X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מועמד יקר, פנה לעצמך זמן ע"מ להתמקד במקור ובסיבות שמנעו מכל מפקדי הצבא לדורותיהם לתפקד ולפקד כראוי בעת מלחמה הערה לימי החום התקשורתי בפרשת המסמך המפוברק
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

כדי לשמר מעט את השפיות הלאומית נוכח "מסמך גלנט", המופץ במסגרת השעשועון הלאומי "מי רוצה להיות רמטכ"ל", ומאחר שהמדובר בסוגייה קיומית של ממש - ראוי להתעלם מרוב האמירות והכתבות המושמעות בסוגייה.
והרי ב'הפוך על הפוך', עולה כי דווקא מיקוד הדיון הציבורי בסוגייה בעלת חשיבות אתית, מעלים אחרת חשובה יותר - הכיצד מתקשים מפקדי הצבא לתפקד בשגרה, כל שכן כושלים בניהוג צה"ל במלחמה. מה שמהווה עדות למגבלות הדיון הציבורי, רדידות התקשורת, וגם חסך בהבנת הנקרא בממסד.
צא וראה: מאז סיומה של מלחמת ששת הימים, הודחו מתפקידם ברציפות (בעקבות פעולתן של ועדות חקירה) כל ראשי המטה הכללי שנפל בחלקם לנהל מלחמה. ראה: דדו ז"ל אחרי מלחמת יוה"כ 73', רפול ז"ל אחרי משל"ג 82, ודני חלוץ יבדל"א שהתפטר בטרם הודח.
לכאורה, הכנה נאותה של הגייסות בידי רמטכ"ל מכהן, הייתה מקטינה ואולי מונעת את כישלון מחליפו. כל שכן, כאשר גבי אשכנזי זכה לשקם את הצבא בעצמו (ובמידת מה) לעצמו.
אלא שאופן ניהול מבצע "עופרת יצוקה" שדמה ל"משגל נסוג", בירי ארטילרי בלוויית הפצצות מסיביות מהאוויר לאורכם של 15 יום (עד הכנסתם של חילות השדה) בעוד ה"טרררם" כולו מתבצע ללא קביעת מטרה מוגדרת וברורה - העיד על חוסר ביטחון של המערכת הצבאית והעומד בראשה, באשר למוכנות הגייסות.
ואם לא די בקביעה זו, עומדות תוצאות המבצע ומלמדות, כי למרות פעולותיו של "המשקם" בשיקום צה"ל, זהות תוצאות מבצע "עופרת יצוקה" לאלה שהושגו ב"מלחמת הגליל השנייה", ראה: סיומם ללא הכרעה צבאית ברורה. הכורח לנהל מו"מ מול ארגוני טרור כמכפיל במעמדם הפוליטי והצבאי - ונלווה לאלה כספחת, צמצום נוסף בחופש הפעילות הצבאית.
משמע: ההכנה "מרשימת תקשורת" של הצבא, בתוספת הסתברות סטטיסטית - מבטיחה כי הרמטכ"ל הבא יהיה אשר יהיה, ייכשל במלחמה הבאה, ומן הסתם גם יודח אחריה.
מאחר שאין חילוקי דעת באשר לאיכותם האישית הגבוהה, ולאומץ לבם של מפקדי הצבא לדורותיהם, ומשום כישלונם ברצף של אלה מהם אשר נדרשו לנהל מלחמה - ראוי כי מי שרואה עצמו כמעומד לתפקיד הבכיר, יפנה לעצמו זמן - כדי להתמקד במקור ובסיבות, שמנעו מכל מפקדי הצבא לדורותיהם לתפקד ולפקד כראוי בעת מלחמה. וכך, על-פי ממצאיו, יגבש המעומד תוכנית לסיכול הפגע - שעיקרו הפיכת צה"ל מקבוצת תאגידים המתכנסת בשעת חירום, לצבא אחוד ומיומן דיו כדי לנצח במלחמה.
אם כך יעשו המעומדים, יוכלו מקבלי ההחלטות לבחור את הטוב שביניהם. חליף לבחירה סתמית שבסיסה, בנטייתו הפוליטית של המעומד, גובהו ואו דווקא משום משקלו.

תאריך:  16/08/2010   |   עודכן:  16/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מועמד לרמטכ"לות? דרוך נשקך!
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תמיד נ"ט
שמיר.י  |  16/08/10 14:02
2
גלנט משת"פ של אהוד ברק
חשדנית  |  16/08/10 20:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך שקד
כשסוף-סוף יצאתי לחופש המיוחל, פנתה אלי יזמית הבית בבקשה לשיפוצים שונים    נכנעתי ללחצים, אך עם תנאים מקדימים
רועי אורן
ארה"ב שקועה בימים אלו בבעיות פנים וחוץ. הינתקותה מאפגניסטן ומעירק גורמת לגופים קיצוניים לזלזל בה, והוויכוח על המסגד בגראונד זירו מעמיק את השבר הדתי-לאומי
אורי ברעם
מה קורה פה? מה קורה לנו? מדוע אבדה לנו האמונה בצדקת דרכנו? מדוע יש בינינו רבים המעדיפים לראות את צדקת אויבינו מאשר את צדקתנו אנו? האם העול היהודי הוא כל-כך כבד מנשוא?
עמי דור-און
למען טוהר המידות הציבורי חייב דן חלוץ, המבקש להיכנס לשדה הפוליטי, להסביר לציבור הישראלי מה הסיבה לרוחב הלב הפתאומי של התורם האמריקני ג'פרי סילברמן, שבעקבותיה הגיעה אל חלוץ תרומה מכובדת מאוד בהיקף של כ-100 אלף דולר
מיכל שפר-מיכאלי
שנת הלימודים תשע"א בפתח, עבור הורים וילדים רבים מדובר בהליך שבשגרה, אך כאשר מדובר במעבר לכיתה א' - הדבר שונה. המעבר המשמעותי מגן לכיתה א' מצריך מילדינו להגיע לשלב התפתחותי פסיכולוגי וביולוגי מתאים. באשר אלינו ההורים, גם מאיתנו נדרשת מיומנות לא פשוטה לצד התמודדות עם ההחלטה, האם הגיע הזמן - או לא? כיצד נוכל לצלוח את המעבר ולסייע לילדינו להגיע מוכנים ושמחים לכיתה א'?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il