X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומנים אישיים
איך מתרחש דבר כזה?
▪  ▪  ▪

איתי בן דרור, אב שלושת הילדים שנרצחו, מודה שרצח את ילדיו, כך לפי הפרסומים. למה? כדי לענות על השאלה הזו, צריך להבין כמה דברים בסיסים: נכון להיום, המין האנושי עדיין אינו מבין מהי זהותו האמיתית. נכון להיום, המין האנושי עדיין אינו מבין מהי המציאות האמיתית שבה הוא חי. נכון להיום, המין האנושי אינו יודע מהי שפיות. מצב זה, גורם לאנשים לחיות את חייהם בבלבול מוחלט. מצב זה, גורם לאנשים להתנהגויות בלתי שפויות.
כדי לענות על השאלה, למה אב רוצח את ילדיו ורוצה למות איתם, צריך להבין מהו הרס עצמי. הרס עצמי מתרחש כאשר אנחנו מבטלים את עצמנו מעצמנו ואת הרצון מלהיות קיימים, כלומר ביטול הרצון לחיות, ולרצות למות. למה זה קורה? הגורמים שמביאים אותנו למצב זה הם רבים ומגוונים, אך הסיבה העיקרית לכך, היא הרגשות הפנימיים שבנו.
בשלב זה של תהליך החקירה, הלמידה וההתפתחות האבולוציונית של המין האנושי, אנחנו מפעילים את גופנו הפיזי באמצעות הרגש הטוב שבנו, וגם באמצעות הרגש הרע שבנו. מצב זה יוצר בנו את הקונפליקט התודעתי, הניגוד התודעתי, את הפיצול האישיותי. לאן זה מוביל? כאשר אנחנו חיים בקונפליקט תודעתי, בניגוד תודעתי עם עצמנו, מצב זה יוצר בתודעה שלנו מציאות דמיונית, שבה דמות אחת בונה את עצמה, ואילו דמות אחרת הורסת ומבטלת את עצמה. כלומר, הדמות הטובה בונה את עצמה, ואילו הדמות הרעה הורסת את עצמה. ואת היצירה הדמיונית הזו אנחנו מנסים לממש במציאות שבה אנחנו חיים.
כך עם הנדנדה הרגשית, הזיגזג הרגשי, שנע בין הרגש הטוב לבין הרגש הרע שבו אנחנו חיים. מצב זה קיים בכל אחד ואחת מאיתנו. דוגמאות: מעשה ההרס העצמי משתקף בכל תחום ותחום בחיינו, כמו: אפשר לראות זאת במערכות יחסים, זוגיות, נישואים ועוד. אפשר לראות זאת בצבא, שכחיילים אנחנו מוכנים למות. אפשר לראות זאת בעבודה, בקריירה. אפשר לראות זאת במצב הבריאותי. אפשר לראות זאת בהתנהגות אלימה; אם זו התנהגות אלימה עצמית עד אובדן, כלומר התנהגות מזוכיסטית, ואם זו התנהגות אלימה שמופנית כלפי אנשים שהופכים להיות הקורבנות, כלומר התנהגות סדיסטית שמשקפת את מי שאנחנו. אפשר לראות זאת בהתייחסות. אפשר לראות זאת בהתאבדויות. אבל, בעיקר אפשר לראות זאת על המין האנושי, בשלב זה בתהליך האבולוציה, שיש בו אנשים שמשייכים את עצמם למדינות שיש בהן אנשים טובים, ואנשים שמשייכים את עצמם למדינות שיש בהן אנשים שנחשבים כרעים, כשכל אחד רוצה להשמיד את האחר - כשבעצם האחר, היריב, משמש להם כהשתקפות להרס העצמי הקיים בהם. ועוד...
איך לבטל את ההרס העצמי? צריך ללמוד מהו הרוגע הפנימי. הרוגע הפנימי מתאפשר לנו ללא הרגש הטוב שבנו, וגם ללא הרגש הרע שבנו. הרגש הטוב שבנו כולל בתוכו את רגשות האהבה, האושר, השמחה, הצחוק, ההנאה, התאווה ועוד. הרגש הרע שבנו כולל בתוכו את רגשות הפחד, החרדה, הדיכאון, הייאוש, הכעס, הלחץ ועוד. עצם העלאת הנושא מאפשרת את ההבנה העצמית. כלומר, עצם העלאת הנושא למודע, מאפשרת את ההבנה למצב, כי אם לא מודעים אז לא יכולים להבין. כאשר אנחנו מבינים את מצבנו, רק אז מתאפשר לנו לרצות לבנות את עצמנו אחרת, כי רק אז מתאפשר לנו להבין שאנחנו סובלים, ורק אז אנחנו ננסה לחפש את הדרך לשנות את ההרגלים השגויים שבנו, שגורמים לנו להרס העצמי.
מה האלטרנטיבה? האלטרנטיבה היא להבין מהי זהותנו האמיתית, ואז לבצע תיקון, טרנספורמציה, כלומר שינוי תודעתי ואישיותי.
מהי זהותנו? כיום זהותנו היא שאנחנו יצורים רגישים ואמוציונאליים בהתנהגותנו, ואורח חיינו אינו תואם ומותאם למהות ולמטרת החיים. כלומר, ההתייחסות שלנו אינה עניינית לעצם קיומנו. כאשר אנחנו רגישים, זה אומר שקיים בנו גם הרגש הטוב, וגם הרגש הרע, ועם הזיגזג שבין הרגשות הפנימיים שבנו אנחנו חיים, וכך יצרנו לעצמנו מציאות דמיונית שהיא אשליה, ואשליות במבחן המציאות האמיתית מתנפצות להן, מה שגורם לנו להרס עצמי ולחיי סבל מכל הבחינות.
הזהות האמיתית שלנו היא כאשר אנחנו רגועים, רציונאליים בהתנהגותנו, ולכן אורח חיינו צריך להיות תואם ומותאם למהות ולמטרת החיים, כלומר להתייחס לחיים באופן ענייני. כאשר אנחנו מחוברים לזהותנו האמיתית, כלומר כשאנחנו רגועים, רק אז יתאפשר לנו ליצור לעצמנו מציאות שלווה. מצב זה מאפשר לגוף הפיזי שלנו לעבוד ולתפקד באופן מכוון, באופן מאוזן ויציב, מה שמאפשר לנו את הבריאות ואת השפיות, ובעיקר את ביטול ההרס העצמי. כאשר אנחנו מחוברים לזהותנו האמיתית מתאפשרות לנו השפיות, והיכולת שלנו לתרגם את המציאות האמיתית שבה אנחנו חיים באופן ברור יותר.
מסקנה: כאשר אנחנו חיים בקונפליקט תודעתי, ניגוד תודעתי, אישיותנו הרגשית בנויה להרס עצמי, מה שקיים בכל אחד/ת מאיתנו בשלב זה, אם במודע או שלא במודע.
סיכום: בשלב זה של תהליך החקירה, הלמידה וההתפתחות האבולוציונית של המין האנושי, אנחנו מייצרים ומפעילים את גופנו הפיזי באמצעות הרגש הטוב שבנו, וגם הרגש הרע שבנו. אישיות זו היא אינה זהותו האמיתית. לכן, מצב אישיותי זה מוביל את בן האנוש להרס עצמי, והמציאות האנושית משקפת זאת. ההרס העצמי נובע מהרגש הטוב, ומהרגש הרע הקיים בנו, כאשר דמות אחת נלחמת בדמות השנייה ורוצה להרוס ולהשמיד אותה, להבנתי.
אני ממליץ לקרוא את המאמרים שכתבתי בנושאים הבאים: זהות, קונפליקט תודעתי, פיצול אישיותי, מציאות, רוגע, רוגע ושלווה, רגשות, טוב ורע, אבולוציה, דיכאון, סכיזופרניה, מאניה דפרסיה, אהבה, שנאה, אושר, שמחה, התאבדויות, ועוד.

תאריך:  26/07/2010   |   עודכן:  26/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רצח שלושת הילדים בידי אביהם - הכיצד?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארנון אשרי
מיכל מנין
עו"ד נבון קצב
צחי פנטון
הכהן הגדול יכול היה לגלות מיקומו המדויק של החייל השבוי ע"י האורים ותומים    שייבנה המקדש? שייבנה!    סיפור קצר לתשעה באב
יוסי קרמר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il