X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תיאטרון מוזונטרום מפרנקפורט העלאת מחזה ישראלי, מי פרסט סוני, על-ידי תיאטרון גרמני מפרנקפורט, מוזונטרום, שמגיעה לת' הקאמרי בת"א, זו חוויה כפולה ומכופלת
▪  ▪  ▪
מי פירסט סוני [צילום: יח"צ]

לכל מי שהחמיץ את הפקת תיאטרון תמונע שרצה שנים בכיכובו של רועי הורביץ, נכונה חוויה מתקנת. חמישה שחקנים צעירים ומוכשרים, משחקים טיפוסים שונים, מתוך ספר הזכרונות של ילד בשם יותם, שקיבל טייפרקורדר מהוריו, בו הקליט כל מריבה, כל שיחה שהתרחשה, ובכך - את כל ילדותו ובניית ה"אני" שלו.
במקום הצגת יחיד של רועי הורביץ, שעלתה בתיאטרון תמונע ב-1996, עולה הפעם הפקה עדכנית, עם צילומי וידיאו של תל אביב, המוקרנים על וילונות אמבטיה, בעיקר של הבתים הישנים - כדי לתת את תחושת העבר. מוזיקה קצבית, תנועה של החלקה בעזרת סניקרס עם גלגליות, גם אם לעיתים הטקסטים נשמעים כתיאטרון-קריאה, המשחק של השחקנים, וסיפור העלילה לוכדים את הצופה.
הבימאי סטפן ביטון עיבד לגרמנית את סיפורו של בני ברבש (מאחורי הסורגים, טירונות, מילואים), ויצר מחזה עתיר דמויות שמתאר חיים לא קלים שעברו הילד, אחיו, הוריו, סבו וסבתו. במיוחד מרגשת הסצינה בה הסבים חוזרים לביקור בפולין בבית ממנו גורשו למחנות, ותגובת הדיירים החדשים שטענו שזה ביתם מדורי דורות - זה קטע שקורע את הלב.
במסגרת העונה הגרמנית כפי שקורא לה מכון גתה ושאר המוסדות שחברו למבצע, מעלה גם תיאטרון תמונע כמה הצגות בעברית של מחזות גרמניים. כשהמטרה - לכסות על הפער של התרבות הגרמנית שנגרם בגלל אובדן רוב אנשי הרוח היהודים שם בשואה, וכדי לכפר על הנעשה בחיבור תרבותי מחודש.
אין ספק, שלגרמניה יש הרבה מה להעניק בחילופי תרבויות אלה, כמו שלישראל יש - כפי שראינו בהצגת מי פרסט סוני בקאמרי. התיאטרון הקאמרי היה הראשון שהחל ליצור חילופי הצגות עם תיאטרונים אירופאים (מרומניה, מפולין מגרמניה ואף מסין), ויוזמתו של הקאמרי היא ממש ברוכה, ומעמידה את ישראל כנשא תרבות חשוב בינלאומי.
הצגת מי פרסט סוני הייתה מקסימה, חרף הצורך להיעזר בתרגום לעברית הרץ על הפס למעלה. היגוי השחקנים וקולם היו מצוינים, ויש לשבחם על כך. ההצגה גרמה לתחושה שיש לחזור ולהעלות את ההפקה הישראלית המצוינת עם רועי הורביץ. וכן, לתחושת סיפוק על התערות המחזאות הישראלית בחו"ל, בנוסף ואחרי הצלחת "גטו" והצגות תיאטרון גשר.

תאריך:  27/06/2010   |   עודכן:  27/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
"איך אני נוהג?", שאלה אותי הפתקית המודבקת לאחוריו של רכב פרטי    היה מספר לצלצל אליו את התשובה, אבל לא הספקתי לרשום אותו    אילו הספקתי, הייתי משיב - "זוועה, אסון"
אריה אבנרי
היא העומדת מאחורי החלטותיו המדיניות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאישה הנערצת על נשיא המדינה שמעון פרס    קיפוד 28
אבי דוידוביץ
בפרק זה: על הנבצרות הזמנית ל-16 שעות של משה קצב בגלל טקס המינוי של נשיאת בית המשפט העליון    על ניסיונות ההדחה של הנשיא השמיני של מדינת-ישראל    על הנבצרות הזמנית שהסתיימה בהתפטרות ועל כל מה שביניהם    מאמר חמישי בסדרה
מיכל מנין
אם אנו רוצים שילדינו וילדי-ילדינו יתגייסו מחר לצה"ל, שבסופו של דבר הוא צבא העם, עלינו להציל את גלעד עכשיו
פרד כהן-קידר
הסלוגן השחוק של המראיינים אינו מזכה אוטומטית את אשמת העיתונות בכל נושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il