אם מישהו תהה מה הן ההצעות הישראליות שיובאו לפלשתינים במשא-ומתן הישיר שנפתח כעת, הנה הצעה הזויה אחת לדוגמה:
בשנת 1993 נשכרה חברת טרנסמוד, שהיא חברת התכנון של הרכבת הלאומית הבריטית, כדי להכריע עבור
רכבת ישראל בין מספר חלופות לתוואי הרכבת. החברה הבריטית קבעה שכדאי להשקיע עוד מיליארדי שקלים כדי להעביר את הרכבת לירושלים דרך מנהרות-ענק, רק כדי לא לעבור את הקו הירוק. החלטה פוליטית מובהקת במסווה מקצועי. למותר לציין, שממשלת ישראל קיבלה את המסקנות ורצתה להתחיל בביצוע.
במקור, תקציב הפרויקט היה 3.18 מיליארד שקל והפרויקט אמור היה להסתיים ב-2008. בפועל, עד 2010 עדיין לא ברור איך יחפרו את המנהרות ולא ברור מתי הפרויקט יסתיים, והאם התקציב יהיה מתחת ל-10 מיליארד שקל.
מבקר המדינה מוציא מדי פעם דוח על הקו המהיר לירושלים. מסתבר שהפרויקט המגלומני הזה לא כל-כך מחובר למציאות. בדוח הביקורת האחרון ממאי 2010 נכתב: "התמ"אות קבעו כי בניית המסילה מאזור לטרון עד ירושלים תבוצע באמצעות מנהרות וגשרים, אך לא נקבעו בהן דרכי גישה ודרכי התארגנות להקמת המנהרות ואופן הטיפול בעודפי העפר בעקבות החפירה... עד מועד סיום הביקורת טרם אושר פתרון להטמנת עודפי העפר... גם כיום טרם התקבלו כל האישורים הנדרשים להשלמת הפרויקט. דרך פעולה זו אינה תקינה".
במציאות, הפרויקט עלה בתוהו, אבל בעולם ההזיות הוא משתלב בהצעה הישראלית למעבר הבטוח בין רמאללה לעזה, או כפי שהוא מכונה לפעמים - "המעבר בין פתחלנד לחמאסטן". ישראל הציעה להניח מסילת ברזל מרמאללה למבשרת ציון, שם תתחבר המסילה למסילת הברזל העתידית בין ירושלים לתל אביב. מסילה נוספת תונח מעזה לנתב"ג, והקטע בין נתב"ג למבשרת ציון יהיה משותף בין רכבת ישראל והרכבת הפלשתינית. אחרי כשלון המנהרות ברכבת המתוכננת מירושלים לתל אביב, אף אחד לא למד את הלקח והמסילה החדשה המוצעת תעבור בתוך עשרה קילומטרים נוספים של מנהרות.
היחיד שיצא נגד התוכנית ההזויה הוא השר
גלעד ארדן: "נפעל גם מול בנייה פלשתינית שעלולה לפגוע ולהרוס שטחי טבע ואשר יש לה השלכות סביבתיות חמורות". אבל בינתיים רכבת ישראל הודיעה שהתכנון כבר החל ויש צוות שמקבל משכורות עבור תכנון זה. מי מממן את המשכורות? ובכן, רכבת ישראל היא בבעלות ממשלת ישראל וזה המקור הכספי לתכנון ההזיות.