אפילו בארצנו, המדשדשת לה בפאתי העולם המוטורי העכשווי, הבינו סוף-סוף יודעי דבר שבעזרת אילוף יעיל של מחשב הרכב, אפשר לסחוט כוחות נוספים מהמנוע מבלי להחליף שום בוכנה או גל זיזים. בדרך פלא זו מולידים טיגריס תחת מכסה המנוע, מבלי להעלות את יחס הדחיסה ומבלי לבקר ב-eBay כדי לזכות בסעפת פליטה 4-1.
הסוד שמאפשר את מתיחת הגבולות הזו הוא ברזרבות שטמונות במחשב הרכב. מדוע הן טמונות שם? משום שהמתכננים יוצאים מנקודת הנחה שהטיפול באוטו יהיה רשלני, שהדלק והשמנים יהיו ירודי-איכות, ולכן הם אינם מנצלים את מלוא תעצומותיו של המנוע. בזכות כך, אפשר לשנות את הרישומים האלקטרוניים האחראיים על תפקוד המנוע. במיוחד כשמדובר במנוע של מכונית דיזל בעלת טורבינה - שבו אפשר להגביר את כמות האוויר הנדחס לתא השריפה. גם מכוניות הבנזין המגודשות למיניהן הן קליינטיות טבעיות לטוּנֵרים (משפרים).
והנה כעת, מכוניות המתאימות להפליא לטיונינג, כמו כל רכבי ה-downsizing, שרובם הם קומבינות FSI עם גנטיקה של פולקסוואגן, מתחילות לזרום ארצה. איך לעמוד בפיתוי השיפורים?