X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פסיקתו של הרב אברהם יוסף האוסר להעלות משפטנים לתורה מפני שבשרתם במסגרת המשפט האזרחי הם מרימים יד על התורה היא פוליטיזציה של ההלכה מכתב גלוי לפרופסור פנחס שיפמן
▪  ▪  ▪
ערעור סמכות הדין האזרחי במדינה משול כסיוע לזילות השופטים ולזילות דיני המלכות ולזילות ההתנהלות הנורמטיבית של הציבור, להפקרת המדינה לאיום הנורא של "לית דין ולית דיין"

הרב אברהם יוסף: לא לצרף שופט למניין
מחלקה ראשונה
דברי רבה של חולון בפינת ההלכה המשודרת ברדיו קול חי
לרשימה המלאה

לידידי הפרופסור פנחס שיפמן,
שמחתי לראות את שמך בין המוחים על האיסור שגזר הרב אברהם יוסף להעלות שופטים בבתי משפט האזרחיים של המדינה לתורה מפני שלכאורה מעצם הסכמתם לשבת בערכאות הם מרימים ידם על התורה ואיך יורשו להתכבד בה.
אני מרשה לעצמי לכתוב אליך מפני שזכיתי בעברי גם להיות מורה שלך ואין לך כבוד גדול יותר מאשר לשוחח עם תלמידו של אדם שהיה למורו.
אני מסופק אם לא אחטא בתמימות אם אפקפק בעובדה כי המניע ההלכתי הטהור הביא את הרב הנכבד, רב עיר גדולה בישראל, שיש בה שופטים ושוטרים כבכל שער משערי ישראל, ואנשים ונשים מכל גוני קשת הדעות בארץ לפסוק מה שפורסם שפסק בשידור ברדיו "קול חי". לזכותו אני אומר כן, מפני שאם להלכה, הריהו מצרף את השופטים, בין הם שומרים תורה ומצוות או לאו, לכופרים ולאפיקורסים ולמומרים לתיאבון ואפילו להכעיס שאסור על-פי פסיקות הרבה להעלות אותם לתורה. אם להלכה, זה הלכתית מעשה נורא. אכן יש רבנים גדולי דעת ועטירי סמכות שדנים להלכה במעמדם של מחללי שבת בפרהסיא בתחום המצוות ה"מחולקות" בבתי הכנסת, במעמדם של אישים שנשאו נוכריות ואין הם 'בושים' בכך ציבורית, והם מוצאים צדדים מעניינים ביותר להתיר כל מה שאפשר להתיר מפני שהחיים גוזרים גם הם הלכות על הציבור ומי שיכול למצוא גדרים של שלום ופיוס בתוך ההלכה על-פי ההלכה נראה בעיניהם כמבורך. אבל במקרה דנן, לקום על שופטים מפני שבחירתם בשפיטה אזרחית היא הרמת יד על התורה, נראה או כניתוק גמור של הפוסק ממעשה המדינה והבריות החיות בה או כניסיון להחיש מהלך של בידול באמצעות פסילת הלגיטימיות ההלכתית של מוסד השפיטה האזרחית במדינה.
בין כך ובין כך יש מידה גדולה של חוסר אחריות ציבורית במיני פסיקות אלה המבקשות לשמוט את מצע הסמכות המוסכמת מתחת רגליה של מערכת המשפט בישראל. אילו היו כל בני קהל ישראל אמונים על נהייה אחר תורתו ופסיקתו של הרב אברהם יוסף והוא היה מעניק להם מערכת משפטית חלופית שהייתה דואגת לכך שאיש את רעהו לא חיים בלעו, מילא. אבל אין מציאות כזאת. אין אפילו קורבה למציאות כזאת. ערעור סמכות הדין האזרחי במדינה משול כסיוע לזילות השופטים ולזילות דיני המלכות ולזילות ההתנהלות הנורמטיבית של הציבור, להפקרת המדינה לאיום הנורא של לית דין ולית דיין.
ההלכה בכל גילוייה בהיסטוריה הקפידה לדרוש את כיבוד הסמכות האזרחית של מדינות עמים נוכריים מפני שהיא ראתה עצמה מחויבת להנחות את הציבור היהודי לחזק ולא לערער את הסמכות של הדין, גם הנוכרי, גם של עכו'ם עד לגבול שסמכות זאת הייתה מתנגשת ישירות עם ההלכה היהודית הפסוקה. ערעור הלגיטימאציה של המשפט האזרחי הוא מעשה של הפקרה.
אפשר כמובן לצאת מתוך הנחה שהפסיקות מן המין הנדון אינן אלא גילויים מואצים של פונדמנטליזם, חזרה אל היסודות הדתיים האוטנטיים עליה בנויה האמונה. התהליך הזה ידוע ואינו ישראלי ואינו לא יהודי ולא נוצרי ולא מוסלמי אלא יש ברוח העיתים הלאה מכל הפוסט מודרניזם והפגעים של מרוקני התרבויות ממסכות ערכיות והמחפשת מזור בעולם כלכלי שכוחותיו אינם מובנים וכיבושיו הטכנולוגיים מיראים ומפחידים - כוח מייאש הדוחף אנשים חזרה אל מה שהם רואים כמקורות ואל תוך אינטגריזם של דת ומדינה. אולם הפסיקה הזאת אינה נראית לי כביטוי לחתירה פונדמנטליסטית. היא קרובה יותר לחתירה פוליטית שתכליתה להציע את הבידול מן המדינה כלגיטימי על-פי ההלכה תוך כדי שמירה על הקשר עם המדינה כלגיטימי על-פי הצרכים המטריאליים השבטיים הקיומיים.
הוויכוח עם הרב אברהם יוסף לא יכול להתקיים בזירה שהוא בוחר, הזירה ההלכתית. היא זירה מדומה. הזירה האמיתית היא הפוליטית.
הפוליטיקה הישראלית לא הצליחה להציב מערכת ערכית לכיבוד הדמוקרטיה כאלטרנטיבה הטובה ביותר אם כי ודאי לא המושלמת לאנרכיה לתיאוקרטיה, לדיקטטורה ועוד. היא פוליטיקה עסקנית הדואגת לאיזוני רגע בין בעלי תיאבון שלטוני מזדמן ואינה מסוגלת לראות עוד את הכלל כישות הצריכה ייצוג פעיל וסביל.
המחאה שלכם כאנשי משפט דתיים אינה יכולה להיות מחאתם של נפגעים אישית. היא מחאה חשובה אם היא בחינת חלוץ במחנה המוחים כולם. אני רואה בפנייה שלכם אל הרבנים הראשיים שיפסקו אם מותרים אתם בקבלת כבוד התורה בבתי הכנסת פנייה שיש בה יותר סרקאזם מאשר גיוס כוחות מכריעים לתורך המאבד בתהליכי הבידוד של הדתיים מן המדינה. יש בה ערך תקשורתי, אולם לצערי ולדידי לא יותר מזה. מזור אמיתי הייצא, היוכל לצאת, מכס הרבנות הראשית הכפול? האם הכס הכפול הזה יכול להרתיע את מי שהושיב את הרבנים הראשיים עליהם? רק נס גדול יכול להביא לכך.
מתבקשת התמודדות חזיתית עם המגמה המתבהרת והולכת כאסטרטגיה של בידול. בסוף המגמה הזאת אומנם יבודל המבדל, אבל מי רוצה בכך? מי יכול להשלים עם הצדק הפואטי הזה?
אני, הדיוט בין ההדיוטות, מחזק את ידיך וככל מי שמברך על העשייה אני גם מקווה לעוד עשייה ברוח מה שהחילותם.
שלך בידידות ובברכת שנה טובה

תאריך:  27/08/2010   |   עודכן:  27/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפקרות ערעור סמכות המשפט האזרחי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נחמן פביאן
השאלה האם מציאות של מאזן אימה גרעיני ישימה כיום לאזורנו אינה תלויה בהשקפה פוליטית והיא חוצה אצלנו מחנות    הן בשמאל והן בימין יש המאמינים כי ישרור מאזן אימה, למרות אופיו של המשטר האירני    לעומתם, יש אסכולה הגורסת כי יציבות הכלל של מאזן האימה אינו אוניברסלי, וכי ייתכן כי קיים שלטון המוכן להקריב עצמו למטרה טרנצנדנטלית, כפי שעושה זאת מחבל מתאבד בודד    ראיון עם תא"ל שלמה ברום
מרדכי קידר
רוסיה עוד תמכור ללבנון כור חשמלי כמו זה שבבושהר, שיפעל כמובן בפיקוח רוסי ובינלאומי, וכך יהפוך חיזבאללה מארגון טרור חמוש טילים לארגון טרור בעל ידע גרעיני, לצורכי שלום כמובן    הלבנונים יקיימו את ההסכמים הבינלאומיים בדיוק כמו את החלטה 1701 של מועצת הביטחון האוסרת העברת נשק לחיזבאללה, ויתייחסו למפקחי הוועדה הבינלאומית לאנרגיה אטומית כפי שהם מתייחסים לפקחי יוניפיל
יוסף מנדלביץ
לא יושבים באוהל ומצפים שאחרים יעשו את המלאכה, יש להיות "משוגע לדבר"    על גלעד ועל משפחתו אמורים לכתוב בכל העיתונים בעולם, על שלומו להיות במוקד ההתעניינות של כל כלי התקשורת, ואת אכזריות שוביו ואת חוסר אנושיותם יש להוקיע בכל מקום    כי אין מה לעשות - דמעות אם יותר חזקות מכל הצהרה מדינית
אברהם (פריצי) פריד
פרקליטות בחשכה: מחווה למעשי הפרקליטות בזמן פגרת בתי המשפט, בהמתנה רגועה להמשך מעלליה הצפויים בשנת המשפט החדשה    משהו צבאי, משהו חינוכי ועצה נחמדה לקשישים בני 50
אריה יואלי
הדור שסבל בגלות יודע היטב כמה רע היה לו שם, אבל הדור החדש שגדל בחברת שפע מתחיל להתנתק מהעבר. אז איך מזכירים לו מאיפה הוא הגיע?    מעט לפרשת כי תבוא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il