X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאז הקמת התנועה הציונית טוען הממסד הדמוגראפי שהיהודים נידונו להיות מיעוט בין הירדן לבין הים התיכון וכי יש לוותר על גיאוגרפיה כדי להציל את הדמוגרפיה
▪  ▪  ▪
נתונים משוללי-יסוד [צילום: פלאש 90]

ב-2010 מהווה הגידול המרשים בשיעור הפריון היהודי בישראל מגמה ארוכת-טווח וחריגה בעולם, לצד קיצוץ חד ומתמשך בשיעורי הפריון בעולם השלישי בכלל ובעולם המוסלמי בפרט. ב-2010 קיים רוב יהודי של 66% ב-98.5% מהשטח בין הירדן לבין הים התיכון (ללא עזה) - או רוב של 58% עם עזה - הנהנה מרוח גבית דמוגרפית ומפוטנציאל גבוה של עלייה ושל "יורדים"-חוזרים, לעומת מיעוט יהודי נטול תשתיות כלכלה, טכנולוגיה וצבא של 8% ו-33% ב-1900 וב-1947 בהתאמה.
ב-2010 "מנופח" מספר ערביי יו"ש ב-900,000 (1.6 מיליון ולא 2.5 מיליון) על-ידי ספירת כ-400,000 תושבי חו"ל, ספירה כפולה של כ-200,000 ערביי ירושלים (המוגדרים כערביי ישראל
וגם כערביי הגדה המערבית), התעלמות ממאזן הגירה שלילי שנתי מאז 1950 (17,000 ב-2009), ועוד. סקר "הבנק העולמי" מתעד "ניפוח" של 32% בנתוני הלידות ביו"ש ובעזה.
מאז הקמת התנועה הציונית טוען הממסד הדמוגראפי שהיהודים נידונו להיות מיעוט בין הירדן לבין הים התיכון וכי יש לוותר על גיאוגרפיה כדי להציל את הדמוגרפיה. אך מה אם הפטליזם הדמוגראפי נשען על נתונים משוללי-יסוד? מה אם הממסד הדמוגראפי אימץ את נתוני הלשכה הפלשתינית המרכזית לסטטיסטיקה ללא בדיקה, למרות שהם מופרכים מדי שנה על-ידי בדיקת תיעוד לידות, פטירות, הגירה והרשמה לכיתות א'? מה אם כדי לאמץ את הנתונים הפלשתינים יש להאמין ששיעור גידול האוכלוסין הפלשתיני כמעט כפול מארבע המדינות המובילות בעולם, בעוד עזה מדורגת כ-5 ויו"ש כ-38 בעולם בשיעור גידול האוכלוסין? מה אם הממסד הדמוגראפי לא הבין שהזינוק הדמוגראפי הערבי של 1949-1969 (ב"קו הירוק") ו-1967-1990 (ביו"ש ובעזה) חייב להוביל לצניחה דמוגרפית?
בניגוד לתחזיות הממסד הדמוגראפי, המחצית הראשונה של 2010 ממשיכה את מגמת גידול שיעור הפריון היהודי וצניחת מהירה שיעור הפריון הערבי - בכל העולם המוסלמי ובין הירדן לים התיכון - כתוצאה מהאצת תהליכי מודרניזציה ועיור כגון חינוך, בריאות, תעסוקה, תכנון משפחה, צמצום הריון גיל הנעורים, השרשת תודעת קריירה נשית ושיקולי ביטחון-פנים. "המרכז הוושינגטוני לחקר אוכלוסין" מדווח על ירידה חדה בשיעור הפריון המוסלמי הגלובלי לכיוון 2 לידות לאישה! לדוגמא, שיעור הפריון באירן התכווץ מ-8 לידות לאישה לפני 30 שנים ל-1.7 לידות ב-2010, במצרים - 2.5 לידות, בצפון אפריקה - 1.9 לידות, ירדן - האחות התאומה של יו"ש - ירדה מתחת ל-3 ומספר הלידות לאישה ביו"ש ירד ל-3.2 ב-2010. תקדימים מבהירים שקיים סיכוי קלוש לשחזר שיעורי פריון גבוהים בעקבות ירידה שיטתית ומהותית.
במקביל, חלקן של הלידות היהודיות מסך הלידות השנתיות ב"קו הירוק" ממשיך לעלות ב-2010 - בעיקר עקב המגזר החילוני! ל-76% לעומת 75% ב-2009 ו-69% ב-1995. מ-80,400 לידות יהודיות ב-1995 זינק היקף הלידות ל-121,000 ב-2009, לעומת ממוצע שנתי של 39,000 לידות ערביות ב-16 השנים האחרונות כתוצאה מהשתלבות מרשימה בתשתיות המודרניזציה. הפער בין הפריון הערבי (3.5 לידות ובמגמת ירידה) והיהודי (2.9 לידות ובמגמת גידול) הוא 0.6 לעומת 6 לידות ב-1969. שיעור הכרסום בפריון הערבי מהיר ב-20 שנים מתחזית הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
ב-2010 טוען הממסד הדמוגראפי שהתייבשו מקורות העלייה. בשנות ה-80 הוא טען שלא תהיה עלייה מסיבית גם אם יפתחו השערים בגלל סיבות תרבותיות, כלכליות וביטחוניות. אבל, למעלה ממיליון עלו כתוצאה מיוזמת רה"מ יצחק שמיר לחייב טיסות ישירות ממוסקבה לישראל ולהפסיק הנפקת תעודות פליט אמריקניות ליהודי ברה"מ.
בשנות ה-70 נטען שיהודי המערב יכולים לעלות אך לא רוצים, ויהודי הגוש הקומוניסטי רוצים אך לא יכולים. אבל, 300,000 עלו עקב יוזמות רה"מ גולדה מאיר.
ב-1948 נאמר שלא תהייה עלייה מסיבית למדינה מוכת מלחמות ונטולת כלכלה. אבל, מיליון עולים הגיעו בגלל יוזמות בן-גוריון. ב-2010 מהווים הקריסה הכלכלית והחרפת האנטישמיות בברית המועצות לשעבר, בצרפת, בבריטניה ובארגנטינה והמשבר הכלכלי המתמשך בארה"ב - יחד עם הסדר מחלוקת הגיור - פוטנציאל אדיר של עלייה וחזרת "יורדים". האם ממשלת ישראל תתעשת ותבין שעלייה היא הליבה המוסרית של המדינה היהודית, כלכלתה וביטחונה, תזניק את העלייה לראש סדר העדיפויות הלאומי, תשדרג באופן דרמטי את הרוב היהודי ותעקור את הפטליזם הדמוגראפי מהדיון הציבורי על עתיד גבולות המדינה היהודית?

תאריך:  13/08/2010   |   עודכן:  14/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גולדה מאיר  יצחק שמיר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תפסיקו לאיים עם הדמוגרפיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טעות לשונית, מאמר מצויין
פרופ אליהו בן-חנן  |  14/08/10 15:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ג'י.בי.או (GBO)
רבים חושבים על הקמה של חברת אופשור בחו"ל אך לפני הקמת החברה כדי לחשוב האם הקמת החברה בחו"ל תענה על הצרכים שלך, בין אם הצרכים הם עסקיים או פרטיים    זיהינו 3 שלוש מטרות העיקריות להקמת חברה בחו"ל
ציפי לידר
דעת חכמים: מדוע הכשיר רבי סלנט את העוף עם החלב?    ומדוע לא שילמו הפועלים עבור החביות ששברו?    מי קיבל פטור מהצבא על-פי התורה? - לא, לא מה שחשבתם    במעגלי צדק, צדקה ויראה
ד"ר מוטי גולן
דיון בפרשת "משפט המלך" כחלק מפרשת השבוע - פרשת "שופטים"
מוטי היינריך
60 שנה בקושי נמכרו זיכיונות לחיפוש גז או נפט    יזמים לא עמדו בתור    אלה שניסו, הפסידו וברחו    כולם חכמים אחרי שהתגלה גז    כמה רישיונות היו נמכרים אילו דרשה המדינה, מראש סעיף המאפשר שינוי חד-צדדי של תמלוגים? הייתם הולכים להמר בקזינו שבו ל"בית" הייתה זכות לקבוע, לאחר זכייה, כמה לשלם לכם?
ראובן לייב
מערכות היחסים העכורות בין ראש הממשלה לשר החוץ ובין שר הביטחון לרמטכ"ל אינן מוסיפות להם כבוד    הן רק מעידות על חוסר בגרות פוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il