X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בעשר השנים האחרונות, חלו כמה תמורות שגרמו להתעוררות מקצועית של ענף הקוסמטיקה בארץ
▪  ▪  ▪
עידית גור [צילום: יח"צ]

ענף הקוסמטיקה עובר תמורות בשנים האחרונות. אם פעם כולנו היינו נאמנות בקנאות ל"קוסמטיקאית שלנו", היום אנו פונות למכוני הקוסמטיקה הגדולים, המעניקים לנו טיפולים מקצועיים ומבוססי מתודולוגיה. תחום הקוסמטיקה קרוב היום יותר מתמיד לעולם הרפואה והינו חלק ממנו.
לימודי הקוסמטיקה עוברים אף הם מהפיכה. ויש גם תקן עולמי - Cidesco.
ענף הקוסמטיקה קיים ומוכר בישראל מאז העשור הראשון לקום המדינה. כבר אז נהגו נשות ישראל לעבור טיפולים קוסמטיים ובמשך עשרות שנים כמעט לכל אישה הייתה את ה"קוסמטיקאית שלה", שבדרך כלל טיפלה בבית. עד היום חלק מאיתנו נאמנות לקוסמטיקאית שלנו.
מבחינה מקצועית, בשנת 1959 ניתן האות לתוכנית לימוד מסודרת ולתעודת הסמכה מטעם המדינה בתחום הקוסמטיקה, בפיקוח משרד העבודה. בעקבות כך, החלו לצוץ בתי ספר קטנים ברמת מקצועיות משתנה. במקביל, החלו להיכנס לשוק הארצי חברות קוסמטיקה כמו "רבלון" ו"הלנה רובינשטיין" שהתמקדו במכירת מוצרים לשוק הצרכנים הסופי בלבד.
בעשר השנים האחרונות, חלו כמה תמורות שגרמו להתעוררות מקצועית של ענף הקוסמטיקה בארץ:
  • ראשית, עקב תהליך הגלובליזציה, קוסמטיקאיות רבות למדו בחו"ל, שבו לארץ פתחו מכוני יופי בבתיהם וסיפקו שירותים של הסרת שיער בשעווה, טיפולי פנים, איפור, עיסוי, פדיקור וכו'.
  • שנית, ידע רב החל להצטבר בנושא, ותחומים שקיבלו התייחסות חובבנית יחסית כגון אפילציה, פדיקור-מניקור ובניית ציפורניים, החלו אף הם לחייב רמה מקצועית גבוהה יותר.
  • אך מעבר לכך, היה גורם חשוב ביותר שהאיץ את התעוררות ענף הקוסמטיקה בעשור האחרון: ההבנה, כי היות שהענף עוסק בגופם של בני אדם, נגזרת מכך דרישה למקצועיות ולאחריות. שערו בנפשכם את המשמעות והחשיבות שיש לקוסמטיקאית רפואית, היודעת לזהות מלנומה (פגע עור סרטני) ולהפנות מיד לאבחון וטיפול!
נעים להכיר - תקן סידסקו (Cidesco) - כבר בשנות הארבעים, קם ארגון עולמי בשם סידסקו, שלקח על עצמו להתייחס ברצינות ובקפדנות לכל האתגרים שמציב תחום הקוסמטיקה. תקן סידסקו מציב סטנדרטים נוקשים בכל הקשור לתנאי קבלה למסלולי הלימוד להם הוא מעניק חסות, תכני הלימוד, נפח השעות הנלמדות, נוכחות וכמובן - המבחנים. ארגון סידסקו מוכר ומקובל בכל העולם כתקן המחמיר והגבוה ביותר של תחום הקוסמטיקה הרפואית.
לסיכום: ענף הקוסמטיקה עבר תמורות רבות במרוצת השנים. אנו עדים למעבר מטיפול במרפסת בבית, לניהול מכונים נרחבים, מבוססי מתודולוגיה וארגון.
כיום ברור לכל, כי עור הפנים שלנו הוא חלק בלתי נפרד מגופנו. ככזה, הוא מחייב התייחסות שאינה רק קוסמטית, אלא כזאת המושתתת על עקרונות הביולוגיה והכימיה לפיהם פועל גופנו. במילים אחרות, מדובר בשלוחה של מקצוע הרפואה.

הכותבת היא מייסדת 'איב סנטר', קוסמטיקאית מוסמכת, דור שני בתחום הקוסמטיקה. נולדה לעולם הקוסמטיקה ועוסקת במקצועיות בתחום שנים רבות. למדה 3 שנים קורס קוסמטיקאית בכירה בבר-אילן, הכולל לימודי פסיכולוגיה, פרמקולוגיה וקוסמטיקה מתקדמת.
משמשת כבוחנת של ארגון סידסקו העולמי, כמורה לקוסמטיקה וכמדריכת מורים. מנהלת מכונים לקוסמטיקה מאז גיל 22. כיום הינה הבעלים והמנהלת של רשת "איב סנטר - בית הספר למקצועות הקוסמטיקה".
תאריך:  12/08/2010   |   עודכן:  12/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ענף הקוסמטיקה: ממקצוע "נשי" מהבית לתעשיה ממותגת ומקצועית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר נמרוד פרידמן
המראה שאת שואפת אליו נמצא בהישג ידייך, אם רק תדעי להדגיש את היתרונות שלך, לשמור על מה שהטבע העניק לך ולשפר, במידת הצורך, את הקיים
רונית דוייב
בישראל 44% מהקשישים, המאושפזים במחלקות הפנימיות, נמצאו בסיכון לתת-תזונה או שהם סובלים מתת-תזונה
רפי מן
הדרך ללשכת הרמטכ"ל הייתה תמיד רצופה כוונות רעות, דיסאינפורמציה ושמועות זדוניות    "זה האיום המסוכן ביותר על צה"ל", טען אלוף מובס    "מאבקים לגיטימיים", קבע אלוף אחר
איילה פנייבסקי
תוכנית התרבות החדשה של אסי עזר עדיין לא הצליחה להגדיר לעצמה אם היא בעניין של דיוני עומק או כתבות צבע גיא-פינסיות    ויש בה גם שעון עצר מעצבן, אבל חוץ מזה - בהחלט לא מעט פוטנציאל    איילה פנייבסקי מתרשמת
ראובן לייב
מסעדת הגריל התל אביבית, "פריים גריל", היא ספינת הדגל של הקולינריה הכשרה בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il