X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדור לא אקטואלי
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מדינת ישראל השתתפה במספיק מלחמות על-מנת שכל אזרח ידע שהמוזות שותקות כשהתותחים רועמים. עם זאת, לאחר המלחמות השונות, בעיקר מאז מלחמת יום כיפור, אנו עדים לגלי מחאה בציבור שמגיעים מיד לאחר סיום הלחימה. ארבע שנים לאחר מלחמת לבנון השנייה, מפרסם המכון לאסטרטגיה ציונית מחקר חדשני שכתבה לאה בורובוי, המסביר כיצד עמדות הציבור בזמן מלחמה משפיעות על דעת הקהל לאחריה. הממצאים מראים כי בזמן מלחמה אזרחים נוטים לדווח על עמדות חיוביות כלפי המדינה, אך את המחאה הפוליטית שהתפתחה אחריה ניתן היה לנבא באמצעות עמדות חבויות שליליות שגילו המשתתפים במחקר. על-פי מסקנות המחקר, ניתן לזהות בזמן אמת בלחימה מה גורם לעמדות חבויות שליליות, ובהתאם לכך יכולים ראשי המדינה לפעול כדי למזער את התסכול של הציבור, להפחית את רמת המחאה הציבורית לאחר הלחימה, ולשמר את החוסן הלאומי ברמה גבוהה.

אוצר בכפר בלום

בימים רביעי עד שישי הקרובים ייערך בגליל העליון פסטיבל 'לא בשמים היא' - חווית לימוד יהודית-ישראלית שמטרתה העיקרית להפגיש את כלל חלקי החברה הישראלית על-מנת שיכירו אלה את אלה. הפסטיבל הנ"ל מתקיים כבר למעלה מעשור, והוא חלק מטרנד שמביא להנגשת היהדות לאנשים שעד לא מזמן סלדו מהדת היהודית. האתגר המורכב יותר כרגע הוא להנגיש את הגליל העליון ליהודי שאר הארץ.

השמאל התקשורתי

העיתונאי גיא מרוז הודיע על כוונתו להתמודד בבחירות לכנסת. המסגרת הפוליטית הראויה לדעתו בשלב זה היא תנועת 'השמאל הלאומי' הידועה. כיצד זה שתנועה שלא מצליחה להביא אלף משתתפים להפגנה שאמורה הייתה להיות מבחן הכוח המשמעותי הופכת להיות ידועה? בקלי קלות. מדובר בתנועה שכמעט כל כולה נוסדה על טהרת אנשי תקשורת. שימו לב מי נבחרו להיות המגיבים הראשונים על המניפסט שפרסמו: אמנון אברמוביץ', נדב איל, מיה בנגל, רביב דרוקר, גדי טאוב ורינו צרור. מכיוון שיש שמועות שגם עיתונאים הם בני אדם, אני משער שהתנועה הזו תגמור כמפלגה שיש בה יותר אנשי תקשורת ממנדטים. ולא רק בגלל שבסוף יגיע עיתונאי אחד, יאיר לפיד, עם מפלגה משלו, ובאבחת טור שנון אחד ימחוק אותה כליל.

מונדיאל אפטר פארטי
נלסון מנדלה [צילום: AP]

ביום ראשון, ח"י ביולי, צוין ברחבי העולם יום נלסון מנדלה, לרגל יום הולדתו ה-92 של המהפכן הגדול ביותר של המאה ה-20. זוהי הפעם הראשונה שיום זה נחגג, מאז הוכרז לראשונה על-ידי העצרת הכללית של האו"ם בנובמבר 2009, כיום אקטיביזם בסימן מורשתו של מנדלה. שיטוט קל באינטרנט מעלה את התופעה המדאיגה אך לא מפתיעה שיום זה נחוג כמעט אך ורק על-ידי ארגוני שמאל קיצוני. יש לקוות כי לקראת ימי מנדלה הבאים, גם ארגונים לאומיים יטלו בו חלק פעיל. אחרי הכול, מורשת מנדלה כוללת גם מאבק התעוררות לאומית לא מתפשר.

סיכום מונדיאל

ספרד היא גרמניה החדשה. גרמניה היא הולנד החדשה. אורוגוואי היא ארגנטינה החדשה. וכך הלאה וכך הלאה.

קק"ל נגד עצמה

ביום רביעי האחרון דן בית המשפט העליון בעתירת מטה המאבק בהפרטת קרקעות ישראל כנגד ההפרטה שטען שהחקיקה נעשה בניגוד ל'חוק יסוד מקרקעי ישראל'. במקור, הוגשה העתירה הן כנגד מדינת ישראל והן כנגד קק"ל. למרבה ההפתעה, בכתב ההגנה המקורי פרקליטות המדינה היא זו שבקשה להשיב בשם ממשלת ישראל וקק"ל גם יחד. באופן אבסורדי כמעט קרה שקק"ל, גוף פרטי להזכירכם, יוצגה על-ידי הפרקליטות שנכנסה לרגע לנעליה של הסנגוריה הציבורית. כך קרה כמעט שבכתב ההגנה שעליו חתומה גם קק"ל נכתב כי "יש להשתמש ברגעים חוקתיים אלה על-מנת להביא לכלל סיום את עידן החריגות הישראלית, ולהצטרף למשפחת המדינות הדמוקרטיות בהן רוב שטח המקרקעין... מצוי בבעלות פרטית" - בניגוד גמור לכל העקרונות שעל בסיסם נוסדה קק"ל לפני יותר ממאה שנים.

שמאל ללא שמאלץ

על-מנת לבנות שמאל לאומי אמיתי יש להתייחס ברצינות רבה יותר לסוגיות העומדות על הפרק, ולא לחיות בסרט שאם לא יהיו יותר התנחלויות לא יהיו יותר בעיות בעולם. מי שבונה את התשתית הזו היא פרופ' רות גביזון, הנשיאה המייסדת של מרכז מציל"ה למחשבה ציונית, יהודית, ליברלית והומניסטית. לשם כך פרסם המרכז בשנה האחרונה מספר ניירות עמדה חשובים בנושאים מגוונים. לדוגמה, השבוע יצא לאור נייר עמדה מאת פרופ' יפה זילברשץ ונמרה גורן-אמיתי בנושא 'שיבת פליטים פלשתינים לתחומי מדינת ישראל'. באמצעות ניתוח מפורט מוכיחות המחברות מדוע אין זכות משפטית לפליטים הפלשתינים לשוב למדינת ישראל, ומסבירות מדוע צעד כזה יפגע ביכולת של העם היהודי לממש את זכותו להגדרה עצמית. חבל שדווקא לשמאל כזה אין כמעט ייצוג היום בשיח הפוליטי בישראל - לא מפלגה, וגם לא חברי כנסת.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  21/07/2010   |   עודכן:  21/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה וגמן
ישנו מרחק רב בין מה שדווח בתקשורת מיד לאחר עצירת המשט ובין ממצאי ועדת איילנד, אבל נשיאת מועצת העיתונות דליה דורנר עסוקה מכדי לעסוק באתיקה עיתונאית. היא מגויסת לערעורה של אילנה דיין בשם חופש העיתונות
אלישיב רייכנר
למדת דיינות עשר שנים. הקדשת חודשים לשינון הררי החומר לקראת הבחינה. ואז, רגע לפני הרגע האחרון, מודיעים לך שהבחינה הגדולה נדחית לשנת הלימודים, כשכבר יהיו לך מחויבויות אחרות. אם אתה מאלה שכבר נבחנו – תחכה שנתיים לתוצאות. שלומיאליות ברבנות הראשית, או אולי הצקה מכוונת למועמדים הלא-חרדים?
חגית ריטרמן
פואד מנסה לעצור את חוק הפרוות כיוון שמופעל עליו לחץ מצד מדינות המשווקות פרוות לישראל, בהן פינלנד, קנדה, דנמרק ואחרות
הלל ויס
אילו הייתה החטיבה היהודית בשב"כ בעלת מוסר יהודי ולא חטיבה להכשלת יהודים, הייתה מונעת פעילות אלימה במקום לעסוק בהפקת אירועים פליליים
נועם בדין
"ישנו עם אחד מפוזר ומפורד בין העמים" - זוהי נקודת החולשה שלנו, אשר משמשת התחמושת היעילה ביותר לאויבינו    כיצד ניתן להילחם נגד הטבע הרע הזה שלנו?
רשימות נוספות
השאמאנים של הריקנות  /  חגית כהן
מיליון שקל על 3.5 חדרים בבניין ישן  /  גדעון דוקוב
נא להכיר: יועצי חלומות  /  חגית כהן
הם קודם כל יהודים  /  אמנון לורד
"התחבטתי הרבה, בסוף הרגשתי שזו סגירת מעגל"  /  אבינדב ויתקון
חיזור אחר קולות ההיספאנים?  /  עמיאל אונגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il