X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לסינג מזהיר: "אם תעשה מליבך הדום, ידרכו עליו... אם תפנה את נשקך נגד עצמך, אם תראה להם כמה אתה פגיע, יום אחד ירצחו אותך בנשק שנתת בידם. עשה מעצמך כבש, והזאבים יטרפו אותך!
▪  ▪  ▪
היהודי פוגע בעצמו [צילום: פלאש 90]

פרופסורים יהודים ישראלים קוראים להטיל חרם על האוניברסיטאות שלהם; יהודים בכל העולם מוליכים הפגנות, חרמות ומשטים נגד מדינתם; אנרכיסטים יהודים מסיתים ערבים למהומות בשייך ג'ראח, בחברון, בנעלין ובלעין, בנווה צוף; יועצים יהודים של אובמה מחדדים מדיניות פרו-ערבית על חשבון ישראל; יהודים מזרימים כספים לארגונים פלשתינים; פילוסופים והוגי דעות יהודים באירופה מפרסמים גילויי דעת נגד ישראל; רשת תקשורת אמריקנית מרכזית מצטטת את הכותרות מישראל שזעקו ראשונות: "הסתבכות", "כישלון".
ארגון טורקי תומך טרור שלח אל חופינו משט אלים, חיל הים שלנו עצר אותו בהצלחה, שלח את מאות הפרובוקטורים לכל הרוחות והרג כמה מן הפורעים שחטפו, וכמעט רצחו, חיילים.
איך הופכים הצלחה כזאת לכישלון? חופרים מתחת לאדמה למצוא "מחדלים" - במודיעין, בהסברה, בתהליך קבלת ההחלטות, בנוהל הקרב, בהעדר "יוזמה מדינית" והעיקר - "כל העולם מגנה את הפעולה".
מה קורה לנו? מניין הנטייה הזאת להכות תמיד "על חטא" ולעצום את העיניים מלראות את המניע האנטישמי לבידודנו בעולם?
את השאלה הזאת שאל את עצמו בספרו "השנאה העצמית היהודית" הפילוסוף והסופר תיאודור לסינג, שנולד בגרמניה כיהודי, התנצר, חזר ליהדות, נעשה ציוני נלהב, נלחם בנאצים ונרצח על ידם בשנת 1933 במקום מקלטו בצ'כוסלובקיה, בן 61. תשובתו מדברת ישירות אלינו:
אמרו: אתם טפילים על ארצות לא לכם - קרענו את עצמנו מתוכם. אמרו: אתם סרסורים בין העמים - חינכנו את ילדינו להיות איכרים. אמרו: אתם רכרוכים ומוגי לב - הלכנו למלחמות והעמדנו את טובי החיילים. עכשיו, שהתכנסנו לתוך עצמנו והגענו להישגים, אתם מאשימים אותנו בבגידה בערכים האנושיים הכלליים והעל-לאומיים. "נפלה הקדירה על האבן, אוי לקדירה. נפלה האבן על הקדירה, אוי לקדרה. תמיד, תמיד - אוי לקדירה!
למה אנחנו הקדירה?
כי העם היהודי הוא הראשון ואולי היחיד שתמיד מחפש את האשם רק אצל עצמו. על השאלה 'למה אין אוהבים אותנו?' משיבה תורתנו - 'כי חטאנו'. מכאן צמחה תורת המוסר האדירה הקרויה "יודיאו-נוצרית", אבל גם "הפתולוגיה של הנשמה הלאומית שלנו".
עמים מאושרים, למודי ניצחון, אינם פוגעים בתחושת החיים הבריאה שלהם ובהערכתם העצמית הטבעית על-ידי כך שהם מענים את עצמם בשאלה "למה קרה לנו אסון?" - להם התשובה ברורה: האחרים, אלה שהביאו עליהם את האסון, הם האשמים!
לעומתם, היהודי פוגע בעצמו פעמיים: פעם, כשהוא מאשים את עצמו ופעם שנייה בספקו לעמים את התירוץ "הרי הם בעצמם אומרים שהם אשמים!"...
כשעולבים באנשים מאות שנים ומפחיתים מערכם, לבסוף יתחולל שינוי גם בנפשם של הנעלבים. כדי להפוך בני אדם לכלבים מספיק לצעוק להם די זמן: "כלב שכמוך!"
מניין נובעת הנטייה היהודית להתכחש לעצמם? מי שזמן רב נכבש לעבדות, יראה בשליט המבזה אותו אדון טבעי, אולם על חברו לסבל הוא יאמר: 'מה הוא כבר יכול להיות שווה? הוא הרי אינו שונה מאתנו!...'
אינטלקטואלים יהודים גרמנים, חייהם מכוונים נגד עצמם. הם סובלים מאהבה אומללה לאויב, למרות שהאויב הזה אינו יותר טוב מהם ואין לו הישגים יותר גדולים מהישגיהם. אבל יש לו דבר אחד החסר להם - הוא אוהב את עצמו. ואלו יהודים מצדיקים תמיד את זולתם ולעצמם הם שופטים ותליינים.
לסינג מזהיר: "אם תעשה מליבך הדום, ידרכו עליו... אם תפנה את נשקך נגד עצמך, אם תראה להם כמה אתה פגיע, יום אחד ירצחו אותך בנשק שנתת בידם. עשה מעצמך כבש, והזאבים יטרפו אותך!
כי מי שאינו אוהב את עצמו, איש לא יאהב אותו ולא ירחם עליו".
לסינג האמין שהציונות ומדינת היהודים יהיו הריפוי למחלת השנאה העצמית, אך קרה ההיפך: אמרנו לצעירים שלנו שמעתה הם "ישראלים" ועל כן חופשים מתסביכי "היהודי הגלותי". אולם "הישראלים" האלה המדמים את עצמם לגויים, כשהם מגלים לפתע שעדיין "העולם כולו נגדם", היכן הם מחפשים את האשמים? האם אצל אויביהם שפוגעים בהם, כפי שגוי היה עושה? לא ולא! הם מאשימים את ממשלתם, כלומר את עצמם: נשרה "הישראליות" כקליפת השום וחזר היהודי עם שנאתו העצמית, המעוותת וההרסנית.
תיאודור לסינג, מי יגלה עפר מעיניך?...

תאריך:  26/06/2010   |   עודכן:  26/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה אנחנו הקדירה?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
תודה לך בשם השפויים והלאומיים
בתיה אבן  |  26/06/10 20:46
2
בואו נעשה סדר
אלישמע  |  26/06/10 22:37
 
- אתה חושב יותר מדי. ל"ת
אותך ל"אם תרצו"  |  27/06/10 00:30
 
- לא יפה, מלשן אחד.. ל"ת
אלישמע  |  27/06/10 08:35
3
אבל אשמים אנחנו
יודוד  |  27/06/10 00:14
 
- יודוד ,גם אתה צודק ל"ת
אלישמע  |  27/06/10 11:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קרן אלמוג
המערכת הרגשית היא המערכת "האוטומטית" שלנו, המאפשרת לנו להתבטא, לנהוג בצורה חברתית מותאמת ולתפקד בצורה יעילה במגוון תחומים נרחבים
עו"ד נבון קצב
הטרוריסטים כאמור ירצחו יהודים... ואז חבריהם יחטפו חיילים/ אזרחים... וזה מה שיביא לשחרורם של הטרוריסטים הכלואים... וכך חוזר חלילה...
ירון זכאי
בארצות הברית המפקד העליון על הצבא הוא נשיא ארה"ב. הנשיא הוא פוליטיקאי מנוסה, החסר לחלוטין הכשרה צבאית
ד"ר צ'לו רוזנברג
עצירת המשט על-ידי חיילי השייטת היא הישג אסטרטגי חשוב ביותר    בלהט הוויכוח והביקורת, לא כל-כך שמים לב למשמעויות הפעולה הצבאית, ובמיוחד להשגת הרתעה
איתן קלינסקי
הפנים היפות של ישראל מול פקד אלי מויאל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il