|
תאריך:
|
17/10/2010
|
|
|
עודכן:
|
17/10/2010
|
הרהורים בעקבות פרשת "לך לך" |
|
1 |
|
|
שלוקח פסוקים מפרקים שונים ובונה לו פאזל של מציאות שכמו תמיד תלושה. ראשית מעולם לא היינו חברת מופת וכנראה שם לא נהיה.לא בתקופת האבות,לא בתקופת השופטים,לא במלכים ולא בנביאים, כך ששום דבר לא פסה,פשוט לא היה. החברה היום היא הטובה ביותר שהייתה לנו אי פעם.כך שאתה מתגעגע ליציר דמיונך. שנית כיום אנחנו לא מחפשים להיות צדיקים בנוסח קלינסקי אלא איך להתקיים בביטחון ולשרוד כמדינה מול כל דורשי רעתינו מבית ומחוץ. הצדקנות והמוסרניות פשוט פאתטיים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
|
|
|
ההליכה לארץ כנען היא לשם ייעוד - ונתברכו בך כל משפחות האדמה. היעוד הזה הוא מופת של פרשה, שנותרה ללא לבוש במציאות החיים.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אתי ק. |
|
|
2 |
|
|
אופוזיצה במיטבה, אופוזיציה ישרה. חושבת, מאתגרת, מדייקת, דעתנית, בונה. וניתן כמובן לחלוק על פרט זה או אחר, אך כמכלול, יש כאן גיוס בצו 8 של מקורות היהדות בספר הספרים של עם שהיה פעם עם הספר והיום הוא בקושי העטיפה הצבועה שלו. ואז איתן פותח צוהר אל אותם מקורות ענק, כמעיין נובע לתורת האדם, ולאו דווקא לתורת האדמה. (ובכך מאזן במידה רבה את הניצול הציני של התנ"ך על ידי הימין כאילו תורה נתן לנו משה סיני - על מנת שנקבור אותה בהרי השומרון) הריכוזיות במשק, הפערים החברתיים, העוני, נישול זכויות על ידי גופים כוחניים ממרכז "ההסכמה" הישראלית, אפלייה תקציבית של ילדי ערבים בבתי הספר, והשחיתות את כל אלה מונה איתן, כנוגדים את תורת האדם בתנ"ך, כנוגדים קיצונית את מקורותינו היהודיים, כהופכים אותנו מעם נבחר, לעם נבחרא. איתן שאינו נרדם בשמירה, עושה מלאכה נאמנה. על אף שודאי לא תמו המחלוקות בינינו, הרי שטוב לי עם איתן שבעתיים מאשר עם כל אופוזיציונר אחר, יש לו מה לומר, הוא יודע איך לומר זאת, הוא מוצא את הבמה להתבטא, והוא עושה בקסם בחן וביושר - ובאופן שמי שמקשיב מגיב, ואני מאד מקווה שמישהו מקשיב לו שם בלשכה של ביבי, יש הרבה מה ללמוד מהעלם הצעיר הזה (וגם אם יספר שמתקרב לגבורות, אין כל חובה להאמין לו). |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
קשה להבין איך פוליטרוק כמו קלינסקי גורם לך להתפייט באופן משונה כזה. אני רואה קלינסקי אחר,אחד שמגייס את הידע שלו בתנ"ך(שאיני מזלזל בו)באופן סלקטיבי ומבוקר למטרה פוליטית פוסט ציונית ברורה ומובהקת.תמיד שואל את עצמי מי הם אותם חסידים שוטים שהוא מצליח להרשים אותם בחלקלקות לשונו,בהתחזות לקצין המוסר האזורי ולהומניסט הבלתי ניתן לערעור.באנשים כאלה אני מבחין גם דרך קיר בטון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
|
|
|
אסור לנו כבני אנוש, כיצירי האלוהים לתייג אנשים, אם אאזן את הסכמתי עם קלינסקי לעומת אי ההסכמה נגיע להערכתי (על הסופתח - לפני שמקשיבים איש לרעהו) לפער של 90%, אז לא מחביאים את הפער מתחת לשטיח, מדברים עליו, מתווכחים עליו, יורדים על ההצד שכנגד בגינו (שלא במטרה לפגוע אלא במטרה לצחוק במשותף), יורדם על עצמנו (במקרה שמורידים לעצמנו להנחתה - לא חושבים פעמים ומלקים בגב של עצמנו) אך הכל מאהבת הזולת, מהערכת הזולת ודעותיו, מתוך חזקת החפות הניתנת לכל אחד, גם זה, ובייחוד זה אשר דיעתיו שונות ואפילו מאד מאד חריגות. אבל בנקודת הזמן בה אנו נמצאים ב 10% אזי חשוב שה 10% יהיו עולם ומלואו, כי רק כך אפשר להרחיב את ה 10% ורק כך אפשר אולי להיווכח שהמשותף הוא רב יותר מ 10% . על פי תורתי שאינה קדושה בכלל, יש לנו זכות אבות על הקרקע, על זכויות מוותרים לפעמים, וזה הקשר היחיד , הראשון והאחרון של האלוהות לכאורה לסיפור של יישובנו כאן. הזכות. לא החובה. אלוהים לא חלק מהשלום, ולא מהמלחמה, ולא ירושלים קדושה, וגם לא חברון, הסכסוך הוא בין שני עמים, אם אלוהים רוצה לעזור שילך להושיע את אפריקה, שם אין שיושיע מלבדו, ושיעזוב אתונו בשלום (בכל ההיבטים של הסכסוך), כי כאן הוא רק מזיק מה גם שאתו בא גם אללה והעניין מסתבך והולך, אם אלוהים לא יהיה בסביבה המדינית, נבקש גם מאללה ללכת - אולי גם הוא יעבור לאפריקה לריב שם עם אלוהים, ויעזוב אותנו בשקט. ומכאן והלאה מתפקידה של האלוהות, לא להזכיר לנו את מלחמות יהושוע, אשר בגינם "שטפתי" את קלינסקי, לא להוות דוגמא להתנהגות שלילית של עם (ישראל או אחר) אלא להביא אלינו את ההומניסטיקה שבאלהות, את הטוב שבה, את הדוגמא שהיא אמורה לשמש לנו כעם נבחר, לא רק כעם הספר, אלא העם של ספר הספרים. וכאשר קלינסקי לוקח את התנ"ך, ומשתמש בו באופן הנראה לי מאד מאד מתאים לייעודו, אני מתכווץ עמו ל 10% של ההסכמה - ואז זה כל עולמי, עולם של הסכמה ללא סייג. ומבלי להתעלם לחלוטין מהמחלוקת האחרת. אלא לאותו פרק זמן של הסכמה על המשותף. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
ריגשת אותי . "נאמניפ פצעי אוהב" ותגובותיך, הן עבורי ממש נאמנים פצעי אוהב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
|
ראשית מותר לתייג אנשים אם נחשפו מניעהם,מעשיהם וכוונותיהם.
שנית בניגוד לך לדעתי מדובר באדם אטום ומקובע שמשחק אותה צדיק הומני רחב אופקים ואם יש משהו שהוא שנוא עלי זו הונאה.
המשך לפעות עם העדר.לא תגיעו רחוק. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
במקום לשאול שאלות לא אינטליגנטיות ולהתרפס בפני קלינסקי ועדתו,שים לב שאין לו מה לענות כשמעמתים אותו עם עובדות ועם התעמולה החלולה שלו.הוא פשוט מתעלם.זו השיטה הבולשביקית. אני השתכנעתי למשל,ולא מהגנון כפי שציינת בעוקצנות,שצריך למצוא פיתרון שמבוסס על שתי מדינות כאשר כל תושב יחליט באיזו מדינה הוא רוצה לחיות ואז הוא יהפוך לאזרח נאמן של המדינה הזאת ללא זיקה לאף ישות אחרת.מי שרוצה לחיות בישראל,יקבל על עצמו את המהות הציונית והיהודית. פעם חשבתי שאין לוותר על שום טריטוריה שאנחנו שולטים בה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
|
|
|
תן לעצמך דוגמא מהשנתיים האחרונות על מנת להוכיח לך שאינך מקובע. כאמור כולנו מקובעים. מתי מעט מאתנו קשובים באמת לצד השני, אנו שומעים בד"כ רק את עצמנו. גם קלינסקי מקובע - שומע בד"כ רק את עצמו - אך בגלל העושר הלשוני והמחשבתי שלו - יש נושאים בקיבעון שלו - שמתאימים לקיבעון שלי - ועל נושאים אלה אפשר (וחובה) להסכים - אנו דנים ומנסים להגיע לפתרון עם המרים שבאויבים - אז לא נמצא את המכנה המשותף (לא חשוב מה גודלו) עם האחים שלנו? אגב, אתה אלישמע, ואיני אומר זאת כדי לפגוע, כמגיב הממעיט יחסית במילים, אינך מציג עושר לשוני ונושאי כמו קלינסקי, ולכן אתה נראה כמקובע לאותה פינה ימנית - של 4 על 4 ולכן על אף שאין הבדל משמעותי בין הקבעון שלך, לשלי, לשל קלינסקי - הקבעון שלך ניכר יותר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
שאתה מייצג את קלינסקי.מה שאתה מנסה להגיד זה שכולנו מקובעים ואני מתנגד לדעה הזאת. מקובע זה אחד שהעובדות אינן משנות את השקפת עולמו.זה קלינסקי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
|
|
|
ביבי אמר שתי מדינות לשני עמים בשנת 2010 אחרי שעשרות שנים התנגד לאמירה הזו. אף היתה תקופה ששר שתי גדות לירדן .אז ביבי לא מקובע ושינה את דעותיו רק אלישמע מצד אחד ולדבריו קלינסקי מצד שני מקובעים.
אלישמע אתנ דוגמא למקובעות !!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
"לאלישמע שלא שומע |
|
|
|
|
|
קלינסקי זה אני, אתה זה אני, כולנו בני אנוש, מתוך קבוצת בני האנוש אנחנו יהודים, ומקרב היהודים אנו אלה שרואים במדינה כמדינתו של העם היהודי, וככאלה אנחנו מקבלים את הנוסחה - "יהודית דמוקרטית" ממגילת העצמאות, רב המשותף בינינו (שלושתנו) על המפריד (כלומר המשותף הרבה יותר מ 10% עליהם דיברתי קודם) בשאלות המהות (מהות לטעמי) אנו מסכימים. יש מחלוקות בנושאים שנראים גדולים כמו גבולות, כמו טקטיקה של משא ומתן, כמו האשמה עצמית מלאה המקומות שחובה לחלק את האחריות עם האחר, ולעיתים להטיל את האחריות על האחר, יש מחלוקת על צעדים, או על המרחק שJברה חפצת חיים יכולה ללכת עם מיעוט מאיים, הזכות ולעתים החובה להגלותו זמנית / לצמיתות. לפערים האלה יש משמעויות כבדות, ונוגעים לעתים גם בציפור הנפש הערכית, אבל זו דעתו וזו דעתי. ואין לנו טאבו על האמת, ועל הדרך הנכונה, לעיתים מדינות שפעלו כעצתו של קלינסקי איבדו עצמן לדעת, ולעיתים מדינות שפעלו כעצתי איבדו עצמן לדעת, והשלטון, או הכלל, אנא יקשיב לו, יקשיב לך, יקשיב לי, ויחליט - וודאי שאין לקבל את תורתו כמכלול, וגם לא את תורתי במכלול, או את תורתך כמכלול, יש לנו הזכות גם להיות קיצוניים, כי אנו לא ליד ההגה, לו היינו שם חובה הייתה עלינו לנהוג בזהירות רבה יותר משמעותית, וכל עוד אנו בתקן יועצים אנחנו יכולים להיות חדים כתער, אבל אין חובה לשחוט אחד את השני עם אותו תער. ובקשר להגדרת קיבעון הרשה לספר לך איך אנו, העצובים מגדירים קיבעון "קיבעון היא גישה ההופכות דעות לעובדות לכאורה" ולכן אצל המקובע האמיתי אין פער אף פעם בו דיעותיו ובין מה שהוא קורא "עובדות", רק שהכיוון של סגירת הפערים הוא עֶפּעֶס דפוּק קצת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
להשתעשע במחשבות פילוסופיות.אנחנו לא בשוויץ.בארץ שלנו כשיש איום יש לזהות אותו ולפעול נגדו.לדעתי הקלינסקיזם הוא אסון למדינה יהודית ציונית ולכן יש לפעול נגדו. כשישרור שלום עולמי אשב איתך על כוס קפה וננתח יחד מי היה פחות ומי יותר צודק ואז תוכל להווכח שאפשר לשכנע אותי באמצעות אמת,עובדות וראיות ואני גם מסוגל להגות את המילה "טעיתי". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
|
|
|
חבל שאתה מרשה לעצמך להגיב כלפי אדם - "למה אתה מקשקש". באמת, אפשר לא להסכים עם דעתו של אדם , אבל למה לעלוב וליחס למי שאינך מסכים עם דעתו את המלה "מקשקש".
לצערי, גם מימין וגם משמאל חוטאים כאן בדברי רהב ועלבונות אישיים. אתה , אלישע, כמי שמרבה להגיב, אולי תגזור על עצמך לעדן את לשון הכתיבה.
לסיום, נראה לי, שלשאלות שהעלה איתן ראוי להתיחס אליהן בכובד ראש. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ציפורה הכהן |
|
|
|
|
|
הרבה קעשטושים של הרבה "אמנים" נמכרים במיליונים, אין זה נכון להתייחס בעיקר לעטיפה, אלא בעיקר לתוכן. בקיצור, אלישמע, אם לדעתך אני מקשקש, אמור זאת בפה מלא, מכבסות המילים - לא עובדות כאן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
זה אני וזה סגנוני והוא לא הנושא.הנושא הוא גיס חמישי שמתחזה לאידיאליסט הומני וכל זמן שימשיך לגרום נזק למדינה ימצא אותי מולו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
|
|
|
אני מברך אותך , איש עצוב, על התובנות הרבות שאתה מעלה בכתיבתך. אודה, שאני מוקיר בדרך כלל את עמדותיו של כותב המאמר, איתן קלינסקי. אך נעים מאוד לקרוא תגובה שלך , של איש ימין, שאינני מסכים לה, אבל היא כולה הדר של שפה ותוכן.
רבות התגובות שהיו כאן שהשתמשו בביטויים "אדיוט" ,"אדיוט שימושי", או למאמר לפני האחרון היו שתי תגובות מבחילות כמו דרישה לאסור את הכותב .
אני מבקש להחמיא לך פעם שניה על ההדר של השפה והתוכן, הגם שאינני תמים דעים איתך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אמנון אבן חן |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
לפרשה יש מהות . והמהות היא ב"לך לך" לשם מטרה. והמטרה שמזרעו של האחד שנבחר יקום עם שיתברכו בו כל משפחות האדמה.
מאות מדרשים, דברי הלכה והגות - אם לא אלפים - נכתבו על היעוד. ומה שקיבלנו היא מציאות חברתית כאובה עם מנת לאומנות מרקיעת שחקים שהמנצח עליה הוא הרב עובדיה , שרק אמש הציג את היעוד של כל הגויים להיות משרתיו של עם ישראל.
ולצערי, אתה איתן בכמה במות , כולל האתר הזה, כתבת דברי שבח על מפעלו ההלכתי של הרב הזה.
איתן , קיים פער מכאיב בין מה שקראו ביום שבת בבית הכנסת בפרשת "לך לך" ובין מציאות חיינו. דרשו על הפרשה טלי טלים של מלים, שרחוקים מהמציאות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שולמית אבן חן |
|
|
4 |
|
|
הכותב מצטט את הפסוק "אשר בחר בנו מעל העמים" ויוצר פסוק משלו "עם ככל העמים". כרגיל, הוא נמנה עם אלה הרואים בנו עם המתנשא על זולתו, ורואה בעצמו עליון על עמים אחרים.
איתן קלינסקי, לך ולמד. היהודי אינו אומר שהעם היהודי נבחר כנעלה מכל העמים, אלא אומר "אשר בחר בנו מכל היעמים ונתן לנו את תורתו". זו אינה אמירה של התנשאות על אחרים, אלא הודיה לקב"ה על שבחר בנו לתת לנו את תורתו, ובכך הטיל עלינו לעבדו ולקיים את מצוותיו.
אני מכיר את טענותיו השמאלניות של קלינסקי, ויודע לאן מוליכים "שיעורי התנ'ך" שלו: אל ההטפה ליהודים, להסכים לדרישותיהם של הערבים ולוותר להם על ארצנו. כמוהו גם עורך המדור "על צד שמאל", נפתלי רז, שאף הוא מרעיל בשמאלנות הזו שלו את נפשות תלמידיו בקיבוצים. מהשיעורים של מורים כאלה יוצאים תלמידים מבולבלים ונבוכים, הרואים את עמם כעם של רשעים ועושקי אחרים, וככובשי הארץ הזו השייכת לטענתם לערבים ולא לנו.
ליבי-ליבי לתלמידיו של מורה כזה לתנ"ך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה, עורך-דין |
|
|
|
|
|
לא הוזכרה במאמר מילה אחת על התנשאות.
המאמר מתמודד עם אחד היעודים של פרשת "לך לך" ו"נתברכו בך כל משפחות האדמה".
השאלה שמעלה הכותב ובצדק - במה העמים יתברכו, ובמה אנחנו מברכים.
האם הקוטביות המעמדית הקימת אצלנו, שהעניקה לנו היום תואר אליפות בכך יתברכו בנו כל משפחות האדמה?
נראה לי , שתפסת משפט אחד "בחרתנו עם כל העמים" , שזה בנוסח התפילה שלי עם בוראי , ואתה מייחס לכותב את המילה התנשאות , שבכלל לא כתובה במאמר זה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שולמית אבן חן |
|
|
|
|
|
אכן, במאמר לא נכתבה התיבה "התנשאות", אך הרמיזה לעבר התנשאות בוקעת מכל מילה בו, והיא מוכרת כמוטיב מרכזי בטענות ובמענות אשר אלה ה"מקבלים חרארה" מהשתיכותם לעם היהודי, מפנים לעבר היהודים האומרים "אתה בחרתנו". טענתם המרכזית היא שהיהודים מתנשאים מעל העמים האחרים, והא ראיה - האמירה "אתה בחרתנו". מוטיב זה משמש לעיתים קרובות, כמעט תמיד, קדימון למוטיב החדיש יותר: איננו רק מתנשאים אלא גם משעבדים, כובשים, חומסי אדמותיהם של אחרים ועושקי העם הפלסטיני המפואר (שלדעתי לא היה ולא נברא אלא כזב היה) מארצו, שהוא מחזיק בה מימים-ימימה.
נגד מוטיב זה, אותו "קדימון" בנושא ההתנשאות, יצאתי בדברי.
ואם תרצי ראיה לכך שאיתן קלינסקי אומנם אינו כותב את המילה "התנשאות" אך מצביע לעברה בכל דבריו, חזרי וקראי את הגיגיו:
"...מאב אחד לכולם, אנו עוברים לבחירת מי שמזרעו תוקם ממלכת כוהנים וגוי קדוש".
"היו שראו בבחירה הפליה, כי יש אב אחד לכולם. מאז ומתמיד הטרידה את רבותינו שאלת הצדקת הבחירה. רבי יהודה הלוי מקדיש ספר שלם - "הכוזרי" - בו הוא מתמודד עם הטענה, שמעלה מלך כוזר, כי אין הצדקה להעדיף עם אחד על פני עמים אחרים. יהודה הלוי מגייס את כל עוצמתו הרוחנית כדי לשכנע את מלך כוזר בצדקת הבחירה".
צדקת הבחירה מעסיקה ומטרידה איפוא את קלינסקי.
ועוד:
"תשובה מעמיקה לשאלת בחירת אברם...על פני אחרים...". מה זה אם לא ראיית אברם וצאצאיו את עצמם כמתנשאים על אחרים?.
וקלינסקי ממשיך:
"...אני, שמקבל את הגישה שבחרתנו עם כל העמים ושולל את הגישה שבחרתנו מכל העמים...".
האם קלינסקי "שולל את הגישה שבחרתנו מכל העמים" מטעמים לשוניים, חקלאיים, אסטרולוגיים, מוסיקליים או פיסיקליים - או שמא, כשאר אלה המתביישים במוצאם היהודי ובמסורת של עמם, במודע או בלא-מודע אך באופן בולט וניכר לעין - הוא שולל את מה שנראה בעיניו כהתנשאותנו על שאר העמים?. הוא, ירום הודו, שולל את האמירה היהודית המסורתית, ומחליט ליצור יש-מאין אמירה יהודית חדשה: "בחרתנו עם ככל העמים". עוד מעט, חכו רק רגע, וכפי שיש לנו התנ"ך המסורתי והמקורי, ולנוצרים יש "הברית החדשה", תהיה בעתיד "הברית המחודשת", או "המסורת החדשה אליבא דקלינסקי". למה מי הוא, והיכן הצניעות?.
אנו אומנם איננו חכמים גדולים, שהרי אנשי הימין ידועים כנמוכי מצח וכחסרי בינה, אך איננו חסרי-דעת עד כדי אי-הבנת כוונתו.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה, עורך-דין |
|
|
5 |
|
|
זו הבעיה שלנו . בבית הכנסת שמענן ים של דרשות על ונתברכו בך כל משפתות האדמה, וקיבלנו במוצאי שבת את דבריו של הרב עובדיה עם הגבבה הלאומנית החשוכה-שלגויים יש תפקיד בעולם, רק לשרת אןתנוועם החשכה הזו נגדל כאן דור חדש . |
|
כתובת IP: |
109.160.171.115 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אבנר בן נר |
|
|
6 |
|
|
איתן, זוכרים לך חסד של מי שנגד כל הסיכויים הביא את בננו להצלחה בבחינות הבגרות. |
|
כתובת IP: |
109.160.171.115 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משפחת בן נר |
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
אני מתיחסת בכבוד למאמרך. אני מבקשת לציין את שפתך העשירה.
אני מתיחסת לכתובים עם מידה של אמונה. ונראה לי , שקשה להתיחס לכתוב ללא העוצמה של אמונה. כן שהטענות הרציונאליות שלך זקוקות למידה של אמונה.
לסיום, גם אם אינני מקבלת את השגותיך, אני מתיחסת בכבוד לאדם שמתחבט עם הכתובים לאור מציאות חיינו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יהודית קציר |
|
|
|
|
|
אין בו דבר מהאמונה והאמת ואת שפתו העשירה הוא מנצל לצרכיו הפוליטרוקיים בשרות המפלגה.רבים הוא מצליח להפיל בפח בלשונו החלקלקה.אותך כמעט,אותי לא. אני מתעב את האישיות האוריה-היפית הזאת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
|
|
|
אלישמע, אתה אדם מבחיל . כמויות השנאה שלך למה שמציג איתן מעוררות בי חלחלה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ימימה |
|
|
|
|
|
לך טוב,אולי לאחר מכן יתבהר לך המוח ותתחילי גם לחשוב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
9 |
|
|
ולהבין יותר למה כנען דוקא,שהוא הגרוע ביותר שהוא היחידי שקולל ע"י נח,"ארור כנען עבד עבדים יהיה לאחיו",נתיישב בא"י? כי כנען הוא מלשון סוחר כמ"ש "כנען בידו מאזני מרמה" וכידוע הסוחרים מפזרים לעיתים כל כספם ע"מ לרכוש סחורה,ואינו יודע באם יוכל למוכרה,ונמצא נפשו מרה לו ביותר והוא ב "פיזור נפש" שכל כוונתו למכור הסחורה בכפליים מחיר ואז יהיה בעונג ושמחה.ויתנחם על הצער והדאגה.והנמשל אחרי חטא אדם הראשון שנתפזרו ניצוצות הקדושה בתוך הקליפה בסוד-"עת שלט האדם באדם לרע לו" ועם ישראל מפוזר בגלות כדי לברר ניצוצות הקדושה,כמו סוחר המפזר מעותיו כדי להרוויח הון רב,כך נשמות ישראל פוזרו בגלות בחומר ובשיעבוד הגוף ונשארו ריקם מכל וכל,ואז באסיפת הניצוצות קדושה המפוזרים בגלויותיהיה רווח גדול שאין לו שיעור,וכגודל הניצוצות הקדושים כך גודל הקליפה שמתלבשת עליהם,כך דוקא כנען שהיא הקליפה הגדולה ביותר נתיישבה בא"י,בה הקדושה הגדולה ביותר.ובירורה תתעלה לדרגה גבוהה ביותר.ותחילת תיקון א"י הוא ע"י אברהם אבינו שהוא הראשון שהתחיל לבנות את עם ישראל ולהכשיר את א"י לזרע ישראל,והנה הארץ נשלטה ע"י כנען בסוד מש"כ "והכנעני אז בארץ" וכותב הבעש"ט-ז' עממין הן כנגד ז' תועבות שהם כנגד ז' מידות דקדושה והם ז' מידות דקליפה,והכנעני הוא כנגד קליפת חסד ותאוה חומרית,וכמו שבקדושה מידת האהבה כוללת את כלשבע המידות כך בקליפה.ועוד נקראת ארץ הכנעני,והארץ היתה קללתה בסוד "ארור כנען" ו-כנען=190=קץ בסוד "קץ כל בשר" שהוא קליפת העורלה החופף על הברית,א"כארץ כנעןגם היא הוצרכה לעבור ברית מילה ע"מ שתיהפך לא"י.ותחילת כריתת הברית היתה ע"י אברהם אבינו שע"י התחילה הארץ לצאת מקללתה בסוד מה שכתוב "ויאמר ה' אל אברם לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך ואעשך לגוי גדול ואגדלה שמך והיה ברכה".ברכה לארץ שתתבסם מקללתה,וניתנה לו הארץ למורשהלו ולזרעו אחריו,שישראל מקשריםהארץ [השכינה-נוקבא] עם התורה [ז"א-דוכרא]והעבודה שעיקר מקומה בא"י,וע"כ ציוה אותו ה' "קום והתהלך בארץ לאורכה ולרוחבה כי לך אתננה" שתפקיד אברהם היה לפשט את החסד דקדושה ע"פ כל הארץ ולבטל קליפת הכנעני.ולעשות בה חזקה דקדושה,ומפרש רש"י-"היהולך וכובש את א"י לזרעו של שם ,שבחלקו של שם נפלה כאשר חילק נח את הארץ ועתידה לחזור לבניך שהם מזרעו של שם שהוא מלכי צדק מלך שלם.וזהו סוד האמונה שפרסם אברהם בעולם, שהאמונה שהיא סוד השכינה הקדושה וא"י.והתחיל לגרום ליחוד הקב"ה ושכינתה בא"י.ויעקב עשה הפריעה ויהושע שהוא מזרע יוסף-[צדיק יסוד עולם] מציצת הדם ובכך הושלמה מילת א"י והוכנה בקדושה להתישבות עם ישראל.[ע"פ הרב המקובל משה ארמוני]. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
10 |
|
|
שימו לב שבתגובות למאמרים של אנשים המתוייגים כ"שמאלנים" יש הרבה יותר התייחסות של משפחות, זוגות. והרי סביר להניח שה"קהילות" האלה לא יושבות ומקלידות על אותה מקלדת (מקלדת זה לא פסנתר והזוג כוכב לכת אינם קלידרמן) אמה מה מסתבר שהשמאל הוא יהודי הרבה יותר מיהודי, אורתודוקסי הרבה יותר מאורתודוקסי, גזען הרבה יותר מגזען, מתחתן רק בתוך עצמו, חי רק עם עצמו, וכאשר גברת שולה בן שמאלניהו כותבת תגובה, היא יודעת שבן זוגה אותו שטאנץ ואז היא חותמת "שולה ומשולם בן ש." או סתם "שולה ומשולם" ולעיתים "משפחת בן שמאלניהו". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
יורם הר-לב
"מה הטעם בהצהרת אמונים?", שואל ביילין וצודק יש הבדל בין לא לראות חשיבות בהצהרת אמונים למדינה, לבין סירוב לחתום עליה. סירוב של אזרח להצהרת אמונים למדינה מראה בדיוק זאת - האזרח אינו נאמן
|
|
|
|
|
|
עליס בליטנטל
רבותיי ההיסטוריה חוזרת, זו איננה עוד קלישאה אלא עובדה שמוכיחה עצמה, אנחנו והעולם כולו לא לומדים מטעויות ועל טעויות משלמים האם יש לנו פרטנר אמיתי לשלום? - תשובה למורי ורבי אורי אבנרי
|
|
|
|
|
|
נעמי טלטש
מדוע לא ננקטים הצעדים הנחוצים להגנה על פועל הבניין הפלסטיני? הציבור, גם זה השמאלי, אדיש חיי אדם בסכנה
|
|
|
|
|
|
יונה ברגור
חוכמת המדינאות היא להבטיח דמעות של אושר ולמנוע דמעות של אובדן ועצב, לעשות שלום לפני המלחמה הבאה, ולא לבכות עם כולם על הרוגי המלחמה שהייתה שיעור מוסר מחילוץ הכורים בצ'ילה
|
|
|
|
|
|
אברהם שרון
"אני שומעת על קשישים מופקרים, שהילדים שלהם מודים לאלוהים שיש לאבא שלהם פיליפינית נוח לכם לחשוב שאין לי תחליף, אבל אתם יודעים ואני יודעת שיש"...
|
|
|