X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היה בה משהו מיוחד, בתחנת הרדיו הצבאית היחידה בעולם, משהו שגרם לי להאזין עוד ועוד, ומסתבר שלא רק לי; אבל זמנה עבר והמילה "רייטינג", שמאופיינת כל-כך עם הטלוויזיה, הגיעה גם לתחנה הישנה ביפו שמתוך הבניין הרעוע הייתה מחוללת פלאים. לא עוד
▪  ▪  ▪
גל"צ. היש סיבה למסיבה? [צילום: פלאש 90]

אני אוהב לשמוע את גלגל"צ, כאשר אני לא שומע את קול המוזיקה. יש שם מוזיקה מקפיצה, אדרנלין והורמונים של נעורים; יש שם את פרופ' הרסגור, שלושים שניות על, רזי ברקאי. ואולי עוד משהו.
בין תחנות הרדיו, העתירות ברברת ורוויות הפרסומות גלי צה"ל הייתה חפה מזה. אבל זה היה בעבר הלא קרוב. בשנים האחרונות, לאט לאט ובאין רואה, בהתגנבות יחידים, החל סחף מקומם בתחנה הממומנת בכספנו. מהודעות צבאיות בעבר, היא עברה לחסויות, כינוי ממכבסת המילים, שפירושן כסף. בשנה האחרונה, אוזניי עדות ליותר ויותר פרסומות אשכּרה. באצטלה שמדובר בשירות לחיילים, וללא בושה משודרות הודעות של מכללות, קורסים, פסיכומטרי, משרד התחבורה ועדיין לא פרסומות למכוניות או משקאות. בעצם, למה לא לטמפונים, כשירות לח"ן?
גלגל"צ התגלצ'ה - וממשיכה כי היא פרה קדושה (איך אומר שרון גל באתר של ערוץ 2: "גל"ץ נמצאת כאן כדי להישאר").
פעם (כשהמפקד היה יצחק לבני, כמדומני) התחנה הייתה אכסניה לאיכות כמו שיחותיו של פרופ' ישעיהו ליבוביץ, בשיתוף האוניברסיטה המשודרת, על פרשת שבוע, ש"לאחר ניכוי דברי פתיחה נותרו לי כ-12-13 דקות לשיחה" (כפי שכתב ב"שיחות על פרשת השבוע", אקדמון, 1988).
אבל את ליבוביץ, החליפה חבורת להגנים ("המילה האחרונה", היא רק דוגמה) מברברים מהשטח, שחלקם עילגי שפה, המתהדרים בסלנג עכשווי ואפרת גוש ש...אה, אה, אה, נותנת לכל אחד אהבה. כאילו מה, חבל"ז.
במה הם טובים? בתזמון הפקקים, דבר חסר תוחלת בארצנו הצפופה. אבל הריטואל הזה, הממומן על-ידי חברה סלולארית (עובדה המוזכרת מאות פעמים ביום) - הפך להיות מגוחך, מיותר ולא אתי (ראו דוח מבקר המדינה מ-2007. ואף הוא לא יכול למערכת הצבאית). והכול בכיף, בסבבה. אחללה של תחנה הממומנת בכספי הציבור.
זוהי התחנה, שהפכה לבית הספר הגדול בישראל (שוב בכספנו) לג'ובניקים ומקושרים (שרבים מהם התקבלו בפרוטקציה) שהפכו לדוברים, עיתונאים, כתבים, יחצ"נים, פרסומאים וסלבס. עורכים, שדרים וקריינים, שלא ראו טנק מבפנים ובוודאי לא סחבו אלונקה בחייהם - מקבלים מסלול ישיר ואוטוסטראדה לערוץ 2 ולמונית הכסף. אברי, וארז, עידו רוזנבלום, גיא פינס ועוד - טלנטי המדיה הנמוכה מבית היוצר של גל"צ, הם מדגם מייצג.
עדת בני תשחורת במדים, חבורה מצומצמת (לעיתים גם מצומצמת אופקים תרבותיים), מחליטה אלו שירים יושמעו ובכך קובעת נורמות וטעמים ומשפיעה על דפוסי צריכה, רכישת דיסקים וקניית כרטיסים להופעות.
אם פרת תקציב הביטחון עושה "מו" ואף אחד לא מתפעל (מה עם ועדת ברודט?), כי יש פצצה גרעינית וכן, הייתה גם שואה - הרי גלגל"צ ממשיכים להתגלגל ועושים הרבה רעש ומהומה על לא מאומה. קש וגבבה היא מציעה ואנחנו אוכלים אותה בכיף ומצטרפים לחגיגה. יש בתחנה בורות לרוב, שטחיות והשחתת שפה. ועל כך אמרה ד"ר יעל שטרנהל, ששירתה שם בעבר הרחוק: "לא בטוחה שכתב בן 18 מתאים לכסות אירועים כמו פיגועים או רצח רבין".
והשיא - עכשיו בפסטיבל ה-60 המתוקשרות - אירוע "היסטורי-צבאי", יעני. מגוחך, פתטי.
כבר מזמן היה צריך לסגור אותה (רפול ניסה ואת הכסף אפשר היה להעביר ל"נערי רפול", אבל הוא חטף ונמנע). בוודאי כיום, אין מקום למדית-פופ צבאית. אה, כן. אולי תהיה מלחמה ובלי גל"ץ אי-אפשר להתגונן מול האיומים הקיומיים עלינו.
ובאותה הזדמנות, לסגור גם את "במחנה".
גלי צה"ל - כל הזמן נתנו לך. עכשיו - זמנך עבר.
גילוי נאות: הכותב לא שירת בגלי צה"ל (כי היה בצנחנים) ואינו קשור כלל למדיה.
הערה אישית:
בתקופת המילואים שלי שרתתי שנים אחדות בגל"צ. אהבתי את התחנה וחשבתי שהיא חיונית כמשקל נגד לקול ישראל הממלכתי וחסר התחרות.
כיום יש רשתות רדיו מקומיות, אזוריות, מגזריות, ופרטיות. מה צורך יש בתחנה צבאית "מתחרה"?
בזמן מלחמה עומדים אולפני קול ישראל לרשות הצבא, אם צריך. ובימי שלום, אפשר להקדיש לגלי צה"ל שעה או שעתיים ביום בקול ישראל, כמו שהטלוויזיה הלימודית מוצאת אכסניה בערוצים 1 ו-2.

את ליבוביץ' החליפה אפרת גוש שנותנת אה,אה,אהבה לכל אחד [צילום: גרייס למברגר]
תאריך:  22/10/2010   |   עודכן:  22/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רזי ברקאי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתגלגצ'ים ומיותרים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חתמו על עצומה לסגירת גל"צ
כנסו קבלו לינק  |  22/10/10 15:55
2
בהתחלה זה היה בית של החילים בה
ישע   |  22/10/10 18:49
3
מסכן
גלנט  |  25/10/10 11:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר פיירשטיין
ב-1 בינואר 2011 יכנסו לתוקף כללי האינקוטרמס 2010 של לשכת המסחר הבינלאומית    מסייעים במניעת אי-הבנות וקובעים מונחי סחר בחוזי מכירת טובין
מנחם ברוד
המופת העומד לנגד עיניהם של יהודים בכל הדורות הוא עקֵדת יצחק, שעליה אנו קוראים בפרשת השבוע. זו תמצית מסירות-הנפש היהודית, שאין לה גבולות
עמית יפרח
נדחתה תביעת זוג נגד אגודה שיתופית שסרבה לקבלם    ההחלטה של ביהמ"ש מחזקת את נושא ועדות הקבלה לחברות באגודה חקלאית
גד גזית
מורשת רבין היחידה שניתן להגדירה כמורשת, היא עובדת ראשוניות רציחתו הפוליטית של ראש ממשלה בישראל    זהו אירוע טראומתי מספיק, שגובר כאשר רואים את ההסתה שקדמה לו, ומתעצם כאשר רואים את המחנה הדתי שהוביל את ההסתה הפרועה
אביגדור ליבוביץ
הרפורמה קובעת כי תוקם "רשות מקרקעי ישראל" במקום "מינהל מקרקעי ישראל"    חלה על חוכרים בחכירה מהוונת בקרקע עירונית למטרת מגורים ובקרקעות לתעסוקה ואיננה חלה, בשלב זה, על חוכרים של קרקע בייעוד חקלאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il