X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חייל אירני במצעד צבאי. סכנה קיומית [צילום ארכיון: AP]
אינטרסים קיומיים של מדינות, במישורים ביטחוניים וכלכליים, גוברים על כל אינטרס אחר אף מדינה בעולם החופשי לא תוכל להרשות מצב בו אירן השיעית הקיצונית, תחזיק בנשק אטומי
▪  ▪  ▪

בפגישת נתניהו-אובמה חזרה על עצמה ההתבטאות שיש בין ישראל לארה"ב שיתופי-פעולה צבאיים שמתרחשים בסתר. ברק אובמה שינה לאחרונה את גישתו באופן משמעותי והפך להיות הרבה יותר ריאליסט ופחות נאיבי. ראשי מערכת הביטחון בארה"ב הבהירו לו את עמדתם, שהתנהלותו בשנתיים האחרונות צריכה להשתנות.
שר הביטחון אהוד ברק ומקביליו בארה"ב עוסקים בשיתופי-פעולה שלא ניתן להרחיב עליהם את היריעה, אבל ניתן לומר שהם משתרעים על תקופה ארוכה מאוד ועל אינטרסים הדדיים שחורגים מכל מערכת יחסים מדינית שניתן לציין. ישנם תחומים בהם ארה"ב משיגה יתרון אסטרטגי רק בגלל שיתוף הפעולה שלה עם ישראל. העליונות הצבאית של ארה"ב היא פועל-יוצא של שיתופי-פעולה עלומים עם ישראל באופן בלעדי.
בסופו של דבר, אינטרסים קיומיים של מדינות, במישורים ביטחוניים וכלכליים, גוברים על כל אינטרס אחר. אף מדינה בעולם החופשי לא תוכל להרשות מצב בו אירן השיעית הקיצונית, תחזיק בנשק אטומי. על הטעויות שנעשו עם פקיסטן וקוריאה הצפונית אין כוונה לחזור. במיוחד לא באזור שכל כלכלות העולם תלויות במשאבים שלו. בסופו של דבר, היציבות במזרח התיכון נשמרת מתוך שמירה על האיזון העדין בין קיומן של מדינות מוסלמיות "מתונות" ששומרות על זרימת ה"חמצן" השחור לכלכלת העולם, לבין המתח המתמיד שרוחש מתחת לפני השטח מצד גורמים איסלאמיים קיצוניים. אף מנהיג, נאביבי ככל שיהיה, לא יכול להרשות את אובדן היציבות הרעועה ממילא במזרח התיכון. קריסת המזרח התיכון ונפילתו בידי האיסלאם הפונדמנטליסטי, פירושו מכת-מוות לכלכלות העולם החופשי ושיעבודו לגחמות האיסלאם הפונדמנטליסטי.
פריסת הכוחות האמריקניים סביב אירן במה שניתר לתאר ככיתור לכל דבר ועניין, יחד עם התבטאויות בכירי מערכת הביטחון האמריקנית בעבר ובהווה כלפי אירן והאיום שהיא מהווה לאירופה ולעולם החופשי, משקפות את קצה הקרחון של מה שמתחולל מאחורי הקלעים. כל עוד המשטר באירן לא ייפול, וככל שהאירנים מצליחים להשיג יכולות גרעיניות, מועד ההתקפה האמריקנית מתקרב. היערכות הכוחות בצורה כה בהולה ביציאתם מעירק רק מעידה על כך כאלף עדים.
יש להפנים היטב, שאין פה עניין של בחירה או שיקול-דעת - יש כאן כורח בלתי נמנע. אירן גרעינית תיצור אפקט דומינו שהעולם החופשי לא יכול להרשות לעצמו. בעבר פרסמנו ידיעה על אודות מהות ביקוריו התכופים של שר הביטחון בארה"ב ומדוע הוא מתקבל בצורה חריגה יחסית למדינה קטנטנה כמו ישראל, ונפגש עם כל הצמרת הצבאית האמריקנית. בניגוד לדעת הקהל בישראל, אהוד ברק נחשב כגנרל בעל שיעור-קומה חסר-תקדים בארה"ב.
ניתן לומר בזהירות, זה שישראל מתכוננת היטב לתרחישים הגרועים ביותר. היערכות זו נעשית בשיתוף צבאות רבים באירופה וכמובן שעם צבא ארה"ב. דיס-האינפורמציה שהציבור לוקה בה ביחס לנעשה באזור, נובעת מכך שיש הרבה לוחמה פסיכולוגית שנערכת מול המשטר האירני, אך זהו המחיר שנדרש במצבים מעין אלה.
בלשון מרומזת ולצורך העניין נציג זאת כהערכה: ישנו שיתוף פעולה בין ישראל וארה"ב, והרבה אנרגיות ומשאבים מושקעים, הרחק מעיני הציבור הרחב, ביכולות משמעותיות ביותר. אמירתו של נשיא ארה"ב בפגישתו האחרונה עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שהסיוע הצבאי של ארה"ב לישראל תחת ממשלו הוא הגדול ביותר שהיה אי-פעם, היא מדויקת ומבטאת סיוע רב בתחומים שמעניקים לישראל יתרונות צבאיים, שלמעט לצבאות של המעצמות לאף צבא אין את היכולות חובקות העולם האלה. יכולות מתוחכמות ביותר שרב הנסתר על הגלוי לגביהן, באו לידי ביטוי בפעולת השמדת המתקנים הגרעיניים בסוריה.

הכותב עומד בראש הפורום הישראלי למודיעין ולמדיניות.
תאריך:  05/08/2010   |   עודכן:  06/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקיפת אירן - כורח קיומי של העולם החופשי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
Absolutely Exilirating ל"ת
RAWni  |  7/08/10 10:23
2
הכל נחמד הכל נכון אבל בסוף לא
יאיר234  |  7/08/10 16:32
3
להפציץ את אירן בשבת פרשת כי תצ
צביקלה  |  18/08/10 17:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
העובדה שאדם חותם על עסקת טיעון - עובדה זו, כשלעצמה, עדיין אינה מספיקה להרשיעו    צריך גם שכתב האישום המוסכם במסגרת העסקה יגלה אשמה
שלמה ברום
במשחק הפוליטי הפנים לבנוני, חיזבאללה מצדיק את קיומו של הכוח הצבאי שלו בכך שהוא המגן על לבנון    לכן מיהר חיזבאללה להצהיר לאחר התקרית שבפעם הבאה אנשיו יגיבו על הפגיעה בצבא לבנון, וזאת, כדי להדגיש את תפקידם הם כמגני הריבונות הלבנונית
אפרים קם
גם אם בשלב זה ממשיך הממשל האמריקני להסתייג ממהלך צבאי, רואים כנראה הממשל וגורמים נוספים בוושינגטון צורך להעלות את פרופיל ההתייחסות לאופציה הצבאית, כדי להשיג כמה מטרות חשובות
שאול דישי
כיצד(?) ואיך(?!) – אפילו ועד-מנהל של א/נשים "טובים" לא מצליח להוציא אותו משם
אברהם בן-עזרא
המוכר צריך להיזהר ולא להגזים בתיקונים לקראת המכירה, ובכל מקרה - לא להסתיר פגמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il