X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המשא ומתן עם הפלשתינים נראה כלקוח מעולם ההזיות. ההצעה הישראלית למעבר בין פתחלנד לחמאסטן תלושה מן המציאות האם מישהו השתגע?
▪  ▪  ▪
הזיות על המסילה, הזיות של המדינה [לע"מ]

אם מישהו תהה מה הן ההצעות הישראליות שיובאו לפלשתינים במשא-ומתן הישיר שנפתח כעת, הנה הצעה הזויה אחת לדוגמה:
בשנת 1993 נשכרה חברת טרנסמוד, שהיא חברת התכנון של הרכבת הלאומית הבריטית, כדי להכריע עבור רכבת ישראל בין מספר חלופות לתוואי הרכבת. החברה הבריטית קבעה שכדאי להשקיע עוד מיליארדי שקלים כדי להעביר את הרכבת לירושלים דרך מנהרות-ענק, רק כדי לא לעבור את הקו הירוק. החלטה פוליטית מובהקת במסווה מקצועי. למותר לציין, שממשלת ישראל קיבלה את המסקנות ורצתה להתחיל בביצוע.
במקור, תקציב הפרויקט היה 3.18 מיליארד שקל והפרויקט אמור היה להסתיים ב-2008. בפועל, עד 2010 עדיין לא ברור איך יחפרו את המנהרות ולא ברור מתי הפרויקט יסתיים, והאם התקציב יהיה מתחת ל-10 מיליארד שקל.
מבקר המדינה מוציא מדי פעם דוח על הקו המהיר לירושלים. מסתבר שהפרויקט המגלומני הזה לא כל-כך מחובר למציאות. בדוח הביקורת האחרון ממאי 2010 נכתב: "התמ"אות קבעו כי בניית המסילה מאזור לטרון עד ירושלים תבוצע באמצעות מנהרות וגשרים, אך לא נקבעו בהן דרכי גישה ודרכי התארגנות להקמת המנהרות ואופן הטיפול בעודפי העפר בעקבות החפירה... עד מועד סיום הביקורת טרם אושר פתרון להטמנת עודפי העפר... גם כיום טרם התקבלו כל האישורים הנדרשים להשלמת הפרויקט. דרך פעולה זו אינה תקינה".
במציאות, הפרויקט עלה בתוהו, אבל בעולם ההזיות הוא משתלב בהצעה הישראלית למעבר הבטוח בין רמאללה לעזה, או כפי שהוא מכונה לפעמים - "המעבר בין פתחלנד לחמאסטן". ישראל הציעה להניח מסילת ברזל מרמאללה למבשרת ציון, שם תתחבר המסילה למסילת הברזל העתידית בין ירושלים לתל אביב. מסילה נוספת תונח מעזה לנתב"ג, והקטע בין נתב"ג למבשרת ציון יהיה משותף בין רכבת ישראל והרכבת הפלשתינית. אחרי כשלון המנהרות ברכבת המתוכננת מירושלים לתל אביב, אף אחד לא למד את הלקח והמסילה החדשה המוצעת תעבור בתוך עשרה קילומטרים נוספים של מנהרות.
היחיד שיצא נגד התוכנית ההזויה הוא השר גלעד ארדן: "נפעל גם מול בנייה פלשתינית שעלולה לפגוע ולהרוס שטחי טבע ואשר יש לה השלכות סביבתיות חמורות". אבל בינתיים רכבת ישראל הודיעה שהתכנון כבר החל ויש צוות שמקבל משכורות עבור תכנון זה. מי מממן את המשכורות? ובכן, רכבת ישראל היא בבעלות ממשלת ישראל וזה המקור הכספי לתכנון ההזיות.

הכותב הוא מרצה באוניברסיטת בר-אילן, במכון הטכנולוגי חולון ובתעשיה האווירית. מומחה למערכות תחבורה תבוניות.
תאריך:  01/09/2010   |   עודכן:  02/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמאסטן אקספרס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ד"ר ויסמן - שר התחבורה הבא! ל"ת
סטודנט של ויסמן  |  2/09/10 09:36
2
העם הפלסטינאי כולו הזיה גדולה ל"ת
ירון זכאי  |  3/09/10 00:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
אי-אפשר לכוף על שחקן להופיע על במה בניגוד לצו מצפונו, אבל אי-אפשר להעלות על הדעת כי תיאטרון יסרב להופיע לפני כל ציבור ישראלי בארץ
מנחם רהט
החרם שהכריזו עשרות אמני במה, נגד ציבור משלמי מיסים, המשתתפים במימון משכורותיהם הנאות, מחייב חרם נגדי    לא בא להם להגיע לאריאל? – למה שיבוא לנו לפרנס את שחקני רשימת הקלון?    לגזור ולשמור וּלמגנט על דלת המקרר
אליקים העצני
מבחן האמת, נייר הלקמוס - זו ההקפאה. אם נתניהו ימשיך אותה, ולו "רק" ביישובים "המבודדים" (לא פחות מ-100!), יבינו הכל שזו החנקה, ועוד לא נולד הלוליין שיוכל לתת לכך פירוש אחר
עו"ד אמנון לורך
יש סיכוי ששפיות, דרך וערכים יחזרו למפלגת העבודה    מי יתן והתוצאה תהיה כניסתו של גבי אשכנזי בבוא העת לחיים הפוליטיים
ראובן לייב
באלימות הפושה בארץ יש הצדקה מלאה לעריכת חיפוש של אנשי החוק על גופו של אדם, בדיוק כמו התקנתה של מצלמה על הכביש או בבית הספר. יהיה בכך כדי להרתיע את העבריין המועד מביצוע זממו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il