X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צחי ועידו חג'ג'. מנהלי החברות [צילום: שי תמיר]
תביעה: קבוצת האחים חג'ג' הטעתה בעשרות מיליוני שקלים
פרדי מאיר תובע 42.7 מיליון שקל בטענה להטעיה ומצגי שווא כאשר רכש עשר דירות בפרויקט סומייל בתל אביב ב-78 מיליון שקל טוען: חג'ג' הסתתרו מאחורי קבוצת רכישה, וכך איחרו במסירת הדירות ונטלו לבדם זכויות בנייה נוספות

שתי חברות בקבוצת האחים חג'ג', המנוהלות בידי צחי חג'ג' ועידו חג'ג', ביצעו הטעיות ומצגי שווא שהובילו להשקעה של עשרות מיליוני שקלים בפרויקט ענק שלהן בתל אביב. כך טוען פרדי סממה (פרדריק מאיר סממה), האומר שהשקיע 80 מיליון שקל בפרויקט סומייל ברחוב אבן-גבירול (עליו נסובה תביעתו) ועוד 40 מיליון שקל בפרויקט רסיטל של חג'ג' בדרך מנחם בגין.
מאיר הגיש (26.6.24) לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה ב-42.7 מיליון שקל נגד חברת קבוצת חג'ג' סומייל וחברת קבוצת חג'ג' סומייל ייעוץ, המקימות מגדל בן 53 קומות ו-278 דירות בחלק מן השטח בו שכן הכפר הקטנטן סומייל - ברחוב אבן-גבירול פינת רחוב ארלוזורוב. על-פי נתונים המופיעים בתביעה, ההון העצמי שהושקע בפרויקט של חג'ג' היה 518 מיליון שקל, ובמהלכו נוספו לו זכויות בנייה בשווי 154 מיליון שקל.
סממה מציג את עצמו כאיש עסקים בינלאומי שעלה מצרפת ב-2012 והחל להשקיע בנדל"ן בארץ; לדבריו, כאשר נכנס לעסקה עם חג'ג' היו בבעלותו נכסי מקרקעין בישראל ב-300 מיליון שקל. בשנת 2017 הוא רכש עשר דירות בפרויקט סומייל ושילם במזומן 78.3 מיליון שקל, בלא שקיבל בטוחה כלשהי - שכן חג'ג' ניהלו את הפרויקט באותה עת כקבוצת רכישה, עליה לא חל חוק מכר הדירות המחייב את היזמים להעניק בטוחות לרוכשים. סממה אומר כי הבהיר לחג'ג' שבכוונתו לרכוש את הדירות בזול יחסית (בשל התשלום המלא המיידי) ולמכור אותן ברווח משמעותי לאחר זמן קצר.
טוען שהפכו אותו למעין בנק
בפועל, טוען סממה, לא מדובר היה בקבוצת רכישה אלא בפרויקט יזמי בתחפושת, כאשר חג'ג' הטעו אותו במטרה לחמוק מן החובות המוטלות על יזמים ולקבל ממנו סכומי עתק ששימשו אותם כחלק ממימון הפרויקט. לדבריו, רק בעקבות התערבות הממונה על חוק המכר, עו"ד עמית גריידי, שינו חג'ג' את המבנה מקבוצת רכישה לפרויקט יזמי רגיל. אלא שבינתיים החברות שבבעלותם עיכבו בכוונה את הבנייה, כדי שיוכלו ליהנות לבדן מזכויות נוספות בדמות תוספת קומות שיהיו בבעלותן הבלעדית.
כתוצאה מכך, סממה טרם קיבל את הדירות - 6.5 שנים לאחר רכישתן - וכעת מדובר על כך שהן יימסרו לו רק בדצמבר 2025. אילו הפרויקט היה מנוהל מראשיתו כפרויקט יזמי, הדירות היו נמסרות לכל המאוחר באוקטובר 2021, טוען סממה. לדבריו, הלחצים הפסולים שהפעילו עליו החברות והלחץ התזרימי שנגרם לו בשל התשלום שביצע, אילצו אותו ב-2019 ללוות מגורם פרטי 5 מיליון שקל בריבית של 10% לשנה.
עוד טוען חממה, כי החברות ונציגיהן היו בניגוד עניינים נרחב: הם היו מארגן קבוצת הרכישה, יועץ מלווה של הפרויקט, עורכי הדין של הקבוצה, בעלי הפרויקט ונאמן של הקבוצה. לדבריו, החברות הפכו אותו למעין בנק שלהן, כאשר התשלום המלא ששילם מראש היה חלק משמעותי מההון העצמי אותו השקיעו בפרויקט ואשר שימש אותן לקבלת הליווי מבנק מזרחי-טפחות - עובדה שהחברות הסתירו ממנו. טענה נוספת של סממה היא, שהחברות הטעו אותו לחשוב שהוא רוכש את הדירות ב-20% מתחת למחיר השוק (44,500 שקל למ"ר במקום 55,000 שקל למ"ר), בעוד שבפועל מחירי השוק בשנת 2017 היו נמוכים בהרבה.
לטענת סממה, הוא זכאי לפיצוי של 20.5 מיליון שקל על האיחור במסירת הדירות, ול-23.2 מיליון שקל בדמות חלקו בזכויות הבנייה שנוספו במהלך הבנייה, שכן לשיטתו חג'ג' הפכו אותו לשותף שלהם. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד שחר ולנר, יונתן ריין ונעמי בורשטיין, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  27/06/2024   |   עודכן:  27/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מנחם בגין / Menachem Begin
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה: קבוצת האחים חג'ג' הטעתה בעשרות מיליוני שקלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
קבוצת פסגות, שבשליטת רני צים, חתמה על מזכר הבנות לא מחייב למכירת פסגות ניירות ערך לתאגיד שיוקם על-ידי חברת גיזה זינגר אבן ועל-ידי יניב בנדר    מזכר ההבנות יהיה בתוקף ל-60 ימים
איציק וולף
נפטר בבית החולים איכילוב והשאיר אחריו מילים שביקש לפרסם לאחר מותו    "תודה על כל אדם שפגשתי, או השפעתי בצורה זו או אחרת, תודה על החיים. אם לא הצלחתי לסייע מלמטה בעניין השבת החטופים, אנסה לפעול מלמעלה"
איתמר לוין
דחה את תביעת המפלגה לאסור על הליכודניקים החדשים להשתמש בשמה ובלוגו שלה: "במדינה דמוקרטית מוטב לו תעמוד המפלגה על המשמר בהענקת זכות טיעון ודיבור להלכי רוח שונים, אפילו אלה אינם בהכרח עולים עם הלכי הרוח הנוהגים בה במועד ספציפי"
איציק וולף
חתמה השבוע על שני הסכמים לתכנון ולהקמה של מערכות מחסנים אוטומטיים הכוללים תתי מערכות לאחסון קפוא ולליקוט מוצרים בסביבת טמפרטורה נמוכה מאוד    צפי הסיום: ברבעון השני של 2025 וברבעון הראשון של 2026
מירב ארד
"ההזמנות בוטלו והתחזיות להזמנות חדשות נמוכות מאוד" לדברי אחד מבעלי המסעדות בגאורגיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il