חברת התקשורת הוט תובעת מחברת הביטוח הראל 20 מיליון שקל, בעקבות פסיקה נגדה בתביעה ייצוגית. התביעה הוגשה (2.7.24) לבית המשפט המחוזי מרכז.
באוגוסט 2017 אישר בית המשפט הגשת תביעה ייצוגית נגד הוט, בטענה שמשך ההמתנה למענה במוקדיה הטלפוניים עולה על זה שנקבע ברשיונה (30 שניות למענה אנושי, 90 שניות למענה בכלל). עוד נטען, כי הוט הפרה את תקנות הגנת הצרכן בנוגע לשירות השארת הודעה ולמסירת מקומו של הלקוח בתור וזמן ההמתנה המשוער.
לפני כשנה אישר בית המשפט הסדר פשרה, לפיו הוט תפצה את הלקוחות ב-55 מיליון שקל, תעמיד ללקוחותיה הטבות בשווה כולל של 15 מיליון שקל, תשלם לתובעים גמול ב-2.3 מיליון שקל ותשלם לבאי-כוחם שכר טירחה ב-11.7 מיליון שקל.
הראל דחתה את דרישתה של הוט לשפות אותה על חלק מן החיובים, למרות שלדברי הוט היא ביטחה אותה בפוליסות המגיעות ל-50 מיליון שקל והכוללות ביטוח אחריות מקצועית, ביטוח חבות המוצר וביטוח אחריות כלפי צד שלישי. לדברי הראל, התביעה אינה בקשר עם שירותי מולטימדיה ואינה מכוסה בפוליסת אחריות מקצועית. עוד טענה, כי הוט פעלה באופן מודע ושיטתי ולא באופן רשלני, ומדיניות שיטתית אינה מכוסה בפוליסה. עוד ציינה הראל, כי סכום הפשרה היה כפול מזה שנתבע מלכתחילה.
לדברי הוט, התנערותה של הראל מחובתה לשלם את תגמולי הביטוח היא בניגוד לדין ומהווה הפרה של הוראות הפוליסה וחוק חוזה הביטוח, ועל כן יש לחייב אותה גם בתשלום ריבית מיוחדת נוכח הפרת התחייבויותיה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד
שלום סביון ואסי מזר, וטרם הוגש כתב הגנה.