X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תערוכת פיסול מפתיעה באיכותה נחשפה בחלל תצוגה חדש - DESIGN PLACE - ברחוב אליפלט, פינת רחוב אילת, בתל אביב
▪  ▪  ▪
פסלה של נחמה קרפול-בורק [לחץ על התמונה להגדלה]

בוגרי בית הספר המיוחד לפיסול "בסיס", שסיימו ארבע שנות לימוד אצל מיטב המורים שם, כולם אקדמאים עם רקע תרבותי עשיר שהביאו מרוסיה, חגגו את סיום הלימודים וקבלת התעודות - בתערוכה מדהימה.
בניגוד לבתי הספר המוכרים שהפכו כאן לבתי-חרושת לצעירים הרוצים להיות אמנים, כאן מספר הבוגרים הוא תשעה, כך שכל אחד קיבל את המיטב ממוריו. בסטודיו של בית הספר הם יכולים היו לרכוש מיומנויות שונות, ולמרות שמנהל בית הספר הקפדן, דוד זונדלוביץ', הקפיד על שמירת קו מוכתב כל השנים, הרי שבעבודת הגמר שכל אחד הציג, הוא איפשר להם לתת דרור לכישרונם להתבטא כאוות נפשם.
והתוצאות: שימוש בחומרים שונים, בקומפוזיציות שונות ומגוונות, תוך יכולת יצירה משובחת ביותר. תשעה בוגרים במחזור הנוכחי. אודליה אלחנני, ג'וליאן בל, עידית דקל, שמואליק מתן, שיוצא מנקודת מבט של חוזר בשאלה, ובחר בדמויות תנ"כיות שנתן להן ביטוי מופשט, תוך שימוש בקרעי גומי משולבים במוטות ברזל. פסלים מרשימים ביותר בקומפוזיציה שלהם.
מירי פרידמן, רוקחת בעברה, בנתה קבוצת מבנים עשויים רשת צבועה. מכלול המבנים, המזכירים בצורתם התמירה את גורדי השחקים בניו-יורק, יצירי התרשמותה והתפעמותה מגודל המגדלים, שכמותם לא נראו עדיין בארצנו. הבניינים מעוצבים בצורות שונות, מעוגנים בתפיסה פיסולית מובהקת. כזו ששרתה על ולדימיר טאטלין כשיצר את המונומנט לאינטרנציונל השלישי.
דגמי פסליו של בני רזניק, המזכירים דמויות ניאולטיות קדומות בנות 7,000 שנה שכמו קמו לתחייה, נבחרו להיות מוצבים יחד עם יצירתה של דפנה תובל-מרקס בבית חולים העמק, כחלק מפרויקט "פסלים מבריאים". שם הם יהיו עשויים מבזלת מקומית. בעוד שאלה של דפנה נראים כמו עפיפונים דמויי ציפורים מעופפות צבעוניות, שירנינו את הלב - פסליו של רזניק מרשימים ביותר, בעלי כוח ואנרגיה המרתקים את הצופה.
פסלה של הגר שור - "תלוי" - המתאר אם ובתה, זוהר לאור הזרקורים, עשוי מצינורות נירוסטה, חוטי טלפון, גזרי פחיות משקאות ורשת לולים. כל המבנה הגבוה מלא משמעויות ולוכד את העין ביופיו.
והמצודד מכולם - על-רקע שחור אפלולי, פסלה של נחמה קרפול-בורק - "מכונפים". שלושה יצורים - ספק מלאכים - שעדינותם ושבריריותם מקבילה לשבריריות האנושית, אך החומריות האיתנה שלהם, מרקם הנירוסטה, מעניק את הניגוד לשבריריות והעידון שבצורתם. פסל מרשים ביותר, במיוחד על-רקע הרישומים שתלויים מסביבו, מעיד על כישרון הציור של האמנית.
כאן המקום לציין, שבבית הספר "בסיס", מקבלים התלמידים ידע נרחב בכל תחומי האמנות, כולל ציור ורישום, כך שהספקטרום של עבודתם רחב ביותר, ומנעד היצירה הוא כגודל הכישרון והידע שרכשו. בית הספר עומד לעבור בשנה הבאה מבניינו ב"הדסה נעורים", ליד בית ינאי, למשכנו בהרצליה. בכך, יאפשר לרבים יותר לקנות השכלה אמנותית ברמה אקדמית, שלצערנו נדירה בבתי הספר הקיימים בישראל.
חבל שהתערוכה תוצג רק עד ה-31.7.10. היה ראוי שיראו אותה וילמדו ממנה אמנים רבים ככל האפשר.

תאריך:  25/07/2010   |   עודכן:  25/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיסול מפתיע בתערוכת בוגרי "בסיס"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המלצה חמה
רם  |  25/07/10 15:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
עם התקדמות הטכנולוגיה הרפואית משכנעים אותנו לרכוש מיני מוצרים שיהוו את נוסחת הקסם לחיים בריאים וארוכים    האם להאמין לשכנועים אלו או שמא כדאי להאזין לבעל דעה, כמו למשל לפרופ' מוטי רביד?
דודו כהן
את הזרם שאליו בחר להשתייך הוא מגדיר כ"הכי ביזארי ביהדות". הוא ממשיך לגור בלב תל אביב ולא מתחבר לאף קהילה דתית כדי לא להתחבר חלילה לממסד. לרופאים הוא לא הולך כי תפילות עוזרות יותר    עדי רן מכוון את הדיסק החדש שלו אל המיינסטרים החילוני, אבל חי על הקצה בעולם הדתי
יעל (פרוינד) אברהם
אם חשבתם שחביות נפץ הן האיום הגדול ביותר הנשקף למדינת ישראל מכיוון הים, תחשבו שוב. ד"ר בוורלי גודמן, שצללה בעצמה במימי העתיק בקיסריה, הגיעה למסקנה שגלי צונאמי שהכו בעיר אחראים לחלק מהחורבות שאנו מכירים בה כיום. האם זה עלול לקרות גם לתל אביב? במכון הגיאולוגי הישראלי משוכנעים שהתשובה חיובית
נטע אחיטוב
יותר ויותר אנשים בוחרים להישאר רווקים כל חייהם, ליצור תאים משפחתיים אלטרנטיביים מבלי לוותר על עצמאות וחופש. האם אנשים באמת לבד מבחירה?
מערכת עכבר העיר אונליין
העירום הלא צפוי של אמדורסקי הוכיח שהיא מתחסדת, מיהם האנשים שמתעניינים ביציאה של פוליקר מהארון וההורים המתבכיינים של מתמודדי "כוכב נולד". מערכת עכבר העיר מסכמת שבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il