|
1 |
|
|
אבי נשר, יו”ר חבר השופטים בחיפה נתן את הפרס ל"מבול" סרט שמפיקיו: חיליק מיכאלי, אברהם פרחי, תמר ליאון, דודי זילבר, משה ולאון אדרי הם גם מפיקי סרטו “פעם הייתי”.
ראש העיר של חיפה, יונה יהב, כנראה כל כך התמוגג מהסרט של נשר שצילמו אצלו בחיפה (ועשה למעלה מ- 300,000 צופים) עד שהוא הגיע [לדבריו מעל לבימת הפסטיבל] להבנה עימו שהוא יביים עוד שני סרטים בעירו.
כ”אות הוקרה” ככל הניראה + הערכה והבעת רצון טוב, מינה ראש העיר את נשר ליו”ר חבר השופטים, הצמיד לו את “המפיקה הישראלית” (כן כך היא מתוארת בקטלוג הרשמי של הפסטיבל)' איפשר לו לשלוט בקולות הרכב השופטים (2 מתוך 4) ובכך סלל את הדרך לבחירת הסרט הטוב ביותר “מבול” - שבמקרה הופק על ידי שותפיו של הבמאי ויושב הראש - ששמותיהם פורטו לעיל.
ראש העיר יהב, שמעורב ויורד לכל הפרטים הקטנים ביותר הקשורים בפסטיבל זה, כולל ביקורת נוקבת למחלקת העיתונות שעשתה עבודת קודש בכיסוי מאסיבי של הפסטיבל בכתבות בכל אמצעי התקשורת, שלא היו מספיק "רכילותייים" לדעתו של ראש העיר, ראש העיר שדואג לודא במהלך כל הפסטיבל שכולם נהנים עשה הכל טוב, חוץ מסעיף קטן אחד בסדר היום - גילוי נאות.
בפעם הבאה שראש העיר מחליט לצ'פר מישהו בשבוע על הכרמל צריך לחשוב פעמיים ובמיוחד על הקשרים הכלכליים וההפקתיים של תהליך בחירת הסרט הטוב ביותר בפסטיבל. ואולי לחזור ולתת למנהלת האומנותית המצויינת של הפסטיבל קצת יותר סמכויות וחופש םעולה.
להתראות בפסטיבל הבא!
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
Klumiela Zetz |
|
|
|
|
|
אם יש אמת בדבריך, ויש לי תחושה שיש אמת כזאת, משרד התרבות צריך להקים מיד ועדת חקירה לבדוק את ההתנהלות המושחתת הזו.
WHERE IS lIMOR?! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
NOA NOA SOF |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מסכים אתך לגמרי. ממש לא לעניין. וגם אם השופטים בחרו בתום לב (אני למשל חושב ש”מבול” לא נופל מ”הממונה”, וטוב מהסרטים האחרים). עדיין אי אפשר לבטל את ערך “מראית העין”, כל העסק מריח ממש לא טוב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
Rotem L. |
|
|
|
|
|
(להלן מספר שורות ולינק מהראיון שערך דויד שליט עם צמד המפיקים מקלברג חיים ואסתי, בגלובס)
" - בשבוע שעבר התקיים טקס חלוקת הפרסים בפסטיבל הקולנוע בחיפה. כמה מהסרטים, ביניהם הממונה, התמודדו ביניהם שוב, שזה כמו לחלק את גלובוס הזהב אחרי טקס האוסקר. אלא שמדובר בפרס של 100 אלף שקלים, שאיש בקולנוע הישראלי לא יכול לזלזל בו. "מבול", שרק שבוע קודם הפסיד להממונה, הועדף הפעם על פניו. להוסיף על המבוכה, בראש חבר השופטים ישב הבמאי אבי נשר, שסרטו "פעם הייתי" הפסיד להממונה בתחרות פרסי אופיר.
אחרי שניצחתם באופיר, למה באתם לחיפה? הרי הפסד בתחרות עלול לגרום לכם נזק.
"עלתה מחשבה כזאת. הרכב השופטים נראה לנו קצת מוזר. אבי נשר כיושב ראש ולצדו שרון הראל (שותפתו של נשר בסרטיו הראשונים וחברתו הטובה, ד' ש'). אבי הפסיד לנו באופיר ויכול להיות שהוא שומר לנו טינה. הייתה תחושה לא נוחה, אבל למשוך את הסרט היה לא הוגן. הייתי פעמיים בפסטיבל. קיבלנו פעמיים פרס ראשון, אנחנו מחבבים את פנינה (בלייר, המנהלת האמנותית של הפסטיבל, ד' ש'), ויש לנו מחויבות גם לשאר מפיקי הסרט".
http:
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רקפת כהן, ת"א. |
|
|
|
|
|
אכן, לפי הכתוב יש כאן כבר "בדל רכילות" ברמה עלית שמתאימה גם לעם הפשוט וגם לאליטה של הכרמלית.
יכול להיות שלא ראש העיר עצמו בחר את ארבעת השופטים, יכול להיות שעשתה זאת המנהלת האמנותית בעצמה - בכל מקרה לאור הנתונים והתוצאה הסופית - חוסר הגילוי הנאות הוביל שוב ל"זוהי סדום".
ועל זה אפשר לשאול את מר יהב "המאלכ של חיפה" ואת מנהלת הפסטיבל גב' בלייר: "איך נותנים לחתולים לשמור על הרוזמרי?!"
Ludvig
לאן נעלמה הבושה?!
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
Ludvig |
|
|
|
|
- מבול |
|
יוגב השופט | 2/10/10 19:32 |
|
|
אז אתה אינך חושה ש"מבול" הוא הסרט הטוב ביותר שהוקרן בפסטיבל? לא הבנתי מה דעתך |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוגב השופט |
|
|
|
|
|
לא באתי להכריז ולגלות דעתי מהו הסרט הטוב ביותר שראיתי בפסטיבל. באתי לספר על חוסר גילוי נאות, מעט ניגוד עניינים ועל דמותו של היושב ראש כמלאך בשר ודם.
והסרט הטוב ביותר שראיתי הוא בכלל "אוהל הדוד תום" ב-HD.
ומבין הישראלים: "הילד מעבר לרחוב" של יוסף שלחין שהוצג בקולנוע "ארמון דוד" איפה שאחר-כך היה הפוטו של פארג', שבחלקו קיים עדיין גם היום למי שמתעקש לפתח ולהדפיס צילומים או חייב להתחתן.
ואגב, אני פנויה ללא ילדים
עם צליעה קלה ברגל שמאל אבל
רגל ימין בסדר גמור. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
klumiela Zetz Jr. |
|
|
|
|
|
צר לי. מבול הוא סרט בוסר נאיבי. יש בו משהו שמאפיין סרטים ישראלים שמבשרים מעט הבטחה. רוב היוצרים שהתחילו עם סרטים כאלה, היתה להם בשורה וגם הבטחה שהם לא הצליחו לממש, כי אחרי סרט כזה קשה להשיג מפיק שיתרגש וינער את כיסיו לטובת הסרט הבא.
ההבטחה היחידה שאולי תתגשם הוא הנער שמשחקו עדיין בבתוליו, אך יש תקווה שיתבגר וימצא במאי שיחלץ ממנו את הכישרון החבוי שעדיין לא התעורר. מצטער, עם סרטים כאלה הקולנוע הישראלי ימשיך לדשדש במיים הרדודים ויחפש מישהו שידחוף אותו אל הגלים הגבוהים מעבר למבול... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יעקב גרוס |
|
|
|
|
|
He wrote in "Ha'aretz" that "Mabool" wasn't the best Israeli film in Haifa fILM fESTIVAL THIS YEAR.
http:
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
Shocken |
|
|
|
|
|
בעדינות, בעדינות, כותב שניצר (במעריב תרבות - 8.10.2010), על השחיתות שמתרחשת בקולנוע(נים) הישראלי.
תענוג! כל הכבוד! זה עבודה של עיתונאי.
הרי "כולם" יודעים על השחיתות שמתרחשת כבר שנים באוסף הזה שנקרא קולנוענים, אקדמיה... קרנות, שמעניקים פרסים לחברים, שבשנה הבאה יעניקו להם, ויתנו תקציבים לאשתו של זה שבחר בהם, יכתבו ביקורת טובה לחבר, שיצביע באקדמיה בעד האהוב...
מאפיה זה לא רק בסרטים זה ב"קולנוע".
אוסף מושחתים. "זוהי סדום". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דיוני-סוס בלי פרש |
|
|
|
|
|
(תרבות - מעריב 8.10.2010, עמ' 6.)
"אפילו אמר תרזה בצוותא עם מועצת גדולי הצדיקים בראשות אנטוניוס פרנציסקוס ודומיניקוס הקדושים, היו מתקשים לעמוד באתגר אישי ומוסרי כמו זה שהוטל על אבי נשר."
"מדוע מונה אבי נשר, במאי שהוציא השנה סרט חדש, ליו"ר חבר השיפוט של פסטיבל חיפה? ומהם ניגודי האינטרסים של היושבים במועצת הקולנוע?"
מ ר ת ק. (המשך יבוא.) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קלונימוס המנומס |
|
|
|
|
|
ציני או ר/ציני - השיפוט בחיפה היה נגוע בפרובינציאליות שלא היתה מביישת את עיירת הנופש כתריאליבקה.
4 עד 5 שופטים, ששניים מהם חברים עוד מקודם (ש. הראל וא. נשר)+ יו”ר (א. נשר) שהמפיקים (אברהם פרחי, חיליק מיכאלי, דודי זילבר, תמי ליאון, משה אדרי ולאון אדרי)של הסרט הזוכה (מבול) הם המפיקים של סרטו האחרון (פעם הייתי).
איפה עוד נשמע או נראה כדבר הזה?!
רק בעיר הכרמל/ית - רק בישראל הבינונית מינוס מינוס לא שווה פלוס.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גודאר (08) מגדרה |
|
|
2 |
|
|
יופי אולי הקארחנה שדישי כתב יום יום על מעלליה תיגמר וסוף סוף יעשה צדק בבחירת זוכים בפרסים מכובדים
אני מקווה שמה שנכתב בתגובה זו רכילות או אולי פעילות ססמית לאחר הרעש הגדול שהיה בימי האקדמיה הגדולים והעליזים |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורי סיון |
|
|
|
|
|
יש עכשיו בקולנוע ארבעה סרטים ישראלים מאוד מסקרנים: הדקדוק הפנימי, שליחותו של הממונה על משאבי אנוש, פעם הייתי וארץ בראשית. אם אתם לא גרים בערים המרכזיות (לצורך העניין הזה, מישהו החליט שמודיעין היא פריפריה), אין לכם אפשרות לראות אותם. כל האופיר הזה (פרס האקדמיה) והבאז סביבו שייך כנראה רק למי שגר במקום הנכון.
כשמדברים על חוק הקולנוע ועל חשיבותה של תרבות הקולנוע בארץ וכו’ - "מלחמות עולם" - הצופים הם כנראה לא צד בעניין. חשוב לייצר תרבות אבל לא חשוב לצרוך אותה - מה איתנו תושבי הפריפריה?!
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גודאר מגדרה |
|
|
|
|
|
זה נורא נחמד להתבכיין על החיים האיומים בפריפריה חסרת התרבות, אבל למה לא לבדוק עובדות קודם? בדיקה של כמה שניות בלוח בתי הקולנוע מגלה ש”הדיקדוק הפנימי” דווקא מציג בקולנוע “גלובוס מקס” במודיעין. “פעם הייתי” כבר ירד ממסכי קולנוע רבים, אבל אני די בטוח שכשיצא לראשונה הוקרן גם במודיעין, והפצתו של “הממונה על משאבי אנוש” מתחילה רק בשבוע הבא כך שאין לך שום דרך לדעת אם הוא לא יוצג במודיעין.
תמשיך לדגור בין גדרה לחדרה ולקטר או שתבוא לאילת - גם שם תוכל רק לחלום על קולנוע טוב וראוי למאכל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דוברובסקי ליאור |
|
|
3 |
|
|
מאוד התאכזבתי מהכנס. היתה שם תחושה חריפה שחלק ניכר מהדוברים מונעים ומתוזמרים על ידי אג’נדה זרה. נראה שמאחורי הקלעים כל העסק הונע על ידי טינות קטנוניות, קנאות אישיות וכיוצא בזה. חבל, כך בוודאי לא מקדמים את היוצרים ואת הקולנוע בישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
a.g. |
|
|
4 |
|
|
ב"דבר אחד צודקים המלינים – לפי תקנון האקדמיה – אם עומדים עליו ומקיימים אותו, כמובן; אסור לכלול בתחרות השנתית סרט שאינו דובר כולו או ברובו – עברית, ערבית, לדינו או יידיש. רוסית אינה נכללת בשפות המותרות (לעת-עתה ובמצבו הנוכחי של התקנון החוקי הקיים והמחייב לפי כל אמת מידה ציבורית מוכרת וידועה).
דישי - לאור החודש האחרון, והאג'נדה שהבאת, אתה, לטעמי (!!!) לא יכול לכתוב ש"הם צודקים רק בדבר אחד". רק???
דה(!). כמו באקדמיה: שם דרשת לקיים את התקנון כלשונו.
כך גם כאן - ה"דבר אחד", (והאחרון!!!) שאתה מציין, הוא למעשה הכל(!!!). הרי את כל הטיעונים האחרים השמיעו כלפיך מצדדי "המדריך" ולא נראה שהתרשמת...
עשית מעשה אמיץ ונאות וראוי ומצוין - הצפת אג'נדה! כקורא נאמן של הבלוג שלך יש לי מן ציפיה שתלך עם האג'נדה או שתודיע על החלפתה בראויה יותר... לא?
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נומרו דוס |
|
|
|
|
|
כיוון שאני בטוח שאתה לא דוס - אענה לך עוד בטרם יצאה השבת
בלוס-אנג'לס (למרות שאני באיזור חיוג 03).
כמובן שלא ירדתי לגמרי לסוף דעתך, אבל כיוון שדעתי ידועה לי אומר זאת כך: אם לא ישונה התקנון של האקדמיה ויאפשר גם הכללתם של סרטים הדוברים רוסית - הסרט "ניקה" לא צריך להיכלל במועמדים של השנה הבאה. זה נוגד את התקנון.
האם ככה אתה מבין אותי יותר?!
האם הנקודה הובהרה?!
- אני נגד כל הפרה של התקנון הקיים בכל ארגון וולנטרי דמוקרטי כמו האקדמיה, הפרתו של התקנון (כפי שהוכח השנה)מאפשרת ופותחת את הדרך ל"סילוף מתמטי" + סילוף מוסרי (מילה גדולה!) ואנטי-דמוקרטי של ההצבעה.
אני נגד "אפלייה מתקנת", "העלמת עין", "שימת זין" על כללי ההגינות ולא רוצה (ממש לא רוצה) ש"באג 2010" יביא במקומו את "באג 2011"
שבת שלום, נומרו דוס.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שאול דישי |
|
|
|
|
|
ההבהרה שלך הרגיעה את את המקלדת הנסערת שלי. ברכות. נומרו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נומרו דוס |
|
|
|
|
|
אם התכוונת להכללתו בפסטיבל "כסרט ישראלי שדובר שפה זרה" -
אז היו דברים מעולם גם קודם, וגם השנה "ז'טאם איי לאב יו טרמינל" של דני מנקין בכיכובו של הזמר "מוקי" הוא ברובו המוחלט בשפה האנגלית, עם מעט צ'כית ועברית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שאול דישי |
|
|
|
|
|
בכל סדק
שיהא נובע בסכר התקנון
יש לנו ציפיה
לראות
את האצבע שלך
חודרת
וממלאת את הסדק
בריאות
נומרו דוס
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נומרו דוס |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
דישי,
אשרייך שיש לך זמן לכך, אבל דבר אחד בטוח - הקמת במה מעניינת ואפילו חשובה שמעולם לא הייתה בקולנוע הישראלי.
Douze Poines
או איך שלא
מאייתים את זה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עורך סרטים |
|
|
6 |
|
|
שיהיה ברוסית ושיצולם באוקרניה אבל שיהיה סרט טוב
לא ברור איך סרט כזה קיבל תקציב בכלל
סרט מביך ! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קולנועית |
|
|
|
|
|
אומרים שקרן רבינוביץ' השקיעה בו 450,000 דולר - לא בדיוק רואים את זה על המסך החשוך יתר על המידה הרגילה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גרגורי - מכבים. |
|
|
7 |
|
|
חברי אקדמיה יקרים,
אני חב לכולכם תודה והתנצלות,
בחרתם בי השנה בקטגורית העיצוב האמנותי ועל כך אני מודה לכם מקרב לב... ובנוסף אני חייב לכולכם התנצלות על כך שנעדרתי מהטכס, כתוצאה מיום צילום שהתארך והתארך...
לא נערכתי לשלוח מישהו שיעלה במקומי לבמת הטכס ויודה לכם בשמי וגם על כך התנצלותי הכנה.
שוב תודה כל חברי האקדמיה על בחירתכם בי,
אבי אביבי
(זוהי סדום)
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אביבי, אבי אביבי. |
|
|
8 |
|
|
" אני שומע על בעיות באיוש משרת היו"ר שיחליף את זה המכהן, איתן אבן מסרב להיות שותף בסיבוב של כיסאות מוסיקליים".
איתן אבן מכחיש את הכתוב, הוא לא אומר "כן" ולא אומר "לא" - הוא "שוקל" את העניין.
ובואו נאמר: אם "שוקלים" - זה טוב, זה כבר רציני ומבטיח טובות.
בסוף משהו יקרה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שאול דישי |
|
|
9 |
|
|
בכל מה שקשור ל"ניקה"
1. 80% מצילומי הסרט התקיימו כאן בארץ הקודש.
2. כל! הצוות, כולל צלם, מקליט, שחקנים, וכו', הם ישראלים. (זה שאף אחד לא מבחין בזה, רק אומר שהעבודה שנעשתה בנושא היתה טובה.)
3. הבימאי, ארנון צדוק, אף שהוא יושב במועצת הקולנוע, אין לו שום נגיעה בקרנות הקולנוע, ומעבר לכך, הוא יושב שם בהתנדבות, ואיך בדיוק מצפים ממנו להתפרנס?
על כך שהסרט דובר רוסית, אני לא מבין על מה בכלל הדיבור. מעבר לעובדה שבישראל יש מעל מיליון איש דוברי רוסית שלא זוכים לשום התייחסות מצד הקולנוע, מה הטרור התרבותי הזה? יוצר אמור להוציא לפועל חזון אומנותי שקיים בתוכו, בין אם הוא דובר סינית, אמהרית, או ג'יבריש. התקנות שמגנות על אנשי תעשיית הקולנוע, ומוודאות שכספים שניתנו על ידי קרנות ציבוריות ישמשו לפרנסתם של אנשי התעשייה הן מבורכות, אבל מה לכל הרוחות אכפת לכם באיזו שפה הסרט מדבר?
בקיצור, הניחו לקטנוניות ותתחילו לדון במהות.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
RAZOR |
|
|
|
|
|
יש סבורים שעדיף שהבמאי צדוק ימישיך בפעילותו כבעל דוכן פלאפל מאשר ימשיך ויטגן לנו סרטים כה בוטים וגסים מבחינה מהותית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה נתיב |
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
סרט תיעודי אישי ומעניין של חברה שאני מכיר לא התקבל לפסטיבל להפתעתנו, וכשראיתי איזה סרטים נכנסו לתחרות. בהמשך כשהתפרסמה רשימת הסרטים - הבנתי גם למה...
בהמשך למה שכתבת על סרטים ישראליים שמצולמים במקומות אחרים, אני יכולה להוסיף חומר למחשבה
שגם כמעט אין יצירה שמייצגת את המרכז בפסטיבלים ובתחרויות השונות בארץ
כלומר אם הסרט לא עוסק בסכסוך/בשואה/במיעוטים (בין אם אתניים ובין אם מגדריים)
אין לו מקום
חבל |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ג'ין ג'יסחנה |
|
|
|
|
|
This is the reason for all the troubles -
I N T R I G O T |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
Jim Bold |
|
|
12 |
|
|
האירוע שבגינו טבעת חותם נצחי על הסטרטוספרה הוירטואלית הוא משמעותי ופנים רבות לו.
לפי הבנתי הדלה וצניעותי הידועה האירוע הנ"ל נותר גלמוד אל מול חיי היום-יום האפרוריים והכה-רחוקים מאור זרקורי השטיח האדום.
מה שאומר שאולי כעת אחרי שהוצף הנושא, השנוי במחלוקת מחד - אך הרחוק מפיתרון מחודד מאידך, אולי כעת
ניתן להתפנות למה שמשמעותי ביותר לקבוצה גדולה ביותר של פועלי תעשיית הקולנוע - הקרנות וחלוקת המשאבים.
במאי תיעודי |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
במאי תיעודי |
|