X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שירי ביבס וילדיה כפיר ואריאל
הנחיה של הפצ"ר עלולה למנוע חיסול חוטפי משפחת ביבס
פרשנות משפטית של הפרקליטות הצבאית גורמת לכך שאי אפשר לחסל חלק מהמחבלים שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר, כולל חוטפי משפחת ביבס גורמי שטח בצבא טוענים שההנחיה מומשה בכמה מקרים אך בדובר צה"ל מוציאים הכחשה רשמית תגובות חריפות מימין: "ההנחיות של הפצ"רית מסכנות את אזרחי ישראל ומכינות את הקרקע לטבח הבא"

הפרקליטות הצבאית הורתה שלא לחסל אזרחים עזתים שהשתתפו בטבח שבעה באוקטובר. הסיבה לכך: הם לא מוגדרים כמחבלי חמאס. כך נחשף בחדשות 12.
על פי הדיווח, בפרשנות של הפרקליטות הצבאית לדיני לוחמה, נטען כי אפשר להרוג במלחמה במכוון רק מי שמשתייך לכוח הלוחם. חיסול ממוקד הוא צעד מניעתי ולא עונש, ולכן, מכיוון שהאזרח שחטף, אנס או רצח אינו חלק מהכוח הלוחם, אי אפשר להרוג אותו כנקמה.
ההוראה הזאת ניתנה למרות שלאחר שבעה באוקטובר הממשלה הבטיחה שישראל תבוא חשבון ותגיע לכל מי שעסק בטבח. למרות זאת, אם יוודע לשב"כ ולצה"ל על מיקומם של עזתים שרצחו, בזזו, אנסו או חטפו ישראלים, לא יהיה להם אישור משפטי לחסל אותם.
כך למשל, ארגון הטרור 'אדוני השממה', שחטף את בני משפחת ביבס, לא מוגדר ככוח שנמצא במצב מלחמה עם ישראל. לכן, אם יתגלה מידע מודיעיני על הימצאותם של חוטפי משפחת ביבס - לא יהיה אפשרי לחסל אותם על בסיס זה.
גורמי שטח בצה"ל אף טענו שמקרים מעין אלו כבר התרחשו בפועל בשטח - אך בצבא מכחישים באופן רשמי את הנושא. מדובר צה"ל נמסר: "המדיניות היא לפעול נגד כל משתתפי הטבח, ללא קשר לחברותם בארגון טרור. לשם כך מתבצע תהליך מבצעי סדור בהתאם לדין הבין-לאומי. לא מוכר בצה"ל אירוע שבו היה ניתן לתקוף מחבל שהשתתף והדבר לא נעשה".
ח"כ עמית הלוי, שעוסק בנושא בשבועות האחרונים הגיב: "פניתי לפני שבועיים לשר הביטחון לפני שבועיים, ואני וחבריי בוועדת חוץ וביטחון, נעמוד על כך שהשר ינחה מיד לשנות את ההחלטה ולחסל את בני המוות הללו". לדבריו, "המלחמה היא מקשה אחת. כל מי שהיה שותף למכה האיומה שספגנו בתחילתה, הוא חלק ממנה. כל מי שהשתתף בפשעים של חטיפת ילדים כמו ילדי ביבס, הגדיר את עצמו כחייל האויב במלחמה הזו, והוא בן מוות בדיוק כמו שאר חיילי האויב בהמשך המלחמה. זו פגיעה חמורה בצדק הישראלי שבבסיס המלחמה ולא פחות חמור פגיעה אנושה באלו שנהרגו נאנסו ונחטפו ובמשפחותיהן".
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הוסיף: "החסינות המטורללת שמעניקה הפרקליטות הצבאית לרוצחים עזתיים מפני חיסול, היא בלבול מוסרי חמור. המשך ישיר להתנהלות המעוותת של פרקליטות המדינה ובראשה היועצת המשפטית לממשלה. מי שמתעלם מקריאות מפורשות לרצח ראש הממשלה, ומקריאות לסרבנות בשעת מלחמה, ובמקביל מעניק הגנה לרוצחים, לא ראוי להישאר יום אחד נוסף בתפקיד".
פורום תקווה של משפחות החטופים מסר: "זו למעשה המשכה של הקונספציה, והשישה באוקטובר כאן ובגדול. ההתייחסות לחוטפי אהובינו כחפים מפשע אם לא קיבלו תעודת חבר בארגון טרור ספציפי, פוגעת בנו ובשלום אהובינו. אנחנו זועקים ודורשים ממפקדי הצבא, לתקוף להשמיד ולהרוג כל מי שהשתתף בטבח, כולל מי ש'רק' חטף. המחשבה שחוטפי הילדים שלנו לא יהיו מחוסלים אם יתברר שהם לא משתייכים לחמאס או לג'יהאד האיסלמי היא מזעזעת בעיננו, זו טעות מוסרית, צבאית, ולאומית".
מתן ג'רפי, לוחם במילואים שלחם בעזה ובצפון, ראש אגף משימות בתנועת אם תרצו, הגיב: "ההנחיות של הפצ"רית מסכנות את אזרחי ישראל ומכינות את הקרקע לטבח הבא. שר הביטחון חייב להורות מיידית על ביטול ההנחיה המופרכת, כל רגע שבו משתתפי הטבח מסתובבים חופשי בשל ההנחיות הוא יריקה בפרצוף של המשפחות השכולות".

תאריך:  25/06/2024   |   עודכן:  25/06/2024
+ההסלמה בצפון: נושאת המטוסים אייזנהאואר הגיעה לאזורנו ועוגנת סמוך לחופי יוון
23:57 25/06/24  |  עידן יוסף

ההסלמה בצפון: נושאת המטוסים האמריקנית אייזנהאואר הגיעה לאזורנו ועוגנת סמוך לחופי יוון בים התיכון. בהודעת הצי האמריקני נכתב, כי נושאת המטוסים וכלי השיט המלווים אותה באו כדי להגן על האינטרסים של ארצות הברית ובעלות בריתה באזור וכי בהמשך תוחלף אייזנהאואר בנושא המטוסים רוזוולט.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עמית הלוי / Amit  Halevi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנחיה של הפצ"ר עלולה למנוע חיסול חוטפי משפחת ביבס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מוסר הוטנטוטי
חנניה וינברגר   |  26/06/24 02:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
אפרים הלפרין
הממשל האמריקני מבטיח לצחי הנגבי שלא ימנע תחמושת אם מדינת ישראל תזדקק לה למלחמה בצפון    הממשל האמריקני מאלץ אותנו להמתין עד אשר החיזבאללה יפתיע אותנו ומונע מאתנו יציאה למתקפת פתע מקיפה ועוצמתית
איציק וולף
דיויד פרידמן, שהיה שגריר ארה"ב בישראל בתקופת ממשל טראמפ, טוען כי הנשיא לשעבר המתמודד על הנשיאות בנובמבר ישלח חימושים לישראל ללא הגבלה אם תפרוץ מלחמה עם חיזבאללה
יאיר נבות
סגן יו"ר הלשכה המדינית של "חמאס" הבטיח שעמדת חמאס בנוגע להפסקת אש "תואמת את העקרונות שעליהם מבוססת ההחלטה האחרונה של מועצת הביטחון של האו"ם"
יוסף אליעז
שר הביטחון יואב גלאנט איים כי יחזיר את לבנון לתקופת האבן, אלא שבינתיים חיזבאללה כותש את בתינו במטולה, בקריית שמונה ובכל הישובים הסמוכים והופך את בתינו למצבורי אבנים
עומר מואב
ההיסטוריה נכתבת על-ידי המנצחים, ובהחלט ייתכן שנתניהו ינצח אותנו והוא יהיה זה שיכתוב את ספר ההיסטוריה על חיסול מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il