X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
[צילום: AP]
דמוקרטיה בשקיעה
יכולתם המתוחכמת של יוזמי בניית המסגד על חורבות התאומים להשתמש בחולשותיה של הדמוקרטיה להחרבתה מבפנים, מזכירה את אמנות הלחימה של המזרח הרחוק

נכון הוא שאין לתורת ישראל במצבה המנוון בימינו אלטרנטיבה רצינית למשטר הדמוקרטי, אך אין זה אומר שיש לנו אשליות בקשר אליו. גם הדמוקרטיה, כמו כל שיטת משטר אנושית, עתידה לעבור ולחלוף מן העולם. שקיעתן וקריסתן של תופעות אנושיות בהיסטוריה - תרבויות, אימפריות, שיטות פוליטיות וכדומה - אינן נגרמות על-ידי כוחות חיצוניים; הן פועל יוצא של חשיפת המגבלות והסתירות הפנימיות שנמצאות בהן ממהותן. הטריגר לחשיפה זו הוא גורם חיצוני, אבל הסיבה האמיתית היא תמיד פנימית. חז"ל כבר עמדו על האמת הזאת, ואמרו לנבוכדנאצר: "מקדש שרוף שרפת".
אירופה שוקעת מסיבות רבות, והדמוקרטיה שלה היא רק אחת מהן. לא רק שהיא איננה מסוגלת להתמודד עם השיטפון האיסלאמי המציף אותה, אלא שהיא מוצאת עצמה מעודדת ומחזקת אותו. ואין זה מקרי אלא מהותי. מעבר לעובדה שהפוליטיקאים זקוקים לקולות הקלים של מהגרי האיסלאם ובונים עליהם את עתידם האלקטורלי, אין בארסנל הערכים הדמוקרטי-ליברלי שום ערך שיכול להצדיק את חסימתם של מהגרים אלה, שלא לומר את גירושם. שוב פרוצה אירופה לגייסותיהם של ההונים.
עכשיו זה מתחיל גם באמריקה - אם כל הדמוקרטיות. זו לא רק בחירת ברק חוסיין אובמה לנשיא, ביטוי מובהק להשתלטות הערב-רב על האומה; באופן מובהק מתגלה התהליך הזה בימים אלה ברעיון המצמרר של בניית מסגד איסלאמי על חורבות בנייני התאומים.
הפיגוע של קריסת התאומים מתגמד לעומת הפיגוע שיסמל המסגד האיסלאמי שעומד להיבנות על חורבותיהם - פיגוע קטלני בלב לבה של הדמוקרטיה.
לא רק שהדמוקרטיה איננה יכולה להתגונן מול הפיגוע הזה, אלא היא היא שמקדמת אותו. התומכים בבניית המסגד משתמשים בטיעונים דמוקרטיים: שוויון, פתיחות, זכויות הפרט ואחוות כל הגזעים, הדתות והצבעים. "אל לנו לרדת לרמתם של אותם פרימיטיבים איסלאמים רדיקלים", וכדומה. והם בהחלט צודקים מבחינתם: אם דמוקרטיה אז עד הסוף, גם אם כל בר דעת מבין שזה סופה של הדמוקרטיה עצמה, סוף שהיא מביאה על עצמה במו ידיה.
לעומתם, המתנגדים חשים את עומק האבסורד, אך השיח הדמוקרטי לא מאפשר להם למצוא טיעונים רציונליים ותקינים-פוליטית לחיזוק תחושותיהם הנכונות.
גם אם הרעיון לא יֵצא לפועל בסופו של דבר, עצם אפשרות העלאתו והוויכוח ההזוי על אודותיו הם סימנים מובהקים לשקיעה. יכולתם המתוחכמת של יוזמי בניית המסגד להשתמש בחולשותיה של הדמוקרטיה להחרבתה מבפנים מזכירה את אמנות הלחימה של המזרח הרחוק.
התקשורת אוהבת להשתמש בביטוי "דמוקרטיה בפעולה". הפעם אנו צופים בדמוקרטיה בשקיעה. הדמוקרטיה האמריקנית איננה הולכת לקרוס מחר בבוקר. זה ייקח עוד זמן, אך מעניין וחשוב להתבונן בתהליך. במיוחד לנו, הישראלים, ומסיבות רבות.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  19/08/2010   |   עודכן:  19/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דמוקרטיה בשקיעה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אפשר להתחיל בהריסת בי"כ
צייקן  |  20/08/10 02:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
על הפשלה של אמנון אברמוביץ, ההחלטה של יהודה וינשטיין ובעיית הערכים של כולנו
אבי הושיאר
מדוע חשוב לתת היתרים לחלוקת דירות בהקדם כדי לזוגות צעירים לשכור או לקנות בית, ומה הן הדעות בעד ונגד פיצול דירות
אלישע רובין
מה קרה לחלום הנדל"ני ולהסתערות היזמים על שוק הקרקעות במזרח אירופה? מה שהחל כחלון הזדמנויות נדיר להצלחה ותנופת בנייה, הפך במהרה לנפילה במדרון תלול    השפעות התרבות הקומוניסטית ונטישתה ועד ההתקרבות למערב והתרבות הקפיטליסטית...
עו"ד אהוד גולן
חודש ספטמבר בלוח השנה לשנת 2010 צבוע כולו בימי חג    עד מתי עובדים בערב חג? חול המועד הוא חול או מועד? ומה קורה אם השנה החלטתי לצום בצום גדליה?
ליאור פריצקי
מחקר שנעשה לאחרונה גילה פרט מעניין: כמחצית מן החברות האירופאיות שעשו עסקים כלשהם בסין - דיווחו על חוסר שביעות רצון מעסקיהן שם    השוק הסיני מרתק, מאתגר ומעניין אך חבויות בו סכנות רבות    כיצד לצלוח את הענקית ממזרח
רשימות נוספות
לא אקטואלי  /  עדי ארבל
שואלים את אדוארד   /  אדוארד אטלר
עיר עם ועדת אכלוס  /  אלישיב רייכנר
על ספסל המאשימים  /  פזית רבינא
ההצגה המוטרפת של השב"כ והמשטרה  /  אבינדב ויתקון
יחצ"נות פושעת  /  חגית ריטרמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il