X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
היכרות אינטרנטית; קבלת הצעות מחיר; עיון מעמיק בשכר הטרחה; חיפוש אמינות; אמירת 'תודה' עשה ואל תעשה בבחירת עורך-דין
▪  ▪  ▪
אמינותו חשובה [צילום אילוסטרציה: AP]
המרכיב החשוב ביותר בהתקשרות עם עורך הדין הוא אמינותו בעיני הלקוח. אם הגעתם למסקנה שאינו אמין בעיניכם, הודיעו לו על הפסקת הייצוג וחפשו עורך-דין אחר. החלפת עורך הדין אפשרית בכל שלב

לפני שנים רבות, כשהיו הוריי וחבריהם הולכים לפגוש עורך-דין, היו מתלבשים בבגדי השבת היפים ביותר, ונוסעים לפגוש אותו בחרדת קודש. מעולם לא מצאו לנכון לבדוק את ידיעותיו, ויותר מכל - להתווכח, רחמנא לצלן, על שכר הטרחה שביקש. הימים האלו חלפו ועברו, וטוב שכך. יחד עם זאת, עורכי הדין אינם "סתם" נותני שירותים, ובחירתם וההתקשרות עימם מצריכות קצת ידע והכנה מראש.
לכל עורך-דין יש תחומים מקצועיים בהם הוא מבין יותר וכאלה בהם הוא מבין פחות. נסו לבדוק את הניסיון האמיתי של עורך הדין: הרצת שמו באינטרנט תביא אתכם לרשימת פסקי הדין בתיקים בהם ייצג לקוחות, מהם תוכלו ללמוד על יכולתו המקצועית. בקשו לקבל חוות-דעת ראשונה בכתב וגשו לעורך-דין נוסף על-מנת לבדוק אם הדברים עומדים במבחן. לרבים מעורכי הדין יש היום אתרי אינטרנט. היכנסו והקדישו זמן להיכרות "אישית" עם האיש שהולך לטפל בעניינכם.
קיראו היטב את הסכם שכר הטרחה המוגש לחתימתכם. אל תתחייבו לתשלום עבור שירות בלתי-ידוע מראש. הקפידו לפרט כל אבן-דרך וכל שלב בייצוג המשפטי, ולתמחר אותם. נסו לבדוק אפשרויות שונות לתשלום: תשלום גלובלי, תשלום לפי שעות, לפי דיונים או לפי תוצאה. הצעת מחיר בכמה אפשרויות תאפשר לכם לבחור את היותר מתאימה. שלמו חלק משכר הטרחה, והיתרה שלמו עם התקדמות הטיפול בתיק, על-פי לוח תשלומים מוסכם וכתוב מראש. אם שכר הטרחה מותנה בתוצאות הטיפול, הגדירו מועד מדויק לתשלום; "אחרי מתן פסק הדין" או "לאחר הרישום בטאבו" אינם ברורים דיים. "בתוך 30 יום ממועד מתן פסק הדין" היא קביעה הרבה יותר ברורה, ותבהיר לכם, למשל, שיכול להיות שתצטרכו לשלם לעורך הדין מכיסכם למרות שבפועל לא קיבלתם עדיין מהחייב דבר.
לשכת עורכי הדין מפרסמת באתר האינטרנט שלה תעריף מינימלי מומלץ. התעריף נמוך באופן משמעותי ממחירי השוק, אך משמש כנקודת התייחסות לפיה תוכלו לבחון את סבירות הצעת המחיר שקיבלתם. אל תצפו שעורך הדין יעבוד ללא תשלום. אם התשלום לא יהיה כדאי מבחינתו, יגיע התיק שלכם לתחתית ערימת הנייר שעל שולחנו, ולא יטופל כראוי. אם ברצונכם לקבל יחס טוב וטיפול מקצועי, אל תנסו לסחוט מעורך הדין שלכם הנחות מיותרות.
הגדירו מראש את הדרך והתכיפות שבהן על עורך הדין לעדכן אתכם. עורכי הדין עסוקים, ועלולים להזניח את עידכון הלקוחות. לרוב, הדבר אינו קורה מתוך זלזול בלקוח או מתוך כוונה רעה, אלא מתוך מחסור אמיתי בזמן. בידקו מראש את האפשרות לתקשר עם עורך הדין באמצעות מיילים או מסרונים בטלפון הסלולרי, ולקבל תשובות ועידכונים באמצעות צוות המשרד - מתמחים או מזכירות.
המרכיב החשוב ביותר בהתקשרות עם עורך הדין הוא אמינותו בעיני הלקוח. אם הגעתם למסקנה שאינו אמין בעיניכם, הודיעו לו על הפסקת הייצוג וחפשו עורך-דין אחר. החלפת עורך הדין אפשרית בכל שלב. עורך הדין אינו רשאי לעכב את המסמכים שלכם, אלא אם יש לו תביעה לשכר טירחה שלא שולם לו, ועליו להגיש אותה לבית המשפט בתוך 90 יום. אם אתם זקוקים למסמכים בדחיפות להמשך ניהול ההליכים בבית המשפט, פנו ללשכת עורכי הדין שתסדיר עבורכם את קבלת המסמכים.
עורך דין אינו רק נותן שירות משפטי. לפעמים הוא גם פסיכולוג וחבר קרוב. אם אינכם מרגישים איתו בנוח, משהו בזוגיות אינו עובד טוב - אל תתביישו, דברו איתו על כך. מצד שני, מותר ורצוי לומר לעורך הדין שלכם תודה, ולא רק בסיום הטיפול. הכרת התודה של לקוח שווה לפעמים יותר מתשלום שכר הטרחה, ונותנת לעורך הדין הרגשה של הערכה אמיתית מצד הלקוחות. קשה להגזים בערכה של מילה טובה, ובכוחה לשפר את השירות שאתם מקבלים.

תאריך:  31/08/2010   |   עודכן:  31/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קווים מנחים לבחירת עורך-דין
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
יש שיטה מנצחת
שבתאי עזריאל  |  31/08/10 11:57
 
- שיטה עוד יותר מנצחת -
אריה שורץ  |  31/08/10 16:06
2
ההורים שלך וחבריהם היו מתלבשים
נחום99  |  31/08/10 23:52
 
- אולי,
עו"ד אריה שורץ  |  1/09/10 13:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גדי להב
אין ספק שהניצחון של בשבקין נראה טוב על הנייר ואולי אף יצליח בדיעבד לצבוע את העונה בצבעים הירואים    אבל הצדק לא נעשה - הבוס האמיתי של המשחק נותר עם תקוות שווא ואימא בלונדינית    גדי להב נפרד לשלום מהאולסטארס
מינה זוהר
התפוח - מונע מחלות לב; הדבש - מקור לאנרגיה ומרפא מחלות; הרימון - מכיל נוגדי חמצון לרוב; הדגים - עשירים בוויטמינים
שושנה ויג
שירה יכולה לקרב לבבות, ולרמוז לנו איזה עולם יפה אנו יכולים לבנות
ד"ר נחמה צוקרמן-לוין
מיקום הילד בעקומה מגדיר את קומתו בעוד התקדמות הילד משנה לשנה מגדירה את קצב הגדילה    קומה נמוכה מוגדרת כאחוזון גדילה נמוך מאחוזון 3
רון רטנר
מזכירות אגד אישרה התקנת 500 מערכות מידע לנוסעים באוטובוסים    דובר אגד מגיב למאמרו של צבי גיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il