X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא יהיה מנוס... בהעדר אופציה צבאית, נאלץ בסופו של דבר "לסגור עסקה" עם החמאס לא ניתן לגלעד שליט להפוך ל"רון ארד מספר שתיים"
▪  ▪  ▪
"רון ארד מספר 2" [צילום: AP]

גורם ביטחוני בכיר ומרכזי בישראל מתנגד לחטיפתם של בכירים בחמאס במטרה להפכם ל"קלפי מיקוח" בעסקה לשחרורו של גלעד שליט. לדבריו, הדבר חסר תועלת ויגרום נזק מדיני לישראל. הגברת הלחץ על אסירי החמאס בבתי הכלא בישראל עשויה לזרז את השלמת העסקה לשחרור שליט.
הצעדה הענקית בישראל למען שחרורו של גלעד שליט דוחפת את משפחות האסירים הביטחוניים הפלשתינים לפעילות נגדית. מדי שבוע מתקיימת במשרדי הצלב האדום ברצועת עזה שביתת שבת של משפחות האסירים הביטחוניים מכל הפלגים והארגונים בדרישה לשחרר את האסירים או לשפר את תנאי מאסרם.
משלחת מטעם הגוף המארגן את ההפגנות האלה והנקרא "ועדת השבויים של הכוחות הלאומיים והאיסלאמיים" הגישה אתמול איגרת מחאה לנציגות צרפת ברצועת עזה על התמיכה שהביע נשיא צרפת ניקולא סרקוזי במשפחת שליט והפעולות שהוא עושה כדי להביא לשחרורו של בנם החטוף.
משפחות האסירים הביטחוניים מוחות על ה"מוסר הכפול" שלדבריהם נוקטת בו צרפת בגלל העובדה שלגלעד שליט יש גם אזרחות צרפתית, ולכן היא פועלת למענו אך לטענתם, מתעלמת מסבל האסירים הביטחוניים הפלשתינים.
באיגרת המחאה דורשות משפחות האסירים הביטחוניים "יחס הוגן וצודק מצרפת גם כלפי זכויותיהם של האסירים הפלשתינים". בני המשפחות של אסירי החמאס קובלים כי לא ביקרו את יקיריהם בכלא הישראלי בארבע השנים האחרונות מאז חטיפתו של גלעד שליט. מדובר במאות משפחות מרצועת עזה.
יש ויכוח ציבורי בישראל על התועלת בצעדת הענק למען שחרורו של גלעד שליט אולם מסתבר שהיא הצליחה לחשוף בקיעים בעמדה הפלשתינית ומראה גם את חולשותיו של ארגון החמאס.
בני משפחות אסירי החמאס מביעות בפומבי לראשונה את העובדה כי הן סובלות כתוצאה מהצעדים שנקטה ישראל נגד אסירים אלה עקב סירוב ארגון החמאס לשחרר את גלעד שליט. אין ספק שמשפחות האסירים האלה מפעילות לחץ על הנהגת החמאס להשלים את העסקה בקרוב.
הסבל שאותו מביעות משפחות האסירים מצטרף לדאגה שהביע בפומבי חבר הפרלמנט הפלשתיני מטעם החמאס, נאא'ף רג'וב ששוחרר מהכלא הישראלי בשבוע שעבר. בראיונות שהעניק לאמצעי התקשורת הוא הזהיר כי אם יושלם תהליך החקיקה של "חוק שליט" בכנסת חייהם של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא "יהפכו לגיהנום".
הצעת החוק הזו שעברה כבר קריאה טרומית אמורה להחמיר מאוד את תנאי המאסר של אסירי החמאס.
הנה מה שאומרת אום אחמד חרז, אשתו של אסיר החמאס נאפד' חרז, לעיתונאים פלססטינים בעזה: "אנו חייבים לארגן מסע הזדהות עם האסירים הפלשתינים, כוחות הכיבוש מונעים מאיתנו לבקר אותם כבר ארבע שנים. האסירים עוברים עינויים ממושכים בשיטות שונות כדי לשבור את כוח הרצון שלהם. יותר מ-200 אסירים מתו בבתי הכלא כתוצאה מעינויים. העולם מתעניין בגלעד שליט אך שוכח שמונת אלפים פלשתינים שנמצאים בתנאים קשים בבתי הכלא בישראל".
הדברים האלה מגיעים גם להנהגת החמאס. האם הדבר משפיע עליה? אין ספק שכן. האם הדברים האלה יאיצו את שחרורו של גלעד שליט?
מדובר בסדק קטן שיש להרחיבו. כרגע הם אינם מספיקים והראייה לכך היא ההתרברבות של מנהיג החמאס ח'אלד משעל כי המחיר לשחרורו של גלעד שליט רק יעלה וכי יימשכו חטיפות החיילים הישראלים.
ישראל חייבת להגביר את הלחץ על האסירים הביטחוניים שהיא מחזיקה בבתי הסוהר, הדבר יביא ל"תגובת שרשרת" דרך בני משפחותיהם ועד להנהגת החמאס.
אחת השאלות שהציבור הישראלי שואל את עצמו היא מדוע ישראל לא חטפה במשך ארבע השנים האחרונות מנהיגים של החמאס כדי שיהוו "קלפי מיקוח" בעסקה לשחרורו של גלעד שליט.
גורמים בצמרת המדינית הסבירו לי כי גורם ביטחוני בכיר ומרכזי בישראל מתנגד בתוקף לדרך הפעולה הזו. הוא סבור שהיא איננה יעילה ורק תגרום נזק מדיני לישראל ברחבי העולם. אותו גורם ביטחוני בכיר סבור כי חטיפתם של השיח' עבד אלכרים עובייד ממנהיגי החזבאלללה בדרום לבנון ב1989 ושל השיח' מצטפא דיראני ראש ארגון "ההתנגדות המאמינה" השיעי ב-1994 כדי שישמשו קלפי מיקוח לשחרורו של הנווט השבוי רון ארד הייתה מיותרת ולא תרמה רבות להחזרתו של רון ארד. בסופו של דבר הם שוחררו ורון ארד נותר בשבי.
יש במערכת הביטחון גורמים בכירים אחרים החולקים על הגישה הזו אך הם לא הצליחו בינתיים לקבל את תמיכת הדרג המדיני.
גורמים בכירים במשרד החוץ סבורים כי המאבק הציבורי לשחרורו של גלעד שליט צריך להיעשות גם בחו"ל למשל במדינות המקיימות קשרים עם החמאס. אחת המדינות האלה היא רוסיה. ישראל הרשמית מתנגדת לכל קשר של רוסיה עם החמאס שמוגדר כארגון טרור אך הרוסים לא שואלים אותנו.
העצרת למען גלעד שליט ברומא הייתה מרשימה, המטה למען שחרורו של גלעד שליט צריך להמשיך בפעילות הזו גם במדינות אחרות בעולם.
במקביל חייב הדרג המדיני לעשות הערכה מחדש של הפעילויות הצבאיות שנעשו עד כה לקדם את שחרורו של גלעד שליט ולבחון מחדש את אפשרות חטיפת בכירים בחמאס לצורך מיקוח טוב יותר במסגרת העסקה לשחרורו של שליט.
לא יהיה מנוס... בהעדר אופציה צבאית, נאלץ בסופו של דבר "לסגור עסקה" עם החמאס. לא ניתן לגלעד שליט להפוך ל"רון ארד מספר שתיים".
השאלה תהייה רק מה המחיר שניאלץ לשלם. עכשיו אנו צריכים לעבוד כדי להפחית את המחיר.

תאריך:  30/06/2010   |   עודכן:  30/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערכה מחדש של הדרכים לשחרורו של גלעד שליט
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צריך לעשות אמנה בין לאומית לשי
נעמה   |  30/06/10 14:19
2
לזרוק את תכולת המשאיות לעזה
"מסיבת תה"  |  30/06/10 19:53
3
הפגנה מול עזה - ולא ירושלים
הכתובת היא בג"צ  |  1/07/10 11:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
מהפינוי הכאוטי מלבנון ועד כישלון הטיפול במשט הטורקי - שר הביטחון אהוד ברק אינו חדל להיכשל ולהכשיל את כולנו    הכל - למען שרידותו הפוליטית
ציפורה בראבי
האדם צריך בחייו אהבה וכבוד; גם חולה זקן המוטל על מיטתו, או כיסאו, בחוסר-אונים ומעש
מנוחה דהן
אולי נערוך משט שיארח על סיפונו את כל לוחמי הצדק והשוויון ונפרוץ את המצור על גלעד שליט    העולם צריך להתעורר ומהר
רועי אורן
אלנה קגן היא המועמדת של אובמה להיות שופטת בביהמ"ש העליון    אם תיבחר - היא תהיה השופטת היהודייה השלישית בביהמ"ש
נפתלי רז
יותר ממיליון עובדים ישראלים נמצאים מתחת לקו העוני    שיא אפל כזה איננו קורה מעצמו - הוא תוצר של מדיניות מכוונת ומוצהרת    מי ינצח בדיון הקרוב בממשלה על הצעת החוק לצמצום הפערים - ח"כ פרץ או שר האוצר שטייניץ?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il