X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנשיא אובמה נחוש להביא בקרוב את מחמוד עבאס לשולחן המו"מ הישיר עם ישראל והשליח המיוחד ג'ורג' מיטשל ישוב לאזור בשבוע הבא הרשות הפלשתינית נמצאת במצוקה כספית וחשה נבגדת על-ידי מדינות ערב, מבחינתה חזרה למו"מ ללא ערבויות אמריקניות הינה בגדר התאבדות פוליטית
▪  ▪  ▪
לוחץ. ברק אובמה [צילום: AP]

המאמצים האמריקניים להביא לחידוש המשא-ומתן הישיר בין ישראל לפלשתינים נמשכים.
הנשיא האמריקני מסרב להרפות את הלחץ על יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס להסכים לחידוש המשא-ומתן עם ישראל. לאובמה הייתה הצלחה חשובה בכך שהצליח לשכנע את הליגה הערבית לתת "אור ירוק" לפלשתינים להתחיל בשיחות הישירות עם ישראל ועכשיו הוא רוצה להשלים את המשימה. הנשיא האמריקני רוצה שהסבב הראשון של המו"מ הישיר יחל לפני חודש הרמאדאן שמתחיל במחצית השבוע הבא. לכן הוא משגר לאזור בתחילת השבוע הבא את השליח המיוחד ג'ורג' מיטשל.
אמש שוחח הנשיא אובמה בטלפון עם נשיא מצרים חוסני מובארק על האירועים החמורים בגבול הצפון וירי הקטיושות מסיני לעבר אילת ועקבה והצורך לחדש לאלתר את השיחות הישירות בין ישראל לפלשתינים.
הפלשתינים עצמם אינם ממהרים ומציבים תנאים בסיסים לחידוש השיחות: הקפאה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות וקביעת המסגרת לשיחות דהיינו נסיגה לקוי 67.
יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס ביקר אתמול בסעודיה ונפגש עם המלך עבדאללה כדי לנסות ולתאם עימו עמדות. ההנהגה הפלשתינית איננה מעוניינת בחידוש המשא-ומתן הישיר עם ממשלת ישראל מכיוון שהיא רואה בכך הענקת פרס לקואליציה הימנית של בנימין נתניהו שתחלץ אותה מהבידוד הבינלאומי. היא סבורה שזהו "קרש ההצלה" של נתניהו שבו הוא רוצה להיאחז כדי להיחלץ מכל המשברים שבהם הוא נתון.
אין בכל הפתעה, העמדה הפלשתינית שמטרתה להכשיל את בנימין נתניהו היא עקבית. הרשות הפלשתינית החרימה אותו מהרגע שבו עלה לשלטון. מבחינת הפלשתינים, כניסה למשא-ומתן הישיר ללא קבלת תנאיהם, פירושה היחלשות עמדות המיקוח שלהם ודרישות נוספות לוויתורים שעלולים לבוא מממשל אובמה. לכן הם מתעקשים,מושכים זמן ומשהים את תשובתם.
תנועת הפת"ח חגגה השבוע את יום הולדתו של יאסר ערפאת וכמה בכירים בתנועה נשמעו מתבטאים במספר אירועים, כי יש קונסנזוס בחברה הפלשתינית כי "מה שסירב לו יאסר ערפאת בפסגת קמפ דייויד לא יכול להתקבל ע"י אף מנהיג פלשתיני אחר".
צריך לזכור, הרשות הפלשתינית נתונה היום גם במשבר כספי ההולך ומתעצם. הפלשתינים מאשימים את מדינות ערב כי הן אשמות במשבר וכי לא עמדו בהבטחות הסיוע שנתנו לפלשתינים, הן מואשמות כי הפכו ל"קבלן משנה" של ממשל אובמה כדי להשפיע עליהם מבחינה פוליטית להיענות לדרישות האמריקניות.
הרשות הפלשתינית לקחה הלוואות מבנקים כדי לשלם את משכורות פקידיה ואם לא יועברו הכספים שהובטחו לה ממדינות ערב ומהמדינות התורמות היא תגיע לגירעון גדול בתקציבה. ההנהגה הפלשתינית מרגישה נבגדת על-ידי מדינות ערב והיא חייה בתחושה שהיא נדחפת למו"מ ישיר עם ישראל שהוא מבחינתה מהווה "התאבדות פוליטית".
עד כה לא הצליחו הפלשתינים להשיג ערבויות מארצות הברית לגבי תוצאות המשא-ומתן הישיר עם ממשלת נתניהו, אפילו לא ערבויות בעל-פה והתסכול הוא רב.
גורמים ברשות הפלשתינית מציעים עכשיו ליו"ר הרשות מחמוד עבאס לדרוש עכשיו, בהעדר ערבויות אמריקניות כלשהן, קיום פגישה משולשת פלשתינית-ישראלית-אמריקנית שבה יסוכמו כללי המשא-ומתן הישר החדש בין ישראל לרשות הפלשתינית. ישראל מוכנה לפגישה כזו שתעסוק רק בהיבטים הטכניים של ניהול המשא-ומתן.
יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס ייאלץ לקבל בקרוב את ההחלטה מתי הוא יחדש את המשאומתן הישיר עם ישראל. ההערכות ברשות הפלשתינית מדברות על חזרה לשולחן הדיונים אחרי חג עיד אלפיטר המסיים את חודש הרמאדאן בניגוד להערכה של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי המו"מ יתחדש במחצית חודש אוגוסט.
פרשנים פלשתינים אומרים כי הסכמה כזו של ההנהגה הפלשתינית לחזור ל"גיהינום של המו"מ הישיר עם ישראל" איננה טומנת בחובה טוב לפלשתינים וכי היא עלולה להסתיים בהקמת מדינה פלשתינית זמנית עם נוכחות ישראלית בשטח.
אולם הנשיא האמריקני אובמה לא מרפה בלחצים על מחמוד עבאס והלחץ עושה את שלו.
הדיעה הרווחת ברחוב הפלשתיני היא שלעבאס לא תהיה ברירה ובסופו של דבר הוא ייענה ללחצים ויסכים לחדש את המו"מ הישיר עם ישראל.

תאריך:  07/08/2010   |   עודכן:  08/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשיא אובמה לא מרפה את הלחץ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מו"ם ישיר רק אם יהיה סדר יום
יריב א.  |  7/08/10 22:46
2
קיצור תולדות השלום
אבגצ  |  8/08/10 22:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
הבעיה היא שמעולם לא הייתה למדינת ישראל הרתעה כלפי הערבים, וזאת מכיוון שאויבינו מעולם לא זיהו במרכיבי הכוח את הנושא האיכותי כמרכיב מכריע
עמנואל נבון
ישראל היא דמוקרטיה חריגה, בכך שאינה מעניקה לאזרחיה את הזכות ליישם דמוקרטיה ישירה באמצעות משאל עם על עניינים עקרוניים העומדים להכרעה
מרדכי קידר
האם על ישראל - והעולם המערבי - לחזק את ממשלת לבנון ואת צבאה כדי שיוכלו לעמוד נגד הקואליציה של אירן-סוריה-חיזבאללה, או שמא להתחיל ולהתייחס למערכת הרשמית הלבנונית כאל חלק בלתי נפרד מציר הרשע הזה
עמוס גורן
בתוך שעתיים היה חיים רמון, אדם שיודע להעריך הזדמנות כשזו נקרית בדרכו, בביתה של משפחת רגב, ותמורת 30,000 שקל שחרר שימי את רמון מן הגבנון שהציק לו מאז יומה הראשון של מלחמת לבנון השנייה, ופתח לפניו את הדרך לחזור לפוליטיקה הגבוהה, לתפקידי שר בכיר, ומי יודע, אולי אפילו למעלה מזה
אלכס נחומסון
שר הביטחון לא יכול להסתפק בהצהרה כי אף מסמך או כל דבר חיצוני אחר ישפיע על הליך רציני ויסודי של בחירת הרמטכ"ל הבא. חובה עליו להוציא את כל האמת לאור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il