X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה הבא ימנה ועדה נוספת ליישום מסקנות הוועדה הנוכחית שמינה נתניהו לשילובם של האברכים בשוק העבודה
▪  ▪  ▪
אי- שילובם - חטא עתיק [צילום: פלאש 90]

סנאטור אמריקני אמר פעם כי ועדה היא חדר אפל אשר אליו מפתים רעיונות נעלים להיכנס, ושם, הרחק מעיני הציבור, חונקים אותם בשקט. שוב הקים ראש הממשלה, הפעם בנימין נתניהו, ועדה לבדיקת רעיון נעלה. תמצית הרעיון היא לגייס לצה"ל יותר מכמה אלפי חרדים המתגייסים מדי שנה, ולהכניס עשרות אלפי חרדים לשוק העבודה. אולם בדרך להגשמת הרעיון הזה, יש הרבה מכשלות אשר לאיש במערכת הפוליטית אין כוונה לצלוח.
אי-גיוסם ושילובם של יהודים דתיים רבים בכלכלה הוא חטא עתיק שהחל כבר בעת שדוד בן-גוריון השתלט על מועצת המדינה הזמנית וניהל את המדינה במשך שנתיים ללא בחירות. בהיותו משוחרר ממעצורים מוסריים ובעל בעיה משפחתית (נישואי בנו לגויה) שהעיבה על יכולתו לחבור לדתיים, שאף לשיתוף פעולה עם מגזרים שלמים כדי לבצר את שלטון מפלגת השמאל מפאי/המערך/אמת עשורים קדימה. היה לו סכסוך חד-צדדי עם אנשי הימין יוצאי האצ"ל, הלח"י ותומכיהם, אשר אנשיו מההגנה והפלמ"ח הסגירו לפרקים לידי הבריטים בתקופת ה"סיזון", ואף ירו עליהם כאשר הביאו את אוניית הנשק "אלטלנה". הסכסוך היה בעל פוטנציאל נפיץ במיוחד והיה צורך גדול לבודד ולפצל את הימין מתומכים יהודים מאמינים אשר היו עלולים באופן טבעי לחבור ל"ארגוני הפורשים" ולנצח בבחירות עתידיות. לכן יצר בן-גוריון בריתות אסטרטגיות עם קבוצות גדולות הנשמעות לרבנים מסוימים כדי להגיע לעסקות שייתנו לו שלטון. אז נוצרה השיטה בה הממשלה ה"חילונית" מממנת רבנות ראשית דו-ראשית כמו בימי המנדט הבריטי, ובנוסף לכך משרד דתות, חינוך ממלכתי דתי, וכדומה. הממשלה החילונית מצידה לא ציפתה כלל כי הנצרכים למוסדות הדת ומשרד הסעד (היה משרד כזה) יקיזו מדמם במלחמות ישראל. היא למעשה העדיפה שלא יהיו במעמד כלכלי המאפשר לגבות מהם מיסים. כידוע, "אין מיסוי ללא ייצוג", ורק קבוצה משוחררת מחובות תסכים לוותר מרצון על חלקה בשלטון. העסקה הבסיסית החזיקה כשלושה עשורים. חלפו 29 שנים עד אשר הצליח מנחם בגין, מנהיג האצ"ל והאיש שאותו ניסו להרוג עם ה-17 שנהרגו בהפגזת "אלטלנה", לזכות בבחירות בישראל ולהקים ממשלה בעזרת קולות של יהודים מאמינים ומסורתיים.
הקרב על קניית והשחתת הקולות הדתיים/חרדיים השתכלל מאז. כדי שיהיו קולות למכירה, יש צורך במוסדות חינוך בלתי מחנכים, וכספי חלוקה ייחודיים אשר יממנו משגיחי כשרות ובטלנים בלתי מיומנים. "ששת סדרי המשנה" של שס, אשר נבחרו בקפידה על-ידי "גדול הדור" הרב עובדיה יוסף, מספקים חלק מהתמונה. הם הורשעו בעבירות שחיתות, ונאסרו לשנים אחדות. בכאב של אדם מאמין, אני קובע כאן נחרצות: מדובר במפלגה שתמכה בתהליך אוסלו שמשמעו הכנסת המוני רוצחי יהודים חמושים לישראל תמורת כספים ייחודיים, אשר אינם ראויים להקמת בית כיסא, ובטח שלא לתלמוד תורה. אלמלא היו ל"גאון הדור" 12 חברי-כנסת למכירה, לא הייתה תקלה ציבורית חמורה כזו יוצאת לפועל בעזרת ה"מיצובישי" של חבר-הכנסת גולדפרב!
עכשיו לשאלה הפרקטית; האם נזכה לראות בקרוב המוני יהודים מתגייסים לצה"ל מקבוצות שטרם הפנימו כי התנ"ך מצווה יהודים לצאת למלחמת חובה כדי להציל יהודים? צה"ל הוכיח השנה, כבכל שנה, כי הוא יודע כיצד לשלב אלפי חרדים בנח"ל החרדי, ואפילו בחילות האוויר והים, שהם טכנולוגיים יותר. אנו יכולים להניח כי בצה"ל אין בעיה מהותית המונעת גיוס יהודים מאמינים. היום כבר ברור כי בעוד עשור יהיה כמעט כל הצבא הסדיר מושתת על חיילים מאמינים מסוגים שונים. אין אפשרות דמוגרפית אחרת. החוגים של ענת קם אינם מספקים כוח-אדם ראוי בכמות הדרושה.
השאלה הפרקטית הבאה; האם ייצאו המוני תלמידי כוללים לעבודה בחברות היי-טק כפי שהתגאו "הנפחים והנגרים" כותבי המשנה והתלמוד במקצועות ההיי-טק של דורם?
ברור כי ברגע שמקור פרנסה חשוב (קצבאות) ייגדע, תאבד השליטה המרכזית של הרבנים בצאנם, ואלו יצביעו בהמשך עבור מפלגות אחרות. לא יהיה ניתן למכור במרוכז את קולותיהם תמורת אתנן פוליטי למפלגות "חילוניות" אשר ירכיבו בעזרתו ממשלה. זה יהיה "מהפך" גדול יותר מהמהפך שהביא את מנחם בגין לשלטון. מצד שני, כדי לממש חזון כה גדול, צריך לחדול מהגלובליזציה כמעט לחלוטין. ליצור מערכת אדירה ויקרה שמייצרת כ-150,000 מקומות עבודה כל שנה. ביקוש מתמשך וגדול לעובדים יעלה שכר וישנה לחלוטין את פני המדינה. נוסף לכך, תידרש מערכת חינוך אשר מכשירה עובדים יהודים מאמינים מגיל הילדות. חישבו מה זה אומר לגבי שכר מורה ומעמדו ומערכת החינוך בחיינו. כדי שאנשים דתיים וחרדים יסכימו להכנסת מקצועות רלוונטיים לעיסוקים עתידיים, יש לעצב תוכנית לימוד ידידותית ליהדות. משימה קלה מאוד למי שיחליט להגשים את החזון.
עשרים המשפחות השולטות בכלכלה והגורמים המושכים בחוטי הממשלה, לא רוצים לאפשר שילוב החרדים בכלכלה ובצבא. התיאטרון הפוליטי הקיים מאפשר להעסיק "עבדי קבלן", לייבא ולייצא בהתעלמות מנזק מתמשך לציבור, ולחמוס בהפרטות רכוש ציבורי. חיסול התיאטרון הפוליטי יחסל את עושרם וכוחם. המסקנה פשוטה: הוועדה תתכנס בבתי מלון יקרים, תעסיק מומחים בשכר יעוץ, תייצר דוח "עבה כספר טלפון" שיצוטט ב"יארצייט" המתאים בתקשורת. לאחר פרסומו, הפוליטיקאים ה"חילוניים" יתעקשו על "שיעורי הליבה". הפוליטיקאים הדתיים יטענו כי מנסים להעבירם על דתם. ראש הממשלה הבא ימנה ועדה נוספת ליישום מסקנות הוועדה הנוכחית שמינה נתניהו לשילובם של האברכים בשוק העבודה.

תאריך:  25/10/2010   |   עודכן:  25/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדה ליישום מסקנות הוועדה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל דיקטטורה פיננסית........
מטאטא  |  25/10/10 16:38
 
- תודה חלקית, ומציע לך לקרוא....
ירון זכאי  |  25/10/10 17:58
 
- ירון זכאי, מה שתית לפני כתיבת
טוקבקך האחרון?   |  26/10/10 23:21
 
- מי בדיוק מנהיג את המדינה הזו?
ירון זכאי  |  27/10/10 19:30
2
יש יותר אשכנזים חילונים שהם
נבו 93206  |  25/10/10 17:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קובי דנה
ירושלים בראי דורות ציון    רצח רבין ומשנתו
אליקים העצני
הקפאת הבנייה אינה אלא הקצאה - הקצאת מולדתנו ובירתנו לאויב
עדי פלאוט
כשהעסק 'זורם', למרות שלא בטוח מראש מה התועלת הכספית של ההוצאה – את הכסף הוא בוודאות מוציא    חבל, זה רחוק מלהיות אופטימלי ומכניס את העסק במידה מסוימת לחוסר ודאות
שולמית קיסרי
הנה הפכתי לקוחת הוט בטלפון, באינטרנט ובטלוויזיה    מכאן התחיל המסע שלי כאזרח דפוק על-ידי חברה ציבורית    המסע לא הסתיים עד רגע זה, כבר עברו חמישה חודשים
אבי פזנר
אבי פזנר, ששימש דוברו של ראש הממשלה השביעי של מדינת ישראל, יצחק שמיר, מונה את ההישגים העיקריים והאדירים שלו לרגל מלאת 95 שנה להולדתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il