|
1. Authority and Social Change, עמ' 348, בתוך 2.
2. "פוליטיאה", אפלטון, בתוך "החינוך לקראת המאה ה-21", עמ' 415.
|
|
|
תאריך:
|
21/09/2010
|
|
|
עודכן:
|
21/09/2010
|
שר החינוך סער זקוק למחנכים |
|
1 |
|
|
ממשלת ישראל לא השכילה להבין שמערכת החינוך כשלה כישלון חרוץ, צריך לעשות שיפוץ רציני לכשלון אין אחראי אחד אלה הרבה במשך השנים, צריך בראש המערכת אדם אנשים שבעורקם זורם רק חינוך ושום דבר אחר, שבתי הספר יפסיקו להיות קייטנות לשמור על הילדים ,להחליט מה רמת המורה תהיה בישראל לא ניירת, [יש אנשים ללא תארים שיכולים להרים את בית הספר למעלה, לא חייבים ניירת] מידת מעורובותם של ההורים, מה שקורה היום איום ונורא, הכנסת משמעת לבתי הספר ללא פשרות מסדר בוקר ,הרמת דגל, הימנון [לצערי חלק גדול מהתלמידים לא יודעים את הימנון המדינה] תלבושת אחידה ללא פשרות ,קימת התלמידים בהיכנס המורה לכיתה, מצלמות אבטחה לתיעוד אלימות, צפיה בבית הספר, אדם ימונה לא למשטרה או מוקד עירייה. ידוע שיהיה קשה בהתחלה התלמידים התרגלו שעושים מה שרוצים והורים יזעמו כי זה מפריע לקייטנה, רק כך נתחיל להחזיר את החינוך לילדינו בסופו של דבר ההורים יברכו על כך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מיכה100 |
|
|
2 |
|
|
ניהול מדינה הרסני עד מוות
מאת: נסים גבאי
התלבטתי קשות באם לפרסם את המקרה הנוסף הזה בו נתקלתי באטימות השלטון והבירוקרטיה ההרסנית של מערכותיו, כאשר בסופו של דבר הבנתי שאין מנוס מלהוציא את הדברים לאור, ואת ההחלטה קיבלתי בידיעה ברורה שאסור להסתיר עובדות קשות כאלה מהציבור הרחב.
הכל החל בהחלטה אישית שלי לעשות מעשה כדי לעזור בהפחתת הקטל בדרכים, מכיוון קשה יותר, הכל בידיעת הנתונים הבסיסיים שמדינת ישראל לא נקפה אצבע מעולם בנושא הכאוב הזה שקובר כמעט מידי יום קורבנות – ואשר סך כל מספרם גדול הרבה יותר מאלה של הנופלים בכל מערכות ישראל.
החלטתי לפנות את עומס חיי המתחיל ב-4 לפנות בוקר ועד שעות הלילה המאוחרות (עבודה במיני חווה שיש לי, עבודה שיגרתית ברשת מזון, ופעילות חברתית מגוונת) – כדי לצאת ולהרצות לפני תלמידי התיכון בישראל שזה עתה קיבלו את רישיון הנהיגה (או שאו טו טו הרישיון בידיהם) והם בדרכם לחיים אזרחיים מלאי תקווה לאחר 12 שנות לימוד והתנהגות נערית לא תמיד בדרג האחראי ביותר.
מהות החלטתי: אם מדינת ישראל מסירה אחריותה מביצוע מהלכים מקצועיים מתחייבים להפחתת הקטל בדרכים, כנראה שמישהו אחר צריך לקום ולעשות מעשה - מהכיוון הנגדי. הדרך היעילה ביותר מבחינתי בנתונים אלה היתה להגיע לאותם צעירים שעומדים להכנס למעגל האימה בדרכים, להכינם לנהיגה נכונה, ולעתיד בטוח יותר.
פניתי בכתב למשרד החינוך, והצעתי עצמי כמומחה תחבורה מוכר, ומרצה בכיר לנהגים.
משרד החינוך חקר, מצא כי טוב, וזומנה לי ישיבה עם מספר גורמים בתחום התחבורה בישראל במשרדה של הד"ר רחל רותם בירושלים - מנהלת האגף לזהירות בדרכים במשרד החינוך.
הישיבה זומנה כיד הגורל בדיוק ביום בו אמור הייתי להגיע בלאו הכי לירושלים ולהופיע בפני וועדת הכלכלה של הכנסת שעל נושאה: בטיחותם של רוכבי האופניים בישראל לנוכח התאונות הקטלניות המתרבות בזמן האחרון, ולבטח לאחר מותו של בנו של שופט ביהמ"ש העליון בדימוס מר חשין. כקוריוז: כאשר התברר לגב' רותם שאני בדרכי לישיבת הוועדה בכנסת, התפלאה שלא פנו אל משרד החינוך לצורך ייצוגם בוועדה... דבר שתוקן מאוחר יותר באופן מיידי.
הישיבה אליה זומנתי במשרד החינוך התנהלה ב"כבדהו וחשדהו". מחד, הודתה הגב' רותם שהרקורד שלי בתחום התחבורה מרשים, ואפילו אימתתי בנוכחותי את התאוריה שבנתה עליי – אבל מאידך, אינני מורה במקצועי ולכן אצטרך לעבור פרוצדורה בירוקרטית דרך הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
כמוסכם נוצר הקשר ביני ובין הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, והובטח לי כי בקרוב יפנו אליי לצורך המשך טיפול.
ביום 04.07.10 פנה אליי מר יואב שאול, בהגדרתו: מפקח ומרכז הוועדה לאשור פעילויות זה"ב לבתי ספר אגף זה"ב במשרד החינוך. בפנייתו ביקש ממני: "אנא הכן דוגמת הרצאה בכתב, ושלח לי במייל כדי שאקרא ואח"כ אעבירו הלאה לבדיקה נוספת".
עשיתי כדברו. התישבתי, כתבתי, הבהרתי, ושלחתי לו במהירות האפשרית.
עוד באותו יום הגיעה תשובתו של מפקח יואב שאול: "שלום מר גבאי, החומר התקבל בתודה ונשלח לקריאה נוספת. עם חידוש הלימודים בשנה"ל הבאה ניצור קשר עמך. תודה לפנייתך, יואב שאול, מפקח זה"ב".
עבר כל יולי. חם. חם מאוד.
עבר כמעט כל אוגוסט. חם. חם מאוד.
ב-30 לאוגוסט הגיעה פנייתי הבאה של המפקח יואב שאול ממשרד החינוך:
שלום רב, פניה זו הינה בעקבות פנייתך לרשות הלאומית, לאישור פעילות בפני תלמידים בבתי ספר במערכת החינוך בנושאי הזהירות והבטיחות בדרכים. אודה לך אם תואיל לשלוח אלי במיל חוזר את המתבקש כמפורט:
1. אם תוכן הפעילות מבוס |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נסים גבאי |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
לפני שנים רצו לחדש את מוסד הסנהדרין , היכן נמצא 70 זקנים ישרים וחכמים שאל רב גדול אחד, ענה לו רב אחר , עם כסף תמצא הכל.
את החכמה הפשוטה הזאת עוד לא למד שר החינוך, מה הוא חושב ? ארבעים שרים וסגנים ישבו על סיר הבשר יתפוצצו מכל טוב ויבואו מורים ויתנדבו? מורה כזה שיתנדב אצלך לא הייתי נותן למטומטם לחנך את ילדי, חינוך זאת ההשקעה החשובה ביותר אם רוצים שהמדינה תשרוד ,ולא משפחת פש"ס תנהל כאן את העניינים,ונהפוך לעם של בורים ועמי ארצות , מאמינים בלחש בחש ,קמעות ושאר עבודת אלילים. |
|
כתובת IP: |
212.143.149.227 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אליהו חיים |
|
|
4 |
|
|
אלא ערכי היסוד של החברה עצמה. חברה שדוגלת בדמוקרטיה, חופש, שיוויון, זכויות, ומעמידה את הילד במרכז העולם הערכי הזה, לעולם לא תצליח לחנך את הדור הצעיר, מפני שיש כאן דבר והיפוכו. "לחנך" פירושו להטיל מרות, סמכות, לדרוש ציות, ותוצאות. לעומת זאת, מגילת 'זכויות הילד' שהגתה המערכת אינה מאפשרת, הלכה למעשה, לממש חינוך כזה.
כבר אמרו חז"ל: "חוסך שבטו שונא בנו". וצדקו.
מערכת חינוך שאין לה את הכלים לכפות חינוך על ילדים, לעולם לא תוכל להצליח במשימתה.
קחו למשל את ההוראה לא להוציא ילדים מפריעים מהכיתה. ההוראה הזאת אילצה את המורים להמשיך וללמד בתנאים בלתי אפשריים כאשר תלמידים אחדים מפריעים לכל שאר התלמידים בכיתה ללמוד. התוצאה - כל התלמידים לא למדו. אם תכנסו לכתה של 40 ילד באמצע יום הלימודים, ותשמעו את הרעש מחריש האוזניים, אתם תבינו לבד. הבעיה של המורה - שאין לה כלים להשתיק את הכיתה, ואם היא תנסה לעשות משהו מייד יקפצו עליה ההורים וכל חכמי הדור הפסיכולוגים הפילוסופים והמשפטנים.
אין פלא שמערכת החינוך מתדרדרת לתהומות, ותמשיך עוד להידרדר.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דניאלה |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
כש... |
|
דס | 28/09/10 04:03 |
|
|
יבינו המורים שהם הורים שהם הורים שהם מורים,
אולי ימין תדע מה שמאל עושה ...?
מישהו צוחק עלינו שם למעלה ,
תחתכו שורשים...
תכחישו את הצמיחה,
תעשו RESET למקורות (תרתי משמע)
תמצאו את עצמכם תלויים באויר...
"תתקדמו"-ללא מעצורים,אל העתיד
ותמצאו את עצמכם שוב... מחפשים את ההווה
שבעצם לא היה שם מעולם כי מתישהוא,בחכמתכם הממחושבת
ויתרתם על העבר.
אז מי בעצם הפסיק את הזרם בסניף המרכזי?
אין הווה לא יהיה עתיד |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דס |
|
|
דרור אידר
אם נשיב לתוך השיח הפוליטי והדיפלומטי את השפה היהודית, נוכל להגיע לתוצאות טובות וגם: 90 שנה לרב עובדיה יוסף
|
|
|
|
|
|
עמוס גבירץ
אל-עראקיב הוחרב שוב; בתים בכפרים בדואיים ממשיכים להיהרס ע"י הממשלה והמשטרה; פקחים ממשרד הפנים הפרו בגסות ובאלימות טקס דתי באל-חתאנה
|
|
|
|
|
|
שאול דישי
אפילוג הסיום – מאמר אחרון לפני טקס חלוקת הפרסים לסרטי קולנוע ישראלים שישודר הערב בשעה 21:30 בערוץ הראשון
|
|
|
|
|
|
אברהם בן-עזרא
רכישת 20 מטוסי הקרב F-35 כוללת בתוכה מספר פרטים חשובים ביניהם: השפעה על מניעת מכירתו לגורמים שונים בעולם
|
|
|
|
|
|
ד"ר צ'לו רוזנברג
מאז בוש ואובמה, נחלש מעמדה הבינ"ל של ארה"ב בסכסוך הישראלי-פלשתיני ארה"ב אומנם פועלת במרץ, אך לריק סיכוי לשלום?
|
|
|