X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מצרים מודאגת מפעילות טורקיה למען הפלשתינים ומתוכניתו של שר התחבורה ישראל כץ להשלים את ההינתקות מעזה התוכנית המצרית להסרת המצור מעל הרצועה מבוססת על פיוס פלשתיני בין הפת"ח לחמאס
▪  ▪  ▪
מובארק. לא רוצה את הרצועה [צילום: AP]
נראה שמצרים תתנגד בתוקף לכל הצעה שתטיל עליה אחריות ישירה או עקיפה לדאוג לצרכיהם של תושבי הרצועה. הנשיא מובארק יעשה הכל כדי שהאחריות מבחינת החוק הבינלאומי על גורלם של תושבי הרצועה תישאר מוטלת על ישראל. מבחינתם של המצרים והפלשתינים, למרות ההינתקות, ישראל עדיין נחשבת ככובשת את הרצועה בגלל המצור היבשתי והימי שהיא מטילה עליה. לכן היא זו שמחויבת לדאוג לצרכים ההומניטריים של תושבי הרצועה במיוחד לאחר מבצע "עופרת יצוקה".

מיד לאחר אירועי המשט האחרון הזדרזה מצרים להודיע, באמצעות הדובר המוכשר של משרד החוץ המצרי חוסאם זכי, כי מעבר רפיח ייפתח מחדש לתושבי הרצועה עד להודעה חדשה. המעבר אכן נפתח למקרים הומניטריים בלבד, ללא מעבר סחורות.
מה קרה? מדוע מיהרו המצרים לפתוח את המעבר?
התשובה ברורה, מצרים נלחצה מהתנהלותה של טורקיה בפרשת המשט, הטורקים זכו לפופולריות עצומה בעולם הערבי והאיסלאמי כאילו הם מובילי מדיניות "שבירת המצור על הרצועה" ופתרון הבעיה הפלשתינית.
הנשיא מובארק נבהל ומיד ופעל, מצרים הואשמה בשלוש השנים האחרונות על-ידי החמאס ו"האחים המוסלמים", תנועת האופוזיציה הגדולה במצרים, כי היא מסייעת לישראל במצור על הרצועה ואף בונה בשטחה קיר פלדה גדול לאורך ציר "פילדלפי" כדי למנוע הברחות מסיני לעזה.
הנשיא מובארק הרוצה להעביר בשקט את שלטונו לבנו גמאל איננו רוצה הפגנות ענק בארצו של מוסלמים קיצוניים בעד הסרת המצור מעל הרצועה. לכן, הוא היה חייב לשחרר את הלחץ והזעם המצטבר כלפי מצרים בקרב הפלשתינים וההמונים במדינות ערב השכנות. הוא הורה מיד לפתוח לאלתר את מעבר רפיח.
הנחת העבודה של מצרים, שאותה גיבש שר המודיעין המצרי עומר סולימאן, היא כי הדרך הטובה ביותר להסיר את המצור מעל הרצועה ולקדם את התהליך המדיני הינה השגת פיוס בין הפת"ח לחמאס. פיוס כזה יביא, להערכת המצרים, להקמת ממשלת אחדות לאומית פלשתינית שתנהל משא-ומתן עם ישראל על הסדר הקבע.
ישראל תאלץ להסיר את המצור מעל הרצועה והרביעייה הבינלאומית תבטל את החרם המדיני שהטילה על החמאס. כך יושגו "שתי ציפורים באבן אחת" ומצרים תזכה לתהילה עצומה בקרב הפלשתינים ומדינות ערב בזכות המהלך הזה.
מצרים תוכל להצטייר כמי שמובילה את פתרון הבעיה הפלשתינית ולא טורקיה.
זו היא התוכנית של מובארק.
לכן מאחורי הקלעים פעל מובארק לשגר לרצועה את עמרו מוסא, מזכ"ל הליגה הערבית כדי שינסה לשכנע את הנהגת החמאס לחתום על מסמך הפיוס שגיבש עומר סולימאן, שיאפשר את הצלחת המהלך המצרי.
אולם ביקורו של מזכ"ל הליגה הערבית ברצועה, שהוגדר כ"ביקור היסטורי" נכשל, מדוע?
החמאס שב ודחה את היוזמה המצרית. הוא דרש הכנסת שינויים בטיוטת הפיוס שילוו במתן ערבויות מהליגה הערבית לדרישותיו. מובארק לא מרים ידיים, הוא גם מתואם עם יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס.
בקרוב תצא לדמשק משלחת פלשתינית בראשותו של איש העסקים הידוע מוניב אלמצרי משכם. המשלחת, המוגדרת כעצמאית, תיפגש עם מנהיג החמאס ח'אלד משעל ותנסה לשכנעו להסכים לפיוס עם הפת"ח.
בינתיים, לזירה הזו נכנס אלמנט חדש המדאיג מאוד את המצרים ואת הפלשתינים הרואים ברצועת עזה והגדה יחידה גיאוגרפית אחת שתחובר, על-פי הסכמי אוסלו, באמצעות "מעבר בטוח" ותהווה את המדינה הפלשתינית העתידית.
לאלמנט החדש הזה קוראים "תוכניתו של השר ישראל כץ להינתקות מוחלטת מרצועת עזה". השר כץ גורס כי ישראל צריכה להשלים את מהלך ההינתקות מרצועת עזה ולהעביר למצרים את האחריות לאספקת השירותים לתושבי הרצועה.
על-פי תוכניתו יוותרו כל המעברים מישראל לרצועה סגורים, זולת מעבר רפיח המפריד בין שטח הרצועה למצרים. העברת הסחורה הימית לרצועה תעשה מנמל פורט סעיד שבמצרים והסחורה האווירית תועבר דרך נמל התעופה בקהיר. שר התחבורה כץ מקווה כי באמצעות תיאום עם מצרים תוכל ישראל להפסיק סופית את אספקת החשמל והמים לרצועה בתוך שנה.
תוכנית מצוינת מבחינתה של ישראל... יש רק בעיה אחת, המצרים והפלשתינים יידחו אותה על הסף. מדוע? מכיוון שהיא משבשת את תוכניותיהם.
הפלשתינים כבר רואים בתוכניתו של השר כץ מזימה לדחוף את רצועת עזה לחיקה של מצרים ולהנציח את הנתק בין הגדה לרצועה. גם המצרים מודאגים. הם אינם רוצים שום אחריות על הרצועה, היה להם די מהפלשתינים בכל שנות שלטונם ברצועה עד לכיבושה בידי ישראל ב-1967.
לכן, במסגרת הסכם השלום עם ישראל, דאג הנשיא המצרי אנואר סאדאת לכך שהרצועה לא תוחזר למצרים. הוא לא רצה אותה. גם הנשיא מובארק לא רוצה אותה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו הטיל השבוע על שר התחבורה ישראל כץ לגבש יחד עם גורמי הביטחון ובתיאום עם מצרים, תוכנית שתסדיר מחדש את הפעילות במעברי הסחורות לרצועת עזה בהתאם למדיניות החדשה שתקבע הממשלה.
נראה שמצרים תתנגד בתוקף לכל הצעה שתטיל עליה אחריות ישירה או עקיפה לדאוג לצרכיהם של תושבי הרצועה. הנשיא מובארק יעשה הכל כדי שהאחריות מבחינת החוק הבינלאומי על גורלם של תושבי הרצועה תישאר מוטלת על ישראל.
מבחינתם של המצרים והפלשתינים, למרות ההינתקות, ישראל עדיין נחשבת ככובשת את הרצועה בגלל המצור היבשתי והימי שהיא מטילה עליה. לכן היא זו שמחויבת לדאוג לצרכים ההומניטריים של תושבי הרצועה במיוחד לאחר מבצע "עופרת יצוקה".
ישראל תקל בקרוב באופן משמעותי את הסגר המוטל על הרצועה אך בכך לא תצליח להסיר מעליה את האחריות שמטילה עליה הקהילה הבינלאומית למצב ההומניטרי בעזה. אף אחד בעולם לא מטיל את האחריות על ממשל החמאס.
רצועת עזה תקועה לישראל כמו "עצם בגרון" והיא חייבת למצוא את הדרך הנכונה והמהירה להשתחרר ממנה.

למאמר במקור
תאריך:  16/06/2010   |   עודכן:  16/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא רוצים את עזה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מעוללות הסכם השלום עם מצרים
כתומית העצבנית  |  16/06/10 10:43
 
- לכתומית העצבנית התשובה היא
ירדנה  |  16/06/10 22:52
2
לא רוצים עזה, לא רוצים ישראל
בורית דייניש  |  16/06/10 10:45
 
- לפי דברך,לשום מדינה אין זכות
פלא יועץ  |  16/06/10 16:37
3
הממשלה אינה מזכירה מלחמה
ד''ר אברהם שלום  |  16/06/10 18:56
4
מאמרו של בן מנחם רהוט ומקצועי
השקד הנובל  |  16/06/10 23:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
ככל שהתרוקנו צלחות וכוסות יין ובירה התמלאו מחדש, נמשכו הסיפורים ופרצי הצחוק
יעקב בר-און
זוכה פרס מפעל חיים אמר דברים נוקבים בטקס פרסי רמת-גן לספרות    "מהאופטימיות הגדולה שליוותה את הספרות העברית, נשארו רק צללים עלובים"    ראש עיריית ר"ג, צבי בר, נאלץ ליטול ממנו את המיקרופון מפאת קטרוגיו המתמשכים    סערת תרבות בעיר המשוררים והסופרים הלאומיים
עו"ד אריאל דובינסקי, לב גפט
על מוצרים מסוימים ניתן להגן באמצעות הסתרת המידע על המוצר, מרכיביו, דרך הרכבתו וכו'    בתחום הקניין הרוחני מידע חשאי כזה נקרא "סוד מסחרי"    הבעיה היא שלפעמים קשה מאוד לשמור לאורך זמן על המידע הזה
אלכסנדר ס. שכטמן
עסקת הטיעון שהושגה בפרשת מאבטחו של הרמטכ"ל לשעבר, ארז אפרתי, אשר הביאה לביטול עדותה של המתלוננת, היא אות קלון לא רק עבור הפרקליטות אלא גם עבור החברה המתירה לה להגיע להסדרים שכאלו מלכתחילה
אליקים העצני
כישלונות התוצאות הפוליטיות של הפעולה נגד המשט ה"הומניטרי" לעזה    הפעולות הפשוטות והמהותיות שעל ישראל לנקוט מול אויביה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il