X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל מנסה לנצל את קשריה של רוסיה עם החמאס כדי לקדם את שחרורו של גלעד שליט מערכת התעמולה של החמאס טוענת כי ממשלת נתניהו מוליכה שולל את הציבור וכי שחרור האסירים הביטחוניים במסגרת העסקה איננו מסכן את ביטחונה של ישראל
▪  ▪  ▪
עוד ניסיון לשחרר את גלעד... [צילום: פלאש 90]

המאמצים הישראלים לשחרר את גלעד שליט נמשכים. על-פי גורמים רוסיים יודעי דבר ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו משר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בעת שביקר השבוע בישראל, להפעיל את קשריה הטובים של רוסיה עם החמאס כדי לקדם את העסקה לשחרורו של גלעד שליט.
ראש הממשלה עשה צעד החורג מהמדיניות הרשמית של ישראל אשר הקפידה למחות בפני רוסיה על הקשר שלה עם החמאס, המוגדר בישראל כארגון טרור, שבמסגרתו אף ביקר מנהיג החמאס ח'אלד משעל במוסקבה.
רוסיה תומכת בפיוס בין הפת"ח לחמאס. גם ברשות הפלשתינית מעריכים שפיוס עם החמאס יקדם את "עסקת שליט" אבל הפיוס הזה רחוק מאוד מלקרות בזמן הקרוב.
הרוסים יכולים להשפיע על החמאס לחדש את המשא-ומתן על עסקת חילופי השבויים אבל זה לא ישנה את המחיר שדורש הארגון... החמאס נמצא בתחושה של אופוריה נוכח הדרישה הגוברת בציבור הישראלי מממשלת נתניהו לבצע את העסקה על-פי תנאי החמאס. מערכת התעמולה של החמאס מבליטה את צעדת הענק למען גלעד שליט ואת הפרסום בעיתון מעריב שארבעה שרי ביטחון לשעבר תומכים בביצוע העסקה.
בחמאס מצטטים גם את מאמרו של ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי בעיתון ידיעות אחרונות שבו טען כי שחרור ארבעים מהמחבלים הבכירים של החמאס אינו מהווה סכנה שמדינת ישראל איננה יכולה להתגבר עליה.
בחמאס בטוחים שדעת הקהל בישראל הבשילה והיא מוכנה לעסקה בתנאי הארגון, להערכתם הבעיה היא פוליטית ושממשלת נתניהו היא שאיננה מוכנה לבצע את העסקה.
לכן, דוברי החמאס תוקפים את ראש הממשלה נתניהו ומאשימים אותו בטרפוד העסקה.
הם מאשימים את ממשלת ישראל בניסיון להפחיד את הציבור הישראלי כי שחרור האסירים הביטחוניים לבתיהם בגדה, במסגרת העסקה, יביא לגל חדש של טרור בערי ישראל.
לעזרת החמאס התגייסו כמה פרשנים ערביים המסבירים כי ישראל צריכה להסכים לעסקה בתנאיו של החמאס. אחד הפרשנים האלה טוען כי מאז שהשתלטה תנועת החמאס על רצועת עזה היא מתנהגת כ"רשות שלטונית" ולא כ"תנועת התנגדות" ולכן שורר שקט יחסי ברצועה.
גם בשטחי יהודה ושומרון שורר שקט כתוצאה משלטונה של הרשות הפלשתינית, לכן טוען אותו פרשן, השקט בשטחים איננו כתוצאה מפעילות כוחות הביטחון של ישראל אלא הוא נובע מהאופן שבו מסתכלות תנועת החמאס והרשות הפלשתינית על הדברים. לפיכך, הטיעון של ישראל ששחרור האסירים הביטחוניים יערער את הביטחון ביהודה ושומרון הוא טיעון שקרי.
פרשן ערבי אחר אומר כי שחרור האסירים הביטחוניים במסגרת העסקה לא יחזק את החמאס באופן מיוחד בחברה הפלשתינית,ייתכן שבשלב הראשון הוא יקבל פרסום באמצעי התקשורת אך עד מהרה יתחילו הפלשתינים להבין כי "עסקת שליט" איננה פותרת את בעייתם של אלפי האסירים הביטחוניים הפלשתינים שנשארו בבתי הכלא של ישראל.
ועוד הוא מוסיף כי העובדה שרוב האסירים הביטחוניים האמורים להשתחרר במסגרת העסקה משתייכים לחמאס ולא לפלגים אחרים תפגע בחמאס ותציג אותו כארגון שדואג לאנשיו בלבד.
אולם אחד ההישגים של החמאס עד כה הוא ללא ספק הפיצול שהצליח ליצור בציבור הישראלי בסוגיית גלעד שליט. אפשר לומר שהציבור בישראל מתחלק היום לשני מחנות עיקרים: מחנה התומך בביצוע העסקה אבל "לא בכל מחיר" ומחנה אחר התומך בביצועה "בכל מחיר".
יש רבים בתוכנו שחוששים מההשלכות הביטחוניות של שחרור עשרות מחבלים מסוכנים המכונים "רבי מחבלים" ושאינם רוצים לתת לחמאס את תחושת הניצחון.
המחנה הזה סבור שישראל צריכה להציב "קוים אדומים" במיוחד נוכח העובדה שיש מדינות בעולם שאינן מנהלות בכלל משא-ומתן עם ארגוני טרור חוטפי חיילים, לדוגמא, ארצות הברית.
המחנה השני גורס שיש לסיים את הטרגדיה האנושית הזו במהירות בכל מחיר למרות ההשלכות הביטחוניות החמורות של העסקה שמא גורלו של גלעד שליט יהיה כגורלו של רון ארד.
המאבק הוא בעיקר בין ההיגיון לבין הרגש...
דבר אחד ברור, בין אם תתבצע העסקה ובין אם לאו, החמאס ימשיך במאמציו לחטוף חיילים נוספים כל עוד בבתי הכלא הביטחוניים בישראל עצורים אלפי אסירים ביטחוניים.
החמאס גילה את נקודת התורפה של ישראל והוא מבין כי בציבור הישראלי יש רגישות רבה לאזרחים או חיילים חטופים המוחזקים בידי מחבלים. הציבור הישראלי מוכן לשלם מחיר יקר כדי לקבל את גופותיהם או לפדות אותם משביים.
בזה אנו שונים מהם...
כל עוד הרגישות האנושית הזו לחיי אדם קיימת בחברתנו נמשיך לשלם מחיר גבוה.

תאריך:  03/07/2010   |   עודכן:  03/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עסקת שליט - המאבק בין ההיגיון לבין הרגש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ובינתיים מענה לסמרטוטיות -
אלישמע  |  3/07/10 21:25
2
עמדנו לקבל את שליט אך אהוד ברק
בגד במולדת  |  3/07/10 22:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר
מתברר כי מבחינת הג'יהאד "זכותה של ספרד" להתקיים, או "זכותה של בריטניה" להתקיים דומות ל"זכותה של ישראל" להתקיים    בהולנד מתחילים להבין את זה
יואב יצחק
כמה מבכירי חברת "תשבץ" נעצרו ביולי 2009 בחשד לפגיעה בפרטיות והטרדה מאיימת כנגד מנכ"ל מד"א אלי בין    בחקירתם סירבו למסור מי שכר את שירותיהם    אנשי תשבץ הופעלו בעבר באופן תדיר על-די מרדכי גילת    כדאי למשטרה לחקור: האם הם נשכרו על-ידי גילת שעסק אותה תקופה בהכנת תחקירים על מד"א לפרסום בעיתון ישראל היום
יוסף אורן
הוצאתו המחודשת לאור של הרומן האוטוביוגרפי של חנוך ברטוב - "של מי אתה ילד", היא הזדמנות להכיר את בית הגידול שהעמיד לסיפורת הישראלית של שנות המדינה מסַפֵּר בעל יכולת אפית ובעל תרבות כתיבה
בועז ארד
המסע המתוקשר של משפחת שליט נתפר על-פי האינטרסים של העיתונים הגדולים    הוא אומנם מנוהל לכאורה למען שחרורו של גלעד, אך בפועל מרחיק את היום שבו יראה אור יום
קנת לוין
להיטות עורכי הארץ ו"שלום עכשיו" לזהות כ"שותפים פוטנציאליים" לשלום את אלו המחויבים להשמדתה של ישראל, לא התקררה    נראה שכדי לפרנס את אשליות השלום שלהם לא קהתה גם נכונותם להמשיך לראות כיצד ישראל מכניסה עצמה לסכנות ביטחוניות וכיצד ממשיכים אזרחיה להקיז את דמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il