X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרשות הפלשתינית ואמצעי התקשורת שלה פתחו במתקפה תקשורתית עזה על הרב עובדיה יוסף, שאמר כי הוא מייחל למותו של אבו מאזן העיתונות הפלשתינית מנצלת את הדברים לנגח את ישראל ולהציגה כמדינה גזענית הפרשה מעכירה את אווירת חידוש המו"מ הישיר בין הצדדים ופוגעת בדרישה הישראלית להפסיק את ההסתה באמצעי התקשורת ובמערכת החינוך הפלשתינים
▪  ▪  ▪
הרב עובדיה יוסף. אווירה עכורה [פלאש 90]

ההודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה בתגובה על דבריו של הרב עובדיה יוסף, שייחל למותו של יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס, לא הרגיעה את הפלשתינים.
דבריו של הרב עובדיה יוסף עוררו סערה רבה בשטחים והפכו לשיחת היום של התושבים הפלשתינים שרובם צם בעצם ימים אלה את צום הרמאדאן.
הודעתו של ראש הממשלה נתניהו כי "דברי הרב אינם משקפים את גישתי ואת עמדתה של ממשל ישראל", באו לאחר דרישה תקיפה של הרשות הפלשתינית כי ישראל תתנער מדבריו של הרב עובדיה יוסף.
לאווירה המתוחה בלאו הכי בין שני הצדדים לקראת חידוש השיחות הישירות על-רקע המחלוקת על המשך הקפאת הבנייה בהתנחלויות נוסף עכשיו אלמנט חדש שהגביר את המתיחות שלא לצורך.
בכך לא הסתיים העניין... העיתונות הפלשתינית תוקפת היום בחריפות את דבריו של הרב עובדיה יוסף. דבריו של הרב מנוצלים באמצעי התקשורת הפלשתינים כדי לנגח את ישראל ולהציג אותה כמדינת "אפרטהייד", מדינה גזענית ששונאת את הפלשתינים ומתנכלת להם ושהסמל שלה הוא הרב עובדיה יוסף.
התקשורת הפלשתינית מיהרה לשלוף מהארכיון התבטאויות קודמות של הרב עובדיה יוסף על הפלשתינים ועל הערבים מלפני כמה שנים. היא מזכירה כי הרב יוסף כינה כבר בעבר את הפלשתינים והערבים במילים "נחשים" ו "עקרבים" וכי דבריו משקפים התדרדרות מוסרית ואנושית.
חאפט' אלברגותי, העורך הראשי של העיתון "אלחייאת אל-ג'דידה" המזוהה עם תנועת הפתח ונחשב לשופרה מכנה היום במאמר שפרסם את הרב עובדיה יוסף במילים: "השטן הארור הקורא להשמדתם של הפלשתינים ומנהיגם אבו מאזן".
עאדל עבד אלרחמן, בעל טור באותו העיתון, כותב כי "הרב עובדיה יוסף מפיץ את שפת ההרג" וכי הוא מסית לגזענות ולרציחתם של הפלשתינים. בכך, הוא כותב, "הרב עובדיה מחזק בקרב הדור הצעיר בישראל את הנטיות הפשיסטיות ופוגע באפשרות של התפתחות גישות של שלום עם הפלשתינים".
הפלשתינים רואים בדבריו של הרב עובדיה יוסף עוד צעד מצידה של ישראל להעכיר את אווירת שיחות השלום שיתחדשו השבוע. מבחינתם, מדובר במנהיג רוחני של מפלגה פוליטית בישראל המהווה חלק מהקואליציה של נתניהו. לדבריהם, בעבר סברו רבים מהם כי מפלגת ש"ס היא מפלגה החפצה בשלום, אך בדבריו אלה הצטרף הרב עובדיה יוסף לרבנים קיצוניים אחרים שקראו בעבר להרוג את הפלשתינים או למנהיג מפלגה פוליטית אחר בישראל שכינה את הפלשתינים במילה "ג'וקים".
איך מתייחסים הפלשתינים להודעתו של נתניהו? בקרב ההנהגה הפלשתינית יש אכזבה מהתגובה של לשכת ראש הממשלה על דבריו של הרב עובדיה יוסף. בכיר פלשתיני אמר לי: "איך הייתה מגיבה ישראל אם היה קם איש דת מוסלמי שמפלגתו הפוליטית חברה בממשלה הפלשתינית ומטיח בראש הממשלה נתניהו ובעם בישראל דברים באותו הסגנון שאמר הרב עובדיה יוסף על מחמוד עבאס והפלשתינים?"
והוא משיב בעצמו של שאלתו: "ישראל הייתה הופכת את העולם, דורשת גינוי פלשתיני רשמי ואולי אף משעה את המו"מ הישיר. התגובה הזו הייתה זוכה גם לתמיכה של מנהיגים במערב". התחושה היא שמה שאסור לפלשתינים לומר מותר לישראלים...
דבריו של הרב עובדיה יוסף נתפסים גם אצל הפלשתינים
כ"גול עצמי". גול שהכניסה ישראל לעצמה בכל הקשור לדרישותיה מההנהגה הפלשתינית להילחם בהסתה באמצעי התקשורת ובמערכת החינוך הפלשתינים.
כיצד יוכל עכשיו ראש הממשלה בנימין נתניהו לדרוש מהפלשתינים להילחם בהסתה נוכח דבריו של הרב עובדיה יוסף? שואלים בהנהגה הפלשתינית ברמאללה.
הציפייה ברשות הפלשתינית היא שממשלת ישראל תתנער באופן נחרץ ורשמי ולא ב"הודעה רפה" מדבריו של הרב עובדיה יוסף וכי היועץ המשפטי לממשלה יורה למשטרת ישראל לפתוח בחקירה נגד הרב עובדיה יוסף בחשד של הסתה.
יש גם ציפייה שרבנים אחרים בישראל יקומו ויאמרו כי דבריו של הרב עובדיה יוסף אינם משקפים את רוח היהדות ויגנו את דבריו.
ספק אם הציפיות האלה של הפלשתינים יתממשו...
בלשכת ראש הממשלה מנסים להנמיך פרופיל ולהעלים את הפרשה מסדר היום. גם מנהיג ש"ס השר אלי ישי הורה לבכירי תנועתו שלא להתראיין באמצע התקשורת על דברי הרב עובדיה. ישראל רוצה שהפלשתינים וממשל אובמה ישכחו מהפרשה המביכה ויעברו לסדר היום. סביר להניח שזה מה שיקרה...
טקס השקת השיחות הישירות בוושינגטון השבוע ימשוך בוודאי את תשומת הלב התקשורתית. העניין בוודאי יישכח... עד שהרב עובדיה יוסף יטיל את הפצצה הבאה.

תאריך:  31/08/2010   |   עודכן:  01/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גול עצמי של ישראל
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
כבוד הרב "יחל"הפלסטינים מבצעם
ישע  |  31/08/10 12:01
2
שהפלשתינים יבינו שנמאס מהם
שינשין  |  31/08/10 12:55
3
הערבים רוצים להשמיד את היהודים ל"ת
כל השאר - הבלים.  |  31/08/10 12:57
4
כל אימאם ודרשן בעזה
א.זרח  |  31/08/10 23:38
5
אתם לא מבינים חמורים שכמותכם
אליהו חיים  |  31/08/10 23:45
6
הבעיה שאצלנו הכל דיבורים אבל
שינשין  |  1/09/10 08:29
7
אותו אבו מאזן המשבח מתאבדים
נחום שחף  |  1/09/10 12:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נילי לוברני-רולניק
במפגש בין חברי תיאטרון 'אנסמבל הפלייבק הישראלי' לרופאי האלצהיימר העלה צוות האנסמבל את האתגרים הכרוכים בטיפול במחלה, זאת באמצעות שיתוף קהל הרופאים    על ההיפתחות, הרגישות והחוויה ניתן ללמוד מתגובות הרופאים
ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
אנשים רבים מדי "שורדים את החיים" במקום לחיות אותם    מטלות החיים האינסופיות שוחקות ונוגסות בתחושת החיוניות, הכיף ושמחת החיים הבסיסית של בני אדם
גורי גרוסמן
תושבי אריאל ועימם המתיישבים ביהודה ובשומרון, המושמצים ללא הרף בתקשורת, יכולים למצוא חצי נחמה בגל האהדה בו זכו בעקבות החרם המאוס
דוד אלהרר
חברת-חיים חייבת להגן על הפרטים שבה, קל וחומר כשפוגעים בכללה    היא מאשפזת את חוליה וכולאת את עברייניה ויוצרת בידול פיזי מהם
עו"ד משה גולדבלט
גם לעדת מתפללי התיאטרון יש מקום שבו לא תדרוך כף רגלם ושכל העולם יידע זאת    סירוב תיאטרון או אמן לספק שירותיהם בשטחי יו"ש מהווה הפרה של הוראות החוק והפליה אסורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il