X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
על-פי בכירי מערכת הביטחון שהשתתפו לאחרונה בכינוס על היציאה מלבנון, הנסיגה ההיא הייתה אם כל חטאת בעשור שחלף מאז. היא הציתה את האינתיפאדה השנייה, גרמה את מלחמת לבנון השנייה, החד-צדדיות הכושלת שלה נשנתה בהינתקות, וניצחון הסחטנות הרגשית של 'ארבע אמהות' עלול להישנות בפרשת שליט. לא פלא שאהוד ברק התעצבן
▪  ▪  ▪
חיילי מילואים על הגבול [צילום: AP]
ברק. פרשני ספורט הופכים לפרשני צבא

עשר שנים אחרי היציאה מלבנון, או הבריחה מלבנון - תלוי את מי שואלים - הרושם הוא שכלשון הקלישאה אנחנו יצאנו מלבנון, אבל לבנון לא יצאה מתוכנו, והיא ממשיכה לדמם בנו ולהשפיע על תהליכי החשיבה וקבלת ההחלטות של ישראל. המכון למחקרי ביטחון לאומי ערך לאחרונה כינוס שנושאו "עשור לנסיגה מלבנון", והאווירה שם הייתה עצבנית ומתוחה, כאילו לא עברו אפילו עשרה ימים. בצד חוקרים ומומחים השתתפו והתעמתו דמויות בולטות מהסיפור הלבנוני עצמו, ובראשן אהוד ברק, ראש הממשלה ושר הביטחון באותם ימים, ואחדים מבכירי הלוחמים בשטח.
ברק דיבר אחרון בהרמת קול ובכעס. הוא לעג ל"כל מיני פרשני ספורט שהופכים לפרשני צבא", והבטיח שבמדינת ישראל יידרשו עוד מהלכים חד-צדדיים, אף שלא כולם מרוצים מהם. מה שהוביל אותו, אמר, הוא הניסיון לטפל בבִיצה ולא ביתושים. "צריך לשלב מהלך מדיני אם יש פרטנר, אבל אם לא, יהיו מהלכים חד-צדדיים. אני גאה בהחלטה שנטלתי בה חלק. זו הייתה טרגדיה של 18 שנה. מדוע אם כן לא יצאו מלבנון עשר שנים קודם לכן? - כי נקלענו למעגל קסמים. כאשר חיילים נהרגים, זה לא הזמן לקבל החלטות שמשדרות חולשה, ואילו כשאין לחץ, טבע האדם הוא לא לרצות שינויים".
ברק סיפר שכאשר היה קצין בצה"ל הגיע לסיור בלבנון, והחיילים באחד המוצבים אמרו לו: "אנחנו מגינים על התינוקות בעריסות"; "18 שנה לאחר מכן התינוקות בעריסות נהרגים בלבנון, ואני כבר רמטכ"ל ולא יודע להסביר לעצמי על מה הם נהרגים".

בשבלולי ההכלה
ארנס. קשר ישיר לארבע אימהות

תא"ל שמואל זכאי טען שעד היום צה"ל לא תחקר את עצמו לגבי המלחמה והשהייה הארוכה בלבנון. "אי-ההבנה של מה שהיה בלבנון במשך 18 שנה מדאיגה ביותר. בעוד החיילים נלחמו על נפשם בלבנון מלחמה של ממש, במטה הכללי ההתייחסות הייתה כאל תפיסת קו"

System.String[]

לא הבנו את צד"ל
ד"ר ארליך. קווים מקבילים לנסיגה מגוש קטיף

אל"מ נעם בן-צבי, המפקד האחרון של יק"ל: "זו הייתה בריחה, וכל מי שלא קורא לאירוע הזה בריחה מתבלבל. ריצה החוצה תוך השארת ציוד מסווג. ההבדל היחיד בין הבריחה המצרית ב-1967 לבריחה של צה"ל ב-2000 הוא שחיילי צה"ל ברחו עם הנעליים על הרגליים"

System.String[]

צה"ל רצה להישאר
איילנד. הוצאנו את סוריה הכנסנו את אירן [אורי פורת]

אהוד ברק: "אם היה קל כל כך להחליט, זה לא היה לוקח 18 שנה. ביסוד עמדה ההכרה שהסורים תמרנו אותנו, והקימו בלי להסתכן מקום שישראל תדמם בו כל הזמן. זה הדבר הכי תקוע שיכול להיות. אתה מוצא את עצמך מגן על צירים ועל שיירות. החלטתי לחתוך את האינרציה הזו"

System.String[]

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  19/07/2010   |   עודכן:  19/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עשר שנים בבוץ
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
האסון של ישראל - הויתורים !
ישמעאל  |  19/07/10 11:25
 
- האסון של ישראל - אהוד הבורח !
בוש ונכלם  |  19/07/10 14:11
2
אוויל זורק אבן לבאר...
GREEN  |  19/07/10 16:40
3
4סמרוטות שמאלניות,3שדרניות מסי
קורןנאוה טבריה  |  20/07/10 06:53
4
אהוד ברק שליח NIF ? סכנה מבית
חשדנית  |  20/07/10 21:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן אברמוביץ'
דרמה ב"כוכב נולד": התבטאות של השופט גל אוחובסקי הביאה ביום חמישי לעזיבה של הורים זועמים את הסט    במכתב שהופץ ברשת על-ידי מקורב של אחד המתמודדים אף נטען כי השופטים מפילים מתמודדים במכוון    "קשת" בתגובה: "אוחובסקי התנצל מיוזמתו"
זיו יצחקי
יציאתו של פוליקר ב-"7 לילות" מעלה כמה תהיות: למה עכשיו? (יש לו אלבום חדש), למה עושים מזה כזה רעש? (כי זה מוכיח שהומואים יש בכל המגזרים) ומה יקרה כשהוא יפגוש את אוחובסקי ב"כוכב נולד"? (נועה דויטש תשמש כבאפר?)    זיו יצחקי מהרהר בקול רם
צור ארליך
הם נולדו בפולין בהפרש של יומיים והקדישו את חייהם לתקומת ישראל בארצו. אחד היה חקלאי וקצת משורר, אחד היה משורר וכמעט חקלאי, ושניהם היו אופטימיים חסרי תקנה. צור ארליך חוגג יום הולדת מאה לשני אנשים שעיצבו את זהותו - סבא אברהם ונתן אלתרמן
יעקב בר-און
ד"ר אפרת אביב, מומחית לענייני טורקיה, סבורה שהמשבר ביחסי ישראל טורקיה יבוא לסיומו אם יתחלף השלטון שם בבחירות בשנה הבאה. היא לא תתפלא אם בעוד זמן לא רב הישראלים יחזרו בהמוניהם לקלאבים בחופים
אריה אבנרי
קיים חשש ששלושת שופטיו של הנגבי יואל צור, אריה רומנוב ועודד שחם שדיברו בפסק הדין בשלושה קולות ודחו בכמה חודשים את ההכרעה בעניין הקלון עלולים להיכנע בצוותא לדעת קהל המוטה וללחץ הפסיכולוגי המופעל עליהם ולא יטילו על הנגבי קלון המתחייב מכורח הראיות    הערות אזהרה (66)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il