעותית בכניסות תיירים זרים, עם 1,398,000 מבקרים לעומת 872,000 בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

אירן משכה כמעט 1.4 מיליון תיירים זרים. חידוש הסנקציות של ארה"ב גרמו לצניחת הריאל האירני, מה שופך זאת לזמן המתאים לחקור את המדינה במחיר סביר. התיירות סבלה משמעותית, והציעה למבקרים גישה בלעדית לאוצרות אירן כמו מסגד נאסיר-אול-מולק של שיראז, כיכר נקש-י ג'האן של איספהאן ומדבר קאלוץ הסוריאליסטי.
עלייה במספר כניסות תיירים:
ברבעון הראשון של 2024, אירן הייתה עדה לעלייה משמעותית בכניסות תיירים זרים, עם 1,398,000 מבקרים לעומת 872,000 בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. פירוט המבקרים כולל 495,000 בינואר, 506,000 בפברואר ו-397,000 במרס 2023.
בשנת 2023 אירן קיבלה בברכה סך של 5.9 מיליון תיירים זרים, עלייה ניכרת מ-4.1 מיליון בשנת 2022 ו-880,000 בשנת 2021. צמיחה זו הקפיצה את דירוג התיירות העולמי של אירן מהמקום ה-40 בשנת 2022 למקום ה-34 בשנת 2023.
מגזר התיירות הגמיש
מגזר התיירות של אירן הפגין חוסן מדהים. בחגיגות נורוז של 2023 נרשמה עלייה בנסיעות, שמשקפת ביקוש שנמשך לשנת 2024. מלונות ומרכזי אירוח דיווחו על שיעור תפוסה חסר תקדים של 90%, בעוד שמוזאונים, אתרים היסטוריים ומתקני פנאי שמרו על תפוסה ממוצעת של מעל 80%, מציגים תעשיית תיירות משגשגת שמוכנה לקבל את פני המבקרים.
תיירות חלאל באירן
תיירות חלאל באירן חווה צמיחה משמעותית, ומושכת אליה מטיילים מוסלמים המחפשים יעדים התואמים את ערכיהם הדתיים והתרבותיים. אירן, עם ההיסטוריה העשירה, הנופים המגוונים והמורשת האיסלאמית השורשית שלה, מציעה חוויה שאין שניה לה לתיירים המודעים לחלאל. המבקרים יכולים ליהנות ממגוון אטרקציות, מהארכיטקטורה של איספהאן וההריסות העתיקות של פרספוליס ועד הבזארים ההומים של טהרן והיופי השליו של הים הכספי. המדינה מספקת מספר רב של מקומות לינה, מסעדות ומתקנים ידידותיים לחלאל, מה שמבטיח שמטיילים מוסלמים יכולים לקיים את שיטות התזונה והפולחן שלהם בנוחות. המחויבות של אירן לקידום תיירות חלאל ניכרת במאמציה לשפר את התשתיות והשירותים, מה שהופך אותה ליעד אידיאלי עבור אלה המחפשים חווית טיול תרבותית ומספקת רוחנית.
אירן השיקה תוכנית החדשה לפטור ויזה הכוללת את רשימת המדינות הבאות: הוֹדוּ
רוּסִיָה; איחוד האמירויות הערביות; בחריין; ערב הסעודית; קטר; כווית; לבנון;
אוזבקיסטן; קירגיזסטן; טג'יקיסטן; תוניסיה; מאוריטניה; טנזניה; זימבבואה; מאוריציוס; איי סיישל; אִינדוֹנֵזִיָה; ברוניי דארוסלאם; יפן; סינגפור; קמבודיה; מלזיה; וייטנאם; בְּרָזִיל; פרו; קובה; מקסיקו; ונצואלה; בוסניה והרצגובינה; סרביה; קרואטיה; בלארוס.
המלונות הטובים ביותר לשהות בהם:
מלון טהרן אספינס פאלאס; מלון עבאסי - עספיא; מלון פארסיאן אזדי - טהרן; מלון שיראז גרנד - שיראז; מלון סלאר דארה - סארי; מלון אמרי - קשאן

תאריך:  24/06/2024   |   עודכן:  24/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן משיקה מדיניות כניסה חופשית לתיירים מ-33 מדינות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
החברה העוסקת בתקשורת לווינית פרסמה את ההערכה שלה לרווח לרבעון השני על-פי אינדיקציות ראשונות שיש בידיה    ברבעון המקביל אשתקד הרוויחה 8,000 דולר בלבד
איציק וולף
גורמים המעורבים במשא-ומתן העקיף עם חמאס טוענים כי ראש הממשלה התנער מההצעה הישראלית ומהמנדט שהוא עצמו נתן לצוות המשא-ומתן    "חמאס מחפש הפסקת המלחמה, אנחנו נמנעים מלתת את זה והצהרת נתניהו סותמת את הגולל"
איציק וולף
רוב עולי הרגל המוסלמים שמתו מפגיעת עומס החום הם בעלי אזרחות מצרית    גל חום משמעותי פוקד את החוף המזרחי של ארצות הברית וצפוי להתפשט גם למדינות בתוך היבשת
עידן יוסף
ראש הממשלה בראיון לערוץ 14: "גילינו הרבה דברים בפעולה בעזה על הפעולות של אירן"    היום שאחרי: "בסוף צריך פירוז צבאי, להקים מנהל אזרחי"
עידן יוסף
מנהל תשתיות מפעלי ים המלח אומר כי אם המפעלים ייסגרו לחלוטין - הדבר לא יפתור את בעיית המפלס, ועצירת השאיבה תהפוך את האגן הדרומי למוכה בולענים ולכך שאזור בתי המלון ייתייבש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il