X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בחמאס מרוצים מצעדת ההמונים בישראל למען שחרורו של גלעד שליט ובטוחים כי ישראל תיכנע לדרישותיהם ייתכן שקידום הליך החקיקה בכנסת של "חוק שליט" יפעיל לחץ על החמאס וישראל צריכה לבחון ברצינות את האפשרות לחטוף בכירים בהנהגת החמאס
▪  ▪  ▪
חששות כבדים בקרב אסירי החמאס [צילום: פלאש 90]

בימים האחרונים מתגלים גם בקיעים בעמדת החמאס בקשר לשחרורו של גלעד שליט במסגרת עסקה לחילופי שבויים. מסתבר שאחד מהצעדים שעשתה ישראל כן משפיע באופן כלשהו על עמדת בכירים בארגון החמאס.
מדובר ביוזמה ל"חוק שליט" שעברה בכנסת בקריאה טרומית. היוזמה הזו מעוררת חששות כבדים בקרב אסירי החמאס בבתי הכלא בישראל. הם חוששים שאם יעבור החוק בכנסת יוחמרו מאוד תנאי מאסרם. הם מודאגים מכיוון שעסקה לחלופי שבויים איננה נראית באופק. ביטוי נדיר לכך נתן אחד מאסירי החמאס ששוחרר בשבוע שעבר מהכלא הישראלי, חבר הפרלמנט הפלשתיני, נאא'פ רג'וב.
רג'וב, בן 50, היה שר ההקדשים האיסלאמיים בממשלת חמאס ונעצר לתקופה של ארבע שנים לאחר חטיפתו של גלעד שליט, ביחד עם עוד כמה עשרות חברי פרלמנט של החמאס בגדה.
בראיונות שהעניק לאחר שחרורו התבטא נאא'פ רג'וב כי האסירים הפלשתינים הם בעיקר אלה שנפגעים בשל העיכוב בביצוע עסקת חלופי השבויים. הוא הסביר כי חיי האסירים של החמאס בבתי הכלא בישראל עלולים "להפוך לגיהנום" במקרה ש"חוק שליט" יאושר בכנסת.
האסירים הביטחוניים של החמאס סובלים מאוד בכלא הישראלי, לדבריו של רג'וב, והוא רוצה להעלות את בעייתם לראש סדר היום החברתי הפלשתיני.
ומה עם גלעד שליט? האם הוא זוכה לביקורים של הצלב האדום? האם הוא מקבל ביקורי משפחות או נפגש עם עו"ד? התשובה ברורה.
החמאס לא ייתן ביטוי נרחב לגילוי הלב של נאא'פ רג'וב. כלפי חוץ שומרים בכירי החמאס על פוזה של "עמידה איתנה". הם בטוחים שישראל "תמצמץ" ראשונה. הם מעודדים מאירועי המשט הטורקי ומכך שלתחושתם ישראל התקפלה והקלה בסגר על הרצועה. להערכתם ישראל מתקפלת תחת לחצים.
הם מרוצים מאוד מצעדת האלפים למען שחרורו של גלעד שליט. אחד מפעילי החמאס ברצועת עזה, ריבחי רנטיסי שמו, אמר בראיון לתוכנית "מגזין המזרח התיכון" ברשת ב' כי ארגונו מברך על הצעדה ומייחל לצעדות נוספות כדי להפעיל לחץ על ראש הממשלה נתניהו לבצע את העסקה על-פי תנאי החמאס.
לכן, עד שהחמאס לא יחוש כי מיצה את כל הוויתורים שישראל מוכנה לעשות למען שחרור שליט לא תהייה שום עסקה.
מדובר בסיפור ארוך... על כך מסכימים גם בחמאס וגם בישראל. מי שעוד קופץ על העגלה הזו של גלעד שליט הוא ארגון החזית העממית לשחרור פלשתין.
אחד מבכירי הארגון, עבד אלרחים מלוח, חבר הוועד הפועל של אש"ף שהשתחרר באחרונה מהכלא הישראלי פרסם היום בעיתונות הפלשתינית מאמר שבו תקף את צרפת ואת שר החוץ שלה קושניר על כך שהם פועלים רק למען שחרורו של גלעד שליט שיש לו גם אזרחות צרפתית.
הוא האשים את צרפת ב "מוסר כפול" ושאל מדוע איננה פועלת באותה נחישות לשחרורו של צלאח אלחמורי, סטודנט פלשתיני שאימו צרפתייה ושנעצר על-ידי כוחות הביטחון של ישראל בשל פעילות במסגרת ארגון החזית העממית לשחרור פלשתין.
כן, גם ארגונים פלשתינים אחרים רוצים לנצל את גלעד שליט כ"נכס" שיביא לשחרור פעיליהם, כמו למשל ארגון הפת"ח שמצפה כי ראש התנטי'ם בגדה מרוואן ברגותי, המרצה חמישה מאסרי עולם בבית כלא ישראלי, ישוחרר במסגרת העסקה.
אבל בינתיים אין עסקה.
ממשלת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה ל"התקפל" נוכח צעדת ההמונים בישראל ולהסכים לתנאי החמאס לביצוע העסקה לשחרורו של שליט, כך אומרים גורמי ביטחון בכירים. לטענתם, זכותם של בני משפחת שליט להפגין ולארגן צעדות אך הדבר מזיק למשא-ומתן. סביר להניח שעוסקים במשא-ומתן ימתינו עד לסיום הצעדה וינסו לחדש אותו בעיתוי שיראו אותו כמתאים.
אחד האמצעים הצבאיים שעדיין לא נוסה בפרשה העצובה הזו הוא חטיפת בכירים בחמאס לצורך שיפור תנאי המיקוח של ישראל. בקרב גורמי הביטחון לא בטוחים שהאמצעי הזה הוא יעיל לקידום העסקה נוכח ניסיון העבר בפרשת היעלמותו של הנווד רון ארד.
ישראל החזיקה בכ-40 חברי פרלמנט של החמאס, במשך ארבע שנים, כ"קלף מיקוח", אך לא הצליחה לקדם את העסקה ולכן גם שחררה כמה מהם.
עם זאת גורם ביטחוני בכיר אמר לי כי אם תקרה בידי ישראל ההזמנות המבצעית המתאימה לחטוף "דג שמן" בהנהגת החמאס היא לא תחמיץ אותה.
בכירי החמאס ברצועה מודעים לאפשרות זו ונוקטים באמצעי זהירות. נראה כי הדרך היחידה לקדם בעתיד הקרוב "מנופי לחץ" על החמאס היא באמצעות קידום הליך החקיקה של "חוק שליט" בכנסת.

תאריך:  28/06/2010   |   עודכן:  28/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא להרפות!
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
רק שאלה אחת בקשר לחוק שליט
למה רק עכשיו???  |  28/06/10 17:47
2
נמאס- מה הבעיה לחטוף בחזרה? ל"ת
במקום פקה פקה  |  28/06/10 18:37
3
יוני בן מנחם
אני מת על יוני  |  28/06/10 18:40
4
ברק מומחה בהפקרת חסרי ישע
חשדנית  |  28/06/10 19:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
תענוג לחזות באופרה זו, בעיקר בשל המוזיקה האלוהית של צ'ייקובסקי, מענקי המלחינים הרוסיים של המאה ה-19
ראובן לייב
היא ממוקמת במבנה בן 600 שנה, בליבה של יפו העתיקה, ונשקף ממנה נוף עוצר-נשימה
גלעד זליבנסקי
מדיניות הספר הלבן של בג"צ לא תועיל במקרה בו יש טעות בכושר השיפוט בשאלה שקשורה למנהיגות דתית, ערכית וחינוכית
ד"ר דויד שוורץ
הרשות המקומית היחידה בישראל המנוהלת כחברה כלכלית מקצועית, אפשר ללא פוליטיקאים ופוליטיקה    מסתבר שהברון רוטשילד הקדים את זמנו
אריה פרי
אם חשבתם כי ההפקרות נוגעת רק לתחום הפוליטי וההסברתי - טעיתם. מסתבר כי מלבד השמאלנות המגויסת, חוברת התקשורת הישראלית לגורמי השמאל הקיצוני ולקרן החדשה לישראל במסווה של יד רוחצת יד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il