X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עד אנה חמדת הנדל"ניסטים את הטבע היקר? [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
כרישי נדל"ן חומדים את פנינת הטבע של חולות סמר
החולות הם נכס סביבתי ולא רכושו הפרטי של זכיין זה או אחר יש למנוע את הטבח בפנינת הטבע הנדירה שבסמוך לקיבוץ סמר
הדיונות של סמר עשירות במאות מיני צמחים. הגם שמדובר באזור שמידת המשקעים בו נמוכה מאוד, יש לו חוסן מיוחד לאגור מים, שיוצר מראה מרהיב של צמחייה. למבקר בלילה מזומן מפגש עם טבע המתעורר לחיים ולמפגש עוצר נשימה עם בעלי כנף נוסקים והולכים על ארבע השוטפים במרוצם את החול הזך בדיונות הטבעיות

חולות סמר מעניקים לצופה בהם את מראות המאדים, שירדו אלינו לשכון על פני כדור הארץ. בסמר מתגלית לנו פנינת טבע נדירה, שהיא שארית הפליטה ממה שהותירו חומדיה, כרישי נדל"ן בהיתר, בסמכות וברשות המדינה.
אתר טבע המשתרע על פני כאלף דונם. אם אינני טועה, זה האתר היחיד שאת מכמניו ואת אוצרותיו יכולה עין של כל אזרח לשזוף ללא תשלום לזכיינים.
חולות סמר נוצרו מהתפוררות אבני חול בבקעת תמנע, משם הגיעו למרכז הערבה על-ידי נחלים ורוח. החול עשוי כדוריות. הטמפרטורה הנוחה מאפשרת לעשרות אם לא מאות מיני בעלי-חיים נדירים למצוא על פני הדיונות את ביתם. מי הגשמים נאגרים ברווחים שבין כדוריות החול. שפע המים האצורים בחולות והמצע המאוורר מאפשרים צמיחת שיחים גבוהים לא רק באפיקי הנחלים, אלא השיחים מתחפרים להם בנקל במצע החול האוורירי.
הדיונות של סמר עשירות במאות מיני צמחים. הגם שמדובר באזור שמידת המשקעים בו נמוכה מאוד, יש לו חוסן מיוחד לאגור מים, שיוצר מראה מרהיב של צמחייה. למבקר בלילה מזומן מפגש עם טבע המתעורר לחיים ולמפגש עוצר נשימה עם בעלי כנף נוסקים והולכים על ארבע השוטפים במרוצם את החול הזך בדיונות הטבעיות. המפגש משאיר את המבקר נפעם עם זריחת בוקר, כשהרי אדום נושקים את הדיונות וצובעים אותם בשלל צבעים מרהיב.
על החול הזך והדיונות מגן בחירוף נפש קומץ משוגעים של חברי קיבוץ סמר ואנשי רשות הטבע והגנים, שאינם מוכנים להשלים עם הגזרה, שהשמורה תהפוך לאתר כרייה.
כבר בשנות התשעים של המאה הקודמת פצעו כרישי הנדל"ן את הטבע המרהיב וגרמו לו נזקים בלתי הפיכים. מתוך 7,000 דונם שהיו בעבר בשמורה, נותרה עתה כבשת הרש של 1,000 דונם, שלחומדיה אין אלוהים. למעשה, לזכיין יש התר לכרייה מחודשת מ-12.9, כי עדיין לא התקבלה תשובת בית המשפט לעתירות המצביעות על אלטרנטיבות לכריית חול כדי לספק חומר לבנייה לעיר אילת.
חולות סמר הם נכס סביבתי. הם אינם רכושו הפרטי של זכיין זה או אחר. מדובר בנכס סביבתי חסר תחליף ואין לראות אותם רק כסוגייה משפטית וכלכלית.
מצערת העובדה שלמעשה מ-12.9 יש לזכיין רשות להמשיך לפצוע את הנוף, להכחיד את בית הגידול לבעלי חיים ולצמחים נדירים, כי יש לו התר של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, ובית המשפט עדיין לא אמר את דברו לנוכח דרישות המערערים על הפגיעה בטבע.
מצערת העובדה שלמעשה מ-12.9 יש לזכיין רשות להמשיך לפצוע את הנוף ללא כל אפשרות להביא מזור לפצעי הטבע, כאשר על שולחנו של שר הפנים מונחים ללא מענה מכתבים של הארגונים הסביבתיים, המבקשים להפסיק לטבוח את פנינת הטבע הנדירה בחולות סמר.
ולסיום - כמה מילים אישיות. יש לי קשר מיוחד לסמר. בתי הייתה חברת אחד הגרעינים הראשונים של תנועת "השומר הצעיר" שהקימו את סמר. ביקרתי במקום פעמים רבות. ואף הייתה לי זכות לחגוג במקום לפני שלושים ושלוש שנים את ליל הסדר. לפני כשנה הייתי בסמר בסיור לימודי מטעם "יד בן צבי" והתרגשתי מהשינוי, שחוללה אותה קבוצת צעירים בערבה הדרומית.
כשראיתי את גדיד התמרים במטעים ששתלו חברי סמר, חשתי שספר בראשית פרק ב', פס' ח', מזדקר לנגד עיניי. רק את מקומו של אלוהים תפסה חבורה נפלאה של בני נעורים, שהפכה את השממה בקיבוץ סמר לגן פורח: "וַיִּטַּע הָאָדָם גַּן בְּעֵדֶן... וַיִּצְמַח מִן הָאֲדָמָה כָּל עֵץ נֶחֱמָד לְמַרְאֶה וְטוֹב לְמַאֲכָל".
הגן שוכן בחיקו של נוף אלוהי. נותר לקוות שאלוהי הממון והחמדנות לא יכרות את הנוף האלוהי השוכן מקדמת דנא בדיונות הטבעיות של סמר.

תאריך:  20/09/2010   |   עודכן:  20/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כרישי נדל"ן חומדים את פנינת הטבע של חולות סמר
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
מי יתן ולא יעלה הדבר בידם.
פלא יועץ   |  20/09/10 12:13
2
איתן, ריגשת אותי
אביאל עיני  |  20/09/10 12:19
3
הקיבוץ יושב על אדמות אחמד סמר
אלישמע  |  20/09/10 13:12
 
- אלישמע=אדיטוטיזם
אביאל עיני  |  20/09/10 14:07
 
- אלישמע אתההתגלמות הכסילות
נסיה  |  20/09/10 15:29
 
- ואני בז לכם חבורת בהמות
אלישמע  |  20/09/10 19:47
4
סמר מצמיחה יותר
יונה סוקולובסקי  |  20/09/10 13:41
 
- ליונה סוקולובסקי
איתן ק.  |  20/09/10 20:45
5
ישוב הבידואים בסמר
מתבודדת  |  20/09/10 14:58
 
- גם אני עברתי בכפר שמריהו....
מאיר1  |  20/09/10 17:59
 
- הבדוואים שייכים לירדן ולמצרים,
בסיני יש להם מקום  |  21/09/10 08:01
6
הכל בגלל הכיבוש
איש עצוב  |  20/09/10 18:18
7
לאיתן , אני מעריך את עבודתך.
יואב ארנון  |  21/09/10 12:42
8
ההון קובע אם יהיה לנו נוף .
נסיה ואביגיל  |  21/09/10 14:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חננאל ובר
"עכו"ם שעסק בתורה - חייב מיתה" - חוזרים לסאגת "תורת המלך"?    אני ממליץ כי הרב שכתב את הדברים הקיצוניים הללו ייחקר במחלקת היהודים בשב"כ במיידיות!
ד"ר יאיר אלדן
בניגוד לטענה המקובלת, לפיה לא ניתן לזהות כוונה מובהקת מאחורי עריכתן של מסכתות המשנה, מבקש ד"ר יאיר אלדן להתייחס אליהן כאל סיפורים שלמים, שביקשו לעסוק בדילמות הגדולות של תקופתן    בין השאר, "הקריאה הגדולה" שהוא מציע מלמדת אותנו שמסכת סוטה נסובה בכלל על משיחיות, ומאחורי מסכת תענית עומדת ההתמודדות עם שתיקת האל
אברהם בן-עזרא
עשרות פרו-פלשתינים תומכי טרור בדרכם לחופי עזה במשט הגדול    הפעם המשט יתקבל כאן במקצועיות הראויה
יוני בן-מנחם
הפלשתינים מתנגדים בתוקף לדרישת ישראל כי יכירו בה במסגרת הסדר הקבע כמדינת הלאום היהודי    בעוד ממשלת נתניהו רוצה לנטרל באמצעות הדרישה הזו את טענת "זכות השיבה" של הפליטים הפלשתינים לתחומי מדינת ישראל, רואים הפלשתינים בדרישה זו ניסיון לפגוע בזכויותיהם של ערביי ישראל ואמצעי שימנע מהם בעתיד את האפשרות לשנות באמצעים דמוגרפיים את אופייה של מדינת ישראל    המחלוקת רק בתחילתה
מוטי קרפל
נכון שלא כל השמאל הישראלי אנטישמי, אבל ראוי לכל מי שמעורב בשיח הציבורי להתחיל להשתמש בביטוי "השמאל האנטישמי" בכל הקשר מתאים אפשרי. זה נכון וזה עובד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il