X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איילת אריאלי פעילה מרכזית בעמותת ילדים ישראלים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
לא נותר לנו אלא לקרוא בקול ההיגיון - למי שעדיין מאזין לו, כשרים גדעון סער, אבישי ברוורמן ובוז'י הרצוג: אל תתנו לאלי ישי לשמוט את הקרקע מתחת לרגליהם של ילדים חפים מפשע
▪  ▪  ▪
אלי ישי. עד מתי תעשה בנו כבשלך? [צילום: פלאש 90]

ישראל היא הרי מדינה מתוקנת. דמוקרטיה. דמוקרטיה יהודית, פנינה נאורה של ממשל תקין ב"מזרח התיכון הפרימיטיבי". ובמדינה מתוקנת מקימים ועדה. ועדת בדיקה בין משרדית מקצועית, שתתכנס, תלמד, תחקור ותגיש את מסקנותיה המבוססות והמלומדות לממשלה. יישבו מומחים מכל תחום המשיק לבעיה, ילמדו ויבינו את הנושא, על כל פניו וגווניו. וכך, לאחר שלמדו את ההשלכות השונות בכל אחד מהתחומים, יוכלו להמליץ לממשלת ישראל כיצד יש לנהוג במצב זה, כיצד ניתן לפתור את הבעיה.
נשמע הגיוני, מתוקן, נאור. ובאמת כך היה בסוגיית הילדים של מהגרי העבודה. נכון, נדרשו לכך מספר הפגנות סוערות. נכון, עד להתכנסות הוועדה נפגעו בני אדם, נשים, גברים וטף, מהקרירות והאכזריות שמדינתנו המתוקנת מפגינה בשפע על גריה. מי יודע לאמוד כיום את הנזק הנפשי שנגרם לילדים האלה. כל פסיכולוג מתחיל יודע שיציבות, בית ותחושת שייכות הם הכרח להתפתחותם של ילדים בכלל, וילדים אלו בפרט.
אלפי תומכים התגייסו למאבק. אישי ציבור רבים נרתמו להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי, ומשם אל שולחן הממשלה. וכך קרה שבמקרה זה הורה ראש הממשלה על הקמת ועדת בדיקה מיוחדת, המורכבת מנציגים מטעם משרדי הפנים, הרווחה, האוצר, המשפטים והחינוך, שתמליץ לממשלה כיצד לנהוג.
והוועדה הבין-משרדית התכנסה, בדקה, למדה וחקרה, והגיעה למסקנה שלשני שליש מהילדים שתחת רגליהם נשמטה הקרקע לפני כשנה - יש להתיר להישאר בארץ: הוועדה, בראשות נציג משרד הפנים, המליצה לממשלה, בשבוע שעבר, להעניק מעמד קבע לילדים הרשומים במערכת החינוך, גרים בארץ לפחות חמש שנים, ושהוריהם נכנסו הנה כחוק. בקריטריונים אלה עומדים בסך-הכל כשמונה מאות ילדים. שר הפנים אלי ישי קיבל לידיו את המלצותיה של הוועדה המלומדת, שהתכנסה ברשות נציג משרדו! - ובמחי יד ביטל את העבודה והמחקר היסודי של נציגי המשרדים השונים הנוגעים בדבר. למה? כי הוא יודע יותר טוב. כי לדעתו, הפתרון הטוב ביותר לבעיה איננו ההמלצות המלומדות שגובשו בידי ועדה בין-משרדית מיוחדת, שמונתה על-ידי ראש הממשלה. לדעתו הפתרון הוא החלטה שרירותית, שלפיה רק ילדים העולים לכיתה א' ועומדים בקריטריונים הנוספים שקבעה הוועדה - יוכלו להישאר.
על מה ביססת את מסקנותיך, אלי ישי? האם בעיניך אין כל תוקף למסקנותיה של ועדה בין-משרדית מיוחדת? ועוד כאשר ראש אותה ועדה מיוחדת הוא נציג משרדך? ומה יהיה על הילדים העולים לכיתה ב'? או ג'? אלה שלא נכללו בהחלטתך השרירותית? עד מתי תעשה בנו כבשלך? עד מתי תזלזל עד בוש בממשלת ישראל, בחוקיה ובאזרחיה? כמה בוטה עוד תהיה פגיעתך בדמוקרטיה? עד לאן תרחיק הדרך שלפיה אתה מנהל את מדיניות הפנים האבסורדית של מדינת ישראל? נראה שלקולות השפיות וההיגיון אין ממש ערך באופן קבלת ההחלטות במשרדך.
או שאולי בשבילך זה רק ספין? עוד תרגיל מתוחכם מבית היוצר המוכר והוותיק של שיטת "מצליח", כדי להסיר את המשקל מהחיתוך הגס של כארבע מאות ילדים, שכרגע לא נמצאו זכאים מבחינת הוועדה?
לא נותר לנו אלא לקרוא בקול ההיגיון - למי שעדיין מאזין לו, כשרים גדעון סער, אבישי ברוורמן ובוז'י הרצוג: אל תתנו לאלי ישי לשמוט את הקרקע מתחת לרגליהם של ילדים חפים מפשע. העלו את ההצעה לממשלה, והצביעו בעדה. פעלו לתיקון ואכיפת מדיניות הגירה ברורה והומאנית, ולמען הענקת מעמד קבע לכל אלף ומאתיים הילדים. כדי שנגמור עם הסיפור הזה, אחת ולתמיד.

הכותבת הינה פעילה מרכזית בעמותת "ילדים ישראלים", עמותה הפועלת לסיוע לילדים של מהגרי העבודה ולקליטם בארץ.
תאריך:  11/07/2010   |   עודכן:  11/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הילדים של מהגרי העבודה - והשר אלי ישי
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
לילדים אלה יש הורים שמשום לא
פלא יועץ  |  11/07/10 11:45
2
להוציא זרים וילדיהם לארץ מוצאם ל"ת
הידד לשר ישי  |  11/07/10 11:46
3
יפי הנפש לא יהרסו לנו את המדינ
שינשין  |  11/07/10 11:57
4
סוף מעשה במחשבה תחילה
אליהו חיים  |  11/07/10 12:55
5
מרשעת שכמותך!
SeQ2  |  11/07/10 13:02
 
- איזו חמלה
דוריאן  |  11/07/10 17:06
6
יישר כוח!
יוסי פלס   |  12/07/10 00:24
 
- איזה אהבת גר?
שינשין  |  12/07/10 08:24
 
- לידען בתורה
יוסי פלס   |  13/07/10 00:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
הרפתקאה מסעירה מזומנת לגילאי 8 עד 12 במוזיאון הילדים בחולון    פגישה עם חייזרים והמראה לחלל
טל קבסה
לילד יש חום גבוה ואתם מגיעים לרופא, הרופא רושם אנטיביוטיקה, מה שבטוח, בטוח    האם מדובר בגישה זהירה או שמא בגישה חסרת אחריות? ומה אתם ההורים נדרשים לדעת בטרם תתנו לילד אנטיביוטיקה?
אריה אבנרי
מינוי אמיר גילת השבוע ליו"ר רשות השידור, באישורה של ועדת שפניץ, כרוך ב"זיגזגים" רבים    הממלכה השביעית צולעת (2)
שאול רוזנפלד
לדמוקרטיה ולאקדמיה הישראליות לא תהיה תקומה אם חלילה תיפול שערה משערות ראשו האקדמי של מי שמקדיש את מרבית עתותיו להחרמת ישראל    אך דבר לא יקרה להן אם יפוטר מרצה על שום העדפתו סטרייטים, או יידרש ממרצה אחר לחתום על הצהרה במשטרת חיפה שיהיה ילד טוב אקדמי בדברו על האיסלאם, ואם תיפסל מרצה על חטא מתן ייעוץ לחיילי צה"ל
ראובן לייב
מערכת הבריאות הישראלית מידרדרת מדחי לדחי. אף שיש לה רופאים מעולים היא מפלה בין עשיר לעני, בין אזור למשנהו ובין המיכשור שהיא מספקת לקהל החולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il