X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נקודת הזינוק (?) של המו"מ אמצעי התקשורת מתכחשים לנתונים החברתיים הישגים בישראל - רק באלימות שעון חורף חם
▪  ▪  ▪

1.
שיחות שארם: דרישת ישראל מהרשות הפלשתינית להכיר בישראל כמדינת העם היהודי אינה חלק מהמו"מ, אלא הבסיס לכֵנות הכוונות של הצד הפלשתיני. הפלשתינים אינם אמורים לקבל תמורה כלשהי על עניין כה בסיסי: הכרה והודאה בזכותו של העם היהודי להגדרה עצמית בחלק כלשהו של ארץ ישראל ההיסטורית. מכאן מתחילים את המו"מ.
הכרזתו של חבר צוות המו"מ הפלשתיני, נביל שעת', כי "הרשות לא תחזור בה מסירובה להכיר בישראל כמדינת העם היהודי" מלמדת מה שכולם מתחמקים מהודאה בו: הפלשתינים אינם מעוניינים בסיום סופי של הסכסוך. אם ישראל תתפתה ותעביר להם אזורים נוספים לשליטה - מה טוב, אבל הם לעולם לא יודו בזכותו של העם היהודי. יתרה מזאת, כמו חלקים ניכרים בשמאל העולמי, הערבים אינם רואים ביהודים עַם אלא דת, ולא משנה ההיסטוריה. מבחינתם, קהילה דתית אינה זכאית להגדרה לאומית עצמית.
הסיבות שמנה שעת' מחזקות עוד יותר את ההנחה לעיל. לדבריו, הכרה בישראל כמדינה יהודית, "תאיים באופן ישיר על הפלשתינים הנוצרים והמוסלמים החיים בישראל ותמנע את זכות השיבה מהפליטים". מבחינת המיעוט הערבי אצלנו, ישראל היא מדינה יהודית מזמן - כך הוכרזה גם על-ידי האו"ם וכך הדברים מעוגנים בחוקיה ובתודעתה. משום כך, מה שעומד מאחורי דברי שעת' אינו שיח זכויות המיעוט (אנחנו דואגים למיעוט הערבי בתוכנו הרבה יותר מכל מדינות ערב), אלא שיח זכויות הרוב היהודי (שהוא מיעוט במזרח התיכון), ששעת' והרשות הפלשתינית בכלל אינם מכירים בו. וכבר אמרנו, שאין לנושאים ולנותנים מהצד הפלשתיני מנדט לוותר על עילת הקיום (raison d’etre) העמוקה ביותר של הסכסוך הערבי-ישראלי, שאפילו דרישת השיבה משמשת עבורו רק אילוסטרציה: עצם נוכחותם של היהודים כעם בעל זכויות מדיניות בחלק זה של העולם.
2.
סקר הלמ"ס האחרון לימד את מה שכולם יודעים: החברה הישראלית היא חברה מסורתית בעליל. לא רק 58 האחוזים שהגדירו עצמם כחרדים, דתיים ומסורתיים - אלא גם 42 האחוזים שהגדירו עצמם חילוניים. 86 אחוזים מתוכם הצהירו על מידת שמירה כלשהי של המסורת היהודית (למעלה מרבע מתוכם אף הצהירו על מידה רבה של שמירת מסורת).
ככלל, צריך להתייחס אל הצהרות ההשתייכות הראשוניות כאל עניין סוציולוגי ולא תיאולוגי. יש לא מעט מסורתיים הרואים בהגדרה "חילוני" כמציינת אי-השתייכות לזרם כלשהו ולא אמירה ביחס לאמונתם או מידת שמירת המסורת שלהם. רק התייחסות תקשורתית שטחית יכולה לראות בסימנים החיצוניים (כיפה, חצאית וכולי) סימן מהימן כלשהו.
רוב מוחלט של החברה הישראלית הוא אפוא מסורתי. כיצד זה מתיישב עם רוב אמצעי התקשורת המתכחשים לנתון זה? איזה ישראלי רואים לנגד עיניהם קברניטי התקשורת - ישראלי כמותם, המרוחק מאוד ממסורת יהודית ובמקרה הטוב רואה בזה רק פולקלור, מאכלים ומושא לסיקור מנוכר. הסקר של הלמ"ס מעיד על הטעות הגדולה של התקשורת הישראלית.
3.
לאחר ההתרעמות הצודקת על שביתת עובדי רשות שדות התעופה, ולאחר הנימוקים המשכנעים ששמעתי מפי נשיא לשכות המסחר אוריאל לין על העיתוי המקומם ועל הנוסעים שהפכו בני ערובה בעל-כורחם במאבק העובדים על שמירת הפנסיה שלהם - יש לזכור שמדובר במסורת (שוב מסורת) ישראלית בת שנים רבות: אין הישגים בלי אלימות. לעובד מן השורה אין אמון שמוסדות השלטון ("אלה שם למעלה") מבקשים את הטוב עבורו. הוא לא סומך על הבטחות, ולכן יפעיל גם כוח מוגזם כדי לשמור על חלקת אלוהים הקטנה שלו. בלשונם הזהב של חברי "הגשש החיוור": "תגיד לי אם צריך לדבר שאני שובר עליו שולחן. הכל פה פרוטקציה". בקיצור: לא עכברא גנב אלא חורא גנב.
4.
אני אוהב את שעון החורף. אוהב את הערב היורד מוקדם ומלטף בשמיכה רכה וקרירה את בטון הבתים, צובע את העצים והאספלט בצבעים מרגיעים אחרי האור הצהוב, המכאיב לעיניים. שעון החורף גם טוב להורים; אפשר כעת להשכיב את הילדים מוקדם כדי שיקומו רעננים ללימודיהם, וגם ההורים מקבלים לעצמם זמן איכות רב יותר. חורף נעים וגמר חתימה טובה.

פורסם בעיתון 'ישראל היום' (15.9.10)
תאריך:  16/09/2010   |   עודכן:  16/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עונת החורף: מסורת, מו"מ לשלום וזכויות הרוב
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שתי הערות-
אבנר צפוני  |  16/09/10 22:02
 
- לאבנר
דרור אידר   |  16/09/10 23:34
2
דרור היקר.
מ.משה  |  17/09/10 07:19
3
מסורתיות ומוסר
יוסי פלס  |  21/09/10 14:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אריק אשרמן
חגיגת הסוכות שלנו תהיה חלולה אם לא תקדם לה ביקורת אמיתית    רבות מהפרות זכויות האדם נשארות בווידוי שנה אחרי שנה
ציפי לידר
הדרמה של יונה הנביא בארבע מערכות, ומה היא וסמליה מלמדים על תהליך התשובה    הפטרת מנחה ביום הכיפורים
קובי דנה
יש להציב במו"מ עם הפלשתינים קביעה חד-משמעית: "מדינת ישראל מוכרת כמדינתו של העם היהודי"! לא לבקש זכות זו, אלא להציבה כעובדה קיימת ובלתי ניתנת לערעור    הערות על המצב המדיני
נרי אבנרי
אני יודע, שעל-פי הקוד של העדר איתו אתה יוצא למרעה, התפכחות = בגידה. אם תיקח לידיך את ידיעות אחרונות (27.7.06) שבו הודית בהתפכחות, והזהרת מפני המזימה ארוכת הטווח לחיסול ישראל - אולי תשתכנע שסובול של יולי 2006, היה חכם יותר מסובול של היום
אלישע פורת
עוד על ההתקבלות של תרגום לאה גולדברג ל"מלחמה ושלום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il