X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
שר הכלכלה והתעשיה ברקת בוועדת הכלכלה:
"ככל שנעבור מהר יותר לרגולציה אירופית גם התחרות תגבר מהר יותר"
היו"ר ביטן: כשנקל על היבואנים בסוף הם יורידו מחירים - משרדי הממשלה מציינים שהבעיה היא כ"א וצריך להוסיף להם תקנים נציג האוצר: הבעיה היא לא תקנים - כשרוצים לעשות עושים בדיון התברר כי ברירת המחדל בהצעה היא לא שמה שטוב לאירופה טוב לישראל באופן אוטומטי - השר ברקת התייחס לכך: זה היה הסיכום בממשלה ואם צריך נתקן

ועדת הכלכלה, המשיכה הבוקר (יום א', 30.6.249) להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק התקנים, כדי להסיר חסמים ולאפשר יבוא חופשי של מוצאים עם תקינה אירופית. כבר בפתח הדיון התייחס היו"ר ביטן לישיבה הקודמת, ואמר כי הצעת החוק היא תהליך ועדיין לא סופית. הוא הזכיר כי משרד הכלכלה הציג שהרפורמה תחול על 80% מערך הייבוא של מוצרי הצריכה.
שר הכלכלה והתעשיה, ח"כ ניר ברקת אמר כי הרפורמה היא שינוי מערכת הפעלה, כמו שינוי מדוס ל-Windows - מרגולציה ישראלית לאימוץ סטנדרטים בינ"ל שמאפשרים יותר תחרות. זה כמו שיצרן באירופה לא יכול למכור ביוקר בצרפת ובזול בפולין, ברגע שמאמצים גישה שמרחיבה את התחרות". השר ברקת ביקש להודות ליו"ר ביטן, ואמר כי "מתוך 526 תקנים 220 יוכנסו לרפורמה מיד, עוד 80 יצטרכו קצת זמן ו-144 תקני תשומות ידונו בשלב הבא. סיכמנו שהכל מאושר אלא אם ועדת חריגים ממשלתית תחריג אותו במפורש, בתוך תקופת המעבר הכל יכנס אוטומטית לפי המסלול האירופי. ככל שנעבור מהר יותר לתפיסה אירופית ככה התחרות תגבר מהר יותר", אמר השר ברקת.
לאחר מכן החלה הוועדה לדון בבקשות נציגי משרדי הממשלה וגופים אחרים להחרגות. נציג משרד העבודה, רובי מושייב, ביקש להחריג מההצעה מעליות, פיגומים, כלי לחץ, דוודי קיטור ומיכלי לחץ למשך שלוש שנים. השר ברקת תהה האם באירופה מעליות נופלות וח"כ משה פסל שאל האם באירופה בודקים כל מעלית שנכנסת. מושייב השיב כי לכל מדינה באירופה יש את החוקים שלה. הממונה על התקינה במשרד הכלכלה, איגור דוסקלוביץ, אמר כי מעליות לא נעצרות בנמלים באירופה אלא נבדקים אחרי התקנה ולפני השימוש.
מושייב הסביר כי במנהל הבטיחות במשרד חסר כוח אדם ויש משימות רבות, ולכן הוא מבקש תקופת היערכות של שנה וחצי עד שלוש שנים. היו"ר ביטן אמר כי בכל משרד הבעיה היא כוח אדם, וביקש מנציג האוצר תוספות תקנים למשרדים ליישום הרפורמה. רכז כלכלה ותעשיה באגף התקציבים באוצר, גל ברנס, השיב כי הבעיה היא סדרי עדיפות ולא כוח אדם. "כשרוצים לעשות עושים. אם הוועדה תביא פתרון שיצריך תקנים ותקציבים נדון בזה", אמר. בעקבות הדברים הציע היו"ר ביטן לקצר את תקופת המעבר למוצרים האלה, שבסופה תחול התקינה האירופית, משלוש שנים לשנה וחצי ובמהלך התקופה יוכל משרד העבודה לפנות לוועדת החריגים.
נציגת משרד הבינוי והשיכון, אסתי ליס, התייחסה ללוחות פלדה ומוצרי צמנט, ואמרה כי גם להם צריך לתת זמן עד להחלת התקינה האירופית. "אי אפשר לעשות לזה ריקול אחרי השימוש", אמרה. גם היא ציינה כי כדי לבחון החלת תקינה אירופית צריך כוח אדם. במקרה הזה הציע היו"ר ביטן לתת תקופת התארגנות של שנתיים.
הממונה על התקינה דוסקלוביץ התייחס לסוללות לאופניים חשמליים, וביקש גם בקשר אליהם תקופת התארגנות מאחר שהרגולציה מורכבת מאוד. "היום הייתה שריפה של בניין כמעט שלם מסוללה כזו". השר ברקת ביקש מדוסקלוביץ לזרז את בחינת הנושא ולסיים אותו תוך 18 חודשים והוסיף: "בשבילי אני רוצה שתעשה את זה יותר מהר".
בהמשך נדונה גם בקשת מפעל סינרג' משדרות להחריג את כבלי החשמל. מנכ"ל המפעל, עידן בן ארי, ציין כי הוא מייצא לגרמניה ושם נבדק בכניסה ועובר מדורי גהינום. "אנחנו מבקשים תחרות הוגנת ואם ירדו הבדיקות בכניסה התחרות לא תהייה הוגנת", אמר. הממונה על התקינה דוסקלוביץ אמר בתגובה כי באירופה אין בדיקות כבלים בכניסה, אלא בשווקים. השר ברקת אמר כי אם 25% מהמוצרים שנכנסים לא עומדים בשום תקן הבעיה היא באכיפה, וברמאים צריך לטפל.
נציג ההסתדרות, אלכס מילר, הוסיף כי במפעל שנמצא בשדרות באזור מלחמה עובדים 150 איש, בעוד באירופה אין מלחמה כרגע. "עכשיו יגידו לעובדים שנוסף על כל הבעיות שלהם גם אין להם עבודה? אנחנו מבקשים להתחשב בבקשת המפעל", אמר. היו"ר ביטן הציע לתת במקרה הזה שנתיים להיערכות ולהגשת הבקשה לוועדת החריגים.
בנוסף עלה נושא ייבוא סבונים, אבקות כביסה וטבליות למדיחי כלים. רשות המים שבה וביקשה להחריג את המוצרים, על-רקע חשש לפגיעה במי קולחין. חברי הכנסת פסל, דן אילוז ועודד פורר, שהשתתפו גם הם בדיון, הציעו שהדבר יידון בוועדת החריגים. היו"ר ביטן ביקש התייחסות מהירה לנושא, על-מנת שניתן יהיה לדעת אם יש צורך בהחרגה או שרשות המים ומשרד החקלאות יפנו לוועדת החריגים.
במהלך הדיון התעוררה מחלוקת באשר לברירת המחדל לאשר כל מה שיש לו תקינה אירופית. השר ברקת ביקש להזכיר כי הכוונה היא לאמץ כמה שיותר מהר את הדירקטיבות האירופיות, אלא אם יש חריגים בודדים, ובמה שיש לגביו ספק לתת זמן היערכות ואפשרות לוועדת החריגים הממשלתית לקבל החלטה. ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון, הוסיף: "בתור מי שריכז עבור ראש הממשלה את ועדת השרים ליוקר המחיה שהכינה את תזכיר החוק, הרעיון היה שברירת המחדל הוא שמה שטוב לאירופה טוב לישראל ואם יש למישהו חריג הוא יבוא לוועדת החריגים הממשלתית שתבחן את זה".
ח"כ פורר ציין כי זה לא מה שכתוב בחוק שהממשלה בעצמה הגישה. חברי הכנסת פסל ואילוז ביקשו לפשט את הדברים, בהתאם לדברים שאמרו השר ברקת ופרופ' שמחון. היועץ המשפטי לוועדה, עו"ד איתי עצמון, אמר כי בהצעת החוק הזו לא דובר על התגברות על דינים אחרים, ואם רוצים לעשות את זה צריך לתקן חקיקה אחרת בצורה מסודרת.
נציגת משרד המשפטים, רומי קאופמן, התייחסה לדברים ואמרה: "אנחנו בעד התוצאה שתאפשר ייבוא לפי ההסדרה האירופית, הקושי עם החקיקה הסותרת הוא ברור לנו. מה שסוכם בממשלה בא לידי ביטוי בהצעה הממשלתית. חשוב שהמשרדים יבינו מה המשמעות של זה עליהם. הדבר הזה נבחן והטכניקה הזו שבחוק התקנים תהייה התגברות על חקיקה אחרת - נקבע שהיא לא אפשרית מבחינה משפטית וזה הוסכם ולא הבנו את זה בהצעת החוק הממשלתית".
השר ברקת אמר בתגובה כי "זה לא נכון, הסיכום היה שברירת המחדל היא שמה שטוב לאירופה יכול להיכנס ואם משרד לא הגיש בקשה ספציפית להחרגה הוא הסכים לתיקון. ואם לא הסכים, זה ידון בוועדת החריגים והשר מחויב להחלטה שלה". היועץ המשפטי לוועדה עו"ד עצמון שאל אז למה הממשלה לא הביאה את זה בהצעת החוק, והשר ברקת השיב כי זאת הייתה הכוונה והוא לא יודע איך הגיעה הצעה דומה אבל שונה. "יש 150-200 רגולציות שמשרדי הממשלה ירצו לראות אם הם רוצים להגיש השגה, אחרי שייגמר זמן המעבר תהייה סופיות והכלל יהיה לפי הדין האירופי, למעט החריגים שאושרו בוועדת החריגים. יכול להיות שהיה פער וזה זמן טוב לתקן".
היועמ"ש לוועדה עו"ד עצמון ציין כי הממשלה הגישה משהו אחר שהוא הפוך. סמנכ"לית לובי 99, עו"ד רחל גור, הוסיפה ואמרה לשר ברקת: "זה מה שאתה הבאת, לא קראת? לא ברור איך הממשלה מתלוננת על חקיקה שהיא בעצמה הגישה". השר ברקת השיב: "אז אתם לא רוצים שנעשה תיקון?" ומנכ"ל משרדו, אמנון מרחב, הוסיף: "אנחנו לא מתלוננים, זה תהליך בריא וצריך לברך על התיקון הזה". היו"ר ביטן אמר כי נחוקק את התיקון בשינוי ובתיאום עם משרדי הממשלה, וביקש מנציגי הממשלה לחשוב על זה עד מחר. "בלי זה יש לנו בעיה כי חלק מהתקנים לא יהיו אף פעם לפי תקינה אירופית".
בשעה זו הוועדה ממשיכה את הדיון בהצעה, ותתכנס לישיבה נוספת גם מחר, על-מנת להאיץ את החקיקה ולסיים את ההכנה לקריאה שנייה ושלישית כבר בשבועיים הקרובים, כדי להביא את ההצעה לאישור סופי במליאה עד סוף החודש.

תאריך:  30/06/2024   |   עודכן:  30/06/2024
+מפלגת השמאל המשותפת תיקרא "הדמוקרטים"
19:28 30/06/24  |  עידן יוסף

מפלגות העבודה ומרצ הגיעו להסכם על איחוד. המפלגה המשותפת, בראשות יאיר גולן, תיקרא "הדמוקרטים". על-פי ההסכם, מרצ תקבל מקום אחד ברביעייה הראשונה ומקום נוסף ברביעיה השנייה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי שמחון / Avi Simhon  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלכס מילר  אלמוג כהן / Almog  Cohen  אמנון מרחב / Amnon Merhav  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוקר המחיה  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ככל שנעבור מהר יותר לרגולציה אירופית גם התחרות תגבר מהר יותר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
בראיון להארץ תקפה שופטת העליון בדימוס את הממשלה והאשימה אותה בהפיכה משטרית המסכנת את קיום המדינה    חברת הכנסת מהליכוד אומרת כי אין בברון שמשחירה את הממשלה שום יכולת להעביר ביקורת על צמרת צה"ל והמודיעין
עידן יוסף
נתוני המשטרה מאחורי הוראת השעה המוסיפה לה שתי עילות לביצוע חיפוש מידי וללא צו שיפוטי: במהלך השנה הראשונה להוראת השעה נערכו 142 חיפושים ללא צו מכוח סמכות שנקבעה בהוראה    בסך-הכל נערכו 77 חיפושים שנועדו לאתר נשק ו-81 חיפושים שנועדו לאתר מצלמות    ב-22% מהחיפושים ללא צו שנערכו במטרה לאתר נשק אכן נתפס נשק וב-69% מהחיפושים נתפסו מצלמות
עידן יוסף
הוועדה המשותפת אישרה הארכה זמנית לאגירת טביעות אצבע במאגר הביומטרי, תוך ביקורת על התנהלות הממשלה והדגשת הצורך בחקיקה מסודרת    הדיון עסק גם בקשיים ביישום המאגר והחלטות שנויות במחלוקת, כמו החזרה לאגירת טביעות אצבע    הוועדה קראה לקבל החלטות מהותיות ולהסדיר את הנושא בחקיקה ראשית במקום להסתמך על הארכות זמניות
עידן יוסף
שר הביטחון החליט כי בקשתה של משפחת יודקין להוסיף את הכיתוב "השם יקום דמו" על מצבת בנם, חלל צה"ל ישראל יודקין, תוכרע על-ידי המועצה הציבורית להנצחת החייל    חברי כנסת רבים תומכים בבקשת משפחת יודקין, וטוענים כי מדובר בהנצחה ראויה של חלל יהודי שמסר את נפשו למען המדינה    ח"כ שטרן: הנושא רגיש ועלול ליצור תהיות לגבי מצבות של חללים אחרים
מירב ארד
כך אמר סגן הממונה על השכר, אוהד אלקבץ בדיון בוועדת החינוך של הכנסת על המשבר במו"מ עם ארגון המורים    רן ארז: האוצר בא עם המצאה חדשה לתת לנו קנסות כדי שנתכופף לחוזים אישיים ולפגיעה בעבודה המאורגנת והביטחון הכלכלי    השר קיש: יש לשים את העבר בצד ולהתקדם הלאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il