X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הצגה נדירה ביופייה בסמינר הקיבוצים, עם שחקנים מוכשרים, תלבושות מדהימות וגם סממנים מעשירים מן התרבות הצרפתית
▪  ▪  ▪
תמונה מתוך ההצגה [צילום: אייל לנדסמן]

"אהבת שבע הבובות" מאת פול גליקו, העולה בסמינר הקיבוצים עד יום שלישי הקרוב, היא אהבת התיאטרון. הצגה נדירה ביופייה, בעצם סיפורה הנוגע ללב, במשחק שהתנועה נוטלת בו מקום ראשון, ובכישרון השחקנים, המופעלים בצורה מופלאה (כמו הבובות בתיאטרון הבובות שבהצגה), בידי הבימאית גליה פרדקין.
מוש (נעמה חסון), נערה רזה המגיעה לפריס בתקווה להפוך לשחקנית, נדחית על-ידי כל, ומנסה להתאבד בקפיצה לנהר. הבובות של תיאטרון הבובות בניהולו של קפיטן קוק, משכנעות אותה, עם הרבה חום אנושי, לחזור מכוונתה, ולהצטרף לתיאטרון. היא מצטרפת להופעות בהצלחה בימים. אך בלילות, קוק הזעפן (ערן פרץ), המטיל חיתתו על כולם, אונס את הנערה כבר בלילה השני להצטרפותה, אך היא לא נשברת. בהמשך, האור נוגה עליה בדמות האקרובט מהקרקס, באלוט (אלעד סממה המקסים).
כל ההצגה היא במתכונת "תיאטרון-בתוך-תיאטרון". הבובות, בעיצוב נהדר של מסכות ותלבושות של יהודית גרינשפן וגילי כוכבי, כובשות את הקהל במשחקן ובתנועתן. כולן הופכות לאוהבות מוש, כשבנוסף, עומד לצידה הרע הנאמן גולו (אייל צ'יובן המקסים), עוזרו של קוק. החום והאהבה שהם מרעיפים עליה, ההתחלקות בפת הלחם הדלה עימה, והעידוד שהם מעניקים לה - אלה שעוזרים להתגבר על הטראומה שעברה. זה אולי לא בדיוק המצב שמאחורי הקלעים בתיאטרון רגיל, אך במחזה כה קסום, הכל אפשרי.
החיה המקסימה ביותר מבין הבובות היא השועל ריי (תמר רצאבי הנהדרת), וכך כל יתר שבע הבובות, שייתכן שהן חלקי ה"אני" של קוק או של מוש. הציטוטים מהספרות ומהתרבות הצרפתית ממלאים את ההצגה, ומעשירים את הסיפור הלא-פשטני. כמו - אחת הבובות ששמה "ראש גזר", שם שנלקח מסיפור צרפתי קלאסי ידוע, או אהבת מוש לבאלוט, שמזכירה את אהבתה של אדית פיאף למתאגרף מרסל.
הצגה זו סוגרת פרויקט של שנת הצגות העוסקות בתיאטרון, שהייתה שנה של תיאטרון במיטבו, בסמינר הקיבוצים. בימויה של גליה פרדקין, עיבודו של איציק ווינגרטן, התאורה המעולה של מאיר אלון בביצועה של אלמה דישי, המוזיקה ועריכתה של הילית רוזנטל, והתפאורה של לירון גת - מעמידים הצגה בביצוע מושלם המעניק חוויה תיאטרלית נדירה מסוגה.

תאריך:  02/08/2010   |   עודכן:  02/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם בדין
מנהל 'שדרות - מרכז תקשורת חברתית' מתאר את חורבן המרכז ההידרותרפי במכללת ספיר אשר שימש ילדים, נכים ובעלי צרכים מיוחדים אחרים    הלם מעורב בנס
אמנון לורד
חוקר האנטישמיות רוברט ויסטריך התחיל את חייו במסלול הידוע. בית סוציאליסטי, רדיקליות סטודנטיאלית, 68' בחוצות פריז. ואז, בפראג, הוא חתך. ספרו החדש, הענק, הוא אנציקלופדיה של האנטישמיות העכשווית, כולל הסוגים שאסור לדבר עליהם: האנטישמיות השמאלנית, היהודית, האקדמית והאיסלאמית. הספר מייאש, המסר אופטימי
שרון גוטליב
כל יום נושרות כ-100 שערות ומי שלא מסתרקת מדי יום צוברת שערות שאמורות לנשור
ראובן לייב
בסוף השבוע הלך לעולמו הרב איסר פרנקל, רבה האהוד של שכונת בבלי בתל אביב, ואף שנמנה עם משפחת-רבנים מיוחסת, ידע תמיד לשמור על עממיותו
יעקב בר-און
ד"ר אריאל בר חזר מהאסון בהאיטי והחליט לכתוב על כך ספר    "כשלבסוף ראיתי בחזיתו את דגלי ישראל וחיל הרפואה מתנפנפים ברוח, הרגשתי תחושת גאווה שאין לה מידה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il