X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר האוצר "מצפצף" עלינו רוח רעה מנשבת בצה"ל: התאבדויות החיילים - מדוע? על הממשלה לראות את האינטרס הציבורי הרחב
▪  ▪  ▪
יובל שטייניץ, שר האוצר. בכל מצב יישאר בעשירון העליון [צילום: פלאש 90]
שכר מינימום של 3,850 שקל - כתם לחברה הישראלית
איתן קלינסקי
העלאה של 250 שקל לכרבע מיליון שכירים המשתכרים 3,850 שקל - זה ימוטט את כלכלת ישראל?!?!
לרשימה המלאה

מה הפחיד כל-כך את שר האוצר ה"מעולה" שלנו ד"ר יובל שטייניץ, וגרם לו לעמוד על רגליו האחוריות מול הצעתו של ח"כ עמיר פרץ להעלות את שכר המינימום ל-4,600 שקל? זאת שאלה רטורית. כנראה העובדה כי בעקבות העלאת שכר המינימום בסך של 750 שקל צפויה תחולת העוני בישראל לרדת ב-9% לעומת מצבה בשנת 2008. כלומר, ממעגל העוני ייצאו כ-34 אלף משפחות - 130 אלף איש. מספר שיא שזכה להתעלמות מוחלטת משר האוצר.
שר האוצר מפחד, שאותם אנשים שיקבלו תוספת של 750 שקל אולי, לא עלינו, יצטרפו לחגיגת השחיתות של שר האוצר בברסרי על אבן גבירול. אבל תודות לנחישותו של שר האוצר, זה לא יקרה. הוא יאכל לבד עם אנשי השמנה וסלתה.
מה כן יקרה? - שר האוצר ימשיך "לצפצף" עלינו בעודו עומד על רגליו האחוריות: מס על הסיגריות, מס על הדלק, וזה עוד לא נגמר. איוולת של ממשלה שלמה שנותנת לזה יד תמורת שלמונים, ע"ע אביגדור ליברמן שדווקא תמך בהעלאת שכר המינימום, אבל כנראה קיבל הבטחות מראש הממשלה וחזר בו. ככה זה עובד - שלמונים על-חשבוננו כדי לפרנס את הממשלה המנופחת הזאת ואת השרים שלה שלא יודעים שובע.
אל תתנו למצב הקשה להטעות אתכם. שר האוצר דווקא כן יקבל העלאה בשכר של אלפי שקלים, הוא ושאר השרים וחברי הכנסת. מוסר כפול מנהיג משרד האוצר: להם כן - אבל לנו לא, ושלא ימכרו לכם שזאת החלטה של ועדת הכספים.
שר האוצר נחוש ליצור שני מעמדות בלבד בישראל 2010 - זה של העשירון העליון שהוא עצמו נמנה עליו, וזה של העניים. אין במדיניות הנוכחית כל סיכוי למעמד הביניים לשרוד. בעודו דוהר קדימה לתקציב הדו-שנתי, שר האוצר נחוש יותר מתמיד לדכא את העניים ולחנוק את מעמד הביניים שגם ככה קורס תחת הנטל.
אז פלא שהצעירים בורחים מהארץ כשיש שר אוצר מטורף שדואג רק למגזר שלו, זה של המעסיקים והתעשיינים?! עסוק בלרצות את הקואליציה והדתיים. איכשהו התהפכו היוצרות והמיעוט הפך לרוב וההפך. אין בעל-בית.
העלאת שכר המינימום היא אינטרס לאומי שנקבר תחת אינטרס אישי של ממשלה שלמה שמקבלת שלמונים וטובות הנאה פוליטיות, שאנשיה עסוקים בהישרדות שלהם ושכלל לא רואים אותנו.

בשוליים: 'יהיה בסדר'

אחרי כמעט חצי שנה סיימתי את ספרו של רונן ברגמן - מדינת ישראל תעשה הכל. מסמך ייחודי על מדיניות השבויים והנעדרים של ממשלת ישראל, או יותר נכון היעדר המדיניות ושיטת 'יהיה בסדר' הנהוגה במסדרונותינו שנים על גבי שנים. באמת שאסור לתת לקמפיינים שובי-לב לקבוע מדיניות. ראש הממשלה והממשלה אמורים (דגש על אמורים) לראות את האינטרס הציבורי הרחב, ולא רק כיצד ישתקפו צעדיו בכותרות של מחר.

רוח רעה בצה"ל

השבוע פורסם כי בששת החודשים הראשונים של השנה התאבדו 19 חיילים, לעומת 12 מתאבדים בכל 2009. גל המתאבדים הקודם נרשם ב-2005, כשלמעלה מ-30 חיילים שמו קץ לחייהם.
מה קורה בתוך הקרביים של צבא הגנה לישראל שגורם לחיילים להתאבד, ומדוע לא קמה ועדת חקירה לחקור את הסיבות להתאבדותו של כל חייל וחייל ולמציאת האחראים למחדל, שהרי אין לזה ולא יכול להיות לזה שם אחר. חיילים לא קמים בבוקר ומחליטים להתאבד סתם כך. קדמו לכך סיבות וקריאות מצוקה שאיש לא השכיל לזהות ולטפל בהן.
הורים שולחים את ילדיהם לצבא בשביל להגן ולהילחם על המדינה ולא להפוך לחיילים מטורטרים על-ידי מפקדים צעירים עם שיגעון גדלות שעושים בחיילים כבשלהם, והרבה פעמים דוחפים את החיילים לאותו אקט של ייאוש. החיילים הם באחריות הצבא ועל הצבא לדאוג לחיילים השרויים במצוקה.
יש לתהות גם נוכח שתיקת הצבא בכל מה שקשור להתאבדות החיילים ולשתיקת התקשורת והמדינה, שלא דורשים לחקור את אשר אירע בבסיסים הסגורים ולמצות את הדין עם האשמים. מדוע לא נשאלות שאלות ולא מופקים לקחים נוכח העלייה במספר המתאבדים?
רוב החיילים המתאבדים, אם לא כולם, הם אנשים נורמטיביים שסיימו בית ספר וכדרכנו בקודש - התגייסו. מה קורה בצבא שגורם לחיילים לרצות ולשלוח יד בנפשם, אקט קיצוני לכל הדעות, אקט שמגיעים אליו עד שאין מוצא אחר? מה קורה ומי האשם בכך?

תאריך:  07/07/2010   |   עודכן:  08/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן קאשי
מים רבים עברו בנהר של רה"מ מאז נאום ה"הם מפחדים" ב-1996. אז, נתניהו חש עצמו כשליח הימין למלחמה בתקשורת, "הבגין של שנות ה-90", בעיקר בשל היכולת הרטורית. היום, נתניהו חזר להיות ביבי ונכנע טוטאלית לתקשורת
עו"ד יוסי דר
רה"מ הטורקי דורש במפגיע התנצלות, והוא מנצל את השחרור המיידי של כל אנשי הספינה כראיה לכך שכולם היו זכים וטהורים
גורי גרוסמן
חייל צה"ל יואשם בהריגה בזמן "עופרת יצוקה" ואני תמה: לדרוש מלוחמים בתנאי לחימה בלתי-אפשריים להבחין מי אורב להרגם ומיהו אזרח תמים - האין זו דרישה בלתי אנושית?
אפרת בוידק עמירן
אישה היא יצור מורכב - זה ידוע לכל    לעומת זאת, גבר הוא חסר בלגאנים רגשיים    אז מה עדיף - חבר גבר או חברה אישה?
צביקה ובר
שני הפרשנים מביאים אלינו את דעתם כאילו הייתה תורה מסיני. בכדורגל, אנחנו רואים בעיניים שחלק מהפרשניות תלושות מהמציאות. בסיקור המהלכים של הממשלה הישראלית מאכילים אותנו ביתר קלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il