X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חידוש שליחותו של המתווך הגרמני לביצוע "עסקת שליט" הוא התפתחות חיובית אך נראה שגלעד שליט יישאר בשבי עוד זמן רב ארגון החמאס איננו מוכן להגמיש את עמדותיו ותנאיו, וראש הממשלה נתניהו יתקשה לבצע את העסקה במקביל למשא-ומתן המדיני עם הרשות הפלשתינית סוף סוף...
▪  ▪  ▪
שליט. הרבה קרדיט לחמאס [פלאש 90]

לאחר עשרה חודשים של קיפאון מתחדשים המגעים לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט.
בעוד חלק מהנהגת החמאס ברצועת עזה מכחיש את הדבר אישרו את דבר חידוש המגעים ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן ראש הלשכה המדינית של החמאס מוסא אבו מרזוק.
מה קרה בדיוק?
המתווך הגרמני גרהרד קונראד ביקר לפני שבועיים בישראל וברצועת עזה,הוא נפגש עם בכירים בישראל ובכירים בחמאס ברצועת עזה ובחן עימם את האפשרות לחדש את המשא-ומתן לביצוע עסקת חילופין.
ככל הנראה החמאס הסכים לחדש את המגעים עם כי באופן רשמי אומרים דוברי החמאס כי לא הושגה פריצת דרך במגעים וכי ביקורו של המתווך הגרמני נועד רק לבדוק את עמדות הצדדים.
מקורות ביטחון בישראל אומרים כי עד היום לא התקבלה תשובה רשמית מהחמאס על ההצעה האחרונה שהעבירה ישראל באמצעות המתווך הגרמני שהיא שחרור 450 אסירים ביטחוניים "כבדים" ועוד 550 אסירים ביטחוניים אחרים ביניהם נשים וילדים תמורת שחרורו של גלעד שליט.
ממשלת נתניהו מסרבת לדרישת החמאס לשחרר אסירים ביטחוניים שנחשבים לסמלי הטרור כמו מרוואן ברגותי או אחמד סעאדאת או בכירים בזרוע הצבאית של החמאס האחראים למותם של מאות ישראלים בפיגועי התאבדות שונים. כאלה שדם של ישראלים רבים על ידיהם...
סלע מחלוקת נוסף הוא סירובה של ישראל להסכים לכך שמחבלים "כבדים" שישוחררו במסגרת העסקה יורשו לחזור לבתיהם ביהודה ושומרון. ישראל דורשת כי הם ישוחררו לרצועת עזה או יגורשו לחו"ל. היא חוששת שחזרת מחבלי החמאס לבתיהם בגדה תביא לשיקומה של התשתית הצבאית של החמאס ולחידוש הפיגועים נגד ישראל.
אלו הן הסיבות לעיכוב בביצוע העסקה...
גם לאחר ביקורו האחרון של המתווך הגרמני ברצועה ארגון החמאס לא שינה את עמדותיו ותנאיו... הדבר החיובי היחידי שקרה הוא שהחמאס הסכים, לאחר תקופה ארוכה, לחידוש המגעים עם ישראל בעניין זה.
מדוע? נראה שלהסכמת החמאס לשוב ולדון בשחרור גלעד שליט יש כמה סיבות:
למרות הקיפאון במשא-ומתן בין ישראל לרשות הפלשתינית הנהגת החמאס מעריכה כי זו היא רק שאלה של זמן עד שהמשא-ומתן המדיני בין הצדדים יתחדש בלחץ אמריקני ואז שוב יידחק הארגון אל קרן זווית הרחק משולחן הדיונים. מבחינתה זהו הרגע המתאים להוכיח לכל הצדדים שהחמאס "עדיין על המפה".
ביצוע העסקה לשחרור גלעד שליט תמורת שחרור כאלף אסירים ביטחוניים, ייתן לחמאס הרבה קרדיט ברחוב הפלשתיני, יחזק את מעמדו ויתגבר את כוחו הצבאי ביהודה ושומרון אם עשרות מהפעילים שישוחררו יוכלו לשוב לבתיהם בגדה המערבית. כנראה שהנהגת החמאס בחו"ל מעריכה כי יש להתחיל ולהפיק את הרווחים מקלף המיקוח החשוב שנמצא בידיה ולנצל את היתרון הזה שיש לחמאס על ישראל.
ייתכן שההכחשות של חלק ממנהיגי החמאס ברצועה,כמו זו של הד"ר מחמוד א-זהאר לדבר ביקורו האחרון של המתווך הגרמני ברצועה, נובעות מחילוקי דעות בין הנהגת החמאס ברצועה לבין הנהגת החמאס בדמשק לגבי עיתוי חידוש המגעים.
החמאס מרגיש בתקופה האחרונה בבידוד מדיני בעקבות חידוש המשא-ומתן בין הרשות הפלשתינית לישראל ויש מתיחות רבה ביחסים בינו לבין מצרים. לכן, מנסה החמאס לצאת מהבידוד הזה על-ידי שיפור יחסיו עם מצרים.
מנהיג החמאס ח'אלד משעל נפגש באחרונה במכה שבסעודיה, עם עומר סלימאן שר המודיעין המצרי כדי לבחון דרכים להפשרת המתיחות. בעקבות הפגישה הזו הסכים ח'אלד משעל לחידוש שליחותו של המתווך הגרמני קונראד.
ח'אלד משעל גם הסכים להאצת מאמצי הפיוס בין תנועת החמאס לתנועת הפת"ח כדי להגיע להסכמה ולחתימה על מסמך הפיוס המצרי שהכינה מצרים כבר לפני כשנה.
זו היא הסיבה להצהרות האופטימיות שמפזרים מנהיגי החמאס ומנהיגי הפת"ח בשבועיים החולפים על פתירת רוב המחלוקות בין שתי התנועות ועל פגישה מכרעת שאמורה להתקיים השבוע בין שני הצדדים על המחלוקת האחרונה שנותרה ביניהם בנושא סוגיות הביטחון.
ועל כך שפתרונה יביא לחתימה בקרוב על מסמך הפיוס המצרי.
בינתיים התגלעה בעיה חדשה... הפת"ח רוצה להעביר את מקום המפגש המוגדר "מכריע" מדמשק לבירות כדי לנטרל את השפעת השלטון הסורי על אווירת המפגש בעקבות חילופי דברים חריפים בין הנשיא בשאר אסד ליו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס בפסגה הערבית בלוב לפני שבועיים.
בכל מקרה, חידוש מגעי התיווך בין ישראל לחמאס לביצוע העסקה לשחרורו של גלעד שליט הוא התפתחות חיובית.
אולם צריך לגלות זהירות רבה... הדרך לשחרורו של גלעד שליט עוד ארוכה. יש לשים לב להתפתחויות המדיניות... יש להן השפעה על הסיכויים לבצע את העסקה.
להערכתי, קידום עסקת שחרורו של גלעד שליט יכול להיעשות רק אם המשא-ומתן בין ישראל לרשות הפלשתינית יקלע למבוי סתום לתקופה ממושכת.
אם יתחדש המשא-ומתן המדיני בין ישראל לרשות הפלשתינית יתקשה ראש הממשלה נתניהו לשחרר מאות מחבלים עם "דם על הידיים" במסגרת עסקת חילופין בעוד החמאס מאיים לבצע פיגועים כדי לטרפד את המשא-ומתן.
הוא לא יוכל מבחינה פוליטית להגיש ויתורים מדיניים לרשות הפלשתינית ובאותה עת לעשות גם ויתורים ביטחוניים במשא-ומתן עם החמאס כדי שעסקת החילופין תצא אל הפועל.
בינתיים גם לא ננקטו בשטח שום צעדים אחרים לקידום שחרורו של גלעד שליט. הצעות החוק בכנסת של מה שנקרא "חוק שליט" להטלת הגבלות על האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל עדיין לא עברו את כל תהליך החקיקה הדרוש.
ישראל גם לא הפעילה עד כה שום מנופי לחץ על החמאס לזירוז העסקה כמו למשל חטיפה של בכירים בחמאס כדי שישמשו קלפי מיקוח או חיסול מנהיגים של החמאס לזירוז העסקה...
כאילו שהרעיונות היצירתיים כבר אזלו...
חידוש השליחות של המתווך הגרמני הוא התפתחות חיובית אולם היא איננה מספיקה להביא לשחרורו בקרוב של גלעד שליט.
לצערי ולהערכתי הוא יישאר עוד זמן רב בשבי החמאס.

תאריך:  18/10/2010   |   עודכן:  18/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרך לשחרור גלעד שליט עדיין ארוכה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
המנהיגים שלנו רדומים.לכו הביתה ל"ת
ענבל  |  18/10/10 08:42
 
- מחכה לגילעד שליט,ולפיוס בעם? ל"ת
אופטימיסטית  |  18/10/10 11:48
2
אהוד ברק סתם את הגולל על
גלעד שליט.  |  18/10/10 09:18
 
- בעד העיסקה.להשיב לחי את חירותו ל"ת
אופטימיסטית  |  18/10/10 11:54
3
השמאלנים מאריכים את הדרך ל"ת
צבי גלברד  |  18/10/10 11:26
 
- אכן,ראוי והכרחי לפעול לשיחרורו ל"ת
אופטימיסטית  |  18/10/10 12:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי ברעם
רק החתירה לגשר על הפערים, רק הרצון למצוא את המשותף, רק היכולת לשלב ידיים ולשתף יחד פעולה, על-מנת למצוא פתרונות ולהוציא לפועל את מימוש הערכים המשותפים, יוכלו להביא את כולנו יחד למישור גבוה יותר של מציאות מוסרית וערכית בה כולנו נוכל לתרום ולהעניק לצורך התפתחותה והתרחבותה של החברה
רועי רז
לפני שנהפוך ליוגוסלביה של המזרח התיכון, ומיעוטים לאומיים ידרשו עצמאות ריבונית, חובה להתנער מגל הלאומנות הגואה; במידה שלא - תחילת הסוף כבר כאן
איתן קלינסקי
פרשת לך לך חייבת להיות תמרור דרך כדי שנהיה חברה של "מאזני צדק, אבני צדק, איפת צדק והין צדק" ולא חברת "הולילנד"
יורם הר-לב
"מה הטעם בהצהרת אמונים?", שואל ביילין וצודק    יש הבדל בין לא לראות חשיבות בהצהרת אמונים למדינה, לבין סירוב לחתום עליה. סירוב של אזרח להצהרת אמונים למדינה מראה בדיוק זאת - האזרח אינו נאמן
עליס בליטנטל
רבותיי ההיסטוריה חוזרת, זו איננה עוד קלישאה אלא עובדה שמוכיחה עצמה, אנחנו והעולם כולו לא לומדים מטעויות ועל טעויות משלמים    האם יש לנו פרטנר אמיתי לשלום? - תשובה למורי ורבי אורי אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il