X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביקורו של נשיא אירן אחמדינג'אד בלבנון נועד להביע תמיכה בארגון החיזבאללה ולהעביר מסר מרתיע לישראל שלא לתקוף את מתקני הגרעין באירן בתוך כך גובר המתח הפנימי בלבנון על-רקע הכוונה של בית הדין הבינלאומי בהאג להגיש כתבי אישום נגד בכירים בחיזבאללה על מעורבותם ברצח רפיק אל-חרירי המתח הגואה עלול לגלוש למעשי אלימות ברחוב
▪  ▪  ▪
אחמדינג'אד. תפקיד חשוב בזירה הלבנונית [צילום: AP]

נשיא אירן, אחמדינג'אד אמור לבקר השבוע בלבנון ובמסגרת ביקורו הוא יסייר גם בדרום לבנון בכפרים בנת ג'ביל, כפר קנא וגם בשער פאטמה. על-פי פרסומים שונים רוצה נשיא אירן להפגין את הבוז שלו כלפי ישראל באמצעות השלכת אבן לשטחה משער פאטמה... בדיוק כפי שעשה לפני כעשר שנים הפרופסור הפלשתיני אדוארד סעיד שביקר בדרום לבנון.
אולם שגרירות אירן בלבנון פרסמה הכחשה לידיעות האלה. ייתכן שהאירנים מבינים שמעשה כזה לא יוסיף כבוד לנשיאם. נמתין ונראה...
מה משמעות ביקורו של אחמדינג'אד בלבנון ובמיוחד באזור הדרום?
הנשיא האירני רוצה להדגיש באמצעות הביקור כי לארצו יש תפקיד חשוב בזירה הלבנונית לא פחות חשוב מתפקידה של סוריה.
צריך לזכור שהביקור הזה יתקיים לאחר ביקורם בלבנון של הנשיא הסורי בשאר אסד והמלך הסעודי עבדאללה בניסיון להרגיע את המתח העצום האופף את המדינה בעקבות כוונת בית הדין הבינלאומי בהאג להגיש כתבי אישום נגד בכירים בחיזבאללה על חלקם בהתנקשות בראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי לפני יותר מחמש שנים.
באמצעות ביקור הנשיא אחמדינג'אד רוצה גם אירן להפגין את תמיכתה המלאה בבן בריתה בלבנון שהוא ארגון החיזבאללה במיוחד לאור הידיעות על כך שבקרוב יוגשו כתבי האישום האמורים נגד בכירים בארגון.
יש גם הרואים בביקורו של הנשיא האירני בדרום לבנון אזהרה לישראל מפני האפשרות כי תיזום התקפה על המתקנים הגרעינים האירנים או תנחית מכת מנע על ארגון החיזבאללה שאירן ספקה לו עד כה יותר מ-40 אלף רקטות וטילים ושיקמה את יכולותיו הצבאיות שנפגעו במלחמת לבנון השנייה.
אחמדינג'אד רוצה לאותת לישראל שאם תתקוף את מתקני הגרעין האירנים התגובה האירנית תבוא גם מהחזית הקרובה לישראל דהיינו מדרום לבנון.
המצב בלבנון מתוח ועל-פי ידיעות בכמה עיתונים ערביים הקבוצות הפוליטיות השונות במדינה מתחמשות בכלי נשק לקראת האפשרות שהמצב ידרדר ויפרצו מעשי אלימות ואולי אף מלחמת אזרחים מוגבלת.
הנשיא סעד א-דין אל-חרירי ראש מחנה ה-14 במרץ איננו מעוניין בעימות צבאי בתוך המדינה. הוא מבין את עוצמת כוחו של ארגון החיזבאללה אשר במאי 2008 השתלט בתוך מספר שעות על הבירה ביירות.
כנראה שגם ארגון החיזבאללה איננו מעוניין בעימות צבאי שיביא למלחמת אזרחים. הוא מעוניין ליצור מצב שממשלת לבנון תדרוש את ביטול החקירה הבינלאומית בעניין ההתנקשות ברפיק אל-חרירי ומתאם את המהלך הזה עם סוריה.
על הרקע הזה יש לראות את הוצאת 33 צווי המעצר נגד אישים לבנוניים שפרסם בשבוע שעבר בית משפט בסוריה. מדובר באישים בכירים המזוהים עם מחנה ה-14 במרץ שהוא המחנה של סעד אל-חרירי בנו של הנרצח.
הנשיא הסורי בשאר אסד רוצה להראות שהוא מחויב לסיכום שלו עם המלך עבדאללה הסעודי שלא לתת למצב בלבנון להתדרדר למלחמת אזרחים חדשה אך באותה עת הוא רוצה להפגין את תמיכתו בבת בריתו החיזבאללה, המסר הסורי הוא פשוט:
סוריה לא תשלים עם הגשת כתבי אישום נגד בכירים בחיזבאללה. הנשיא הסורי חושש שהגשת כתבי אישום נגד בכירים בחיזבאללה עלולה שוב להביא הפניית אצבע מאשימה גם נגד סוריה על חלקה בהתנקשות ברפיק אל-חרירי.
עד היום יש הטוענים בלבנון כי ארגון החיזבאללה היה רק "קבלן הביצוע" של הרצח ואילו המודיעין הסורי היה "המוח המתכנן" של ההתנקשות.
על-פי אחת הגרסאות הגנרל הסורי ראזי כנעאן היה בקי בפרטי המעורבות הסורית בהתנקשות באל-חרירי וחוסל על-ידי סוכני המודיעין הסורי.
רשמית נטען כי הוא התאבד...
דמות מפתח בפרשת המתח הגואה בלבנון היא הגנרל הלבנוני ג'מיל א-סייד לשעבר ראש הביטחון הכללי הלבנוני, הוא נעצר בעבר ביחד עם עוד שלושה אנשי ביטחון לבנוניים בכירים בחשד למעורבות ברצח אל-חרירי אך בסופו של דבר הם שוחררו ממעצר לאחר ארבע שנים. א-סייד זוכה לחסות של החיזבאללה וסוריה.
על-פי מקורות בלבנון א-סייד הוא שניצל את קשריו בדמשק וגרם לפרסומם של צווי המעצר באמצעות בית משפט בסוריה נגד אותם האישים הלבנוניים המזוהים עם מחנה ה-14 במרץ.
בתוך המחנה של ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי יש כבר קולות הקוראים לו להתפטר מתפקידו במחאה על המעורבות המתחדשת של סוריה בזירה הלבנונית שבאה לידי ביטוי בפרסום צווי המעצר על-ידי בית המשפט בסוריה.
פרשנים לבנוניים מעריכים כי לא תפרוץ מלחמת אזרחים חדשה במדינה מכיוון ששום צד איננו מעוניין בכך וכי ברור שהחיזבאללה יביס בקלות כל כוח חמוש שינסה להתמודד עימו.
עם זאת המתח עלול לגלוש לרחובות ולהביא לפריצתם של מעשי אלימות שונים שעלולים להימשך זמן רב.

תאריך:  12/10/2010   |   עודכן:  12/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקור נשיא אירן בלבנון: תמיכה בחיזבאללה ואזהרה לישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רבוי
המו"מ על הקפאת הבנייה מתנהל באופן המזכיר התמקחות על מחיר הסחורה בשוק, ומסתבר שהאמריקנים כבר למדו את שיטת הבזאר המזרח-תיכוני    נוצר רושם כי במערכת הזו כל הצדדים מרמים. העיקר שכדור ה"כאילו" מו"מ יישאר באוויר והמשחק יימשך
יהונתן דחוח-הלוי
בראיון לעיתון בריטי מגלה גדעון לוי הבנה למניעי הטרור הפלשתיני נגד ישראל וטוען, שבזכותו עולה לדיון שאלת זכויותיהם של הפלשתינים וישראל נאלצה להסיר את המצור הכלכלי על עזה
אלון קמחי
במשא-ומתן עם הפלשתינים, טוב תעשה ישראל אם תבהיר כי "מדינה פלשתינית", אם תקום - היא אינטרס פלשתיני, לא ישראלי!
אפרים אסכולאי
הפרויקט האירני ממשיך להתקדם, כמעט ללא הפרעה חיצונית, עד כי המצב כיום הוא כמעט בלתי הפיך    נדרש צעד דרסטי ומיידי
גליה לינדנשטראוס, עודד ערן
תוצאות משאל העם צריכות להוביל למסקנה שעל ישראל להסכין עם המצב שארדואן ומפלגתו ימשיכו לשלוט בטורקיה, וכי יש להיערך באופן יסודי לאפשרות זו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il