X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מימין לשמאל: קובי ליבנה, רבקה גור ויורם טולדנו ב"נדל"ן" [צילום: דניאל קמינסקי]
קרע משפחתי בגלל נדל"ן
הסצנה האחרונה במחזהו של רוני קובן 'נדל"ן', בה הגיבורה בטי (רבקה גור הנפלאה) פוסעת אל האופק עם בעלה המת אהרון (חייקה מלכה המופלא), גרמה לי להזיל דמעות כמים המחזה בפסטיבל פותחים במה בת"א

צריך לראות את כל המחזה, מתחילתו הפיוטית כשבטי החולה הסופנית מטופלת באהבה ובעדינות בידי הרופא הצמוד שלה ד"ר סעיד (ניסו כבאיה המכמיר והרגיש), ולהמשיך לצפות בתאוות הממון והרכוש המשתלטת על שני בניה בראותם אותה שוקעת בתרדמת - כדי להבין מה רכוש יכול לעשות כדי לפרק משפחה אוהבת.
רוני קובן (הקולנוען ואיש גלי צה"ל) ארג ביד אוהבת את תולדות המשפחה בפרקי זמן עבר והווה מעורבים. מאז עלו לארץ ונפגשו בה, רבקה הצעירה (דבי יבלונקה) ואהרון, שחלומם היה לבנות בית בארץ ישראל, ארץ ישראל היפה, ועד להתפוררות החלום בגלל בצע-כסף.
הבימאי הצעיר והמחונן גילי אמיתי העמיד הצגה מעולה שתרטיט לבבות רבים. מותה הקרב של האם מביא לארץ את בנה יונתן (קובי ליבנה, האהוב עליה), ומפגיש אותנו עם בנה כאן, אבי (יורם טולדנו) ששרוי בפשיטות רגל מתמשכות, שאמו מכסה את הפסדיו. ירדנה, אשתו התחמנית, הכלה הטיפוסית (יעל הדר), מסיתה את אבי לזייף את חתימת אמו על הסכם מכירת ביתה בנווה צדק לקבלן.
על-רקע עליית מחירי הנדל"ן בארץ, והנהירה לנווה צדק כאל משוש ציון, המחזה נועץ שיניים במציאות מוכרת מאוד. בתם הכחושה, אפרת ליפשיץ, שבזה לכסף ומתעניינת אך ורק במראה גופה הצנום, היא שזועקת את כאבה על התפרקות המשפחה בעבור כסף. כך גם אחיה, מיכאל הנגבי, זועק על הניכור של אביו ממנו.
הדרמה העיקרית היא ביחסים בין האם לרופא הערבי, וביחס אל שני בניה היפים (שניהם שחקנים מנוסים מהשורה הראשונה. ליבנה השקול, המעודן יותר, וטולדנו הסוער שמחצין את מזגו החם של האח הנתון במצוקה), וכן חוסר השוויון בהחצנת רגשותיה לבנים, אי-קבלתה את האחר, והשיא מגיע לקראת סוף המחזה - כשחייקה מלכה, כבעלה, שנפטר צעיר, מגיע לגאול אותה מייסורי הגעגועים אליו, ויד ביד הם צועדים להוויה מחודשת.
רבקה גור מגיעה במשחקה לשיא בתפקיד שלכמותו לא זכתה בכל שנותיה בתיאטרון הבימה. את כל דמה היא משקיעה בו. חייקה מלכה, שחקן צעיר בעל הדר, עם יכולות דרמטיות ונוכחות בימתית בלתי רגילה - עושה כאן את צעדו הראשון והבטוח על בימת תיאטרון רפרטוארי, מאז סיים את בית צבי השנה.
הצגה שלקוחה מהמציאות הישראלית, ומכאן כוחה להגיע לכל אחד. משחק מעולה בבימויו של גילי אמיתי, בתפאורה יפהפייה ומושקעת של ניב מנור, עם מוזיקה של אפי שושני, תלבושות של דפנה פרץ, בתאורה מצוינת של דולב ציגל - כל אלה יוצרים הצגה הראויה להמשיך ולעלות על בימת בית לסין.

תאריך:  30/08/2010   |   עודכן:  30/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרע משפחתי בגלל נדל"ן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"נדל"ן" מאת רוני קובן
אדון פלפלת  |  4/09/10 09:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן אברמוביץ'
טלכו מובך משפקס, ליאורה גולדברג לא מבינה את שרון, איתי האפרתי לא התחבר לעונה וריקי שמש לא סובלת את קפון    מתמודדי העבר של "הישרדות" פותחים את הפה ורובם, כך נראה, מכתירים את בשבקין כשורד האחרון
עכבר העיר אונליין
לא תאמין מה קרה מאז שעזבת: טינופים, האשמות, כסף גדול, מעריצים עצובים ומאבקי כוח    קיצור השתלשלות העניינים מהרגע שמלך הפופ עזב אותנו ועד היום
ד"ר מוטי לוי
כיצד מגייסים כוחות טבעיים להילחם בהשמנה? איך מתאימים תרופה הומיאופתית לטיפוס חובב המזונות המתוקים? וכיצד דיקור באוזן מסייע במאבק האינסופי בקילוגרמים העודפים?
עליס בליטנטל
אחד האירועים ב-הא הידיעה בתחום התיאטרון מדי שנה, הוא פסטיבל "פותחים במה"; השנה - ה-11 במספר    גיא מרוז "פותח במה"
תמר קובלנץ
אוהדי גישת השקעות הערך שמעוניינים בפיזור גלובלי יכולים למצוא אינספור הזדמנויות השקעה בשווקים הגלובליים    השלוש שמוצגות בפניכם כאן מומלצות במיוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il